April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    sorry even geen zin om alles te gaan lezen... heb het snel wat bekeken en zie dat er veel zieken zijn dus allemaal veel beterschap ! hier voel ik me ook niet geweldig, even een dipje...

allemaal bedankt voor de reacties op de foto's !

heb nog een mooi kamertje zien voorbij komen..
    een paar goede echo's gezien..
    en de rest weet ik echt niet meer.

2. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Morgen meer van mij, maar ik moet effe kwijt dat ik vandaag mijn laatste werkdag heb gehad, woohoo! Echt, ik ben zo blij. Ik heb vandaag ook gruwelijk veel last van harde buiken dus ik kan die rust echt goed gebruiken. Vanmiddag heerlijk liggen pitten, en zometeen weer.

Morgen komt de kinderwagen, en hopelijk is deze week het kamertje ook helemaal in orde.

En geen idee of ik de eerste ga zijn die gaat bevallen. Het zou kunnen, maar ik hoop het toch zeker tot halverwege maart vol te houden! In ieder geval rond de 37 weken... Dinsdag weer een echo en check, ik ben benieuwd hoe het met de heren gaat daar binnen.

Okay, morgen ga ik even goed terug lezen enzo, nu duik ik mijn bedje in.

Trusten!

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    @tup ziet het gezichtje wel goed!Mooi he...

@zeppie....Fijn dat de 3 d echo leuk was..en idd de weken schieten op, hier ook!

@silvie ...leuke fotos

@spekkie, lekker dat je nu vrij bent, en hoop voor je dat je mannetjes het nog even vol houden!

Voor alle zieken beterschap...hier is het al weer weg!gelukkig...

Zit zelf in dubbio...ik ga flesvoeding geven, want bij de eerste een gevecht gehad met de borstvoeding dat we besloten hebben dat we nu meteen de fles doen!Alleen weet niet zo goed welke voeding, wel willen we standaart gaan doen maar van welk merk!Iemand suggesties?

Gisteren nog een loopwagentje gekregen, en boxkleed en een baby gym en nog wat spulletjes echt heel fijn!

Verders niet veel verandering hier, alleen een hele rot nacht gehad....pfff ben brak maar ja kanhelaas niet ff naar men bedje toe!
    Fijne dag dames..

4. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Vandaag naar de gynaecoloog. Dan hoor ik misschien ook wat het plan wordt rondom de bevalling. Ze zouden eind deze maand met cardiologie om de tafel gaan zitten om o.a. mijn dossier door te nemen en een beslissing te nemen hoe ze het gaan doen. Ben erg benieuwd ennnnnn we zien onze kleine meid weer op de echo....altijd leuk.

5. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Tup, zie het gezichtje goed hoor! Leuk!

Zeppie, fijn dat 3d echo leuk was en dat het kamertje opschiet. Vind het zo leuk om in een kamertje te staan wat steeds meer af is.

Eenwondertje, van dat slapen is inderdaad erg verwarrend! Dan weer op rug, dan weer op zij. Dat ze het even beslissen en het voor iedereen (een paar jaar!) duidelijk is!

Spekkie, fijn dat verlof nu is begonnen :)

Ramoontjem, vervelend dat je geen goede nacht hebt gehad. Daar blijf je echt heel de dag last van houden :cry:

Synove, ben benieuwd wat het wordt rondom bevalling en veel plezier naar het kijken van jullie meisje!

Iedereen die ziek is/ niet lekker is/ hem nodig heeft of gewoon een dikke knuffel!

Zo meteen naar arbo, zie daar echt het nut niet van in. Moet ik even komen laten zien dat ik zwanger ben. Gaat echt nergens over. Maar ja!

6. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Synove heel veel plezier en succes met wat ze gaan doen rondom je bevalling!

7. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    @leonie.....heb je geen zwangerschapsverklaring moetten geven,wat raar dat je naar de arbo moet!

8. spekkie, heerlijk lekker vrij! nu kan je eindelijk rustiger aandoen :)

wanneer was je het beddegoed waar de baby echt in komt te slapen? (heb de overige lakens al wel gewassen)

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ramoontje, ja wel afgegeven maar ze willen me toch graag zien omdat ik minder werk nu door hoge bloeddruk. Maar voorheen geen last van gehad dus duidelijk van zwangerschap. Zeiden zij ook aan de telefoon dat dat voor hun duidelijk was maar het moest op papier komen te staan dat ze me daadwerkelijk hebben gezien.
    Dus ga me spullen pakken en "zie" jullie straks weer!

