Goeiemorgen, Ooooooh wat ben ik zwanger zijn zo moeeeeee! De baby is zoveel wakker, ze laat me s nachts amper slapen, ik mag me niet omdraaien of ze is ook wakker... Ik heb al 4 nachten amper geslapen, ik ben het zooo beu! en om even in te pikken op jullie onderwerp, ik ben in totaal voor de hele uitzet zo'n 3000 euro kwijt, maar dan heb ik echt ook alles die je kan bedenken, plus een schilder die ik heb ingehuurd om haar kamertje te doen enz. Ik weet niet of dit bij jullie zo is maar in Belgie krijg je kraamgeld van "de staat", ik heb 1150 euro gekregen, zomaar En het ziekenfonds geeft je dan ook nog eens zo'n 300 euro kado. Gelukkig, in mijn geval als alleenstaande mama.
Hoi, Mooie buikjes! Pris: Wow nog een gewone broek! Dat is super zeg! @leonie Fijn dat de poes weer beter gaat worden..tenminste 90% is zo goed als zeker! Ik had vannacht gedroomd dat ik bevallen was van een jochie...in 2 weeen was ie eruit terwijl manlief in de tuin stond te flirten met Paris Hilton... Kom ik net beneden en vertel mijn droom zegt mijn man: nou das toevallig, ik had gedroomd dat we 2 jochies hadden! Dussss wie weet... Kom erachter dat de kamer waar ik alle kleertjes had opgeborgen vet vochtig is, dus alles is weer klam geworden. Hopelijk krijg ik het op een of andere manier weg! Echt balen, heb geen zin om alles weer opnieuw te gaan wassen.
Goede morgen! Na een beroerde nacht toch vandaag heel blij. Net mijn moeder aan de telefoon gehad en poes eet en drinkt weer! Joepie! Sommige zullen wel denken het is maar een beestje maar voor mij is hij zoveel meer. Ben echt super vrolijk! Zo meteen komt vriendin even op de koffie, gezellig! Is zoontje van ruim 9 maanden ook bij. Hij is in april 2008 geboren dus steeds als ik hem nu zie denk ik eraan hoe het volgend jaar bij ons kan zijn. Daarna werken en vergadering, minder! Maar vanavond eerste zw. gym. Ben heel erg benieuwd. Nou, ga even make-up erop gooien, anders schrikt ze zo als ik de deur op doe.
Goedemorgen allemaal, Ben paar dagen even niet wezen kijken hier en wat is er weer een boel geschreven! Hier ging het even wat minder bahh..wij hebben een superlaag bed en daar wilde ik uitstappen en ineens klapte ik dubbel van de pijn. dokter geweest en die zegt dat er waarschijnlijk een heel klein scheurtje in me spier zit. nou dat voel ik wel want tot aan vandaag heb ik amper wat kunnen doen pfff. maar ja, met de beeb is alles goed en das het belangrijkste! maar ben blij dat het nu wat beter gaat en weer beetje op de been ben. Heb nog wel pretecho laten doen want die afspraak stond al en was zoooo benieuwd hihi, was echt zo gaaf om te zien ga even teruglezen, dan heb ik voorlopig ook weer wat te doen
Hier even een frustratie echo bericht van mij: Net eindelijk contact gehad met het CWI ( heb me keurig ingeschreven 24-12 en er zou binnen een maand contact worden opgenomen met mij.... gebeurt dus niet dus kan je zelf weer bellen ) of ik me ook wel in wil schrijven bij uitzendbureaus omdat ik verplicht ben om te solliciteren... IK BEN BIJNA 31 WEKEN ZWANGER MUTS ! Maar goed ik weet zeker dat bedrijven zitten te wachten op een hoogzwangere vrouw die 3 maart met verlof gaat ! Kan daar zo slecht tegen, ik heb vanaf mijn 15e altijd gewerkt ( bijbaantjes en fulltime ) en dan word ik nu onslagen dankzij de economische crisis en dan krijg ik dit gezeik... sorry voor het taalgebruik dames... Ben echt even pissig, ga me maar uitleven op de stofzuiger...
