April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Ach, een keer in de zoveel tijd mogen we best wat veeleisend zijn richting de man :)

Hebben jullie ook zo'n last van vocht overal? Ik heb het bij mijn enkels, mijn kuiten, mijn polsen :confused: wist niet eens dat het daar ook kon, mijn vingers... Heb mijn trouwring maar afgedaan, straks moeten ze hem eraf knippen en daar zit ik echt niet op te wachten. Mijn horloge moet ik steeds verder naar voren schuiven en van de week ging die niet meer om. Op werk doe ik hem af en leg hem op mijn bureau, anders gaat het echt zeer doen. Ik kan putjes drukken in mijn enkels en die blijven dan staan.. :(

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Gelukkig (nog) geen last van. Alleen 's nachts zijn mijn vingers dik en pijnlijk. (Maar volgens mij lig ik erop, dus is wel logisch :) )

3. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Ja, je moet er ook niet op gaan liggen he... :) :)

Ik ben bang als alles bij mij verder blijft opzetten, dat ik als een michelinpoppetje ligt te bevallen straks... :confused:

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :)
    Moet je IMD maar eens vragen, die had er vorige zw ook zo'n last van.
    (vocht)

5. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Ze zeggen wel dat vocht er binnen een paar dagen weer af is na de bevalling. Ben benieuwd. Ben al aardig wat kilootjes aangekomen, dus snel weer afvallen straks is meeeeeeeeer dan welkom...

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik was het vocht heel snel kwijt, na de 2e bevalling.
    Bij de 1e geen last van gehad.
    Bij de 2e was het in april ook bloedheet buiten.
    Maar merkte tijdens de bevalling al dat het weg ging, ben 's nachts bevallen en het was overdag al zowat weg.
    Zag er best gek uit, ineens weer dunne enkels, vond ze eng ineens :)

7. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Ah, positief vooruitzicht dus :D

Ik heb nu echt van die olifantenvoeten. Er zit geen vorm meer in...
    En als ik mijn laarzen uit doe als ik thuis kom uit werk, dan heb ik een hele bobbel boven de rand uitsteken en staat de hele laars erin gegraveerd... Errug charmant....

8. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Klinkt idd erg charmant. ;)

Kreeg trouwens ineens een leuk idee voor geboortekaartje. (vind ik) Van hydrofielluiers kleine luiers maken en daar de naam opdrukken. (En aan binnenkant gegevens) (Kan ik erop strijken via speciaal papier) En dan komt daarin een papiertje met de geboortedatum en wat nog meer nu onbekend is. Is dat iets?

9. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Wat een onwijs leuk idee! Dat jullie allemaal zo crea zijn zeg.
    Ik dus helemaal niet... Wordt leuk als die kleine wil knutselen straks hahaha. Kan met pijn en moeite een poppetje tekenen.

10. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hihi, tekenen kan ik ook echt niet hoor!

11. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Laat je een foto zien als ze af zijn? Vind het echt een superleuk idee.

Ik ga even wat in huis doen. Kom later weer even spieken.

Adios!

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Moet eerst nog met hubbie overleggen. Maar vond het zelf wel een leuk idee. Als het ten uitvoer gebracht wordt zal ik foto in mijn album zetten. :)

Werk ze. ;)

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Oh what a night....... Net voordat ik in slaap viel rond 00.00 uur, begon de kleine man zijn schade van de dag in te halen :confused: :D . Tot 01.00 was het trappelzakboogie, heerlijk..... Daarna in slaap gevallen tot 10.00 uur, met slechts 2 plaspauzes (normaal heb ik er 6!). Heb alleen nu spierpijn in mijn nek, zal wel verkeerd gelegen hebben, maar na zoveel slaap, klaag ik niet!

Bedankt voor jullie lieve reacties op het minder voelen van mijn baby. Inderdaad is dit forum erg fijn, zeker om dan te lezen dat ook jullie babies wel eens een rustige dag hebben, dat stel toch wel weer gerust.

@Mamafiona: ik heb dat ook hoor, dat ik mij het 3e trimester veel beter voel dan het tweede trimester. Fijn dat je van je misselijkheid af bent.

@Amom:
    wel goed in de gaten houden hoor en bij twijfel de vroedvrouw bellen!

@Ongesteldheidskrampjes: schijnt inderdaad bandenpijn te kunnen zijn. Maar, bij twijfel bellen.

@Vocht:
    ik kan al maanden 's ochtends de eerste 15 minuten mijn vingers en handen amper bewegen, zo vol met vocht. Ondertussen heb ik ook varkenspootjes en pas ik bijna mijn laarzen niet meer. 1 Geluk: mijn gezicht is nog niet opgezwollen, anders zag ik er nu echt uit als Miss Piggy :confused:.