Rach, ik heb die lakentjes ook al gewassen maar in een plastic vuilniszak gedaan. Niet zo eentje die stinkt maar een dunne groene. Op deze manier kan er in ieder geval geen stof of iets dergelijks bijkomen. Weet niet of dat dit zo mag maar vond dat het wel iets had. ;)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij de eerste zij op zij gelegd (is zo makkelijk) dan na 2 weken ofzo rollen ze op hun rug vaak en kan je het alsnog zo doen maar op zij heb je betere controle op waar hij of zij zijn hoofdje houd en vind ik goede manier om voorkeurshouding tegen te gaan (nog nooit last gehad bij Dean in elk geval) geen kraamzorg die mij gaat vertellen hoe ik dat anders moet doen want IK moet met onze beeb leven en evt consequenties...
    Ik gebruik ook gewoon zeiltje maar wel alleen op de onderste helft zeg maar (dus niet bij het hoofdje)

11. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Ramoontje, ik vond Friso de fijnste kunstvoeding. Nutrilon is ook oke, maar op een of andere manier stonk die vreselijk. En ik had altijd moeite met het mengen van de Nutrilon, klontjes en als er Johannesbroodpitmeel bij moest was het helemaal drama. :(

Synove, spannend je gesprek rond het bevallingsplan! Ik ben benieuwd voor je.

Eenwondertje, vervelend he, al die verschillende verhalen? Ik werd altijd stapelgek van die wisselende protocollen bij het consultatiebureau en de kraamzorg. De kraamverzorgster legde het toen ook uit dat zij algemene richtlijnen hebben waar ze volgens werken, en daarnaast protocollen die eens in de zoveel tijd wisselen. Zo was in de tijd van mijn zoontjes geboorte venkel je-van-het, maar toen ik een paar weken later die druif van de wijkverpleging op 'bezoek' kreeg schold ze me nog net niet uit dat ik het gebruikt had :confused: Met het te slapen leggen zou ik gewoon even afwachten wat de kraamhulp zegt. Ik heb mijn zoontje toen wisselend op de zij gelegd, met een opgerolde luier in zijn ruggetje (het was toen warm genoeg om zonder kruik te slapen). Ik zie wel hoe het nu weer is.

En fijn dat je man nu toch zijn papa-dag heeft!

Kipkip, heeerlijk zo nu en dan eens fijn slapen! Ik slaap echt ruk de laatste dagen, maar ik kan het nu lekker overdag inhalen.

Zo, ik zit te wachten op de levering van de kinderwagen, ik ben benieuwd!
    Gisteren ook het kraampakket gehad, en hoewel er minder spul in zit dan de vorige keer, was ik toch ook wel aangenaam verrast door de attendheid. Alle documentatie sprak over 'baby's' ipv 'baby', er zaten ook twee grote knuffels in, en het Tweelingenboek (wat ik zelf al gekocht heb, maar toch!). Verder kwa verzorging alleen het hoognodige, ik moet zelfs nog wat bijhalen bij de thuiszorg. En ook geen monstertjes enzo, maar goed, het gaat ook om de nodige spullen natuurlijk :)

12. Huh? hoe bedoel je dit nou? een kraamverzorgster is juist een bron van informatie en ervaring. ik zou het juist fijn vinden als ze goede tips heeft.

13. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@Spekkie Heerlijk, geniet ervan!

@Kraamzorg Het zijn ook maar mensen met hun eigen ideeen en geven dus ook alleen maar aan hoe zij het zouden doen... Het was lekker voor een weekje maar daarna moet je gewoon je eigen ding vinden. Ik weet nog dat ik helemaal gefrustreerd en huilend het bedje aan het opmaken was omdat ik gewoon niet begrijp wat al die verschillende laagjes waren en in welke volgorde ze moesten.
    Er wordt zoveel info gegeven over wat het beste is, maar denk dat je dat uiteindelijk zelf achterkomt watvoor jullie het beste werkt...zelfs bij zoiets als een bedje opmaken :)

@lakentjes Die liggen hier al gewoon in de kast, beetje stof klop ik er dan wel weer af.

@leonie succes bij de arbo!

