net wezen kijken, nou mensen dacht dat ik een slechte huisvrouw was maar het KAN erger jemig echt vies maar goed das een kwestie van poetsen het zijn natuurlijk werkmensen en weinig tijd voor huis/ gezin e.d. dus snap dat ook wel. Verder overal even een likkie verf en je kan er zo in, overal mooie neutrale tegels (heel de benedenverdieping hetzelfde) en boven de badkamer ook mooi. Verder 1 huge slaapkamer (2 keer zo groot als die van ons NU, een slaapkamer waar makkelijk een tweepersoonsbed, kast en bureau kwijt kan (gewoon netjes) en dan nog een kamer waar kast en een tweepersoons bed zou kunnen en een inloopkast (soort washok omdat het geen ramen heeft) echt wel 3x3 m makkelijk met een waskoker naar beneden het washok (was wel grappig), de badkamer was dus ook lekker ruim. en nog een zoldertje (vlizo) beneden echt een grote keuken , nette woonkamer, grote bijkeuken waar dan de koker in uitkwam, aparte wc en cv hokje (met een CV die maar voor de helft hoefde te werken want was veel te zwaar voor het huis.. De NADELEN; omdat het een inpandige woning is kijk je met de keuken uit op de loods binnen (al valt dat niet op want er is genoeg lichtinval als je vitrage ervoor hangt zie je het eigenlijk niet. Hetzelfde geld voor 1 slaapkamer boven (de kleinste) maar ook daar geld genoeg lichtinval (door grote panelen in de loods) Oja en er was zogenaamd? nog een koper dus belt hij ons maandag terug, daar geloof ik nooit zo in (zo opeens nu hij al maaaaaanden te koop staat haha) maar goed ZOU KUNNEN ik laat me alleen niet dringen hierdoor.. Ik heb meteen even de mappen weggebracht naar de accountant die gaat meteen even de cijfers verzorgen voor 2008 moest toch gebeuren maar nu iets meer haast zeg maar..
Amom, klinkt inderdaad heel interessant. Het is de bedoeling dat ik ook verstand op 0 ga zetten... Je weet dat het pijn gaat doen, maar weet ook dat het niet eeuwig gaat duren en je er iets heel moois voor terugkrijgt. Maar ontspanningsoefeningen zijn altijd meegenomen denk ik. LOL al is het maar voor hubbie. Heel stom trouwens, het lijkt wel of ik de hele dag al zenuwachtig ben voor die echo van vanavond. (20.15) Ik heb er helemaal geen reden voor, want het is juist een pretecho, maar ik voel me niet lekker. Misschien doordat ik gister en vandaag steeds misselijk ben en erg moe. (Nog nasleep van griep gok ik) Heb ook weer erg veel pijn in mijn bil/heup wat ik gister bij Lynn omschreef. Ook trouwens al hele dag zo'n ongi gevoel en gespannen buik. Toen ik in de spiegel keek leek het ook of die bovenbuik iets gezakt was en dat het nu wat lager zit. Maar volgens mij kan dat wel vaker in de loop van de dag wisselen.
Ramoontje, fijn dat alles goed is met je kleintje. Hoop dat je snel minder last hebt van je maagzuur, ik heb er jammer genoeg ook heel veel last van. Jantsjuh, idd gerustellende gedachte dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. En misschien toch nog thuis bevallen, top! Amom, als je nog meer oefeningen hebt schrijf ze maar op. Kan ik (we) altijd gebruiken. Mandytjuuh, wij hebben een gezamelijke infoavond met andere stellen en dan nog een telefonisch gesprek. Kan het je dus niet vertellen. IMD, al naar huis wezen kijken? Blijft toch kriebelen he dat verhuizen! Lees verder op dat jullie zijn wezen kijken, klinkt leuk. Alleen kan ik me niet veel voorstellen dan die ramen en de loods. Hoe doe je dat dan bijvoorbeeld met een raampje open zetten of zijn er aan de andere kant ook ramen? Fijn dat het nu wel geregeld is met de kraamzorg, alleen het geld dan nog. Mamacelesje, nee geen last van dus kan je ook geen raad geven. Ik stond ook even te kijken dat het zulke grote verbanden zijn! Sushi, ik zou even bellen. Ik heb mijn pakket nu al zo'n 2 weken binnen en ben minder ver dan jij. En zij kunnen je dan ook een indicatie geven wanneer je het krijgt, hoef je er ook niet meer zo mee bezig te zijn. Eefje, voor jou een digitale massage van je rug. Hoop dat het wat helpt! WWjc, knuffel voor jou. Hoop dat je vanavond echt kunt genieten van je echo. All, niet veel te vertellen. Vandaag beetje luie dag, rustig aan. Ook heerlijk!
