April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatst iets gelezen over dat het drinken van 1 glas champagne meteen na de bevalling juist goed is, vraag me niet meer waar, want hier een geheugen als een vergiet.
    Waarom het precies goed was weet ik ook niet meer.

2. Heb het weer gevonden waar dat stond over champagne.Staat op blz 247 van het boek zwangerschap en geboorte van Birgit Gebauer-Sesterhenn.

Champagne stimuleert de melkvorming!Ook als in drukke tijden de hoeveelheid melk eens minder is, maar drink geen champagne meer als productie al (weer) op gang is gekomen.

Dus dames, voor degene die BV gaan geven, champagne kan meteen na bevalling :p

3. ongiekrampen: ja die heb ik ook, had er afgelopen week dagelijks een beetje last van. ik had bedacht dat het zou komen door de groei van mijn baarmoeder?

eten: mmm wat een lekkere dingen zie ik voorbij komen! ik mag van mezelf 1 kop koffie per dag drinken, en na de bevalling ga ik bv geven, moet even uitzoeken hoe dat zit. verder ook dol op carpaccio!

bad: zoo lekker! ik ga echt elke dag in bad! in bad kan ik lekker op mn buik draaien en weer terug. zo heerlijk. even dat gewicht weg.

bij de walvisjes is er iemand bevallen, ik ben daar nu de eerste die gaat bevallen, komt nu wel dichtbij he ;)

4. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    ooh dus dat wordt toch cheerss na de bevalling :D

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik zeg...PROOST :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Kijk daar hou ik nou van van zulke berichten ;)

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

sorry dames maar dit haal ik van borstvoeding.com:

Een middeltje wat veel wordt genoemd is bruin bier. Ikzelf houd er niet zo van om dit aan te bevelen omdat het alcohol bevat. En het is bekend dat alcohol een negatieve invloed heeft op de toeschietreflex. Alcoholvrij bier 'doet' het echter ook. En ook biergisttabletten hebben een positief effect zeggen sommigen. Anderen bestrijden dit weer omdat het om inactieve gist zou gaan.

wat ben ik toch ook een spelbreker #-o

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    hmm dan doe k het maar niet alcohol is voor jezelf ook schadelijk dus er zal wel niets positiefs aanzitten haha. Alles voor de kleine meid champagne komt later dan wel die loopt niet weg. :D

9. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Wiefie veel sterkte! Wat zal je geschrokken zijn, ik hoop dat het met jou en de baby allemaal goed blijft gaan....

Mmmmmmmmmm wat een lekkere dingen zie ik voorbij komen....Hier ook enorme trek in carpacio met rucola, honing-mosterdressing, pijnboompitten en oude kaas :confused: :)

Ik heb ook een wrapper, de grijze met euh wat zit er ook alweer aan de binnenkant? Euh...nou ja goed hij lijkt me reuze handig en neem hem ook mee naar het ziekenhuis.
    Ik heb ook een lodger shelter, die kreeg je bij een abbonement op de ouders van nu.

Bad? Ja hier ook regelmatig, net als wat Rach zegt heerlijk ontspannend.

10. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Over lekker eten gesproken!Als ik bevallen ben wil ik een lekker stokbroodje met Filet-American!
    Bij de eerste ook gehad .....owwww lekker!
    Krijg er nu al zin in! :) :)

11. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @wieffie: dat zal schrikken geweest zijn! hopelijk is alles goed nu en mag je toch nog gewoon naar huis!

hier eigenlijk helemaal geen zin in eten wat niet mag, als mijn man filet eet word ik al misselijk van de geur alleen bahbah! wel zin in een lekker glaasje rode wijn bij het eten!

12. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik heb ook zo'n zin in een broodje met Filet-American en een broodje rauw gehakt met uien hmmmm en een lekker glas witte wijn.

13. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@wieffie lees nu pas je berichtje :oops: ik hoop voor je dat je gauw het ziekenhuis weer mag verlaten en dat alles goed blijft gaan met de kleine. Sterkte!

Welterusten iedereen :)

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    zo, ik zie gewoon op tegen de nacht: de afgelopen nachten heb ik na twee uur niet meer geslapen, alleen maar gehoest.... :(

maar goed, ben echt doodop, dus ga rondje met de woef doen, warm douchen (heb een krukje gekocht bij de blokker, dus kan lekker relaxed zitten nu, zooo fijn!) en dan hopen dat me vannacht wat rust gegund is (en mijn lief ook, want die hoest ik nu steeds wakker, zielig).

ladies: een fijne nacht gewenst en morgen fris en fruitig verder beppen? ;)

15. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

heey heey,

@wiefie: wat schrikken meid! hoop dat het snel allemaal wat beter mag gaan. Sterkte!

@lien: beterschap meid!

@all; hmmm het water loopt mij in de mond als ik al dat lekkers voor me zie. Heb al een deal gemaakt met famillie als ik bevallen ben wil ik een pistoletje met file, uitjes en plakjes ei. jammie =P~

Heb mij eerste partij gewassen kleding gestreken en ligt nu lekker fris in de kast. Weet iemand hoe dat nu precies moet met het opmaken van het bedje? eerst het zeiltje en dan het molton onderlegger? en moet die molton onderlegger in het midden liggen of bovenin/voeteneind. Vind het wat ingewikkeld :oops:

alvast welterusten voor allemaal, en een dikke knuf.

16. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Heerlijk, een groot glas witte wijn!is weer lang geleden...hihih :)
    Manlief hier moet zo werken, hij heeft de heleweek nachtdienst :cry: , dus word weer koud in bed!

17. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    De kraamverzorster doet het bedje opmaken als het niet helemaal klopt!Misschien wel handig... ;)

18. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Iemand vroeg hoe we erachter gekomen waren...
    Ik ging gewoon voor een routinecheck naar de gyn en die hoorde dat het geluid van de dopler veel sneller ging dan de 130 slagen die hij aangaf. De hartslag was zo hoog dat ie zelfs op de ctg en het echo-apparaat niet werd weergegeven. Toen moest ik hals over kop naar nijmegen. De komende dagen moet ik iig nog blijven omdat ik nu hrtmedicatie krijg.

19. goedmorgen!
    hier ook zoo gaar geslapen :rolleyes: heb na 1,5 uur wakker gelegen de voedingskussen maar mn bed uitgegooid, maar dat hielp ook niet. vanmorgen weer vroeg wakker (6:00) dus ik ben.. moe!

amom, je bent geen spelbreker hoor haha. Ik drink niks waar alcohol in zit als ik bv ga geven. ook geen bruin bier of champagne, heb daar geen goed gevoel over (iedereen moet het natuurlijk zelf weten!)

van onder naar boven:
    zeiltje
    molton
    onderlaken
    bovenlaken
    dekentje

20. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Wieffie...jee wel fijn dat ze je en de kleine in de gaten houden!veel succes..

Hier ook zo'n fijne nacht achter de rug :confused: !Om 4 uur wakker gelegen tot 5,omdat Bryan wakker was en niet meer wilde slapen, en"uit ' wilde!Om 6 uur kwam manlief weer thuis van werk dus weer wakker...
    Mijn bed iets hoger gezete lag wat lekkerder!Dus vanmiddag maar proberen een tukkie te doen... :)

Deel Deze Pagina