April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    @rach84....

Mijn tas zit, pyama,toiletspullen,handdoek,stevige bh(geef geen bv,dus probeer stuwing te voorkomen).Een hele grote onderbroek!hihihi
    Fototoestel(wegwerp)voor het geval we de goeie vergeten...Lippenbalsem,leegflesje voor water...
    Owja en een blikje redbull, voor papa!zat in een pakket voor papa, dus dacht laat ik die ook in de tas doen, vind ie vast lekker...
    Verders niet gek veel, alleen noodzakenlijke dingetjes de rest neemt man wel mee als ik in zh moet blijven.

Kleine zijn tas...rompertje,1e set kleertjes,mutsje,luiers,hydro-luier,wikkeldoek,sokjes,jasje,maxi-cosi...rest weet ik ff niet meer...

Dan nog ff een rare vraag :oops: !Ik heb de laatste paar dagen last van steken in mijn vagina....iemand ander ook last van? :oops: :oops:

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Wat herkenbaar!
    Heb ook een to-do list gemaakt voor mijn vriend, als ik bevallen ben!
    Helemaal niet dat hij daar zelf om gevraagd heeft, maar geeft mijzelf een fijn gevoel.
    Ben gister ook maar eens begonnen met de tas in te pakken, en gister ook de gordijnen voor de kinderkamer opgehaald.

Begint nu echt spannend te worden hé! :confused: :D

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    @danielle1982....
    Ik had de to do list, en vluchtas ook al weken klaar staan voor ik beviel van Bryan en mijn man vond het wel handig!En zoals Rach84 al zei geeft je gewoon een rustig gevoel!

En gordijn heb je ze opgehangen?
    Idd begint nu wel heel spannend te worden.
    Vooral als ik aan de bevalling denk...krijg er de bibbers :( van!Maar je krijgt er iets moois voor terug... :D :D

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Coto, gelukkig toch vrij positief nieuws al is het uiteraard nog steeds erg schrikken dat dit gebeurt. Hoe is je man eronder?
    Hoop dat hij snel behandelt kan worden, wachten is ook maar niets als je weet dat het nog komen gaat. (zo ervaar ik het tenminste altijd)

Jodie, denk aan je! Hoop dat je snel weer thuis bent en het daar rustig aan kunt doen. Het zit je echt niet mee!

Melanie, welkom!

Ramoontje, leuk met al die zwangeren in je omgeving! En gefeliciteerd dat je over een week of 20 tante wordt van een nichtje!
    Zo'n enveloppe is eigenlijk wel een goed idee, makkelijk als man ergens op terug kan pakken! :thumup:

Hihi Priscilla, jij ook al een to do list voor vriend! Had er nog niet aan gedacht maar vind het echt een goed idee.
    En Danielle, jij ook al! :)

Wij gaan vandaag of maandag even pyama shoppen. Ik heb echt niets thuis wat fatsoenlijk is om in het ziekenhuis mee rond te lopen/liggen.
    Zeker nu ik al 2 keer voor controle ben geweest in ziekenhuis en er steeds de kans was dat ik moest blijven wil het nu wel geregeld hebben dat er iets klaar staat. Krijg er toch wel de kriebels van!

5. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Rach Mijn man / vriend heeft haar nog niet ontmoet.Die paste gister op de kids.
    Maar hij vind ook wel dat ik het moet aangeven..
    Ik ben eigenlijk nooit een zeur wat andere mensen betreft.Dus neemt hij me wel serieus..
    Ik denk dat ik het antwoord ook al zelf heb gegeven en vertrouw maar op mn gevoel.
    En als die niet juist is , kaart ik het toch maar aan..
    Thanks meiden.

6. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Leonie27...Pyama crisis had ik hier ook! :) hahahah...ben gewoon naar de zeeman geweest voor big shirts/pyama was niet duur en zien er fatsoenlijk uit hier! :) :)

7. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hi meiden,

Ik lees af en toe wel mee, maar ik heb het gewoon te druk om iedere dag te reageren, sorry!