@mandytjuuh bij mij ging ze niet het huis door hoor! En schoon hoef je het ook neit te maken gewoon ff je wensen doorspreken, jonge kraamverzorgster of liever een ouder iemand, dat soort dingen. En ze vraagt wel of je alles in huis hebt wat zij nodig hebben enzo. Maar ik heb ook wel gehoord dat ze wel het huis doorgaan. @mamacelesje haha niet alleen de baby krijgt luiers @sushi gewoon bellen joh, ze houden echt niet bij hoe vaak je belt! En is voor je eigen gemoedsrust! Over het boek, ik heb alleen nog maar de digitale versie, de echte komt nog. Vind het geen zak aan om het op de pc te lezen dus ff geen tips ofzo... wel een mooi bevallingsfilmpje (niet eng, alleen maar mooi!) is trouwens van de site waar dat boek dus van is http://www.givingbirthnaturally.com/cli ... birth.html @eefje is pittig he, kids optillen. En dan zijn die van jouw ook nog ouder! @Imd klinkt goed het huis! Lekker zeg zulke grote slaapkamers. Och die makelaars zeggen wel vaker dingen maar ja, straks is het wel zo @wwjc klinkt alsof ie aan t indalen is! maar dat zul je vanavond dan wel horen
nou ik ben vooral bang dat ons huisje niet goed gekeurt word.. ofzo.. wij woonen in een starters woning.. echt heel klein eigelijk en badkamer is beneden we hebben we apart kamertje voor de baby maar dat is eigelijk de overloop die we zo verbouwt hebben dan het een apart kamertje is geworden.. en onze trap is heeeeeeel erg steil wij zijn der wel al aan gewent maar ik kan me goed voorstellen dat een vreemde dat moeilijk vind jullie enig idee hoe ze op zulke dingen reacheeren? ook loopt ons dak schuin af en hebben we een hooge gietijzeren bed en kan ons bed dus niet op klossen.. al beval ik in het ziekenhuis.. hoe gaan ze dat derna doen dan?
Hier komt de kraamzorg morgen voor een gesprek. Maar ik ga echt niet alles aanpassen hoor. Ze zijn er maar voor even. Als alles maar in huis is voor de kleine dat vind ik ook belangrijk maar voor de rest gaat het ze niets aan hoe me huis in mekaar steekt. Zal vast niet zo zijn het is geen inspectie. Aan de hand van je wensen kiezen ze ook iemand uit die bij je past.
@mandytjuuh Het maakt echt niet uit waar je je badkamer of kinderkamer hebt zitten hoor! Bij ons was die ook beneden en we hadden bij mijn zoontje helemaal geen kinderkamer, maar gewoon bij ons op de kamer...ook hadden we een hele stijle trap, maar zelfs voor een thuisbevalling was dat geen probleem. Dat maakt voor een ziekenhuisbevalling al helemaal neit uit. Je zou eventueel een kraambed kunnen huren mochten ze vanavond zeggen dat ze dat nodig vinden. dat is een eenpersoonsbed die wel hoog genoeg is...
