Ben ik weer. Nou, de misselijkheid is weer zo snel weggegaan als die gekomen is.....Ik heb heel rustig aangedaan en het gaat weer goed met me. Heb zelfs nog een paar fotootjes kunnen maken en kunnen uploaden in mijn album. Het kamertje is nog niet af (moet nog het een en ander aan de muur en de gordijntjes zijn nog niet gemaakt....), maar jullie krijgen zo een beetje een indruk hoe het gaat worden.
Leuk hoor, volgens mij krijgen jullie een meisje? staat nog niet in de lijst, zal het er gelijk inzetten. De meiden staan voor dan!
Heb de lijst ff uitgedund, iedereen die een maand niet in dit topic heeft gereageerd, heb ik eruit gehaald. Dus de jongens-meisjes stand is ook weer gelijk. nl. 19-19
@synove ook een super mooi kamertje! @pientje das handig, ik wist van de meesten niet eens wie het waren...dacht dat het aan de hormoontjes lag en oh ja..je mag mij op blauw zetten... hoevaak heb je het onderhand wel niet moeten veranderen voor me!?
Moet je ff al je gegevens doorgeven Amom ik weet niet? Volgens mij niet zo vaak toch? Zelfs de 1e keer pas, volgens mij.
Amom ik vroeg me eigenlijk af hoe je dat met borstvoeding straks gaat doen, want nu geef je nog borstvoeding toch? of ben je nu aan het afbouwen zodat straks alles naar de newborn gaat? Of ga je beide borstvoeding geven?
Misschien was dat bij Mimi? Kan me niks herinneren iig. Dacht dat je altijd al op roze stond? Maarja geheugen is niet optimaal meer
@pientje, was ook bij jou maar was toen je het net ging doen...en daarvoor idd bij mimi denk ik dan. maar maakt ook eigenlijk helemaal niks uit @loeka Allebei aan de borst. De bv veranderd naar de behoefte van de baby, dus straks heb ik ook gewoon colostrum, dus zoontje moet zich aanpassen
Oh wat een luxe, ik heb vannacht gewoon 7 uur achter elkaar geslapen, ben weer als nieuw! Was waarschijnlijk na die slapeloze nachten zo moe dat ik zelfs niet wakker ben geworden om te plassen. Moest toen ik wakker werd wel zo nodig dat ik bijna niet meer kon lopen. Wel grappig eigenlijk dat de natuur het zo regelt dat er ongeveer evenveel meisjes als jongetjes worden geboren.
@ Pientje: handige lijst; echt leuk zo'n overzicht. Je mag bij mij wat aanpassen; ik ga aan de flesvoeding ipv borstvoeding. Heb lang getwijfeld, maar ik heb nu de keuze gemaakt. @ All: leuke babykamers gezien, echt wel. Ik mag de Prenatal-doos ophalen, jippie. Kruidvat is ook al binnen. Alleen nog geen reactie van de Etos, 1 van jullie wel? Kraampakket CZ is onderweg. 't Kumt allemaal goed. Verder vandaag intake kraamzorg gehad. Was leuk en prettig. Idd zat er teveel afstand tussen de spijltjes van de wieg. Maar, dat is oplosbaar door simpel (mooi) karton tussen de spijlen en het sierlakentje te doen. Goeie tip van d'r! Verder heb ik aangegeven dat ons massief houten bed niet op klossen cq. kratten gaat. Ik beval in het z'huis, manlief verschoont het bed en voor de controles kom ik zelf wel omhoog (elektrische bodem). Was akkoord. Verder mocht de Aerosleeper niet (nooit getest op babies) en mogen bedzeiltjes niet. 'T is maar dat we het weten....... (maar zal wel per kraamzorg verschillen). Oh ja en manlief heeft zijn papa-dag van de baas gekregen. Kostte wat moeite, maar de hoogste baas deed totaal niet moeilijk. Erg fijn.
hoi hoi ik heb vandaag de 30 weken echo gehad alles was goed kleintje zit nu op zo n 1500 gram en zat met alles net iets onder de gemiddelde lijn,maar de metingen kwamen wel overeen met 30 weken en 6 dagen dus alles is goed ze schatte dat kleintje bij 40 weken zo n 7 pond zal wegen Kleintje lag met zijn/haar hoofdje naar beneden dus het lag goed we hebben extra lang gekeken ,want er was een stagiare en die wilde ook even kijken of dat mocht ja tuurlijk mag dat echt leuk om kleintje zo te zien bloeddruk was ook weer goed dus alles was netjes we zijn weer helemaal blij we hebben 1 foto meegekregen die is van het gezichtje zo kun je het heel goed zien ,maar heb geprobeerd om de foto te fotograferen en hij staat er op,maar ik weet niet of jullie er het gezichtje uithalen foto staat in mijn album Gr Tup
@eenwondertje: Goed om te weten van dat bedzeiltje, zit er steeds over te twijfelen of ik dat nou wel of niet moet kopen maar de mevr. in de prenatal zei dat het niet meer nodig was en die zegt weer van wel.... Maar goed als de kraamzorg het zegt, haha zal je net zien dat die van mij weer zegt dat het wel moet...
We zijn gister geweest voor de 3d echo was echt heel erg leuk. Kamertje schiet ook al flink op. Ik vind tot nu toe dat de weken nog omvliegen.
Tup: ik haal het gezichtje er wel uit schattig hoor. Ik doe het zoals me moeder het vroeger deed raak een beetje in de war van al die dingen mag wel dan weer niet dit dat het wordt wel verkocht. Doe het lekker ouderwets en ga ook op me eigen gevoel af
Gelukkig hadden wij de Aerosleeper ook niet, maar het gesprek kwam er zo op. Ik ben ook zo'n ouderwetse muts met een gewone deken voor de baby. Hoe dan ook, zo'n kraamzorg is maar een paar dagen in je huis, dus na haar vertrek kun je toch weer aan de Aerosleeper (mocht je dat willen). Ook zo verwarrend: hoe moet je baby de eerste weken slapen? Bij mijn vriendin, half jaar geleden bevallen, moest de baby dan op de ene zij en dan op de andere zij worden gelegd, met een kruikje in de rug. Dit op de zij slapen is om scheefgroei te voorkomen. Mijn kraamzorg wil dit juist niet. Baby wordt op de rug gelegd en het gezichtje moet van kant wisselen, dat zou beter zijn om scheefgroei te voorkomen..... Ik neem aan dat iedere professional weet wat hij/zij doet, maar verwarrend is het wel .