April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Weet niet of jullie hier veel aan hebben: De minimumomvang van de kraamzorg bedraagt gerekend vanaf de dag van de geboorte van het kind 24 uur (verdeeld over 8 dagen) ........maximum aantal uren kraamzorg is 80 uur verdeeld over 10 dagen..... Er staat ook meer in over welke pakketten er zijn enzo op: http://www.kraamzorg.saysay.nl/_cc_kraa ... 202008.pdf

Tip: op pagina 19 staan de pakketten.

2. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Coto: heel veel sterkte meid ! Wat ontzettend schrikken !

Volgens mij krijg ik 48 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen ofzo...

3. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    hier 49 uur kraamzorg.. krijgen meer waneer de borstvoeding niet zou lukken of iets anders bijzonders is..

nieuwe echo fotos in me mapje trouwens

4. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hier krijg je juist minder uren als je borstvoeding niet lukt en over gaat op fles!bij de eerste ook gehad werd meteen ingekort! :( :( Of bedoel je dat niet....

ik word pas 4 weken voor de bevalling gebeld door het kraamburo...ben benieuwd hoeveel ik krijg!

Slaap lekker allemaal...Morgen weer vroeg dag!

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Dank jullie wel voor de lieve woorden….ik hou jullie op de hoogte…
    @leonie : Fijn dat je vk zo goed reageren!
    @Me2 : Ook voor jou fijn dat je meidje op schema ligt. Goed gedaan!
    @Mirjanne : Toch fijn zo’n onderzoek, ben je weer gerustgesteld!
    @Mandytjuu : Mooie echo en mooie buik!
    Wij gaan proberen te slapen!

6. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Vandaag heeft de kraamzorg gebeld ze komen 26-2 voor voor de intake ben eens benieuwd. Weet niet wat ik kan verwachten.

7. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    goedemorgen

ik heb alles bij gelezen en geprobeerd op iedereen te reageren
    als ik iemand ben veregten sorry

Coto:veel sterkte ermee het zal idd wel even goed schrikken zijn
    ik hoop ook dat het makkelijk weg te halen is

Wwjc:idd goed gedaan dat je bent gestopt het is idd zwaar en als je dan ook nog eens pijn hebt is dat niet te doen en je moet toch nog wel kunnen genieten van je zwangerschap
    en fijn dat je mannetje nu ook gaat beginnen

Synove:dat is me ook wel wat zeg wat jij hebt en waar er dan allemaal wel over nagedacht moet worden,maar wel fijn dat je nu de goede gyn hebt gesproken en dat er toch veel dingen duidelijker zijn geworden

Danielle:ik zelf heb zo n 10 rompertjes maatje 50/56 en van 62/68 ook al zoiets en van maatje 74/80 ook al ik zag er zulke leuk liggen en heb die maar meegenomen en mijn zus en moeder halen ook regelmatig iets
    dus de commode ligt vol :D
    box hebben wij nog niet dus die hebben we ook nog niet staan ,maar ik denk dat we hem deze maand gaan halen en dan ook neerzetten,maar ook ivm de katten zodat ze kunnen wennen dat ze er niet in mogen

Sushi:fijn he zo n hulp ik doe het werk ook bij een paar mensen
    en die zijn ook altijd blij als ik geweest ben
    heel dankbaar werk dus :D
    geniet er maar lekker van

Amom:ik hoop dat de krampen snel minder worden en dat je snel een echo hebt
    zodat je kan zien dat er niks mis is

Jantsjuh:wat naar zeg doe je al die moeite en dan levert het niks op
    ik hoop voor je dat het niet nog een x hoeft

Leonie:dat is ook wel even schrikken zeg
    fijn dat toch alles goed is
    en lekker dat je VK je gelijk doorsturen dat is wel een fijn gevoel zo weet je zeker dat je goed in d egaten word gehouden
    dus jij ook lekker thuis dadelijk nou geniet er maar van
    \
    Me2; fijn dat de groeiecho goed is en dat je kindje goed groeit
    fijn gevoel weer he om dat te horen

Mirjanne:fijn dat ze het toch voor de zekerheid even onderzoeken en dat alles goed is
    fijn dat het kamertje op,orde is en idd je hebt echt veel keuze aan kaartjes dus erg makkelijk is het niet
    succes ermee :)

