Zit hier al in een boterhamzakje te ademen! Stel dat iemand er met MIJN goddelijke chocolade muffin vandoor is? ?
@coto: bah! Veel sterkte! @Me2: gelukkig dat het allemaal goed gaat! Ga volgende week toch even goed vragen of ze willen prikken. Misschien dat ze het ook wel standaard doen hoor, heb het er nog niet over gehad verder.. @Mirjanne: kaartje wat moeilijk he? Ik ben er ook nog lang niet uit! Kraamzorg: hier ook 4 weken van te voren dan bellen ze voor een afspraak om eerst nog langs te komen. Tja vind het ook wel laat Wow, al een bevalling bij de maart-mamas! Komt echt zo dichtbij he?
Komt zeker dichterbij.... ga ik straks nog meer stressen om alles af te krijgen.... Waarom doet mijn banner het WEER eens niet?
@ Coto: wat schrikken zeg. Zo'n uitslag is altijd heftig en zorgt voor veel vragen en angsten. En zeker nu je zwanger bent, lijkt het me nog moeilijker om mee om te gaan. Sterkte! @ Zwangerschappsuiker; HELLUP. Werd net gebeld door het ziekenhuis dat ik suiker heb. De nuchtere waarde was ok, maar daarna waren beide waarden boven de 8. Moet naar de dietiste. Maar, daar zal ik horen dat ik kleine maaltijden moet eten en spreiden over de dag e.d. en dat deed ik al . Maar goed, ik moet vanmiddag in het z'huis komen en ik zal daar mijn vragen wel stellen. Aan hen die dit ook hebben, worden jullie nu meer gecontroleerd? Moeten jullie meer bloed prikken, meer groeiecho's, wanneer moet je insuline gaan prikken? En wat mag je niet meer eten enz...... Ach, het houdt me naast de harde buiken weer van de straat .
Wannabmum, je leest dit waarschijnlijk niet meer maar heel veel succes vandaag. Hoop dat je bloeddruk nu gezakt is. Nou, ik ga zo mijn spullen maar eens pakken om voor de laatste keer deze zwangerschap te gaan werken. Ik heb er wel een dubbel gevoel bij. En dan regent het ook nog eens !
@ eenwondertje, balen joh. misschien heeft de dietiste nog andere tips voor je. een normale goede waarde ligt tussen de 4 en de 7, dus 8 valt in mijn oren nog wel een beetje mee. maar leuk is het niet! @ leonie, succes op je laatste dag!
hier ben ik ook nog eens, paar dagen niet geweest want lekker druk hier. zijn volop bezig met alle laatste dingetjes inorde te brengen, park heb ik net klaar , kamertje is klaar behalve de overgordijnen straks nog even ophangen en zaterdag komen ze de meubels brengen ! ik voel me ook goed de laatste dagen en ben ganse dagen druk bezig (nesteldrang ) ivm kraamzorg ja daar kan ik niet over meespreken wij hebben dat niet standaard, nog geen idee of ik het ga nemen, als het toch een keizersnede zou zijn moet ik wel maar dan regel ik dat gewoon na de bevalling coto ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat alles goed loopt en het helemaal niet ernstig blijkt te zijn! amom: spannend een echo morgen ! hopelijk voel je je wel al wat beter ondertss voor de rest weet ik het echt niet meer wat er geschreven is sorry
hoi hoi. @rach; ik moet dinsdag weer naar de GYN en dan hoor ik of ik de test ook overnieuw moet doen. Nadeel is in het ziekenhuis hebben ze alleen 75mg glucose en de GYN vond 50mg iets beter. Dus hoor wel wat ze willen. @eenwondertje; balen meid, sterkte en een dikke knuf. Heb vanmorgen intake gehad, krijg 55 uren verdeeld over 8 dagen. Was een leuke vrouw, ze was zeer tevreden dat ik alles al klaar had te staan Gister nog bezig geweest met geboorte kaartjes. Heb een ontzettende leuke voorkant, met een humor plaatje van een huilende baby. Is ook echt wat voor ons hubbie is iets verkouden en is thuis, baaah wat kunnen mannen dan zeuren zeg. alsof de wereld vergaat met een beetje snotteren. hopeloos
