April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Wat lekker Tammy!
    (Het laatste is natuurlijk minder, maar goed...)

Lynn, tegen mij is gezegd dat ze tot 35wk nog kunnen draaien. Pas daarna moeten ze goed (blijven) liggen.

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Nou, ik weet nu dat het 3,99 euro per verlofuur is voor mijn man, omdat hij geen vergoeding van de baas krijgt. Maar, hij neemt 1 jaar 1 dag verlof op en de regeling gaat uit van 26 weken. Krijgt hij dan 26 weken x 8 uur x 3,99 of krijgt hij 52 weken x 8 uur x 3,99? En, ik krijg wel een vergoeding van mijn baas en zou deels ook in aanmerking komen voor deze regeling. Maar, ik kan hem ook afkopen via mijn spaarloon. Wat is wijsheid? Muts snapte al deze vragen niet en wist ook niet aan wie ze mij moest doorverbinden. BOEHOE.

Conclusie: ik schakel de accountant maar weer eens in.

En op z'n Sophia's: hellup, ik zoek tips voor aambeipijnverlichting......

3. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    hoi hoi

Sophia :ik krijg de 30 weken echo ,omdat ik overgewicht heb
    en de VK zei dat bij slanke vrouwen voelen ze beter of het kindje groeit
    en als je iets dikker bent kunnen ze het moeilijker voelen (de vorige VK zei ik kan het bij jou wel goed voelen hoor),maar ik vind die extra echo s niet erg hoor :D

reageer later wel weer,maar wilde Sophia even antwoord geven

Gr Tup

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@eenwondertje oh bah das zoooo pijnlijk! veel gesroogde pruimen, volkoren brood, zemelen e.d. eten...! Geen idee of je dat mag gebruiken!? Hete douche helpt idd ook wel een beetje om de pijn te verzachten....sterkte! :(
    Geweldig je beschrijving :)

@sophia lijkt mij op medische basis hoor...volgens mij zijn de termijnecho en 20weken echo de enige "standaard"echo's.

@lynn je hoeft je niet drukte maken hoor. wat wel helpt is om handen en knieen een poosje te gaan staan/zitten(geen van beiden eignelijk haha :) ) dan heeft de baby goed de ruimte om om te draaien. Minder op de bank of achterover liggen maar meer op een harde stoel rechtover eind zitten met de benen iets wijd. Eigenlijk dus alles doen om de beeb de ruimte te geven om om te draaien.

5. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ouderschapsverlofkorting staat los van kinderopvangtoeslag volgens mij. Dus als je dat bij kinderopvangtoeslag gevraagd hebt zal zij idd niet weten waarnaartoe door te verbinden. Ouderschapsverlofkorting valt onder inkomstenbelasting (of event loonheffingen.) (niet toeslagen).

Of begrijp ik het nu verkeerd?

De verlofkorting is per uur, dus als jouw man in 2009 zeg maar 100 uur opneemt, dan is dat 100 X 3,99. En dan volgend jaar weer een bepaald bedrag. Zo heb ik het begrepen. (Ik wil nl 1,5 jr lang 4 uur per week opnemen.)

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hmm, ik ben trouwens wel uitgegaan van die 13 weken die je betaald krijgt. (althans, wij krijgen die betaald.)

7. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Nee, het klopt wat jij schrijft. Maar, mutsie moest eerst mijn vragen minimaal 3x herhalen om te snappen wat ik wilde vragen, dan weer wat opzoeken enz. Schoot niet echt op. Als je uitgaat van 26 weken x 8 uur per week = 208 uur. Ik wil dus weten of dit het maximum is of...... Het gaat om 1 jaar, 1 dag van 8 uur. Anyway, de jaaraangifte 2008 breng ik ook weg en dan ga ik onze doorgeleerde accountant deze vragen voorleggen. Ik wil het zelf ook altijd graag precies weten, maar zo'n, mannetje weet er vaak net wat meer vanaf. De kinderopvang is mij nu helemaal duidelijk en er staat, goed zoeken, ook een rekenmodule voor op de site van de belastingdienst. Kan je honderden euro's per maand schelen......

8. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Sinds 1 januari 2009 is het 26 weken ipv 13 weken (versoepeling regeling) :D

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    uhh..dat lukt mij niet meer...ivm bi...dan ga ik door de grond...erg he...maar de mevr van de 3d echo zei dat mijn ruimte op begint te raken...ivm met mijn afwijking....maar las niet dat ze geen baby's draaien als de placenta helemaal op de voorwand zit...dus...ik ga woensdag op mijn strepen staan....ik wil weleens weten wat ze met me van plan zijn....ik heb geen zin om een uitprobeersel te zijn...dus eerst wat laten bevallen om te kijken hoe dat gaat....en draaien van de baby en dan nog met die bi....ik zou echt het liefst gewoon bevallen....maar ik wil niet dat ze onnodig mij of het kindje ingevaar brengen omdat ze denken dat het medisch wel kan...snap je...?

10. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Is wel versoepeling, maar bij ons is maar 13 weken betaald. De andere 13 weken kun je wel opnemen, maar zijn onbetaald.

:) Dan schiet het idd niet op.
    KOT (kinderopvangtoeslag) ga ik ook zeker gebruik van maken! Scheelt echt superveel!

