Ja, wwjc, wij hadden zo'n klikding voor de maxi cosi. Ideaal. Zit altijd goed vast, superveilig en supermakkelijk!
Babydump is wel goedkoper als van Asten! Wij zijn er nu een paar keer geweest, buiten het feit dat ik het een rommelwinkel vindt, bleek Babydump goedkoper. Zeker met onze kinderwagen!
Hier ook de grote dingen kado gekregen...kinderwagen, tafelstoel, box, kamertje..... Waar we ongeveer op komen weet ik niet, alle kleine dingen tellen altijd heel snel op. De aerosleep: wisten jullie dat je die niet mag gebruiken zolang je kruiken in het bedje hebt? stel de kruik lekt dan wordt het bedje nat (logisch) en de aerosleep neemt dat vocht niet op, dus kindje kan dan in het water stikken... Ik ben gister een mini blokje om geweest buiten (5 minuutjes) heerlijk. Zolang dat een beetje lukt ga ik dat elke dag met mijn vriend doen, helaas wel veel harde buiken en heb nu ook weer kramp. Woensdag weer op controle. Verder gaat het zijn gangetje, ik ben er trots op dat het kindje nog lekker warm in mijn buik zit, woensdag 30 weken! Ik groei als kool, zal een buikfoto plaatsen+fotos van het kamertje (=niet af nog, komen nog houten vlinders aan de muur enz.)
WWJC: ik heb een EasyBase voor de Maxi Cosi. Hij is tot op heden zijn geld dubbel en dwars waard geweest!
Even mijn frustratie kwijt..... Tja, dat geld voor de baby-uitzet e.d. wordt natuurlijk betaald van2 salarissen. We werken allebei fulltime en in principe ben ik de kostwinner. Nu is het zo dat ik bewust minder ga werken. Ik ga het eerste jaar 3 dagen werken (1 dag ontslag en 1 dag ouderschapsverlof) en daarna ga ik waarschijnlijk ook 3 dagen werken. Ik ben wel met mijn baas in overleg over welke dagen, maar daar komen we wel uit. En dat is natuurlijk super, zeker als je bedenkt dat ik leidinggevende ben. Ik werk trouwens in het onderwijs en daar is het vrij goed te regelen om minder te werken. Blij zijn ze er niet mee, maar er is wel begrip en medewerking. Gelukkig. Maar nu manlief. Hij wil een papa-dag en heeft dat vandaag met zijn !@!@@! van een baas besproken. Zo'n typische conservatieve (macho-)man. En die vond 1 dag ouderschapsverlof maar niets. "Want in hoeverre ben je dan nog gemotiveerd voor je werk", vroeg hij mijn man. Die heeft hem stomverbaasd aangekeken en aangegeven dat hij dit (terecht) als belediging opvatte. Hoe dan ook, zijn baas zou erover nadenken, maar hij vond dat zijn vrouw (ik dus) maar moest stoppen met werken (dat had zijn vrouw ook gedaan). NU VRAAG IK JE?! Mijn man heeft hem dan ook liefjes aangekeken en gezegd "mijn vrouw verdient .... euro meer dan ik. Het zou niet logisch zijn als zij stopt met werken..... " Zijn baas had even raar op zijn neus gekeken. Hihi. Het ziet er dus helaas naar uit dat zijn baas dit niet wil toestaan (ondanks je recht hierop volgens de wet). Gelukkig zit daar nog 1 baas boven, dus..... Wat een eikel van een vent .