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Wordt nu allemaal wel spannend hoor! Kleine is hier al een beetje ingedaald en kan dus alleen nog maar om zijn as draaien, wat hij ook heel veel doet! Me rechter rib is al aardig gekneusd.

Bij de VK is mijn glucose weer geprikt en deze was aardig hoor, namelijk 7,4! Was niet erg zeiden ze pas boven de 7,5 is het erg...ik kon gewoon doorgaan met mijn eetpatroon. Vroeg of ik over 3 weken weer geprikt werd, nee zeiden ze want hier is geen aanleiding toe. Wat vinden jullie? Ik ga denk ik toch aan de VK aangeven dat ik wil dat ze me nog een keer prikken...beter het zekere voor het onzekere toch?

Ik heb ook mijn koffertje al tevoorschijn gehaald voor het ziekenhuis, maar nog niks erin gedaan haha, ik lees hier ook wel even mee wat jullie er allemaal in doen en schrijf dat op! Mijn geheugen is net een zeef.

Zo langzaam als het de eerste paar weken ging, zo snel dat het nu gaat! Zo apart dat we straks gewoon ons kindje in onze armen hebben...

Vogie week vrijdag een babyshower gehad van mijn vriendinnen! Was super leuk en we zijn echt enorm verwend. Ik heb nu bijna alles op een wipstoeltje en een muziekmobiel na! Het weekend plaats ik de foto's op mijn site :D

Zo een to do list voor manlief is idd wel een goed idee, ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Zodra het begint weet hij denk ik niet meer wat voor of achter is...:)

XXX

8. Ramoontje, wat bedoel je met een omslagdoek? :oops:
    En waarvoor heb je een hydrofiele luier ingepakt?
    Ik pak alles in 1 tas, de luiertas! die is groot genoeg voor alles wat ik nodig heb. een wegwerpcamera is een goed idee!
    Ik heb trouwens ook al 3 grote onderbroeken ingepakt.
    zal dat net onderbroekje ook inpakken.

dat is niet gek, ik heb gelezen dat dat met de indaling van je baby te maken heeft.

Eefje, misschien de volgende keer je man meenemen, en hem even laten (mee)beoordelen? maar als je er de volgende nog geen goed gevoel bij hebt, zou ik denk ik ook eerlijk aangeven dat je je neit helemaal op je gemak voelt bij haar. Lijkt me moelijk, maar.. succes ;)

ik heb bij de Hema een oerdegelijke nachtjapon gekocht. :)

9. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @ Coto: fijn om te lezen dat er waarschijnlijk geen uitzaaiingen zijn, maar het is heel erg goed dat ze preventief toch het een en ander weghalen. Heel veel sterkte en blijf toch genieten, hoe lastig dat soms misschien ook is.

@ Vluchttas: ik kreeg een grappig mailtje van een vriendin van me over de vluchttas. Haar tip: zorg dat je voor jezelf een lipstick bij je hebt, rouge, fohn, leuke pyjama en desnoods een pruik, want als je op de foto gaat........ En voor de baby, ach 1 rompertje was genoeg, die lieten ze toch niet naakt naar huis gaan ;) . Ik moest hier wel erg om lachen. Ik heb nu een deel ingepakt, maar voor de baby nog niet, omdat ik alles nog moet wassen. Ik heb wel de wrapper erbij gelegd.

Verder een supertip, die lijst voor manlief, ik vroeg me ook al af of hij dit alles zou onthouden, aangezien ik normaal alles regel. Ik zal hem ook gaan maken en dat trouwboekje, zou ik nooit aan hebben gedacht :oops: . Thanks!

Oh ja, ik heb ook een pyjama bij de Hema gekocht en een grappig Liefde Is bevallings T-shirt bij de Wibra (3 euro deze week!). Ik zag dat je eigenlijk 2 pyjama's moest inpakken, ik heb er 1. Blijf ik langer, dan moet manlief mijn mooiste pyjama van thuis maar even wassen en meenemen. Toch?

Verder een druk weekend voor de boeg. We zijn beide jarig :D (timing he?), dus ik ga op zoek naar suikervrij gebak.......... En vieren dat ik morgen 30 weken ben!

