April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik heb als ik wat gedaan heb erge pijn op een plek die ik niet goed kan beschrijven. Ergens in mijn bil. Maar lijkt ook beetje mijn heup te zijn en veel pijn in mijn onderrug (alsof mijn spieren erg moe zijn, terwijl ze niets doen.) Vooral afgelopen dagen veel pijn gehad en nu vooral als ik lang zit/lig. Met opstaan doet echt heel zeer en als ik dan eenmaal wat loop wordt die pijn wel wat minder. Maar lang staan kan ik ook niet. :(
    Dit heb ik al een tijdje, maar gyn zei dat ze niet wist wat het kon zijn en ik kan de plek ook niet goed omschrijven en wanneer ik er precies last van heb.

Bij de oefening benen tot 90 graden optrekken? Of maakt het niet uit?

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik ga nu naar bedje toe, lees het antwoord misschien morgen wel.

Trusten!

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    @eenwondertje: dat zal schrikken geweest zijn! nu rustig aandoen he?! gelukkig hebben de harde buiken nog niets veroorzaakt.

hier al de helft bijna van de doopsuiker klaar :D is echt leuk om te doen

vanavond nog met rhune bij de huisarts gezeten, toen hij vanmiddag wakker werd moest hij heel fel hoesten en kreeg bijna geen lucht. was echt heel eng, dadelijk mee naar de huisarts. nu is het een aanval van valse kroep geweest (weet niet of jullie dat ook zo noemen). nu maar hopen dat het vannacht of morgen niet terugkomt want was echt wel vies om je kind zo te zien :(

4. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Helaas hier iets te vroeg gejuigd, keelpijn, vol hoofd, pijn in me lijf…BAH!
    @Synove : Jee wat vervelend zeg zo met je schoonmoeder. Ik hoop dat je het je man duidelijk kan maken wat jij voelt en nodig hebt…
    @Kraampakket : Heb ik ook nog niet binnen ik zit bij Zilveren Kruis Achmea. Volgens komt dat in de 7e maand. Dan komt ook iemand van de kraamzorg kijken of we er klaar voor zijn…(als we dat nou niet zijn mag ik dan geen kind krijgen?)
    @Marijke : Fijn dat je een goeie echo had, en dat de placenta nu goed ligt! Inderdaad hopen dat de kleine niet stiekem draait!
    @Wieffie : Jee wat een verhaal, heel veel sterkte de komende weken nog!
    @Amom : Jee wat een gedoe met die hypotheek zeg! Jammer!
    @Mini Us : Fijn dat alles in orde is met de baby! Wel apart dat het dwarsligt hihi…ik hoop alleeen letterlijk!
    @Budget : Tja ik kom ook een heel eind, alles nieuw gekocht! Ik kan gelukkig wel een wiegje lenen van een collega ben ik heel blij mee!
    @Jodie : He fijn te horen dat het nog redelijk goed met je gaat! O ik lees je probleem nu. S wel ver weg duitsland. Bedoelt je vriend het echt niet gewoon lief, door te zeggen dat hij niet gaat?
    @Een wondertje : Jee wat een eikel die baas van je man zeg! Dat mag hij echt niet zeggen! O ik lees ook dat je het zwaar hebt! Sterkte ermee!
    @Priscilla : Mooie buik hoor!
    @Sam : Vervelend dat je niet lekker slaapt! Kraamgeld? Dat is lekker!
    @Imd : Fijn dat het goed was bij de VK. Dus je verwacht weer een groot kindje? Vervelend dat je een andere kraamzorg mot gaan regelen. Ik hoop dat het nog lukt!
    @wwjc : Ik heb nog een oefening gekregen via yoga. Benen optrekken en daarna knieën uitelkaar laten vallen naar hun eigen kant. Proberen te ontspannen. Kan even duren. Benen weer bij elkaar. Bilspieren aantrekken 5 keer. Dan bekken kantelen door bilspieren te spannen en langzaam via je wervel kolom omhoog een bruggetje maken. Ook 5 keer.

Zo nu ben ingestort, ga slapen! Doei!

5. synove

synove Actief lid

Aug 16, 2008
    257
    0
    0
    Precies. Hij probeerde gewoon met die miep van PZ mij over te halen dat ik vrijwillig ontslag zou nemen. Het idee alleen al dat ze denken dat ik zo stom ben om dat te doen (zeker nog VOOR mijn zwangerschapsverlof). Maar die man is zo ontzettend zelfverzekerd van zichzelf en arrogant dat hij dacht: "Dat vrouwtje haal ik wel even over". En dan die achterbakse trut van PZ erbij die net doet alsof ze er voor jou is.....Enge mensen heb je er toch bij.....

6. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedemorgen meiden!

De verwarming deed het net niet brrrr. Maar gelukkig heb ik de ketel aan de praat gekregen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zit dus ook bij ZK achmea en die hebben mij die verkeerde kraamzorg bureau toebedeeld was wel blij met mijn vroege intakegesprek anders had ik straks echt een probleem gehad..

en kraampakket heb ik allang binnen (al een paar weken) dus zou effe checken meid!

Wij gaan vandaag even een bedrijfspand met huis bekijken (ons bedrijf heeft eigenlijk een grote loods nodig en wij prive hebben een huis nodig en die zit inpandig, weet niet in wat voor staat dus effe checken haha)
    Heeft wel 4 slaapkamers, apart kantoor, bijkeuken, badkamer met ligbad met aparte douche, grote keuken en woonkamer van 8x4 dus best leuk object, we hadden de loods al bekeken (op een zaterdag gewoon gevraagd of ik eens binnen mocht kijken aan die mensen) maar willen nu even het huisgedeelte zien.
    Project loopt al een tijdje (denk al 2-3 maanden ofzo) want we zitten even met financieel plaatje, wie gaat wat betalen en wat voor constructie e.d. het is zoiezo zakelijk aantrekkelijjk want die loods is echt MOOOOI! en zwaar nodig dus als ik me op moet offeren om in zo'n groot huis erbij te gaan moeten wonen, denk ik dat dat misschien nodig is ;) :)

8. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Haha, wat erg om je daarvoor op te moeten offeren. ;)

9. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Imd, succes met het bezichtingen ;)

10. synove

synove Actief lid

Aug 16, 2008
    257
    0
    0
    Succes met de bezichtigingen

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    OJA trouwens ik had mijn punt NU AL duidelijk gemaakt (wat betreft werken en prive door elkaar heen halen) mijn zusje maakte hem prima VOOR MIJ hahaha (die had even een afspraak ingepland voor extensions in werktijd en nog veel meer dingen die ZIJ deed qat prive was onder werktijd ik hoefde alleen maar achterover te zitten en toe te kijken haha (en gisteren mocht ik gewoon weer even aan mijn man zijn administratie werken in samenwerking met mijn pa) kortom mijn tactiek werkte perfect!

12. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Goemiddag dames,

Kraampakket hier ook al een aantal weken binnen!

Vandaag de 30 weken echo gehad, was allemaal goed.Maagzuur was niet gek zei de Vk, want de kleine man lag met zijn hooft tegen mijn maag!In een stuit dus, niet erg maar moest nu zeker wel draaien, anders bij de 35 weken naar het ziekenhuis!Gaan ze kijken wat de mogenlijkheden zijn....Dus hopen dat ie nog gaat draaien.
    Ben 4 ons aangekomen, in totaal nu 2 kilo en 1 ons!Niet gek toch...
    De groei van de kleine was goed.Hij heeft nu wel korte beentjes, deze zit nu op 28 weken en zijn buikje is 33 weken... :confused: Schrok er een beetje van maar ze zei dat ik me niet druk hoefde te maken want dat was allemaal goed... :) :)
    Ze schatten hem op 7 pond met de geboorte!
    Ben helemaal blij dat ik hem weer gezien heb!Voor het zuur Graviscon proberen, want ik ben er soms goed ziek van!

En nog meer meiden met een echo, of vk bezoekjes...

13. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

heey meiden,

ff snel berichie, ga ziekenhuis in en uit momenteel :(
    Gister naar Gyn geweest, wel een echo gehad :thumup: , was alleen niet zoveel op te zien. Ze is nu te groot om helemaal in beeld te krijgen. Hoofdje was net een sinaasappel :D
    Kindje zit qau groei op 30 weken :confused: dus moet volgende week een glucose intolerantie test ondergaan. Om te zien of ik suiker heb.
    Vanmiddag moet ik naar de cardioloog omdat het toch wat zorgen baart met mijn hart. Vind het doodeng allemaal, maar ben wel blij dat ze alles zo goed na chekken. Gyn zei dat als de cardioloog groen licht geeft ik misschien toch thuis mag bevallen, mits mijn VK het ermee eens is :D .
    Hoop dat alles hier verders goed gaat. Ik zal snel douchen, ik kom vanaaf weer even online.