weet niet meer wie het vroegen, maar: -ik heb die resus-prik al gehad, en stelt echt niks voor. klein prikje in je bil (voelde het niet eens!) en even 'n buisje bloed afnemen. -aerosleep die wij hebben is exact de maat vh matrasje, en zit er stevig met elastieken banden omheen. geen enkele kans op dat kindje eronder komt ofzo gelukkig! ik maak het straks als volgt op: matrasbeschermer, matras+aerosleep, hoelakentje, hydrofiel onder hoofdje. geen moltons of zeiltjes hier dus. -ja, er zit wel zo'n zeiltje in mijn kraampakket, maar dat is vrij klein, en kraakt gruwelijk. ik ga zo'n waterdichte moltonhoes halen bij de hema of ikea voor over mijn matras. en nu al vliezen breken?! nou, dat lijkt me niet; ik moet nog 10 weken, hoor. tuurlijk: alles kan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. -geld uitgaven: alle grote (dure) dingen hebben we via marktplaats gehaald, dus dat scheelde echt hónderden euro's. niet dat we het geld niet hebben, maar ik vind het onzin om meer uit te geven dan hoeft. bovendien heb ik het nu exact zoals ik het hebben wil, en vond ik de speurtocht naar leuke spulletjes enig om te doen. ook veel kleding voor mij en beeb via mp gekocht. ook wel wat nieuw, maar geen dure merkdingen (a la Hillfiger ofzo, echt idioot wat dat kost!). en ook hier de zeeman/wibra badthermometer van Pooh (wij vinden Pooh wel erg leuk, hebben er ook gordijntjes en behangrand van). ook kammetje/borsteltje van hetzelfde als de badthermometer. scheelde denk ik wel driekwart vd prijs van de babyzaak. shocking wat ze dáár een winst maken op spullen! -dames met nare schoonmoeders/darmonderzoeken/niet-doorgaand hypotheken: sterkte! hier knap ik wel wat op gelukkig. ga zo vroeg naar bed, en hopen dat ik dan wél kan slapen... heb een paar organen opgehoest vandaag (bah), maar de beeb is gelukkig blijven zitten en schopt me half blauw.
Wij hebben de easyfix gekocht. Lijkt me ideaal. Wel jammer dat je hem maar 9 maanden kunt gebruiken. Nieuwe stoeltje past er na 9 maanden niet in. Dus best duur geintje voor 130 euro, maar dat erin klikken lijkt me geweldig. Geen gerommel met de gordel. Wij hebben een jaar geleden een nieuwe Suzuki Swift gekocht, 5 deurs met het oog op de toekomst. We zijn er vreselijk blij mee. Baby kan op de achterbank. Wel is het een beetje proppen met de kinderwagen in de achterbak, maar 't ken net... Qua kosten voor alles zijn we ook al 4 a 5000 euro kwijt. Best veel, maar we wilden bij de eerste toch het liefst alles nieuw hebben. Moet je ook beddengoed in de wandelwagen hebben? Dat stond niet op mijn babydumplijstje... Ook de matrasbeschermer stond er niet op. Wij hebben ook de earosleep gekocht. Wacht ook nog steeds op mijn kraampakket. Ga morgen maar eens bellen. Ze zeiden 100 dagen van te voren, nou..... ik wacht nog steeds. Leonie: Hoe is het afgelopen met de kat van je moeder? Aan het begin van de zwangerschap hebben wij onze lieve kater Stimpy moeten laten inslapen.. Was er kapot van en mis hem nog steeds enorm. Wel gefeliciteerd met je verjaardag! Synove: Ik heb zelf hele lieve schoonouders, maar als ik jouw verhaal zo lees, kan ik me voorstellen dat je pissig bent. Pas wel een beetje op he, al die stress das niet goed.... Beebje heeft mijn ribben ontdekt en doet graag aan fitness in de nachtelijke uurtjes. Ik las dat nog iemand bijna alleen maar kun liggen of staan door drukkend gevoel bovenin, nou, ken er nog een. Alsof de boel daar afgeklemd wordt. Erg leuk met een fulltime zittend beroep... Verders alles gelezen, maar ben een zeef de laatste tijd. Ik ga zo mijn mannetje even van zijn werk ophalen en dan Wie is de Mol kijken wat we hebben opgenomen. Meer meiden die dit kijken? Wie denken jullie dat de mol is? Groetjes, Mo