Oh....meiden het houdt niet over hoor hier. Zit weer helemaal in een dip (zal ook wel voor groot deel met hormonen te maken hebben). Wat is nu het punt. Wij hebben een Belgische herdershond. Nu liep ik tot voor kort altijd mee met een groepje als ik haar s'avonds uit laat. Is gezellig en wel zo veilig. Nu loopt er ook een vrouw mee met haar hondje die zeer sterk haar mening opdringt aan anderen. Haar mening is de enige juiste...beetje het type kenau dus. Maar goed, we laten haar gewoon praten en het gaat eigenlijk het ene oor in en het andere oor weer uit. De ene keer is het irritanter dan de andere keer, maar so far so good. Nu ik zelf niet meer van de pijn mee kan lopen, heeft een andere vrouw uit die groep (die ook belgische herders heeft en die ik hier voor het gemak Ans zal noemen) aangeboden om onze hond te komen ophalen voor de avondwandeling. Mijn man kan dat natuurlijk ook, maar die loopt niet voor 1,5uur in het donker met die hond. Hij loopt wel, maar dus niet die hele ronde die zij maken en hij loopt met de hond alleen. Ans bood zelf aan om onze hond op te komen halen omdat ze zei dat onze hond het heerlijk vindt om met de andere honden te rennen en te dollen. Ans gaf aan dat het voor haar totaal geen extra moeite kost, want ze moet toch lopen met haar honden, ons huis ligt min of meer op de route en onze hond luistert perfect naar haar. Ans heeft er dus totaal geen probleem mee en bood het zelf dus aan. Vandaag moest ik onze hond noodgedwongen zelf uitlaten en kwam Ans tegen. Ze vertelde me dat als ik opmerkingen krijg van andere hondenbezitters, dat het niet van haar kwam, maar van die kenau? Wat blijkt: Telkens wanneer Ans met haar honden en onze hond aan kwam lopen (ze verzamelen zich altijd op een bepaald punt), maakte die andere de opmerking van: "Zo heb je haar al weer gehaald? Ik zou dat echt niet doen hoor". Laatst maakte die kenau de opmerking naar Ans dat ze gewoon door ons in de maling wordt genomen en dat mijn man toch zelf de hond kon uitlaten. Ik ben hier gewoon beroerd van. Het idee alleen al dat iemand loopt rond te bazuinen dat ik bewust profiteer van iemand anders.... Mijn moeder merkte direct op dat zij die kenau gisteren ook al tegenkwam toen zij met ons zoontje onze hond uitliet. Ze vroeg aan mijn moeder wat er met mij aan de hand was waarop mijj moeder zei:"Niets hoor, ik vind het alleen heel fijn om met mijn kleinzoon de hond uit te laten". Toen zei die kenau dat ze mijn vader met hun honden ook zag lopen. ", dat kan", zei mijn moeder. "en misschien kom ik hem wel tegen". waarna ze gewoon doorliep. Mijn moeder vond het achteraf nogal een rare opmerking en dacht: "waar bemoeit dat mens zich mee".
Alles goed, alleen feit blijft dat de hartkwaal er wel is en dat betekend dus wel poliklinisch bevallen Want dan is er eventueel zuurstof etc bij de hand mocht mijn hart op hol slaan. Ben een beetje pissed off, net UWV gebeld of ik ook een voorschot kan krijgen op ww want we redden het zo niet. Nou nee dus, woningbouw gebeld of ik eventueel ook eerst iets minder dan de helft mag betalen van de huur. Hele preek dat iedereen ze altijd belt om uitstel. Ik zei meneer de wil is er wel maar niet de mogelijkheid. Nu afgesproken dat ik betaal wat we kunnen missen en dan februari weer gelijk kunnen met de huur. heb hoofdpijn van het janken ik baal er zo van. Dat eeuwige k*t geld altijd. sorry voor mijn echo berichie.
Synove wat een kansloos mens zeg. Duidelijk geen eigen leven. Jantsjuh ja geld is echt een machtsmiddel. Sommige mensen snappen niet dat je het nodig hebt om je rekeningen te kunnen betalen. En de woningbouw is ook gek je vraagt toch netjes om uitstel dan moeten ze toch wel begrijpen dat je het zelf ook vervelend vind en een oplossing verzint omdat je even niet anders kan.
