April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Begin het nu wat te begrijpen. Wij krijgen nl volgens cao 75% doorbetaald over max 13 wk. Dat is dus door de werkgever. De belastingdienst geeft idd die 3,99 korting, ongeacht wat er betaald wordt. Het venijn zit het m in de achtuitgang in je jaarloon. Korting is nl max de achteruitgang. Omdat mijn wg dus 75% doorbetaald, heb ik minder inkomensverlies en kan dus minder gebruik maken van het maximale bedrag. (En omdat niet gekeken wordt naar of het verlies alleen door ouderschapsverlof komt. Want als je nu bv meer gaat verdienen door een bonus ofzo, heb je volgens hen ook geen inkomensverlies en dus geen/minder recht op verlofkorting)

Zalf voor een moedervlek? Ik heb er ook 1 bij mijn navel zitten die nu erg uitsteekt en zowieso groot is, maar omdat het op mijn buik zit kunnen ze nu met zwangerschap er niets tegen doen.... :(

2. DANK JE WEL LIEVE DAMES!!!! Het is dus inderdaad vaak op medische basis dat je die 30 wkn echo krijgt. Ik dacht al dat ze mij een extra echo door de neus boorden 8)

EPI-NO ken ik niet, ik heb een tip gelezen om vanaf ca. 35 wkn amandelolie te smeren tussen je 2 gaatjes :oops: . Dat maakt de huid heel soepel en helpt tegen inscheuren.
    Dat wil ik iig gaan proberen, want baadt het niet dan schaadt het niet!

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zou gewoon vaseline ofzo niet ook helpen? (Dat is tenminste naturel...)

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@loeka geen idee wat het is, maar je kunt ook je perineum masseren met olijfolie :) wordt ie soepel van hihi
    Dat doe je door dus die olie aan te brengen en dan vanaf de binnenkant van de je vagina dat stukkie huid te masseren en lichtjes uit te rekken (al masserende snappie? :) )
    Geen ervaring met de Tens maar ze zeggen dat het geen kwaad kan....maar het lijkt me niks, elektrische pulses... :( Maar denk dat het wel een stuk veiliger en beter is dan medicatie.

@lynn ik moest vroeger ook worden gedraaid, das wel gelukt, maar daardoor had ik in het vruchtwater gepoept waardoor ik met spoed eruit moest komen, dus hier ook een minder succesvol verhaal.... Lastig dat dat dan niet meer kan... Hoop voor je dat ie nog gaat draaien!

5. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Bij ons is het ook zo lekker lastig, omdat mijn werkgever 55% doorbetaald. Anyway, ik doe het wel naar de accountant. Mag hij zijn geleerde hoofdje over buigen.

En die superzalf is voor de aambei, dat fijne ding in mijn bips door al dat zitten vanwege die harde buiken........

6. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Hoi Hoi,

nieuwe buikfoto geplaatst :D

De kraamzorg heeft mij inmiddels ook gebeld, volgende week donderdagmorgen komt ze langs voor een intake. Ben benieuwd, geloof dat de meningen ook sterk verdeeld zijn in de kraamzorg. Las gisteren dat bedzeiltjes niet nodig zijn? Mijn kraamzorg vind van wel :( Vind het wel wat verwarrend zo.

Ben de laatste dingen ook wat aan het verzamelen. Heb ook alvast maar pakken maandverband in huis gehaald. Zal zo even naar kruidvat om een badthermometer en nog een gewone thermometer. Geloof dat mijn lijstje dan aardig compleet is :)
    het schiet op dames :thumup:

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ow haha, verkeerd begrepen..... :oops:

Janstjuh, mooie buik, ben jaloers... :oops: :)

8. Jantsjuh

@wwjc; Thx maare jij had met 25 weken ook al een mooie buik hoor :thumup: Enne je wilt geen close up zien, heb echt enorme stria :oops:
    wauwie trouwens wat een mooie foto's van jullie kleine man. super :D

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Even op pauze want het is te druk op de zaak haha , ik zit heel de tijd alleen en dan gaat het helaas niet (want met dean erbij is al lastig genoeg vaak haha)

Miley ligt ook nog alle kanten op schijnt (stuit, dwars en naar beneden afgewisseld) ach het is de tweede dus kan zoiezo wat langer duren.. vind dwars echt ideaal! haha voor mezelf dan je kan gewoon ademen nergens geen l;ast van als ze zo ligt!

10. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ja, I know, ik kan er wel deels van gebruik gaan maken door mijn inkomensachteruitgang. En alle centjes helpen......

En nu ga ik gezellig bij tante dokter langs, eens kijken wat ik aan zalfjes kan mee krijgen.

11. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Dank je. Ik baal nog steeds van die rare deuk in mijn buik en het feit dat het met kleren aan niet duidelijk is dat ik zwanger ben...

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@wwjc He meid! Je hebt een hartstikke mooie buik! alleen al om het feit dat je kleintje erin zit en je die bij je mag dragen...probeer er van te genieten :)

@Imd ik heb dat nog nooit gevoeld dat de beeb dwars lag, lijkt me heel vreemd...kun je dat dan ook aan de buitenkant zien?

13. Jantsjuh

Dat was bij mij precies hetzelfde hoor, en nu nog wel eens als de kleine beneden gaat zitten. Als ons meiske meer naar boven zit dan staat het wat boller. Krijg nu ook pas opmerkingen van mijn omgeving; is dit je eerste?
    Nu pas valt het bij sommigen op.
    Mijn vriend plaagt mij wel eens als ik op het forum zit te kijken naar bolle buikjes, hij beweerd dat ik buiknijd heb :) ;)

Edit; ik sluit me aan bij amom. :thumup:

14. Nee want in vaseline zitten weekmakers en dat is niet goed! Amandelolie is veel natuurlijk! Bij de tuinen te koop. Heb het gelezen in Weleda boekje!

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Haha Jantsjuh, als ik eerlijk ben heb ik dat idd heel erg. Ik had nl gehoopt dat ik nu ik zwanger was, ik zo'n mooie bolle buik zou krijgen en valt me heel erg tegen dat die gleuf/deuk er nog zit. :(
    En Amom, ik ben erg blij met wat erin zit hoor! Alleen als ik ernaar kijk dan wordt ik wat verdrietig/ jaloers.

Ok Sophia, bedankt voor de tip!

16. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hahahaha........ :) :) :) wel suptiel gezegt hahaha

ik heb bij mijn vorige niks gesmeert, en ik was een van de gelukkige die niet uitgescheurt was!Smeer nu weer niks, vergeet het overigs toch heel vaak!Mijn buik voor strae ook eigenlijk nooit :oops: gelukkig heb ik die ook niet....maar idd baadt het niet schaadt het niet!

succes met smeren! ;)

17. Zal ik het manlief laten doen :) 8)

18. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hahahaha....nou de mijne doet me wel helpen met scheeren kan er niet echt meer bij! ;)

19. Ja, dat gaat de mijne binnenkort ook doen. Ik weet echt niet meer wat ik aan het doen ben daaronder :) Maar hij is herstellende van een ooroperatie dus moet nog even een weekje wachten!

20. :)

ik ga over een paar weekjes ook maar eens lekker spetteren met olijfolie dan :)

Deel Deze Pagina