April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Lynn, wat ben je crea! Nog even en ik raak geinspireerd....en dat zou héél bijzonder zijn, want ik ben absoluut geen crea-bea.

Ik las ook nog een leuk crea idee van wwjc, leuk idee met die luiertjes!

Amom, hoe is het nu? Nog krampen?

Kraamzorg: ik heb net een brief gekregen waarin ze vragen contact op te nemen voor het intake gesprek.

Vocht: hier gelukkig geen last van! Lijkt me erg lastig!

Wat is het koud he meiden? Echt vreselijk....ik verlang echt naar de zomer en niet alleen omdat we dan een beebje hebben ;)

Hebben jullie trouwens ook al nagedacht over geboorteborden enzo? Ik zat net even op een site waar de link ervan hier op zwangerschapspagina stond (babysticker.nl) , van stickers op het raam....erg leuk, maar wel prijzig!

2. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    goedenavond dames,

ik meld me ook weer. Ik heb nu een week vakantie dus kan ik ook weer eens wat vaker op het forum.

Ben vandaag begonnen met het wassen van de kleertjes e.d. Het ziet er wel lief uit, die kleine kleertjes op het droogrek *smelt*.

Ik werk nog steeds 6 uur per dag en dat gaat goed.

3. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    1,155
    0
    0
    Noord-holland
    Sophia: Ik was gister even bij babyplanet nou net wat je zegt of het gratis was....... Mensen kochten een kinderwagen, 900euro? is prima! En dan van alles erbij... 2 stellen waren even een kamertje aan het kopen, echt ongelooflijk en dan nog iedereen die van alles en nog wat daar gingen halen. ! zo'n vrouwtje van die winkel was van alles bij elkaar aan het sprokkelen omdat ze ook een internetwinkel hebben neee bergen echt..... waar halen ze het vandaan.

Daar is denk ik niets van de crisis te merken denk ik.

(maar zelf ook nog wel wat uitgegeven hoor!)

Als ik al jullie schilder verhalen zo hoor begint het hier toch ook te kriebelen om een leuk schilderijtje te maken voor de kinderkamer.......

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep ik had de horrorfoto's uit mijn album gehaald haha (kreeg er zoveel commentaar op, niets gemeens hoor maar iedereen vond het zo erg eruit zien haha) helaas heeft het heel lang geduurd voordat het weg was (eiwit probleem in mijn bloed en moest 9 maanden wachten voordat het helemaal weg was)

Ik mag afkloppen MAAR valt NU nog mee

maareh mijn 30 weken kwaal is begonnen (al een paar daagjes nu en was bij dean precies hetzelfde) steeds wee-achtige krampen, dan raken mijn darmen van slag, zijn die weer rustig krijg ik weer harde buiken (met krampjes) en zo lig ik dan bv een uur (of anderhalf) snachts wakker om de 3-5 minuten ongeveer, fijn idee dat het als het hetzelfde gaat als bij Dean ik dit nog tot het einde zal hebben :) maar goed blijkbaar werkt mijn lichaam zo en maak me niet echt zorgen... (heb de vorige keer goed nagevraagd en het is niet erg genoeg zeg maar ik heb gewoon sterke voorweeen als ik eenmaal rustig ga liggen)

@Lynn, meid wat leuk gemaakt allemaal echt super crea!

Ik was vandaag naar mijn schoonmama, Dean is nog steeds aan de diaree en lichte koorts , luieruitslag niet te geloven, ik vind het zo zielig voor dat manneke, huilen van de pijn , we zijn dat helemaal niet gewend luieruitslag heeft ie nooit en de laatste weken steeds :(

We hadden vandaag ook besloten om naar de 9 maanden beurs te gaan maar we wilden niet zover hoeven rijden heen en terug dezelfde dag dus hebben we weekendje Center Parcs geboekt want we zijn DAT weekend ook 6 maanden getrouwd dus extra viering zullen we maar zeggen (we hebben een VIP huisje in de eemhof) heel leuk detail toen ik zwanger was van Dean en we 6 maanden "verkering" hadden hebben we dat ook DAAR gevierd we vonden het wel extra leuk om het te herhalen en zijn we nog lekker weekendje weg met zijn 3-en..