hallo ladies! @coto: jeetje, schrikken zeg! ik hoop dat het meevalt. sterkte en knuf! @jantsjuh: heh, balen dat het mislukt is. moet je nu opnieuw? @eenwondertje: ook balen. maar 8 valt nog wel mee, dacht ik? succes bij de dietiste. wie weet kun je het met een dieet redden en hoef je niet te spuiten! @wendy: goed dat je je ziekgemeld hebt. doorploeteren heeft heus geen zin, maar ik weet nog wel dat ik het ook een moelijke stap vond. maar nu gata het zooooveel beter, dus heb echt geen spijt! hoop dat jij ook snel opknapt. @rest: sorry, weet het allemaal niet meer wat jullie schreven. het is ook zo veel steeds! over hier: gister controle bij de vk gehad, en alles was prima, behalve dat meneer nog stééds in stuit ligt. hij kan nog draaien, maar omdat hij al ruim 11 weken zo ligt, hebben ze er een hard hoofd in.... moet nu de 23e terugkomen, en als hij dan nog zo ligt, krijg ik een echo en een gesprek met de gyn (opties dan: draaipoging of ks. mag geen stuitbevalling doen vanwege grootte kind). probeer er nog maar niet aan te denken.... m'n griep is weg, ik hoest nog wat (lang niet wat het was) en ben nog wel snipverkouden. maar krijg wel meer energie gelukkig! ga zo de gordijntjes naaien voor de babykamer, en vast de eerste was draaien. maandag komt de kraamzorg hier op gesprek, ben benieuwd. ze klonk érg aardig aan de foon! gym is erg leuk, al is het meer praten en uitleg dan daadwerkelijk actief gymen. maar ik vind juist die uitleg erg prettig; die oefeningen ken ik allemaal wel door mijn werk. ga volgende week ook weer zwemmen; dat is er nu steeds niet van gekomen met dat gekwakkel... en ik moet weer wat omgooien, want de partneravond van gym (belangrijk!) is verzet naar een andere avond, waarop ik bv-cursus had... dat laatste dus nu proberen om te gooien, want ik wil die partneravond niet missen. vriend vindt het nl. 3x niks, dus ik ga zooooo hard lachen als hij moet leren puffen enzo! zo, dan ga ik nu even een theetje doen, en genieten van alle leuke bloemetjes die ik her en der heb neergezet in huis. ik was het zo beu, dat saaie gedoe! heb nu: -blauwe druifjes -narcisjes (moeten nog uitkomen) -bossen gemengde tulpen -kleine vaasjes met gerbera's erin helemaal vrolijk en lente-achtig! joepie! fijne dag allemaal, doeeegggg!
eenwondertje Mijn waarden waren in december ook te hoog, vond de VK, al was mijn hoogste waarde toen 7. Eergisteren de waarden gekregen van de laatste keer prikken, toen gewoon uit arm ipv vinger, waarden waren nu nuchter 4.9 en 2 uren na de maaltijd 4.8. Heb in die weken ook dieet gevolgd, vooral suikers en vetten laten staan en inderdaad kleinere maaltijden verdeeld over de dag. Mij werd verteld dat ik maximaal 2 stuks fruit mocht hebben op een dag en dat ik met vruchtensappen erg voorzichtig moest zijn, ben dus maar overgestapt op water, spa rood, cristal clear en kruidenthee. Afwachten wat ze tegen je zullen zeggen, in ieder geval sterkte met het dieet. @ all hier ook pas 4 weken van te voren gebeld door de kraamzorg, maar afgelopen vrijdag was er bij zwnagerschapsgym een vrouw die de intake gesprekken doet en op de agenda de volgende dag stond ook het punt: te late intake gesprekken, omdat ze het ook belachelijk laat vond. het schijnt dat ze dat doen, omdat anders het moeilijk plannen is, omdat veel nog werken tot 4 weken van te voren. Gelukkig heeft zij al veel verteld en hoef ik eigenlijk niks meer in huis te halen. Weet wel dat ik 49 uur kraamzorg krijg, als je flesvoeding geeft 4 uren minder, maar als er complicaties of iets dergelijks aanwezig zijn, krijg je herindicering en heb je recht op meer uren.