@ Sushi, erg hé het UWV of CWI. Ze snappen er helemaal niks van. Ik word nu gelukkig even met rust gelaten. Al moet ik wel een beroepskeuze test doen en dat terwijl het niet eens zeker is dat ik straks wel kan werken. @ Bedje, Wij hebben een matrasbeschermer, daarboven op een matrasje, dan het aerosleepmatje en een speciaal aerosleepovertrekje. Denk wel dat ik bij het hoofdje nog een hydrofieleluier leg.
@Sushi: ONBEGRIJPELIJK ! Ik snap helemaal hoe je je voelt, ik heb ook zo´n gezeur met ze gehad niet normaal, soms is tegen een paal praten nuttiger ipv hun. Pas op het laatst hebben ze mij ook gelijk gegeven omdat ik binnen een paar weken ook met verlof zou gaan dat ze het niet meer de moeite waard vonden maar het gezeur wat daaraan vooraf is gegaan, geen woorden voor. En zij beloven van alles maar uiteindelijk moet je zelf weer aan de telefoon hangen omdat het niet gebeurd!
een goedemorgen! Hier weer een rare droom...mijn kindje kon al zijn kleertjes al niet meer aan die ik voor hem had gekocht...hi jhad al maatje 80 hhahaa...ik ben gewoon bevallen en het deed geen zeer...JOEPIE... Oja ik droom ook veel dat ik mijn kindje nog niet gezien heb..en andere mensen wel...en dat ik maar blijf zeggen dat ik nu wel eens de borst moet geven anders komt het dadelijk niet goed op gang... Amom...ja paris hilton daar kan niemand tegen op...zelf niet je eigen vrouw die aan het bevallen is! haha en hopelijk krijg je de vocht eruit...misschien heb je een droger? Leonie...als er iets met mijn katten zou zijn zou ik dat ook verschrikkelijk vinden..het zijn mijn kindjes... sushi...wat een naam trouwens...was je daar verslaafd aan toen je de naam koos? want nu mag je het niet? maar goed...die uwv sporen niet helemaal...maar is toch een dag therapie om die mensen bezig te houden! sterkte eefje..ben blij dat iemand me grappig vind...ahha... verder heb ik een nieuwe hobby (denk ik) ik heb stof en vilt besteld..mag ik morgenvroeg ophalen...daar ga ik vlaggetjes van maken met zijn naam erop...en een dromenvanger...en weer schilderijtjes...ik heb het idee dat ik door de bi geen schoonmaak woede heb...maar knutsel woede.. IMD...mijn man werkt bij een bedrijf die alles aanmoedige wat met papa dagen en papa verlof te maken heeft...mijn man krijgt ook 2 weken verlof ipv 2 dagen....ben ik super blij om! nou ik ben er vandaag nog wel een aantal keer...
Ik werkte in een branche waar geld en winst maken het belangrijkste is. De concurrentie is moordend en als je als medewerker niet mee kunt komen in het hoge werk en denk tempo, dan lig je er al snel uit. Hierin is ook de mentaliteit ontstaan dat zodra mensen zwanger worden of kinderen hebben, dat die als zwak worden gezien. Je bent dan gewoon een zwakke schakel in hun ogen waar ze zo snel mogelijk vanaf moeten. Deert gewoon niet hoe goed je je werk ook doet. Je hebt dan gewoon een probleem met ze! Ik ben er ook eentje van "niet lullen maar poetsen", maar ik vind de persoon erachter toch wel erg belangrijk. Als het een erg goede medewerker/ster is die veel geld in het laadje brengt, zou ik als baas toch naar een oplossing zoeken om die persoon te behouden. Zover denken ze gewoon niet in het bedrijf waar ik werkte. Zo denken ze trouwens ook over mensen die ziek worden hoor of ineens een operatie moeten ondergaan. Ze willen er zo snel mogelijk vanaf; hoe goed die persoon ook is in zijn/haar werk. Zo zei mijn baas een keer tijdens een vergadering dat we allemaal mee moeten in de veranderingen die het bedrijf doorvoert. OK, denk ik dan. Maar toen zei hij: Ja en de zwakkeren pik ik er gewoon uit en die elimineer ik gewoon! Dat zegt al genoeg over hun mentaliteit.