Verder alles goed ik zal nog eens verder lezen wat ik heb gemist vandaag!

5. Precies, ik weet dan ook niet waar die crisis is hoor 8)

EVEN VOOR ALLE ZIEKEN BETERSCHAP EN EEN DIKKE KNUFFEL

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @Amom hoe gaat het nu met je meid, nog steeds last van je buik? ik hoop dat de rust weer teruggekeerd is.

@sophia; ja als er baby voor staat vervalt de crisis volgens mij :p niet normaal man die prijzen soms!

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    hoi,

Kwam ook even kijken hoe het met amom was....

Iedereen heel erg bedankt voor het compliment...wij (ik en man) hebben het samen allemaal gemaakt...dat is onze gezamelijke hobby...crea zijn...haha

Imd lekker naar centerparcs...ik heb nog een bon liggen voor 50% korting...maar weet niet wat de voorwaardes zijn... hoop trouwens voor je dat die krampen maar eenmalig waren!

verder alles goed hier?

8. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :)
    Joepie, manlief heeft zijn zooi uitgezocht. Hihi, hebben nu 3 vuilniszakken, een doos, een tas en nog wat grote losse zooi wat wegkan.
    Met beetje geluk gaat zooi zaterdag in de container en kan het kamertje leeg! ! !

IMD, wat leuk dat je meteen huisje geboekt hebt.
    Ik had ook al hotel overwogen, maar we hebben op dit moment gewoon echt het geld niet. Maar dankzij de gratis kaartjes van Leeuw en mijn tante die op gas rijdt moeten we een heel eind komen. En mocht ik het maar een uur volhouden vinden degene die meegaan het ook niet erg. Zoooo lief!

Niets van Amom gehoord, hoop dat het goed gaat.

Ik ga slapen. Welterusten.....

9. Goedemorgen,
    hoe hebben jullie geslapen vannacht? hier beter. ik heb het voedingskussen ingewisseld voor een kussen en dat sliep veel beter!

even reageren.

lynn: wow wat een mooie spulletjes. heb je dat boxkleed ook zelf gemaakt? :eek: in dat geval: hoe doet je dat! dat wil ook! :D (lees trouwens dat ik niet de enige ben die weg is van je boxkleed!)

mamafiona: klaverjassen.. uhm... nee!

Sophia: jammer dat het zo druk was. Als wij dat hebben, gaat manlief alvast in de rij staan zodat ik rustig rond kan snuffelen O:)

coto: beterschap!

Minius: zeker koud! en volgende maand (maart) (positief bekeken 8) ) kan onze baby al komen. hoop dat het weer dan wat beter is he!
    wb geboorte aankondiging voor het raam: dat gaat mijn man op zich nemen, het word voor mij en de baby dus een verassing :)

Imd, sterkte met je 30 weken kwaaltjes. Gelukkig herken je het van Dean en weet je dus dat het niet iets is om je zorgen over te maken. En Dean is helemaal gezond! ;)

Amom, hoe is het met je?

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    goedemorgen dames! hier vannacht weer heel de nacht wakker , niet vanwege mijn buik maar Dean was heel erg ziek ga zo effe de dokter bellen ben het zo zat... (is toch niet normaal dat een kind al de hele maand ziek is (diaree, overgeven, dan weer koorts dan weer niet) we blijven bezig, heel zijn billen liggen open dus heb hem nu naakt rondrennen (maarja met diaree is dat ook niet erg handig) hij valt af, vannacht bleven de handen van mijn man helemaal wit in zijn rug staan (ik kan het gewoon niet bijbenen qua vocht)

Ik kwam ook effe spieken hoe het met Amom was/is, laat even wat weten meid we zitten hier in spanning en duimen dat alles goed is met je!

