April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:( he bah wat sneu voor Jodie...alweer! Hopelijk kan ze gauw weer naar huis! Hoeveel weken is ze nu?

2. Volgens mij is ze nu 31+1 week.

Jodie
    Heel veel sterkte!

Amom Hoop dat je morgen door de sneeuw kunt komen.

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Rot voor Jodie het zit er ook niet mee zeg om te kunnen genieten van de zwangerschap. Wens der sterkte.

Amom das niet best zo'n uitglijder. Hier lag ook sneeuw en ging ook bijna even onderuit. Zag er volgens mij heel charmant uit met me armen wapperend in de rondte. Niet echt veilig als je zwanger bent! ;)

Ben zo misselijk ineens zeg :( jakkie

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Zal ik doen ...Tuurlijk! ;)

Doen jullie even voorzichtig dames..AMOM!

Alle dames met pijntjes..ziekjes zijn E.D. STERKTE!

5. melanie88

melanie88 Lid

4 feb 2009
    57
    0
    0
    Leuk :D April 2009 mama's.

Ik ben 13 april uitgerekend! Spannend ;) Gaat erg snel allemaal :)

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    omdat ik "te laat" was met aanmelden en dan zou je normaal alleen het minimale krijgen ik had gewoon mazzel dat ze genoeg ruimte hadden (en ze wilden graag meedenken omdat ze verzekering die fout had gemaakt)

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    amom,...over dat liggen...ja dat is zo als je beeb nog niet is ingedaalt...maar bij mij ging het er meer om dat het in stuit ligt dus van dat andere wist ik niet...zo heeft die gyn het tegen mij gezegt...

heb weer iets gekocht...gisteren al een schattig jasje bij villa happ...en nu weer een KEI stoer spijkerbroekje van imps en elfs....wel maatje 80...want heb nu iets te veel in andere maten en zo gaan we steeds hoger...hahhaa...maar goed ik moet echt NIET meer gaan winkelen want ik schaam me voort om de baby kamer te laten zien en dan vooral de kasten....

hier ff stiekem het huis poetsen....kan er niets aan doen maar drang is zo groot! ik heb toen straks ook al snel mijn auto gedaan....het krieblet ZO erg...

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    sorry was iets te veel over mijzelf

JODY sterkte meis...hopelijk blijft de baby nog lekker even zitten...maar balen dat je in het zkh ligt....

eenwondertje....das wel een domper zeg....succes met uitvogelen van je dieet....

Lientje leuke joh al die bloemetjes....gezellig...

EEFwow...jij doet het goed voor de hema aandelen...

Leonie...ook wel veel plezier gewenst op je laatste dag..de kindjes zullen je wel gaan missen....

9. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel veel sterkte voor Jodie !

Melanie: welkom !

Moet boodschapjes halen maar heb geen zin :) Ga vanavond lekker zuurkoolschotel maken met banaan en geraspte kaas en gehakt jammie jammie nu al zin in maar ja dan moet ik wel naar de supermarkt...

10. melanie88

melanie88 Lid

4 feb 2009
    57
    0
    0
    Bedankt! En eet smakelijk straks! :D

11. JODIE STERKTE!

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Nou lekker dan.. :( Had je wel meer uren gewild dan?
    Ik vind de uren die ik krijg wel errug veel en denk niet dat ik ze allemaal al gebruiken..

Lynn: Eeh ja..Schaam schaam.. :oops: Maar goed..Ik heb nu wel wat ik graag wou voor beebje. ;) Jij je ook weer lekker laten gaan... :) Verleidelijk he al dat leuke spul..

Melanie:Welkom..Hoe gaat het met de zwangerschap?

Lien:Fijn dat het wat beter met je gaat...Lekker in de bloemetjes nu ;)

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Hey, bedankt voor je reactie en tips! Gelukkig was ik erop voorbereid, omdat mijn moeder dit ook heeft gehad tijdens haar zwangerschappen. Dus, ik dronk al bijna geen sapjes e.d., maar vooral water en soms een glas dubbelfris. En ik at veel kleine maaltijden verspreid over de dag. Gelukkig heb ik nu nog een milde vorm van suiker en dat wil ik graag zo houden! Dinsdag mag ik naar de dietiste. Kun jij mij vertellen hoe het zit met de koolhydraten, dan kan ik daar vast op letten tot dinsdag? Want alle koolhydraten vermijden lijkt me wat lastig. En geen vetten, dus ook geen vet vlees (zoals varkensvlees?). En mag je evt. zoetjes in de thee doen?