@plat liggen in de supermarkt....dat moet toch ook als je baby nog niet is ingedaald en niet alleen wanneer de baby in stuit ligt!? @jantsjuh oh wat balen zeg van die glucose test, kan me voorstellen dat dat echt niet leuk is.Moet je nou binnenkort weer? @echo die is morgen om 16:00 maar weet geeneens of ik er wel heen kan! er ligt hier zoveel sneeuw dat mijn man geeneens naar z'n werk kon en de auto staat een paar straten verder op, die wou gewoon niet meer verder door de sneeuw! Krampen zijn wat minder geworden gelukkig. @pientje ja ik wil zeker het geslacht wel weten maar als ze er teveel moeite voor moeten doen hoeft het niet. @mirjanne gelukkig maar dat de kleine alweer flink aan t schoppen is @coto oh wat erg zeg! Veel sterkte gewenst! @kraamzorg ik had volgens mij 44 uur, had dacht ik niet meer uren omdat ik bv ging geven. Maar daar gaat veel meer dan 4 uur inzitten Dit keer 0 uren ben wel benieuwd hoe dat gaat worden...mannetje gaat 2 dagen thuis blijven en dan halve dagen werken voor 1 of 2 weken, net hoe ik me voel. Dus wordt eigenlijk meteen in het diepe gegooid JAIKS! @bevalling maart mama's WOW wat gaat het hard nu he!? Al bijna 32 weken alweer...over 4 weken mag ik bevallen! Oh ik kan niet wachten @eenwondertje das balen zeg! Wat houdt het nou dan precies in? Wat voor "gevolgen" heeft dat dan nu op de rest van de zwangerschap? @leonie succes met je laatste dag! @wwjc haha ja mannen die ziek zijn vreselijk! Mijn man kwam net gillend de kamer binnen, hij had in z'n vinger gesneden... @lien hopelijk draait je kindje nog! Als je kan veel op een harde stoel zitten met je benen ietsje wijd en op handen en knieen een boek lezen ofzo...beetje vreemd maar het helpt wel om je kindje de ruimte te geven om om te draaien. Leuk he al die bloembollen, ik heb ze ook in huis staan, heerlijk ruikt het! Hier ligt echt vet veel sneeuw! Mijn man is thuis gebleven en we dachten net ff leuk een wandleing naar de supermarkt te maken...natuurlijk ga ik weer onderuit gelukkig op mijn heup terecht gekomen! Was ook helemaal kapot na de tijd, toch een stuk zwaarder om te wandelen door de sneeuw. Ik hop dat de sneeuw een beetje wegsmelt zodat we morgen wel wegkunnen
Lien lekker de lente in haar bol! Gaat bij mij vast ook nog wel komen. Nu eerst maar eens even een boodschap doen, bij mijn ouders eten en daarna even en boek ophalen en een superleuke Pooh Rock en Roll (Soort hobbelpaard, maar dan van Pooh. Zal wel morgen plaatje in mijn album zetten)
Hoi! Vanmorgen bij de VK geweest. Alles was goed.. Bloeddruk 120/60 Kindje lag al met koppie beneden..Maar ja kan nog alle kanten op.. Heb heerlijk geshopt bij de Hema..Lakentjes, dekentje..dekbedovertrekje..kruik+zakken..Hydrofiele luiers (ook met print..zooo schattig) baddoeken..enz...Weer 150,= eurie lichter.. Maar goed dan heb je ook wat Nieuws van Jodie!! Sinds maandag ligt ze weer in het ziekenhuis..Ter observatie ivm kramp en harde buiken..Gelukkig geen ontsluiting.Ze had het hele weekend last gehad.Sinds gisteravond geen regelmaat meer in de krampen en veel minder harde buiken.Ze weten het niet, kan zo blijven tot de bevalling.Ze wachten nog op de uitslag van de urine kweek.. Einde nieuws. Super sneu weer voor haar.. Wat een gedoe steeds...