11. synove

synove Actief lid

Aug 16, 2008
    257
    0
    0
    Goedenmorgen meiden.
    Morgen weer naar de cardioloog. Ik heb nog wat vragen op papier gezet voor ze. Zo wil de gynaecoloog de bevalling in eerste instantie gewoon 'afwachten'. Dat vond ik in eerste instantie erg fijn omdat ik het dan zelf echt kan meemaken en niet onder volledige narcose hoef.

Ik vroeg wanneer ik dan naar het ziekenhuis moet komen. "Ja, als je weeen krijgt", was het antwoord. Maar nu hoor ik van diverse kanten dat je zelfs al behoorlijke ontsluiting kunt hebben, zonder dat je echt pijn ervaart. Dat was bij mijn moeder zo en ook bij een van mijn schoonzussen. Mijn schoonzus had dus alleen wat krampen, maar toen ze in het ziekenhuis kwam, bleek ze al 7cm ontsluiting te hebben. Ze was stomverbaasd en ze heeft dus maar heel kort antibiotica toegediend gekregen (2uur erna was mijn nichtje geboren).

het probleem is dat nu juist die antibiotica voor mijn kunsthartklep zo ontzettend belangrijk is. Zodra er een bacterie op komt (en dat schijnt zo gebeurd te zijn) dan ben ik dus dood. Ik moest dat spul zelfs al innemen als ik naar de tandarts moet.
    Als ik dus met 7 cm ontsluiting in het ziekenhuis zou komen en ze moeten dan nog die antibiotica toedienen, zou dat theoretisch voor mij al fataal kunnen aflopen.

Ik wil dus op voorhand het liefst die antibiotica in huis hebben zodat ik die troep direct kan innemen (kan in de tussentijd wel de verloskundige bellen om te toucheren). De gynaecoloog heeft het hier dus vreemd genoeg totaal niet over gehad. Maar ja, dit soort dingen bedenk je dan inderdaad als je thuis bent.

Ik vind het achteraf wel vreemd. ze zitten daar toch met een heel team knappe koppen bij elkaar te overleggen over jou, maar geen eentje die hier op komt......
    Maar goed, ik zet het toch maar op mijn lijstje en hoor morgen wat hij hierover te zeggen heeft.

Vind het wel jammer dat je als patient altijd en overal je oren en ogen zo goed moet openhouden......wordt er wel een beetje moe van want ik heb dit meerdere malen meegemaakt.

12. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    1,155
    0
    0
    Noord-holland
    Goeie morgen allemaal,

IMD: Sterkte met je kleine mannetje.....

Hier toevallig ook een nacht slecht geslapen maarja dat kan gebeuren hopen dat het bij deze ene keer blijft;)

Vandaag een opruim dag. Alle oude kleren uitzoeken en weggooien enz enz heb er eigenlijk wel zin in, alles weer even netjes. Oja en wat boodschappen doen.

Jullie nog plannen vandaag?

13. mo1977

mo1977 Actief lid

Aug 13, 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Goedemorgen,

Hier weer een brakke nacht achter de rug. Vanaf 2.50 uur tot 6.15 uur wakker gelegen en toen moest ik eruit voor werk. Maar ik hoef maar tot 2 uur vandaag, dus dat scheelt. Ik ga vanavond wel met de kipjes op stok.

IMD: Dat is inderdaad niet normaal dat je zoontje al een maand op en af ziek is. Sterkte ermee!

Amom: Hoe is het meid?

Synove: Inderdaad, we moeten alles zelf uitvogelen. Ik loop ook bij een cardioloog. Ik hoef geen antibiotica, ze hebben het wel overwogen. Ook ik dacht in het begin oh fijn ze laten me natuurlijk bevallen, maar nu het steeds dichterbij komt maak ik mij ook steeds meer zorgen. Vannacht maalde alles weer door mijn hoofd. Ik heb vanochtend een meisje gesproken met dezelfde ziekte als ik en zij is in oktober bevallen en heeft mij haar verhaal verteld. Dat stelde me wel enigzins gerust. Ik heb een zwakke aortawand en die kan dus verwijden en tja bij persen kan dat zo gebeurd zijn en als die dan scheurt ben ik ver van huis... Gelukkig is de diameter nu nog acceptabel, maar toch maak ik me er wel druk over. Ik mag ook geen ruggenprik, alleen algehele narcose en dan een keizersnee, maar de cardioloog geeft hier geen voorkeur aan. Ik hoop maar dat alles goed verloopt straks bij de bevalling.

