April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Zoooo wat een rotnacht!
    Ik heb PDS (prikkelbaar darm syndroom) en vaak obstipatie, ging soms 2 weken niet naar het toilet :confused: Afijn hier heb ik dus nu wel wat meer last van door de zwangerschap, voel me enorm opgeblazen en kan slecht naar de wc. Buik opgezet en krampen.
    Werd vanacht wakker van een vreemde pijn in mijn onderbuik, beetje drukkend moeilijk te omschrijven, maar heel naar. Ik naar de wc, denkend dit was het, maar geen druppel bloed. Wel kon ik nu wat darminhoud kwijt, nou ja of te wel poepen. Hele nacht onrustig geweest en doodsbang zijn.
    Heb de verloskundige gebeld rond 12.10 en mag de gewone volwassenen dosis paracetamol (misschien een antwoord voor jou leeuw?) 3x dgs 2 tbl.
    Als ik morgen nog last heb mag ik weer bellen en krijg ik eerder een echo om eventueel uit te sluiten dat het in elk geval niet buitenbaarmoedelijk is.....
    Ze was heel lief en voel me echt gerustgesteld.
    Wat komt er veel op je af he tijdens zo'n zwangerschap!

Oja en morgen moet ik de huisarts bellen voor mijn darmen, daar moet ik ook iets voor hebben. Heb er nu extra last van daar mijn darmen ook plaats maken voor de baarmoeder.

Ik heb mezelf even een schop onder mijn kont gegeven om niet bij de pakken neer te gaan zitten!

2. jodie, au! klinkt heel pijnlijk. fijn dat de verloskundige zo lief was.

Pientje, wij hoeven ook niet perse een bijbelse naam hoor.
    Hoe heten jou kinderen? ben wel benieuwd? :) (anders pb).

3. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik voel me net een grote zeur...

Ik vind het gewoon nog heel moeilijk om te genieten, denk dat dat pas echt komt na de eerste echo...

Ik schaam me er diep voor maar het overkomt je; ik heb ooit chlamidia gehad :oops: eeuwig spijt natuurlijk, maar iedereen weet wel hoe het in het heetst van de strijd weleens gaat, juist dan vergeet je een condoom.
    Vandaar mijn angst voor een BBZ.
    Heb ik niet heel veel reden toe want heb 2 jaar terug een onderzoek gehad voor eventueel een spiraaltje (omdat ik niet tegen de pil kan) en op die echos was te zien dat er niks mis was met eileiders en eierstokken, maar toch....

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jeetje Jodie, dat klinkt niet fijn, ben benieuwd wat de ha ervoor geeft.

Rach, mijn dochter heet Jennifer Neomi en mijn zoontje Jason Sem.

5. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik denk lactulose....maakt me weinig uit zolang het maar helpt

6. kindje

kindje Lid

31 jul 2008
    44
    0
    0
    Hoi hoi,

Als ik het goed berekend heb, ben ik ook een aprilmama (8 april)....Leuk om al een beetje mee te lezen.... de kwaaltjes zijn heel herkenbaar.

Gr. kindje

7. Pientje, mooie namen hoor :)

Kindje, welkom hier :)

Jodie, ik denk dat ik ook pas kan genieten na de eerste echo. (nog 11 nachtjes).

8. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Jodie, ik heb ook PDS. Gelukkig is het nu nog vrij kalm allemaal, maar ik herken het gevoel wat je omschrijft wel. Maar die groeiende baarmoeder irriteert nu dus echt je hele onderlijf, en als je darmen wat kwijt moeten, kun je dat soms heel goed bij je baarmoeder voelen. Althans, dat heb ik wel.

En ook van mij nog een welkom en gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangere meiden!

Hier alles okay. Ik zit best goed in mijn vel en voel me de afgelopen paar dagen best zeker. Ik kan geen gewone broeken meer aan! Althans, een paar wijdere kan ik wel aan, maar met de knoop en rits open. Dus ik heb de buikbanden alweer uit de kast getrokken, binnenkort op pad voor een paar positiebroeken.

En ik slaap ook ruk. Alhoewel, de nacht zelf lig ik in coma, maar ik kan niet meer uitslapen. Heel vervelend!

Mupke, vervelend van je bruinverlies! Ik duim echt superhard dat je dit niet meer mee hoeft te maken, en dat je beebje gewoon lekker goed zit daarbinnen. Vast wel!

9. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Tot nu toe gaat het wel. Het bruinverlies is volgens mij gestops. Af en toe nog wel wat buikpijn. Misschien morgen toch maar de gyn bellen. Maar denk eigenlijk dat die ook verder toch niks kan doen.

10. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Loeka12, Brenda gill en kindje, van harte gefeliciteerd meiden met jullie zwangerschap! Willen jullie mij een pb sturen met daarin de uitgerekende datum, hoeveelste kindje jullie verwachten en hoe oud je bent dan plaats ik jullie bij op de lijst!

Mupkuh, jeetje ik kan me voorstellen dat je je heel onzeker voelt meid! Ik ga heel hard duimen dat er gewoon niets bijzonders aan de hand is hoor en dat het bloeden idd gestopt is!

Nou, ik zit flink in de lappenmand :( Ben gisteren giga door mijn rug gegaan en probeer vandaag zoveel mogelijk rust te houden. Toch wil ik vandaag nog graag ff naar het zh! Mijn oma is afgelopen dinsdag geopereerd en nu gaat het gelukkig weer wat beter met dr zodat ik er eindelijk weer eens ff naar toe kan. Ben toch heel erg nieuwsgierig hoe het nu met dr gaat.

