April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ja ik zat zelf ook al te twijfelen of ik zal bellen! Maar ben altijd bang dat ze dneken ohww daar komt ze weer, niet dat ik vaak bel! bel nooit..

Maar wat kan een reden van veel harde buiken zijn?

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @ Amom: fijn te lezen dat het redelijk gaat, wel in de gaten blijven houden!
    @ IMD: sterkte met je zoontje!
    @ Crea-bea's: jaloers.......
    @ Synove: irritant he, dat je overal zo bovenop moet zitten. Maar doe het wel en luister vooral naar je eigen intuitie; wat voelt goed voor jou, daar draait het om.
    @ Pientje, Lien78 en de andere zieke dames: BETERSCHAP
    @ Appeltaart: met heel veel slagroom, ik wil ooooook!

Vandaag een dagje bloed prikken in het ziekenhuis. Dagcurve suiker. Mijn moeder had altijd suiker tijdens de zwangerschap, dus nu mag ik ook. Lekker hoor, 3x prikken. Moet er ook steeds een stukje voor rijden, dus dat houdt me van de straat......

Broek plassen: tja, ik weet er helaas alles van. Moest laatst heeeeeel hard door de Hema rennen ;) en soms gaat dat ook zo met de andere ontlasting :oops: .

Ik geloof trouwens dat ik alle trimesters op de kop heb gezet. 1e trimester voelde ik me, op de ernstige vermoeidheid na, prima met ENORME nesteldrang. Niet normaal meer. 2e Trimester was een en al mineur, geen energie, geen puf, harde buiken en BAH. En nu het 3e trimester voel ik me gewoon super, op de normale mindere dagen na. Geen nesteldrang, geen wisselende stemmingen enz..... Sterker nog, ik droom in 1x weer over sex :rolleyes: :oops:. Wist niet eens dat mijn onderbewuste nog wist wat dat was......

3. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hihi, had ik vannacht ook al over gedroomd... :oops:
    Geloof dat dat sinds de verwekking nog maar 1 keer is geweest. Meestal ben ik degene die zin heeft en manlief niet. Blijkbaar heb ik er tijdens de zw geen behoefte aan gehad. Staan al 5 mnd droog... :(

Leeuw, weet niet precies wat redenen kunnen zijn, maar ik krijg ze tegenwoordig al zo gauw als ik buk. Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je er veel krijgt terwijl je rust....

4. 3 redenen van harde buiken:

1 Een niet opgemerkte blaasontsteking
    2 Je hebt er aanleg voor
    3 Teveel gedaan

Heb dit vorige week op de pufles gehoord. Daar had een vrouw een dag in het ziekenhuis gelegen met harde buiken en hebben haar dit verteld

LIEFS

5. Broekplassen had ik toen ik 2 weken geleden de griep had ook heel erg, hoesten, overgeven en broekplassen tegelijk, nu is de griep gelukkig over, zo nu en dan nog wel benauwd, maar al een week hoofdpijn.
    Daarnaast begin ik ontzettend veel vocht vast te houden, dikke enkels, handen en een opgezet gezicht.
    Wat mij betreft mag het best snel april zijn, heb momenteel echt nergens meer energie voor.Wilde graag naar de 9 maanden beurs, maar word nu van het idee al moe.

Mimi: leuk dat we weer even iets van je gehoord hebben.

Woppie: Welkom!

6. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ik moet wel echt suppppeer veel plassen maarja.. ben zwanger..
    Ik moet woensdag naar de vk toe maar ga denk ik zo ff bellen om te vragen hoe of wat!

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Gewoon doen. Ik ben bij die pijn ook een dag eerder naar een gyn gegaan. (De dag erop had ik nl afspraak met mijn eigen gyn)

8. Dat is het 'm nou net Leeuw, omdat je sowieso al veel moet plassen heb je dus niet in de gate of je eventueel een blaasontsteking hebt.

9. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Woppie welkom...

10. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    @Ramoontje: haha, gekruiste benen helpt! Gek he, dat je blijkbaar de controle over die spieren wat verliesd? Ik kon altijd heeeel lang mijn plas ophouden, maar nu moet ik echt wel op tijd gaan anders is een hoestbui me bijna fataal ;)

Vind Bryan het trouwens spannend om een broertje te krijgen? Wel leuk he, 2 jochies?