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mo, ik houd ook enorm veel vocht vast.
    Normaal vond ik mijn handen/vingers wel mooi maar zingers zijn nu net worstjes. Trouwring al een paar weken af, maar heb hem om mijn nek hangen.
    Drink nu regelmatig brandnetelthee, ze zeggen dat dat helpt.

15. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Fijne zondag dames ik ben lekker zwemmen

16. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Ik hou ook flink veel vocht vast. Worstvingertjes, en ook mijn polsen voelen niet zo tof. In mijn voeten zit het ook, maar daar heb ik niet zo veel last van.
    En idd, ik was het na de bevalling ook echt binnen een paar dagen kwijt! Fijn :)

Kwa dorst, ik heb alleen 's ochtends dorst. Maar ik drink nu wel ruim 2 liter op een dag, dus dan heb ik niet zo snel last van dorst :)

Verboden eetdingen: ik ga een lijstje maken wat manlief voor me mag gaan regelen als ik bevallen ben :) Ik mis vooral mijn theemixjes met kaneel... :(
    Alcoholvrij wijn heb ik wel ooit gedronken, maar geef mij dan maar gewoon vruchtensap hoor. Ik vond het niet zo heel lekker. Gewoon een fris druivensapje, met wat Spa en een ijsblokje, heerlijk!

Ik ben er nu trouwens zeker van dat ik borstvoeding ga proberen. Begin maart is er een infoavond speciaal voor meerling-mam's en ik sta er nu gewoon echt helemaal achter. Ik weet wat voor hel ik kan verwachten van de eerste keer, dus kan het eigenlijk alleen maar meevallen, haha! Maar ik voel me echt fijn bij dit besluit, dus ik ga nu lekker wat info verzamelen en me voorbereiden op wat komen gaat.

Amom, klinkt niet tof, die krampjes! Hopelijk is het niks... En idd, een echo als inwendig onderzoek zoveel ongemak geeft!

Wieffie, je ligt nu nog steeds in het ziekenhuis dan? Stomme vraag, maar ze hebben daar dus internet? En hoe is het nu met jou en je beebje, weer wat stabieler?

Vandaag niksen! Nou ja, en een beetje schilderen, en wat opruimen.

17. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

hoi hoi

@rach; thx, dan heb ik ongeveer een idee :D donderdag heb ik toch intake van de kraamzorg laat ik het meteen even controleren.

Vanmorgen vroeg, moest beginnen met het koolhydraten dieet voor de glucose intolerantie test. brood brood en nog eens brood, bleeeh ben ik helemaal niet gewend. Enige voordeel van zo vroeg is dat ik gestoft, gezogen en gedweild heb plus de wc beneden schoongemaakt :) Heb zowaar tijd over hehe.

@amom; jaah super leuk die kleine kleertjes, heb er lekkere zwitsal geurbuiltjes bij gestopt. ruikt heerlijk :)

@vocht; echt heel erg, inderdaad s'morgens van die stijve vingers, en s'avonds als de sokken uitgaan heb ik een hele dikke rand te hangen bij de enkels.

18. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig (nog) geen last van vocht vasthouden, en ook geen last van ongi krampjes... wat dat betreft mag ik echt niet klagen met alleen maagzuur klachten....

Ik heb ook mijn vriend verteld dat ik zodra ik bevallen ben een heerlijk zacht wit bolletje filet wil jammie jammie ! En weer heerlijke franse kaasjes bij het kaasboertje kunnen halen, oke ophouden maar weer.... :)

Roken ben ik ook meteen mee gestopt op het moment dat ik een positieve test in handen had, en heb er nog geen seconde moeite mee gehad om niet te roken... maarrrr nu het einde in zicht is hoop ik ook het te kunnen volhouden na de bevalling. Zowiezo wordt hier in huis niet gerookt, mijn vriend staat keurig buiten dus dat wil ik dan ook doen... maar nogmaals hopen dat ik het volhou en helemaal niet meer ga roken.

Amom en Wieffie: sterkte !

Rest fijne zondag vandaag, ga lekker douchen ouders komen zo op visite.

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Even voor de meiden die zelf schilderijtjes hebben gemaakt voor op de beebkamer.
    Welke verf hebben jullie daarvoor gebruikt? Wil deze week toch ook maar eens beginnen, maar twijfel zo welke verf.

De doeken zijn deze week in de aanbieding bij Blokker, eens kijken of dat wat is.

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Acrylverf, gekocht bij de V&D. Maar ik zag laatst bij de Action ook hele goedkope verf en doeken.

Deel Deze Pagina