Hier weer slecht geslapen...gisteravond boodschappen gedaan en had een harde buik die maar niet overging. Hij is zeker 6 uur achterelkaar keihard geweest....en zoontje is aan het snotteren dus die snurkte de hele nacht Bleeghhh Maar ik heb wel chocola :D dat maakt alles goed

14. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Leonie, het lijkt erop dat het UWV weer mensen af aan het bellen is... Ik kreeg ook een telefoontje met de vraag wanneer ik weer aan het werk ging :) Dus ik zeg: 'ehm, ergens in oktober?' waarop het menske redelijk verbaasd reageerde. Toen ik maar meldde dat ik sinds gisteren opgehouden ben met werken en de ziekmelding zwangerschapsgerelateerd is, kreeg ik de volgende vragenlijst. (Welke klachten heeft u mevrou? Okay, heb je effe?) Nadat ik die dus beantwoord had kreeg ik het advies om maar fysio te gaan volgen. Well no shit, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb zeg! (Doen we dus al). En dat ik ook niet bij elk pijntje neer moest gaan zitten :confused: (in andere woorden verpakt natuurlijk, erg diplomatiek).

Uiteindelijk maar een beetje cynisch vermeld dat een tweelingzwangerschap momenteel iets meer van me vergt dan een eenlingzwangerschap, en toen was het klaar. :) Nou ja, hebben zij hun info ook weer compleet.

15. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Jammer dat ik uit de lijst ben gehaald. Sommige meiden moeten werken en hebben niet elke dag tijd om 20x op het forum te zijn/antwoorden. Wist niet dat dat een verplichting was :(
    Morgen de 3d-echo, ben zo benieuwd :D Heeft iemand een 4-d echo laten maken? Was dat mooi? Mooier dan 3d?

16. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ik zit bijna iederedag op het forum en sta er ook niet in! :cry: :cry: :cry: weet ook niet hoe ik mijn gevens door moet geven!

17. 30 wkn echo: Ik krijg volgende week alleen maar een bloedonderzoek en de rhesus-injectie. Waarom geen echo?? Is dat voor jullie medisch?

18. amom, ik snap dat een kraamverzorgster de waarheid niet altijd in pacht heeft, maar het klinkt een beetje bot om bij voorbaat al te zeggen: ze hoeft mij niks te vertellen ;) ze komt omdat ze je wilt helpen en dat is haar werk.

Jessie, welnee het is helemaal geen verplicgting om elke dag mee te schrijven! als je je gegevens pb't naar Pientje weet ik zeker dat ze je weer op de lijst zet als je dat leuk vind. Het gaat er alleen om dat sommigen echt niet meer meeschrijven, en op deze manier blijft de lijst wat overzichtelijker!

Ramoontje: stuur Pientje een PB en zet daarin: wat je denkt dat het geslacht is, wat het geslacht bleek te zijn (als je dat weet en wilt vertellen, anders zet je neer: geslacht onbekend, of: geslacht houden we geheim) en of je in het ziekenhuis of thuis bevalt, en of je borstvoeding of flesvoeding wilt geven!

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja sorry, kan moeilijk met iedereen rekening gaan houden.
    Heb gewoon eerlijk gedaan, iedereen langer dan een maand niet gereageerd, eraf.
    Ik kan ook niet weten wie wel en wie niet meeleest.

Ik vind het zelf ook gewoon leuker dat er meiden op staan die actief meekletsen.
    Volgens mij is dat ook de bedoeling van zo'n lijst.
    Als je toch in een lijst wilt staan, kan dat nl. ook in het hoofdmenu bij bevallingslijst ;)

Maar wil je er persé op, dan kan je je gegegevens pb-en.

Ramoontje ff je gegevens naar mij pb-en, dan zet ik het erin ;)

pff zooo ziek...bah bah bah en morgen verjaardag van Jennifer.
    Ik druip weer zielig af....

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Nou, weer terug van arbo. Sloeg zoals verwacht helemaal nergens op.
    Ziet hij me, zegt hij:"zo je bent al goed op weg, hoe gaat het verder nog fulltime aan het werk?" Dus ik heb maar geantwoord dat als hij zijn papieren had gelezen dat ik gedeeltelijk thuis zit vanwege hoge bloeddruk.
    Anders had ik er helemaal niet hoeven te zijn.
    Zegt hij daarna zo van jaja dat wist ik wel. Niet dus erg goede voorbereiding!
    Maar ja, toen vroeg hij wanneer ik uitgerekend was (staat op zw.verklaring die hij al heeft) en wanneer mijn verlof begint.
    En daarna mocht ik weer gaan. Al met al denk ik nog geen 5 minuten binnen geweest.
    Maar ja, heb aan mijn plicht voldaan zullen we dan maar zeggen!
    Nu even lekker hangen op de bank.

Deel Deze Pagina