@Pientje, dat geboortebord is wel erg leuk zeg! Maar wel flink aan de prijs idd.....

@Woppie, wees welkom!

@Leonie, Ja Tim gaat tussen de middag nog heerlijk slapen (nu dus). Ik niet, ik gun me daar de rust niet voor. Maar ik ben gewend vroeg op te staan,als ik moet werken moet ik er ook zo vroeg uit. Is wel vol te houden, mits je op tijd naar bed gaat....

Mimi en Juud, wat leuk weer wat van jullie te lezen....

11. Oh ja dat geboortebord heb ik hier in de omgeving zien staan, echt heel erg leuk! Maar wat een prijs zeg!

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :cry: Stomme fysio, heb me nu toch pijn! :( Heb maar even 2 pcm ingenomen. Hoop dat het wat gaat werken, anders gaat dit een hele lange (pijnlijke) dag worden.....

Over geboortebord: Ik vond die raamstickers wel leuk idee, maar wel duur idd. Die van Nijntje vind ik echter superleuk!
    Ik wilde eerst zelf zo'n bord maken van hout, maar met alles wat ik nog moet doen, denk ik niet dat dat op tijd af gaat komen. Toch maar eens met hubbie overleggen....

13. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wwjc, vervelend dat je zo'n pijn hebt. Hoop voor je dat pcm helpt!

14. Wij hebben al een raambord, een heel groot Mickeyhoofd! Nog iets maken om de naam erop te zetten en klaar is klara! :)

Ik ben langzaam begonnen met wassen van de spulletjes, zo leuk. Heb nu het beddebgoed klaar.

Van de week beginnen met de kleertjes. Ik doe eest allen 56/60 hoor. De rest doe ik nog in kratten opbergen. Dat zien we dan wel weer.

LIEFS

15. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Hoi meiden. Ik zit helemaal stijf onder de stress nu. heb alles op papier gezet en het ook even gemaild naar mijn man (die zit nu op de zaak).

Hoe langer ik denk over dat gesprek met die gynaecoloog, hoe kwaaier ik wordt. De opmerking van hem alleen al, om de bevalling gewoon af te wachten en dat "ik het heus wel voel" wanneer ik naar het ziekenhuis toe moet komen, vind ik al ronduit arrogant. Dat VOELT dus niet iedereen heb ik me laten vertellen.
    Omdat die atibiotica zo ontzettend belangrijk voor mij is, moet ik dat al ver van tevoren in mijn lijf hebben. Is niet erg handig als ik pas met 7cm ontsluting aankom en ze moeten het dan nog gaan toedienen. Dan is het gewoon TE LAAT en loop ik gewoon zwaar risico op een bacterie op mijn klep!
    Die vent deed er zo laconiek over.....het kwam niet eens in hem op!

En ik moet tijdens de bevalling gewoon doorgaan met anti-stolling. lekker als ze ineens een "knip" moeten zetten. "Ja, maar daar hebben we effectieve middelen voor", was zijn antwoord. Hij doelde daarmee op een flinke dosis stollingsmiddel wat ze in een keer in via infuus toedienen. Ook weer risico voor mijn kunstklep (trombose). Dit risico loop ik ook bij een keizersnede waar ze de anti-stolling tijdelijk stopzetten. Dit is niet erg anders.

Mijn man vroeg nog of ze vanaf een X aantal weken kunnen inschatten waneer de bevalling zich ongeveer kan aandienen. Hij heeft nl. van een collega gehoord dat ze dan vrij precies kunnen aangeven vanaf een week of 30. maakt die gyn de arrogante opmerking van: Ik kan niet in een glazen bol kijken! Sorry, maar dan word je toch niet serieus genomen?

Ik heb nu sterk het gevoel dat hij zelf een succes wil behalen. Omdat ik nu eenmaal een uitzonderlijk moeilijk geval ben voor hen en hij die "klus" wel even zal klaren. Dat gevoel heb ik gewoon bij hem. Hij melde al dat hij zeker een halve dag mijn dossier heeft moeten bestuderen (zo gecompliceerd is het). Leuk allemaal, maar niet over mijn rug!