al was dat ding 250 euro was ie zijn geld nog helemaal waard wat een geklooi met die gordels anders zeg (vooral als rugpatiente) maar dan nog je KAN hem gewoon nooit verkeerd zetten en dan als je slim bent koop je van die omvormers cvoor je wagen en kan je zo je beeb van de auto in de wagen klikken (zonder je beeb wakker te maken) GOED HE?? Aerosleep vind ik niet nodig een beetje paniekgedoe allemaal geld kloppen door de onzekerheid van ouders (je wilt toch allemaal het goed doen en daar maken ze misbruik van vind ik) Wat betreft kosten ja deze keer waren we erg cheap uit, alleen wiegje en wat roze spullen gehaald (400-500 euro maximaal denk ik) maxi cosi met easy base tweedehands hier op ZWP gekocht maar heb ik later gekregen van mijn schoonmoeder, de grote dingen hadden we nog Ik ga nu even buikfoto's kijken want zag dat er wat buikjes voorbij kwamen
ja dat is een gewone spijkerbroek maat 40 dat wel. Maar het bovenste knoopje krijg ik alleen niet meer dicht haha
mooie buik Pris en Jodie ook (mooi strak nog lekker) wat dat betreft is die van mij nu in de tweede zwangerschap wel wat losser allemaal hihi (laten we zeggen met kleding aan vind ik hem toch net effe mooier!)
ik zie trouwens bedragen enzo staan bij de eerste heb ik ALLES van de draakserie van prenetal gekocht DURE aangelegenheid en van geleerd was niet echt nodig maar wel heel erg leuk. Kamertje hadden we compleet (commode, ledikant, bovenplank, badje met standaard) voor 200 euro Maxi Cosi, wagen, en ongeveer 500 euro aan andere kleinere spullen) heb ik allemaal gekregen. Ik wilde steeds wat kopen en kreeg heel veel (das nu eigenlijk niet veel veranderd... haha Het is niet zo dat we geen geld hadden maar ik WIL het er niet aan uitgeven, de wagen en maxi cosi vonden we belangrijk (safety) en kamertje degelijk (maar dat is hetzelfde als het tweedehands is) Ik denk dat we met Dean rond de 1100-1200 euro en nu dan rond de 500 euro ergens.. en heb echt alles merk (box is bv ook bopita maar van de fabrieksverkoop (scheelde 150 euro hihi) ik vind dat wel leuk koopjes jagen! Qua beddengoed heb ik nu: 2 zeiltjes (molton) 2 moltons voor wiegje 4 hoeslakens voor wiegje 2 lakensetjes (wil ik nog 1 of 2 bij hebben als ik leuke zie maar heb nog niet echt superdingen gezien) 2 dekens (licht en donkerroze) 2 kruikjes 2 kruikenzakjes (roze) hydrofielluiers heb ik nu 15 nieuwe (met roze enzo) en heb nog 20 oude van Dean liggen (waarvan 10 groene die echt voor nood zijn, en 10 witte die ik achter de roze heb liggen.. 2 badcapes (heb ook nog 4 ofzo van Dean liggen) ik heb ook nog 3 waskussenhoesjes. Hmm wat een textielwerk eigenlijk he zo'n beeb haha