Verder dus uitgebreide controle gehad in het z'huis. Baby ligt al weken over dwars/stuit en dat is nog steeds zo. Ook heb ik ondertussen (erg) veel vruchtwater (door de suiker), waardoor meneertje veel ruimte heeft om alle kanten uit te bewegen/zwemmen, waardoor ik hem dus ook soms minder voel. Hij zwemt zo weg ;) , blijft niet rustig liggen trappelen. Laten we hopen dat hij de komende weken nog draait en dat de suiker beperkt blijft, anders wordt het met 36 weken een keizersnede of ingeleide bevalling. Oh ja, hij ligt ook bijna 1 week voor op groeischema (ook door de suiker). Ik krijg nu iedere week/2 weken een groeiecho e.d.

*EINDE EGO-BERICHT*

@ Jodie: :cry: . Bah, wat naar dat je in het ziekenhuis ligt. STERKTE.
    @ Kraamzorg: 45 uur bij flesvoeding en 49 bij borstvoeding.

14. jodie: sterkte!

amom: kijk je uit!? niet liggen glijden nu he! ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan met jou zonder kraamzorg. maar volgens mij zorgt je mannetje heel goed voor je.

15. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@priscilla haha ja je ligt zomaar omver met dat gladde weer. Ik liep nog wel door de verse sneeuw...snapte er niks van, ineens lag ik. Moet zeggen dat mijn heup nou toch wel een beetje pijnlijk wordt :(

@melanie Welkom! Gaat alles goed?

@imd jij wou toch eerst geen kraamzorg? of was dat iemand anders?

@lynn toevallig zin in een vakantie naar Engeland, mag je mijn woning komen doen ;)

@sushi oh dat klinkt echt heerlijk! Ken het niet met banaan, wel met ananas.

@eefje de Hema is ook gewoon een vet leuke winkel voor de baby, betaalbaar maar wel goede kwaliteit....was er ook helemaal verslaafd aan!

@eenwondertje Wordt je dan met 36 weken ingeleid omdat het kindje dan te groot wordt? Sorry ben altijd veel te nieuwsgierig :oops: Fijn dat het allemaal wel goed in de gaten wordt gehouden!

@rach ik doe mijn best ;) en ja hij zorgt wel goed voor me, maar door de hormoontjes is het nooit goed genoeg :)

Mijn man heeft de auto weer kunnen verplaatsen naar huis, dus als het niet teveel vriest vannacht of sneeuwt kunnen we morgen wel naar de echo.... anders wordt het zondag.

16. melanie88

melanie88 Lid

4 feb 2009
    57
    0
    0
    Dankje! :) Ja het gaat allemaal goed gelukkig :) Bij jou ook?

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Nou amom...ben altijd wel in voor een reisje...maar ik denk niet dat mijn baas daar zo blij mee is....dat ik dan wel kan reizen maar niet kan werken....en dadelijk breken mijn vliezen in het vliegtuig..hahaha...

18. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Dat ligt eraan. Als door het dieet (of evt. insuline spuiten) het kind niet verder groeit en niet in stuit ligt, draag ik langer door. Indien het kind in stuit ligt en mijn suiker is goed, dan zal het wel rond week 38 (denk ik) worden gehaald. Maar, en suiker en stuit, wordt waarschijnlijk tussen 36-38 weken. En inderdaad, door de suiker wordt het kind te groot en dan moet het eerder uit je buik (heeft het nog te weinig ruimte).

Ter illustratie: mijn moeder kreeg met 37,5 weken een 10 ponder cadeau :confused: . Zij is zelf slechts 1.59 meter en altijd te licht qua gewicht voor haar doen. Bij haar wisten ze niet dat ze suiker had, dat bleek na de bevalling die wel was ingeleid op haar eigen verzoek (ze vertrouwde het niet meer) en de gyn. vond ook dat ze wel erg groot/dik aan het worden was.......

En ik realiseer me nu dat ik nu toch echt de baby-uitzet en zo compleet moet maken, kleertjes moet wassen enz...... Want stel het wordt 36 weken, dat is over 6 weken. ARGHHHHHH :confused: :confused: :confused:

19. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja, dat heb ik nou ook! Ben heel de zwangerschap niet misselijk geweest, maar het lijkt erop of ik de laatste 2 maanden de pineut ben ;)
    Komt natuurlijk omdat de maag in verdrukking zit?

20. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    @een wondertje: Wat rot voor je meis. Weet er alles van want mijn moeder heeft diabetes (haar hele leven eigenlijk al) type 1 (de aangeboren variant zegmaar) en mijn jongste broer was ook erg groot en zij werd ook erg dik op het laatst.
    Gelukkig kunnen ze in het ziekenhuis diabetespatienten nu veel beter begeleiden en grijpen ze gewoon eerder in.

Ik hoop dat je suikerwaarde stabiel blijft en dat je je kindje helemaal kunt uitdragen. Zo niet dan weten ze precies wat ze moeten doen in het ziekenhuis. Dat is wel een veilig idee hoor. Ze hebben wat dat betreft erg veel ervaring. Dat was in de tijd van mijn moeders zwangerschap wel anders.

Deel Deze Pagina