Mijn probleem bij het ouderschapsverlofkorting is dat je dat bij de VT (voorlopige teruggaaf) een stuk terug kunt vragen, maar er staat dan dat je bedrag aan moet geven wat je achteruit gaat vergeleken met het jaar ervoor. Mijn probleem is dat ik meer uur ben gaan werken (wat ik straks aan verlof op ga nemen), dus qua jaarloon ga ik er vergeleken met vorig jaar niets op achteruit en zou ik niets terugkrijgen? Ik heb ook idd geen idee bij wie ik dit voor moet gaan leggen.... (Wij hebben ook geen accountant ;) )

11. een wondetje: Spertie helpt wel hoor, ik heb toen alleen een zalf via de huisarts gekrgen en die werkte een stuk beter.

Als je er last van hebt na de boodschap moet je proberen je sluitspier in te trekken. Het is namelijk vaak een uistulping en als je hem weer intrekt verlicht het wel.

Verder op voorhand zorgen dat je uitgebried de tijd neemt en iet gaat persen!

SUCCES ermee, want ik weet wat het is!

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    over aambeien kan ik nog niet mee praten maar heb wel alvast zalf gehaald..mocht het op een zondag komen,...haha...het heer spertie of zoiets......heb de vercoolings gel genomen....ben benieuwd( of eigenlijk niet want ik denk dat het geen pretje is?)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    misschien in jouw geval wel (omdat je minder ruimte heb) normaal houden ze 31 weken aan, ik ben trouwens niet voor draaipogingen teveel horrorverhalen over gehoord (pijn, uiteindelijk niet lukken e.d.) ik vind het te risky..

14. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoe meer ik lees over die verlofkorting, hoe minder ik ervan snap. :(

Sophia, hoe is het met je mannetje en je werken tot 15.00? Werkt dat laatste? Minder pijn nu enzo?

15. IMD: Ik heb 2 dames op de pufclub die allebei een draaipoging gehad hebben en die inderdaad pijnlijk waren en op niets uitliepen. Ze hebben allebei een keizersnede gehad. Ze hebben toen wel de keus gehad en als het er nu weer op uitdraait gaan ze inderdaar direct voor de keizersnede.

Dus ook ik hoor alleen slechte verhalen over draaipogingen.

Ik ben superbenieuwd hoe ons mannetje ligt, 2 weken trug lag hij nog in stuit. En ik voel nog steeds op dezelfde plaats schopjes. Begint overigens aardig beurs te worden :rolleyes:
    Dinsdag weer op controle!

Hoe staat het met je patchwork?

LIEFS

16. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Tja, het is een ingewikkeld gebied. Want ik ga naast ouderschapsverlofkorting ook 1 dag ontslag indienen...... En ik heb echt begrepen dat het nu (vanaf 1 jan. 2009) 26 weken betaald is voor 3,99 per uur....... Lang leve de accountant. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Kost iets van 75 euro voor beide aanslagen door een erkende accountant. Het is ons inziens echt de moeite waard.

Moet vanmiddag toch naar de huisarts wegens een (te) hard groeiende moedervlek, zal direct om superzalf vragen!

17. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Over ouderschapsverlofkorting: zowel ik als mijn vriend willen allebei van 5 naar 4 dagen werken gaan, en dus voor die ene dag ouderschapsverlof aanvragen. Volgens mij krijgen we dan idd 3,99x8uurx26 weken wat dus ong 32EUR per week voor 2,5 jaar zou zijn (x2 aangezien mijn vriend dat ook krijgt). Ik heb ook levensloop maar die ga ik denk ik nog niet aanbreken hiervoor, aangezien het nu losgekoppeld is.

Over 30 weken echo: ik krijg er ook een (ga het doen met 32 weken) aangezien ik op de 20 weken echo een voorliggende placenta had, dus ze willen kijken of die opgeschoven is.

Kennen jullie trouwens EPI-NO? Iemand ervaring mee of dat echt helpt (dan train je je bekkenspieren en heb je kans dat je knip kan voorkomen bij bevalling)

En iemand ervaring met TEN-S? beter alternatief dan ruggenprik maar geen idee of het werkt, kwaad kan etc.

18. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ook hier geen spertie maar een andere zalf gekregen van de dokter, in een no time was ie weg!

Qa kilo's aangekomen, ik ben net een goei 2 kilo aangekomen...Maar bij Bryan was ik intotaal 13 kilo aangekomen!maar was ook normaal.
    Gelukkig heb ik nog vetreserves voor de kleine!Dus erg is dat niet....

net nog ff een wegwerpcamera gekocht, want ben zo bang dat we de camera vergeten als we toch naar het zieknhuis moeten!

verders een vervelend kind in huis vandaag!Die lekker bijdehand en eigenwijs is!Gelukkig moet ie zo naar de creche, kan ik ff 2 uurtjes rustig aan doen,vlieg nu van hot naar her!

19. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch

20. Ik heb met 30 weken een echo gehad om te zien hoe kindje groeit (ivm kans op zwangerschapsdiabetes)en om te kijken of mijn placenta nog voor de baarmoedermond lag.

Deel Deze Pagina