Hey dames, poeh hey jullie beppen snel zeg... Betreft t bedje weet ik nog dat ik voor mn dochter de hele zooi van t lijstje had gekocht en de kraamzorg het bedje uiteindelijk alleen met een matras overtrekje en op t overtrekje twee hydrofiele doeken ( bij t hoofdje in n punt en bij de bips in een rechthoek ) heeft opgemaakt. Met daarop natuurlijk n dekentje met lakentje. hoewel we eigenlijk alles nieuw moesten kopen.( de vader van mn dochter heeft in mei een kindje gekregen en alle spullen ) en ik vond dat we veel hadden uitgegegen, valt t dus best nog mee. Kinderwagen+maxicosi autostoeltje+ voetenzak voor maxicosi 460 Commode 120 Wippertje 20 kinderstoel 30 Bedje+matras 105 Behang rood ruitje 3 rollen 60 ( heb nog een ingepakte rol over dus als iemand interesse heeft... ) Verf 20 Trappelzak 10 Verschoonkussen 12 Kleertjes en klein grut denk zon 80 euro Ik maak binnenkort een foto van t kamertje in wording. Wil nog graag; badje, draagdoek van geboortewinkel van lifetree, verzorgingstas, gordijnen,dekentje lamp. en azl vast wel iets vergeten ) Verder heb ik zoveel kleine kleertjes en luiers gekregen dat ik onze kleine de eerste 2 maanden iedere dag iets anders aan kan doen zonder te wassen. ( en dat kreeg ik natuurlijk nadat ik zelf al spulletjes had gekocht ) ow ja zon matrasbeschermer voor jezelf...en dan heb ik t over de stoffen duurdere niet zon plastic blauw ding., Bah von t vreeeeselijk, je zweet dan echt als een otter. Heb m uiteindelijk ook eraf gehaald en een 2 dikke handdoeken en een extra overtrek over t matras gedaan. Had m eigenlijk niet nodig omdat mn vleizen in t ziekenhuis gebroken werden. ( waarna mn prinsesje binnen 15 minuuutjes werd geboren, dus hoop echt dat mn water niet thuis breekt ) Alle zieke kipjes: Veel beterschap gewenst! Zo iedereen rustig aandoen en goed voor onszelf en de beebs zorgen he! Liefs Claris
Nou, wat een dag wat een dag. Poes gelukkig toch niet in hoeven te laten slapen. Poes is meteen geopereerd en dierenarts denkt dat hij er nog wel bovenop kan komen. ( kans van 90%). Ben zo blij, wel in achtbaan gezeten vandaag maar zo met een positief einde. (Al willen we nog niet nadenken over de rekening...) Hebben poes al ruim 15 jaar en zou hem echt nog niet willen missen, is echt onze familiepoes. Nou, allemaal slaap lekker en tot morgen!
nou leonie...dan komt ie ervast boven op! ik zou er ook niet aan moeten denken met onze katten..zow zielig....fijne verjaardag nog even
@een wondertje: Oh, wat een eikel van een vent is die baas van je man zeg. Ik heb ook bij zo'n bedrijf gewerkt. Zodra ze daar horen dat je zwanger bent, wordt je direct beschouwd als een persona non grata! Ja, je staat er niet zo bij stil hoeveel bedrijven toch ontzettend negatief staan tegenover ouderschapsverlof, parttime-werk of zowieso naar zwangerschap kijken. Het wordt over het algemeen als zeer negatief ervaren. Over schoonmoeder heb ik me overigens voorgenomen om me niet meer druk te maken of in ieder geval te proberen om me ervoor af te sluiten. Is inderdaad niet goed voor me en bezorgd me te veel stress. Zo belangrijk is ze ook weer niet. Tja en over al die dure dingen. Jullie hebben gelijk. Ik was afgelopen zaterdag dan bij Babypark in Gouda. Niet te geloven wat die vragen voor de simpelste dingen. Een zgn. klamboesluier komt al gauw op 129 tot zelfs 140 euro! maar ja, hij is zo leuk he...... Voor een paar kleine dingen ben je dus al gauw een paar honderd euro kwijt. Gelukkig hebben we nog erg veel over van de zwangerschap van mijn eerste kindje. Maar een paar duizend euro ben je zo kwijt hoor; tenminste als je het daar koopt ha,ha,ha. Voor de baby-kamer waren we al ruim 2500 euro kwijt, dan nog gordijnen erbij en een lamp en de hele uitzet.