Dikke knuf voor allemaal :)

14. Amom22

Amom22 Niet meer actief

He meiden,

Ik ben bezig met een cursus natuurlijk bevallen...320 pagina's dikke pil ;) met werkboek...erg leuk. De theorie achter het boek is dat mensen zo ontzettend bang zijn voor de bevalling dat ze bij de eerste wee al helemaal zich spannen en dat daardoor de pijn grotendeels veroorzaakt wordt.
    Nou stond er een heel leuk voorbeeldje in en die wou ik ff delen:
    Maak een vuist en houd die 10 sec. vast
    Span je hele lichaam en maak weer een vuist en houd die weer 10 sec. vast... merk je enig verschil? Of probeer bij een harde buik of oefenwee je hele lichaam eens te spannen! Als het goed is doet het dan een stuk meer pijn!

Het boek wil dus dat je PRECIES weet wat er gebeurd met je lichaam tijdens een bevalling, hoe en wat....dat je dus minder bang bent...en er staan ook allemaal ontspantechnieken in...erg interessant (vind ik!)

nou ik ga gauw weer verder lezen :)

15. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    haha nog tips waar wij wat aan kunnen hebben?

vanaaf komt bij ons de kraamzorg.. kunnen jullie mij vertellen wat ik hiervan moet verwachten? gat ze me huis doorlopen of alleen praaten? pff stik zenuwachtig.. en helemaal geen zin om alles spik en span schoon te hebben

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon even gezellig kleppen en als je wilt kan je haar de kamer laten zien maar vragen ze vaak geeneens naar..

@amom op zich klinkt het wel logisch ik ben nooit bang geweest ervoor en dat scheelt enorm, ik heb me compleet eraan overgegeven zoals een vriendin van mij zei (en ook goed hielp) ze zei; ik wil die wee zoooooo graag hebben want elke wee brengt me dichter bij mijn kindje als je ze wilt (in plaats van vecht) zijn ze een stuk makkelijker te handelen..

KORTOM verstand op 0, laat het je overkomen en niet panieken ....

Ik heb contact gehad met kraamzorg en alles is geregeld krijg een bevestigingsbroef binnen 3 weken en nog een tel. intake alleen krijg ik waarschijnlijk dubbele aanmeld kosten maar dat regel ik wel even met mijn verzekering :evil: (is hun schuld)

17. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

Jun 23, 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    goeiemiddag allemaal,
    heb net even wat doorgelezen.

Ramoontje79: fijn dat alles goed is met de kleine,
    hoop dat die zich snel gaat omdraaien en dat je minder last krijgt van het maagzuur (bij mij hielp malox erg goed)

Jantsjuh: Gelukkkig was je echo helemaal goed, en dat ze jou zo goed in de gaten houden moet ook wel een geruststelling zijn!? en nu maar hopen dat je thuis kan/mag/gaat bevallen.

Amom22: Lijkt mij een leuk en leerzaam boek. als je nog meer van die tips vindt geef je ze dan door?

Imd:Gelukkig dat nu alles wel geregeld is met de kraamzorg.

Ik heb net mijn kraampakket binnen gehad.
    (jeetje wist niet dat je zulke grote luiers aan kreeg..:))
    Morgen hebben we de groeiecho, ben benieuwd!
    Ik heb al een paar weken last van een soort spierknoop onder me linker borst/bovenkant van me buik. het is niet dat ze daar schopt zei de verloskundige maar het lijkt net of er een tennisbal onder me huid zit, kan er ook niet meer aankomen is helemaal beurs. iemand ervaring mee?

18. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,439
    0
    0
    Noord-Holland
    Hmm ik heb nog helemaal niets gehoord van mijn kraamzorg... moet ik er even achter aan gaan bellen of nog even geduld hebben ? Wat denken jullie ?

19. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Hoii!

T begint hier allemaal wat zwaarder te worden..
    Ook de twee kids thuis is best zwaar..Ze moeten beiden toch nog flink verzorgd worden en regelmatig opgetild..**AU RUG**
    Ben blij dat ik om half 8 naar bed kan s'avonds.. :oops:
    Al heb ik er de ene dag meer last van dan de andere.T wordt tijd voor de lente want ik ben die kou toch wel zo zat! :(

Jantsjuh Ben blij dat je zulke goede controle hebt..Maar dat het spannend is kan ik heel goed begrijpen..Goed dat je BV toch overweegt.. ;) (of was jij dat niet?? ):oops:
    Amom Klinkt zo logisch allemaal en het klopt idd ook wel..Zal deze keer ook meer proberen me er maar aan over te geven..;)
    Enne als je meer tips hebt?
    IMDAl wezen kijken??
    Coto Beterschap!!
    Jodie Zijn jullie er al uit?? Ik begrijp je onzekerheid wel hoor...Je hebt nu eenmaal niet een gewone/gezonde zwangerschap! Sterkte!!

20. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Ja zou je altijd even kunnen doen..Kan geen kwaad toch.. ;)

Share This Page