Oja, ik heb trouwens alle bussen voor MvM al vol :confused: Gelukkig begint morgen week 2 ;)

11. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Mupkuh: he wat naar zeg.... Hopen dat het bij deze ene keer is gebleven.
    Inderdaad als je het niet vertrouwd de gyn bellen.
    (ik had een paar dagen geleden ook bruin bloedverlies, gelukkig maar een paar uurtjes, daarna niets meer. Ik kneep hem wel hoor...)
    Sterkte ermee!

12. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Wieffie: Oei, dat doet echt pijn! Rustig aan doen inderdaad, maar wel een klein beetje in beweging blijven (anders wordt het nog erger)
    Offe, ben ik nu te betweterig? :oops:
    (zeg maar: ja zuster! hihi)

Jij ook sterkte in iedere geval!

13. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Hihi nee hoor zuster ;) Ik doe iedere keer braaf mijn bekken kantelen en andere oefeningen enzo. Ik heb helaas een hele geschiedenis aan rugklachten (mijn tussenwervelschijven van mijn laatste 2 wervels zijn kapot en willen soms wel eens verschuiven met alle ellende van dien :( ) Maar het ergst vind ik wel die buikpijn en rugpijn gecombineerd... :x

Trouwens, meiden met een spastische darm, ik kan me heel goed voorstellen dat jullie nu ook meer last hebben. Ik heb ook meer last van mijn CU en ben nu aan de zakjes vezels om de doorgang te blijven stimuleren. Misschien ook een optie voor jullie?

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hallo allemaal! poeh, jullie kletsen zoveel dat het amper bij te houden is. ;)

gefeliciteerd aan de nieuwen hier, leuk! het is al een hele lijst aan het worden, zag ik.

hier gister een extreem drukke dag gehad, en gisteravond doodop en wat last van stekende buik. voor het slapengaan had ik bij het afvegen (sorry) een klein bruin streepje op het papier, schrik! :confused:
    gelukkig is het nu al over, en bleef het bij die ene streep. ben sinds vanmorgen zo misselijk als wat (bahbahbah, zelf banaan eten helpt niet), maar omdat ik haast nooit kan overgeven nu dus ook niet. vind dat haast jammer, want geloof wel dat het op zou luchten.

heb hier officieel mijn eigen broeken vaarwel gezegd en draag alleen nog positiebroeken. knoopsgatelastiek wel nog flink aangehaald, want anders zakt het me van m'n kont af, haha! :D
    het zit me zooooveel lekkerder, en ik ga nu toch echt voor comfort. bovendien, zo'n pens boven een te strakke broekband uit is ook geen porem. ;)

zo, ga nu maar weer even met de hond uit. wie weet helpt de frisse lucht me nu wel tegen die misselijkheid. hond zal wel denken: moeten we nu alwéér uit?!?! :D

fijne dag dames, en tot een volgende keer.

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    jezus ik kan niet eens op deze topic komen ik druk of erboven of eronder...maar hier ben ik dan weer..

Goh mupke..hoop dat het allemaal niets is...

SLaap iedereen hier?

16. vrouw1981

vrouw1981 Actief lid

19 jul 2008
    125
    0
    0
    Welkom nieuwe zwangeren! En natuurlijk gefeliciteerd!

Goh, ik heb wel mazzel als ik jullie klachten allemaal lees! Ik heb echt alleen maar last van vermoeidheid. Verder echt helemaal niets!

Ik geniet er maar van zolang het nog duurt.. haha.

Sterkte voor jullie in ieder geval!

Roos.

17. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    jemmig meiden wat gaan jullie hard ben 2 1/2 niet geweest en meteen ruim 40 pagina's er bij wouw. :)
    ik lees over de broeken dat ze bij andere ook niet meer lekker zitten, bij mij dus ook niet mijn buik is gewoon gevoelig en heeft liever een ruimere broek
    heb nog geen positsie broeken gekocht (vond het nog te vroeg :( een collega op mijn werk is nu 20 weken en heeft gewoon nog haar eigen kleding aan)

over de kwaaltjes dat wisselt nog wel eens
    vaak misselijk en moe maar ook gewoon geheel niet lekker maar vind het nog steeds niet erg :)

18. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Wieffie, die vezels ga ik zeker weer gebruiken mocht het nog erger worden, want die helpen hier ook altijd wel iets. En ik heb ook goeie ervaringen met die preparaten van Solger (ofzoiets).

Haha, dat met de hond eruit gaan ken ik :D Die van ons is nog een pup en slaapt ook nog best veel, maar ik sleur 'm toch regelmatig mee voor een hap frisse lucht. Als ik dat even doe kan ik daarna meestal wel weer wat eten, en dat is altijd fijn.

Alleen ik blijf zo verrekte kortademig! En duizelig, dat is er nu ook bij gekomen. We hebben het nu ook de meeste familieleden wel verteld, eigenlijk alleen maar hele enthousiaste reacties gekregen :D

Hou jullie taai april-meisjes! Nog even en die eerste 12 weken zijn achter de rug.

19. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    we zijn hart op weg naar de 12 weken de 1e 4 zijn voorbij voor dat we het door hadden :)

20. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Tot nu toe heb ik geen bruin meer verloren. Dus ik heb nog hoop.

Deel Deze Pagina