Het ligt ook erg aan de branche waar je in werkt moet ik zeggen, ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook vreselijk vind en erg blij ben dat ik met mannen werk (en inhuur) het geeft echt ontzettend veel gezeik en kost veel tijd en geld al die verloffen e.d. ALS dat uit je eigen portomonee en tijd moet gaan kosten (als je bv zoals mijn vader als van 4 uur sochtends tot 10 uur savonds werkt) zit je daar niet op te wachten, het is dat ik zijn dochter ben (en aandelen heb) anders zat ie ook niet op mij te wachten Het is dat ik het zelf allemaal regel en betaal en dat mijn zusje nu op kantoor zit anders had ee bom allang ontploft, hij werkt zoveel en dat verwacht ie van andere mensen ook. Als een man bij hem aankomt dat ie maar 4 dagen wil werken schiet ie echt compleet in een deuk (denkend dat ie een geintje maakt) en als je het echt meent puur voor ouderschapsverlof dus niet omdat je bv (tijdelijk) je niet zo goed voelt lig je wel uit zijn agenda, hij kan daar niet mee werken zegt hij, maar het komt ook eigenlijk nooit voor bij ons.. Zijn motto als ik me dood werk werk jij dat ook maar (lekker ouderwets en ego) geldt hierbij, nu ben ik zelf iets milder maar ik moet toegeven dat ik het ook wel een hoop geregeld en gezeik vind (dat vind ik soms al van mezelf) ik zou er nog doorheen kunnen kijken als iemand verder zijn werk super doet en we verder geen klachten hebben, maar hij niet, wij werken ook met een ander "type" mens trouwens (no offence) maar ik huur er bv een in (daar wil hij dan nog een beetje mee meedenken omdat het een vriend is en ze al 30 jaar samen werken, die thuis aan het zuurstof ligt en gewoon gaat werken. DAT IS hoe die business in elkaar steekt, heel hard.. daarom misschien ook niet echt iets voor mij maar gelukkig heb ik voornamelijk het kantoor onder mijn hoede en daar werkt alleen familie Nou ik heb straks controle bij de VK... ik heb afgesproken als ik WEER alles moet uitleggen dan ga ik naar een ander bijna 30 weken of niet, ik word er strontziek van!
Goedemorgen.. Had gister wel bijgelezen maar geen zin om te reageren.. Was erg moe gisteren. Kraamzorg komt volgende week woensdag voor een intake.. T wordt nu echt wel spannender hoor.. Verder gaat alles zn gangetje.. Leonie Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! En gelukkig knapt poezebeest wel weer op... Priscilla & Jodie Mooie buiken hoor!! Goed gegroeid.. Mooi kamertje ook .. Jodie Lynn Ik vind je erg grappig.. Moet vaak om je uitspraken lachen...En ja...veel uitgegeven jij.. Maar ach..als je het kan doen..Ik had het ook gedaan als ik het had hoor.. Leuke schilderijtjes ook! Synove Pff wat een verhalen... Goed voornemen..om je er maar ff bij neer te leggen...En het is moeilijk mensen te veranderen..(de ouder ze zijn) En laat het haar probleem zijn..wat het daadwerkelijk ook is.. Kruiken Altijd bewaren met water gevuld..zodat het rubbertje niet uitdroogd..Al zijn die er wel weer los te koop.. Wwjc Gelijk heb je meid..Pakken wat je pakken kan..Als je het goed kan gebruiken..Ik heb dit keer niks gekregen nog..We hebben veel nieuw gekocht maar wel goed gekeken naar aanbiedingen en ik denk dat dat ons al wel 100en euries heeft gescheeld.. amom he wat jammer zeg...Dan toch niet door gegaan..Nou dan ligt er nog iets mooiers op jullie pad moet je maar denken.. Zieke meiden Ik leef met jullie mee.Beterschap...Ik heb het nu zelf achter de rug..Pfff Wij hebben alles nu wel zo'n beetje in huis ...Nog wat klein spul: Hydrofiele luiers Badcapes Lekkere denkentjes 2 lakentjes sokjes Dat is et wel zo'n beetje.. Ik ga zo het bedje in elkaar zetten denk ik..Staat gelijk wel gezellig op de slaapkamer..