Ik ga morgen aansturen op een geplande keizersnede (over in iedergeval weer overleg hierover) of een voortijdige opname. Ik weiger gewoon om in de laatste weken vol stress thuis te moeten zitten afwachten wanneer iets wel of niet mogelijk "ontsluiting" is met het gevolg dat we steeds weer heen en weer naar huis en ziekenhuis kunnen pendelen.

16. Jeetje Synove, wat een verhaal. Heb je een optie tot second opinion? Ik snap goed dat je je een proefkonijn voelt, nou ammehoela hoor!

Dit is veel te gevaarlijk allemaal!

Ik hoop dat je meer ruggespraak kunt krijgen!

STERKTE

17. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Synove, hoe is dat bij de eerste gegaan? Misschien kunnen jullie hetzelfde doen of had je toen nog geen kunsthartklep?

18. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    @minius...

Bryan vind het allemaal leuk, heeft papa geholpen met de babykamer verven en zo(op zijn manier)!hihihi...Mij geholpen met de kleertjes uitzoeken, en zijn babyspulletjes!
    alleen hij weet dat ie broertje krijgt maar zegt telkens een zusie... :(
    Als de kleine geboren word moet Bryan in mei 3 worden , dus echt beseffen,tja ik weet het niet...pas als ie hem ziet.
    En 2 jongens ja wel leuk hoor...vond het in het begin wel jammer om eerlijk te zijn, maar toen we hoorde dat alles er goed uit zag was ik ook wel weer opgelucht.Maar die vrouw van de echoburo zei in het begin ook dat het een meid zou worden, 5 min later was die roze wolk weer blauw!Maar.....ben wel heel gelukkig dat het weer een knulletje word, ook handig met de spulletjes en garderobe van Bryan!hihi :)
    En de jongens naam vond ik ook leuker als de meiden naam , dus da komt ook goed uit! :) :)

Synove...heel veel sterkte...

Qa raambord/sticker...ik wilde ook een raamsticker, maar die mevrouw die het een beetje voor redelijke prijs doet kampt met dr gezondheid en stopt even met werken, dus helaas voor ons geen sticker!Want vond die van geboortesticker erg duur!Dus nu heb ik opblaasbaren letters besteld, die we voor de raamhangen.
    Bij Bryan had ik toender tijd een waslijntje gemaakt met rompertjes en dergelijke...met de naam er op gestreken!

19. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Synove ik zou me ook niet als proefkonijn laten gebruiken hoor. Gewoon opkomen voor jezelf en doen wat jij wilt en je goed bij voelt.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja Dean heeft er tot nu toe nooit veel last van gehad (ja een dagje net als ze doorkwamen rode wangen en soms wat verhoging en misschien een wat zuurdere luier als normaal maar alleen bij de kiezen (hij heeft nu 8 tanden en 4 kiezen) we zien niets nieuws zitten en de dokter ook niet

(doe even stukje uit een email kopieren anders moet ik weer opnieuw boos het verhaal typen, ik weet lekker lui)

Rot artsen ook soms he dat kind loopt al 3 weken te diaree poepen (met koorts, slecht eten e.d.) ik ben echt niet iemand die snel met hem gaat (ben zelf zo vaak ziek geweest dat ik wel redelijk chill erin ben) maar ALS ik dan ga is het wel serieus, zegt ie; ja peuters hebben vaak diaree (asshole denk ik dan) ik heb hem wel zover dat ie even zijn poep gaat onderzoeken (tenminste dat moet ik verzamelen, GEZELLIG ) en ik moet proberen om een week zo min mogelijk lactose te geven (dus soya melk, alles checken e.d.) het kan een overgevoeligheid zijn geworden.... eigenlijk ben je nog niets wijzer als je van zo'n zak terugkomt

Maar goed komt wel goed we verwennen onze Dean gewoon lekker en mama gaat wel 3-5 keer per nacht met hem even zijn billen afspoelen en goed insmeren hoor, no problem ik kan echt een megabitch zijn (en ook een hele strenge mama, wat betreft laten huilen) maar met zoiets heb ik echt engelengeduld en mijn man al helemaal.. het is gewoon zo sneu om ze zo te zien..

Kortom we wachten af, ik bespreek het morgen wel even goed met het CB (moet ik toevallig naartoe) en als het qua vocht erger word ga ik gewoon naar de avondarts (of ziekenhuis)

Deel Deze Pagina