Maar je moet gewoon alle vragen stellen hoor. En anders gewoon bellen en vragen of hij je terug belt. Ik heb ook steeds dat ik buiten sta en denk shit ik had dat nog willen vragen. Tis ook allemaal niet niks, we hebben maar 1 hart...

Succes in elk geval bij de cardioloog.

Even een update voor alle verzekerden bij het Zilveren Kruis die nog geen kraampakket hebben ontvangen: Ik heb ze net gebeld en dat loopt via Natalis en die heb ik gebeld en ik stond daar niet eens in het systeem. Ze gaan nu een spoedpakket sturen.

Wordt er zo moe van dat je tegenwoordig alles zelf moet uitvogelen en achter alles aan moet bellen.......

Maargoed, ik ga maar weer aan het werk. Spreek jullie later weer!

Liefs, Mo

14. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Vanacht wat beter geslapen als gisteren!Ik heb niet zo heel veel plannen, net alles opgeruimt en gestoft/gestoftzuigt/de wc schoongemaakt!dus nu ff niksen, is ook wel lekker...We zitten nog wel in onze pyama dus ga me zo ff aankleden en de kleine man ook!

Vanmiddag komt men neefje fftjes spelen...verders niet echt gekken plannen voor vandaag!
    Lees net dat er meerdere mensen oude kleerenuit aan het zoeken zijn.Dat doe ik strakjes ook nog fftjs, van de week wel de ouden kleeren van Bryan uitgezocht, en aan men schoonzus gegeven.De kleine vanhaar is 1 jaar jonger dus zo doen we kleding doorgeven en vaakkrijg ik het gewoon weer terug!Wel makkelijk met bijna alleen maar jongens in de fam!De kledingkast van de Baby ligt ram vol kan bijna niks meer bij, dus de zolder is ook een pakhuis geworden!

De baby is aan het gymastieken op het moment in men buik!Zo'n fijn gevoel...hihihi
    Morgen alweer 31 weken aftellen is nu echt begonnen...

Fijne dag allemaal

15. mo1977

mo1977 Actief lid

Aug 13, 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Synove: nog even een aanvulling, ik heb met de gyn. afgesproken dat ik kan komen wanneer ik ook maar iets voel waarvan ik denk dat de bevalling begonnen is. Zij heeft een opmerking in het systeem geplaatst. Ze zei liever voor niks dan te laat.
    Ik moet dan ook helemaal uit Hoofddorp naar Leiden.

Misschien kun je ook zo'n afspraak maken?

16. Amom22

Amom22 Niet meer actief

He ik leef nog hoor :D
    Gisteren HEEEL rustig aan gedaan en het is 's ochtends weer weggetrokken, maar 's middags begon het weer voor een uurtje. Heb de nacht heerlijk geslapen en ff uitgeslapen maar ik stond op en het is weer begonnen. Nou had ik gelezen dat voorweeen nu al kunnen beginnen en omdat er totaal geen regelmaat in zat ik me geen zorgen hoef te maken...en morgen komt de vk dus kan het dan altijd ff vragen. Mocht het wel erger worden dan ga ik zeker voor een echo als de vk het ook niet helemaal vertrouwd. Wel erg vermoeiend, je lichaam is toch de hele dag druk bezig...mijn benen trillen van vermoeidheid dus duik zo weer lekker bedje weer in...hopelijk houdt dit niet nu weken aan :rolleyes: gelukkig heb ik alle klusjes voor de baby af en kan ik ook lekker gaan zitten en hobby-en.

sorry heb neit alles teruggelezen...zag wel super mooie spulletjes Lynn, knap hoor!