@Jantsjuh: Allemachtig meid. Dat is even niet mis zeg. Kun je niet aansturen op een geplande keizersnede? Ik zie gewoon niet in waarom ze dat niet zouden willen bij jou. Ik zou er gewoon op aandringen. Ik heb zelf een aangeboren hartafwijking en ook bij mij wilden ze een natuurlijke bevalling gaan doen. Dat willen gynaecologen altijd omdat ze dat nu eemaal beter vinden voor moeder en kind. Maar de cardioloog (die toch duidelijk bezorgd is om jouw gezondheid) heeft toch het laatste woord hierin. Je wint er ook niets mee als jij je steeds meer blijft opfokken hierdoor. Waarom die lui altijd zo moeilijk willen doen als ze gewoon een keizersnede kunnen inplannen...... En dan al die spanning rondom dat geld. Meid, ik hoop dat het jullie lukt om een oplossing te vinden. Al die stress is niet goed. Sorry.....zit net met mijn verhaal boven jou te zeuren over een takkewijf die loopt te zeiken over het uitlaten van mijn hond. Er zijn wel ergere dingen op de wereld.......
Hoi dames, Ook hier begint het iets zwaarder te worden, de buik lijkt nu met de dag dikker te worden... Morgenavond partneravond met zwangerschapsgym.. Ben erg benieuwd! Verder heb ik het op het werk helemaal gehad, het boeit me gewoon weg helemaal niet meer... Van het weekend gaan we fijn een weekend weg, hoop dat ik durf te zwemmen! Dat lijkt me namelijk wel superfijn even..!
Danielle lekker hoor een weekend weg geniet ervan en gewoon lekker gaan zwemmen is echt lekker licht in het water. Wij gaan in februari ook een weekendje weg heerlijk.
@synove lastig zulk soort mensen die altijd alles weten en overal mee willen mengen...! @jantsjuh och bah wat een nare situatie...! Fijn dat je iig IETS hebt kunnen regelen, maar ideaal is het natuurlijk niet Vind het ook belachelijk dat ze het niet ff willen uitstellen, je vraagt er netjes om! sommige mensen betalen gewoon niet, als ze die nou zouden aanpakken ipv iemand die netjes belt om iets te regelen... Hoop dat het gauw allemaal geregeld is voor je!
@Jantsjuh: Jeetje meid wat een gezeur ! Belachelijk ook dat je geen voorschot krijgt van het UWV ! Wat dat betreft wordt daar 0 rekening gehouden met eventueel andere situaties, ze bekijken alles op 1 manier en dat werkt gewoon niet... Succes ermee in ieder geval ! Thanks voor jullie reactie, wil niet te ongeduldig overkomen bij die kraamzorg namelijk maar dan bel ik morgen wel even... En meiden... nog even volhouden... het einde is in zicht ! Dikke knuffel voor iedereen die het even moeilijk heeft
ja het blijft kriebelen had dit eigenlijk al losgelaten maar we kwamen steeds terug op een loods.. Qua ramen moet je zien dat je ipv je achtertuin in de loods kijkt dus je ziet als ze daar aan het werk zijn binnen en kijkt tegen de binnenkant van je loods aan, net gewoon als buiten je ramen openzetten alleen is buiten de binnenkant van de loods
jantsjuh Wanneer was officieel je eerste werkloosheidsdag, want ze moeten dan binnen 4 weken na die datum je aanvraag beoordelen, daarna doen ze al vrij snel betaling. Succes ermee. Heb inmiddels ook gebeld om mijn ww uitkering om te zetten naar wazo, zit ook nog op de formulieren te wachten, enige wat ze me sturen is wijzigingsformulier ww en daar heb ik niks aan, maar 2 weken zijn nog niet om, dus het formulier kan nog binnenkomen. Synove waar bemoeit die vrouw zich mee, niks vaan aantrekken hoor!
Gaan jullie nog iets doen met geboortebedankjes? en zo ja wat? en nog speciale versieringen in en om het huis?
Hier wel een slinger voor het raam en slingers en ballonnen in de woonkamer buiten niets want dat wordt toch gestolen of gesloopt! Bedankjes word iets met het thema roze maar weet nog niet precies wat.
Ik weet dat het al een paar keer is uitgelegd.... maar ik probeer een paar foto's van onze babykamer te uploaden alleen krijg ik de melding bestand te groot of beschadigt.... kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen ? Alvast heel erg bedankt !