Ik vind sushi heerlijk inderdaad en mijn sterrebeeld is Vissen zo heb ik ooit die naam bedacht eigenlijk...
hihi elimineren nog erger als mijn vader, ik kijk zelf ook wel wat verder soms kan je namelijk met een comprimis verder komen en onstaat er een loyaliteit tussen werknemers en bazen (wat ik ook veel waard vind) alhoewel het dan wel meer moeite kost kan er wel wat gedaan worden maar ook niet teveel gezeik hoor Kom net van de VK af, moet een ander kraamzorg bureau gaan zoeken want deze ligt uit HUN regio (stelletje assholes) nou Isabel gaat vanmiddag weer bellen dus... Maareh mijn buik was nogal VET gegroeid! mijn fundus was nu 29 cm hoog (vergeleken bij de 22 cm van 4 weken terug) dat is nog groter als bij Dean heb ik weer.. ze houden het in de gaten, we hadden zoiezo afgesproken voor groeiecho's ivm het gewicht van Dean maar dat was meer uit voorzorg en misschien is het nu toch echt WEER nodig.. ze lag overdwars (dus met koppie omlaag was ze weer zat, zo lag ze vorige keer namelijk )ik dacht al zoiets te voelen, ik vind het trouwens wel fijn als ze zo ligt (is erg relaxed qua ademen en zitten enzo, EGO HE? )
@Tascha ooh bah! dat is schrikken, heb je er erg veel last van? @Sushi zucht...vermoeiend zijn dat soort dingen he!? Hoop dat je eruit komt met ze.. @Lynn, ik bedoel het vocht uit de kamer wegkrijgen en tsja paris hilton...ik maakte me er in de droom niet druk over, had immers net een baby in mijn handen... Nou succes met de bevalling haha, das nog eens een grote baby @imd heerlijk he ff op "adem komen". Ik merk nu jammer genoeg (nou ja...is natuurlijk maar goed ook!) dat de beeb steeds groter wordt en dus weer minder lucht krijg, ach nog 9,5 half weekjes, nog ff doorwaggelen Vervelend dat je nu weer een ander kraamzorgburo moet hebben...konden ze dat niet meteen ff zeggen! Ik ga zo uiensoep maken...ben er helemaal verslaafd aan...hopelijk smaakt het vruchtwater niet teveel naar ui anders heb ik straks een stinkende baby in mijn armen Maar veel chocolaatjes eten de laatste weken
ja dat dacht je.. Ik heb anderhalf uur wezen prutsen..*^%$%^*^%^&^strontbed.. Was helemaal gefrustreerd...Had m eindelijk 'af'..maaaaar toen zat een kant verkeerd om..(hoofdeind) want de beugel van het hemeltje moest er nog aan.En dat moet aan de buitenkant en niet aan de binnenkant Eefje!.Toen nog alle latten van de bodem er uit gesloopt want het paste niet...beugeltje vast gemaakt...hoofdeind er weer op..latten terug gezet. Hij ging bijna retour to sender..Wat een ^%#$^&( beschrijving zeg... Maar al met al..Hij staat! Onze 'Joep' kan slapen.. En heb net heerlijk een broodje gegeten dus ben weer chill.
haha ik zie je al helemaal bezweet en stomend staan daar ja de beschrijvingen kloppen vaak niet erg ik weet niet HOE ik dat doe maar ik pak nooit een gebruiksaanwijzing en zet altijd alles zo in elkaar (misschien een gave? haha)
Ja dat zie je goed hahaha.. Ik heb t meestal ook niet nodig hoor..Daarom doe ik altijd 'bouwpakketten' maken hier..Hubbie wordt nog heter.. Maar het stomme was dat ik niet zag dat dat beugeltje er aan de buitenkant aan moest...Toen was t gebeurd.. Mn oma heeft trouwens haar zoveelste TIA gehad en is nu met 1 oog blind.. 'Gelukkig' het oog dat al slecht was. Nu moet ze naar het ziekenhuis morgen (neuroloog) voor onderzoeken.. En ze wordt doof...Pff wel sneu allemaal hoor..Ze is 77 jaar. We zullen het wel zien.