@synove poeh...kunnen ze dan niet inleiden met 37 weken ofzo? Idd je moet altijd zelf blijven opletten...erg vervelend! Hoop dat je er met de artsen uitkomt.

17. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hey meiden,
    Wat een slechte slapers hier, balen zeg!
    Hier wel heerlijk geslapen vannacht, ook erg vroeg naar bed gegaan en Tim was alweer vroeg (half zes) wakker, maar verder goed geslapen ;)

Imd, kan het niet zijn dat Dean tanden/kiezen krijgt? Tim heeft net 3 kiezen door (nog 1 te gaan en dan is het kllllllllaaaaaarrrr). Hij heeft er nooit heel erg veel last van, alleen wat luieruitslag en wat onrustiger slapen, maar ik lees vaak dat het gepaard gaat met koorts en echt ziek zijn!

Rach, fijn dat je beter geslapen hebt!
    En wat leuk dat het geboortebord ook voor jou een verrassing blijft. Wel een leuk idee, dus ik ga hier maar eens een 'stille' hint geven....

Synove, sterkte bij de cardioloog morgen. Wel spannend allemaal zeg.

MamaFiona: lekker dat opruimen! Voelt straks vast erg goed!
    Hier geen heftige plannen: ik heb de bovenverdieping en alle sanitair alweer schoon, zo nog boodschappen doen, stofzuigen en langs mijn moeder en verder weet ik het nog niet....

Mo77, wat balen dat je dan weer zelf achter je kraampakket aanmoet he? Is idd bij meerderen al gebeurt, belachelijk!

Even een vraagje aan de hoestende dames (beterschap trouwens ;) ): heel genant, maar ik kan mijn plas niet ophouden als ik nodig moet en moet hoesten, is dat herkenbaar? Ik pies echt zowat in mijn broek! :oops: Hebben jullie dat niet?

Ik ga boodschappen doen, see you later!

18. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Broekpiesen...Ookhier hoor!maar ga met gekruiste benen staan als ik moet niezen helpt wel...hahaha

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Lynn wat gaaf allemaal zeg! Knap hoor! Jammer dat wij een ronde box hebben, das een stuk moeilijker te maken volgens mij :)

Imd ach zielig voor je mannetje, verstandig om naar de ha te gaan. Beterschap.

ow zucht ben alles alweer vergeten, zo brak joh, sinds gistermiddag weer de hele dag koorts gehad, gelukkig wel eindelijk weer een nacht doorgeslapen zonder te snotteren en hoesten. Ben dan gelijk bang dat ons kindje niet zo goed groeit :rolleyes: heb zelf ook amper gegeten.

Oja;

Amom hoe gaat het ermee? Je moet wel ff snel wat van je laten horen hoor!

Synove sjonge dat klinkt eng, over die antibiotica en fataal af kan lopen, brrr, goed dat je dat nog eens gaat bespreken.

Sophia ow vreselijk die drukte, daar kan ik zoooo chaggie van worden :p

MiniUs ow hier nog één die naar de zomer snakt, kijk daar zo naar uit!
    Laatste tijd is het in april ook al lekker warm :D laat het maar snel april zijn!

Wwjc joepie, wat goed, weg met de zooi, maak plaats voor de babykamer :D manlief helemaal uit zichzelf gedaan? Of moest je een schop onder z'n kont geven? Al begonnen met die hydrofielengeboortekaartje?

Geboortebord
    wil deze graag;
    [​IMG] en dan om de paal blauwe of roze balonnen.
    Kost als je em koopt alleen wel €210, beetje te gek hoor! Dus wil em zelf gaan maken!

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    MiniUs gelukkig heb ik niet echt last van urineverlies tijdens het hoesten en niezen, als ik goed inspan hihihi.
    Zaterdg is het 1 keer misgegaan op de verjaardag met Jen, moest 3 keer heel hard niezen en toen was het nat :)
    Maar nu ik zoveel hoest en nies ga ik uit voorzorg extra vaak plassen.

Amom gelukkig gaat het al wat beter!

Share This Page