Manytjuuh:mooi buik en echo hoor

kraamzorg is hier dinsdag geweest een hele lieve vrouw
    en ze heeft het me allemaal wel goed uitgelegd,maar ik ben de helft alweer vergeten
    gelukig heb ik aardig wat papierwerk van hara gekregen waar ik het terug kan vinden
    wij krijgen 45 uur anders was het 49 uur,maar omdat ik flesvoeding ga doen gaan er 4 uur vanaf
    nou ik vind het wel best
    en er komen er 2 bij ons een kraamhulp met een stagiare nou ben beniuewd hoe dat straks allemala gaat
    gisteren weer iets teveel gedaan en dan ben ik zo moe na die tijd,maar ach dan maar weer op tjd naar bed en dan gata het wel weer
    verder niet zoveel te vertellen

dames fijne dag vandaag

Gr Tup

8. ik word helaas ook pas 4 weken voor de uitgerekende datum opgebeld, heb dus geen idee hoeveel uur ik kan verwachten.

Wwjc, die link is wel handig, wel veel leeswerk haha ;)

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ze bedoeld als de BV meer aandacht nodig heeft krijg je meer uren, maar een VK kan zoiezo beslissen naderhand dat je meer uren nodig heeft (als bv hechtingen niet goed gaan) of algemeen herstel e.d.

Jemig man 4 weken ervoor pas vind ik echt aso, is toch wel netjes als ze beetje optijd bellen vind ik..

10. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ja dat dacht ik ook al!zit nu bij een ander kraamburo als wat ik bij Bryan had...vind het over de telefoon ook zo minder persoonlijk!Maar jah als ze maar komen als de kleine er is! ;) ;)

11. maar het zou mij wel geruststellen als ze wat eerder contact zouden opnemen. ik vind 4 weken voor de uitgerekende datum ook wel erg krapjes :(

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Kraamzorg, die komen hier 2 maart :) Ben benieuwd hoeveel uren we krijgen.

13. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ramoontje, wat ik begreep is dat ze bij eerste zwangerschap altijd zelf langskomen en bij een volgende kan het dus zijn dat ze bellen. (Begreep ik uit die link die ik gister plaatste)
    Moet ik alleen eens vragen hoe het bij mij zit, want dit is mijn eerste en ik krijg telefonisch contact. :(

Het is trouwens idd wat IMD zegt.... Je krijgt bij problemen met bv 1 uur per dag extra zorg en als je flesvoeding gaat geven een 1/4 uur per dag minder aan zorg.

Je verzekering heeft mi ook niets te maken met het aantal uren zorg dat je krijgt, maar alleen het aantal uren wat vergoed wordt! (Ik heb toen gekozen voor een verzekering die ook nog eens de eigen bijdrage vergoed)

IMD, waarom zou jij maar 24 uur krijgen? (Dat is nl echt minimale)

14. dat dacht ik ook. hier in elk geval tot 80 uur vergoed dan. (wel een eigen bijdrage dacht ik).
    wwjc, hier ook eerste kindje, maar alleen telefonisch contact.

bij de maart mama's is de eerste bevalling begonnen las ik net!

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Gisteravond niet meer naar de kraamavond geweest. Kreeg ineens van alles weer vreselijke hoofdpijn, wat resulteerde in een migraineaanval.
    Gelukkig gaat het nu weer goed.
    Moet nu 4 maart naar info-avond en zo'n 2 weken later word ik nog een keertje gebeld.

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hè bah Leonie. Ik heb gelukkig sinds ik zwanger ben geen enkele keer migraine gehad. Gelukkig.

17. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Dit is nu mijn tweede keer dat het echt doorzet.Voor de zwangerschap had ik het ongeveer 1 keer per 3 weken, dus je hoort mij echt niet klagen daarover.
    Hoop dat het zo ook blijft na de bevalling, of natuurlijk nog minder!

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He meiden,

ben een tijdje niet meer geweest. Kon het naast mijn fulltime baan niet opbrengen om 's avonds nog de laptop te pakken.
    Zit nu een paar daagjes thuis omdat ik dinsdag bij de VK een flink hoge bloeddruk bleek te hebben. (Onderdruk 100) Nog een paar uurtjes op de verloskamers gebivakkeerd 's avonds, maar urine en bloed gelukkig goed. Alleen die bloeddruk bleef hoog. Moet straksjes weer voor controle en weer een tijdje aan de meter liggen en dan beslissen ze of ik terug mag naar de verloskundige of onder controle moet blijven in het ziekenhuis.

Coto: sterkte vanochtend met je man! dat is wel schrikken zeg!

19. Ha lieverd ben je nou nog niet weg, zometeen zijn die muffuns uitverkocht.... :)

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    :confused: Wat?!?
    Denk je dat het zo'n vaart loopt!? Volgens mij voel ik tintelingen (kan ooh hyperventileren zijn) :)

Deel Deze Pagina