agossie wat shit zeg van je oma 77 of niet het blijft even erg vind ik, mijn oma ziet geloof ik maar 30% in totaal ze haalt alle mensen door elkaar (behalve als ze praten) ze WIL NU PAS eindelijk de verzorging in, nu gaan wij haar steeds wassen en boodschappen voro haar doen want als ze de verzorging in ging voelde ze zich oud (wel grappig die oma van mij ze is 86) Ze zit echt op de dood te wachten is heel zielig want het hartje blijft werken terwijl ze heel graag "weg" wil, volgens haar blijf ik steeds smoesjes verzinnen om haar in leven te houden (eerst dean, toen trouwen en nu Miley) nu moest maar ophouden volgens haar (en dat zegt ze dan bloedserieus en dan mag je nog niet lachen..) ik hoop dat ze het nog even volhoud dan hebben we 4 generaties deze april (en we zijn OOK NOG EENS allemaal in APril geboren) daar kijkt ze naar uit zegt ze..
Ik kan er echt niks aan doen, maar ik vind het echt belachelijk als je als zwangere als 'last' gezien wordt. Bedrijfstechnisch gezien snap ik het wel voor een klein gedeelte, maar dat het 't bedrijf geld kost is niet waar. Je wordt betaald door het UWV tijdens je verlof en evt zwanger-gerelateerd ziek zijn, dus als bedrijf kun je dan evt voor een vervanger zorgen. Veel bedrijven doen dat gewoon niet en schuiven het schuldgevoel in de schoenen van degene die met verlof gaat. Erg flauw... En als je echt waarde hecht aan een goeie werknemer, dan weet je dat er persoonlijke dingen kunnen gaan spelen die vaak van tijdelijke aard zijn. Ik had dus ook zo'n baas die alles maar lastig vond aan vrouwen, zwanger of niet, en ik ben blij dat die gast mijn baas niet meer is. Want zelfs als bij een mannelijke collega persoonlijke problemen speelde (sterfgeval in het gezin), was er geen begrip voor. Ik mag hopen voor die gast dat ie zelf nooit iets gaat mankeren of mee maken... Afijn. Ik ben daar nogal stipt op. Ik werk dan ook best lang bij dit bedrijf, zonder vaak ziek te zijn geweest en naar beste weten een goeie inzet, ik zou het dan niet kunnen waarderen als ze nu gaan mekken over mijn zwanger-zijn of verlof. Gelukkig doen ze dat ook niet. Deze week nog 2 halve dagen en dan is het ajuu paraplu tot begin oktober. Want dagen mogen niet meer uitbetaald worden. Sja, dan nemen we ze op he? Ik heb niet voor Jan Doedel gewerkt de afgelopen jaren. Dat zij dan opeens het beleid aanpassen is jammer voor ze. Maar ik ga geen geld weggooien. Echt rot dat jullie zoiets ook mee hebben moeten maken Synove en Wwjc... ik weet hoe het voelt van mijn eerste zwangerschap (er kon nog geen felicitatie vanaf!), en ook deze keer ging niet helemaal jubelend, maar nu is er in ieder geval wat meer begrip voor de situatie. En ik heb het kaartje af, joehooooe! Proefdruk komt morgen binnen als het goed is, ik ben benieuwd. Hopelijk hoef ik geen grote dingen aan te passen, maar zoals ik het zo kon zien zag het er goed uit iig. Nu nog even verder aan de muurschildering, wasjes draaien, spullen opruimen en dan ben ik er wel klaar mee. Nog hopelijk een paar weekjes lekker rusten voor de twee zich aandienen... Maar jemig, wat gaat het snel! Oh stik! Ik moet hollen, kiddo naar school brengen. Volgende week een afspraak op de basisschool hier... ik ben benieuwd!
wel alles gelezen hoor, maarreh.. heel veel vergeten ik ga donderdag met mijn man naar de bios en daar heb ik vannacht over gedroomd: de zwangere vrouwen mochten vooraan liggen op relaxte banken tijdens de film maar dan moest je wel je buik ontbloten zodat iedereen kon zien dat je zwanger was