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@vluchttas.... :oops: moet nog zoveel doen om die klaar te kunnen maken. Heb geeneens een pyama of nachthemd..laat staan 2 of meer! En ik moet die netbroekjes ook nog kopen. En ik heb ook niet alles dubbel om in de tas te stoppen. Ach het ziekenhuis is hier dichtbij, mocht ik iets vergeten dan kan het opgehaald worden.

@lijst voor man. Ik had vorige keer een heel boekwerkje gemaakt :oops: maar mijn man is super vergeetachtig en er moest zoveel geregeld worden want we zijn ook nog eens de dag voor de bevalling verhuisd en dat huis moest dus ook nog leeg gehaald en schoongemaakt worden, sleutels ingeleverd e.d..... was echt een ramp voor mijn man! Dit keer helemaal geen lijst :D we hoeven pas iets van 40 dagen na de geboorte het kind aan te geven. lekker want dan kan ik mee, ik hou er niet van om zulke dingen uit handen te geven!

@coto ik kan je berichtje nergens vinden, maar lees van anderen dat er geen uitzaaiingen zijn, fijn wat een goed nieuws! Sterkte!

@brendagill wat leuk zo'n babyshower!

@eenwondertje Alvast gefeliciteerd! Je krijgt iig het bezoek allemaal tegelijk, dat scheelt!

11. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    @Brendagill....wouw een babyshower wat leuk!Hoort het niet zo vaak hier he?

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    he meiden,

wat kletsen jullie veel zeg! En ik dacht nog wel dat ik zo vaak op zwangerschapspagina keek nu ik thuis zit, maar ik kan jullie echt niet bijhouden! :)
    Ga zo even bijlezen en dan reageren. Even een update van gister:

bad met aromatherapie heeft gister helaas niet geholpen, bloeddruk was gister in het ziekenhuis er niet beter op geworden, nog steeds onderdruk rond de 100.
    Moest dus met medicijnen beginnen en mag niet meer terug naar mijn eigen verloskundige
    Baal enorm! Voel me bij mijn eigen verloskundige zo op mijn gemak, ik ken ze nu alle 4. Ze nemen altijd zeker 20 minuten voor je, ook als ze al drie kwartier uitlopen. En in het ziekenhuis ga ik elke keer iemand anders zien en voel ik me echt zo'n nummer. Bovendien is het ziekenhuis half uur reis/parkeertijd en de verloskundige hier 100 meter van mijn voordeur. Verplicht dus ziekenhuisbevalling. En ik dacht: stel dat de bevalling op gang komt en mijn man is nog op zijn werk (anderhalf uur rijden) dan kan ik altijd de verloskundige nog bellen als er iets is en die komt dan wel langs. Nu moet ik naar de verloskamers komen en het hele traject dus in het ziekenhuis doen. (En mijn vriendinnen werken allemaal fulltime, dus die kunnen me ook niet brengen)
    Ja dom he, dat dat allemaal al door mijn hoofd gaat!

Gisteravond begonnen met de tabletten, had vannacht meteen al het idee dat ik er zo gammel van werd dat ik moeite had naar de wc te lopen. Ben er gewoon huiverig voor.

Nog zo'n grap, stap ik vanochtend uit bed, voel ik ineens een plas warm water onder mijn billen. Ik schrok me echt de pleures! Wat bleek, geen paniek, waterbed lek! Kan er ergens nu wel om lachen, maar nu moeten we ook nog achter een nieuw bed aan....

Gelukkig komt mijn zus zo op visite, lekker even bijkletsen!

13. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Rache84...Omslagdoek,of een badcap zelfde...maar waslekker warm als ze net geboren zijn!En hydo-luier, ja waarom weet ik eigenlijk niet maar dacht misschien handig voor als ie in bad gaat daar!maar ze hebben da vast wel in het zh...Maar zon netbroekje krijg je wel in het zh dat weet ik nog...!Lekker charmant hahaha :)

@wondertje ook proficiat! ;)

Steken...nou fijn dan weet ik dat het met de indaling te maken heeft! :oops:

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    phoe ben je ff weg, mag je gelijk tig pagina's bijlezen ;)

Coto nog een spannende tijd dus, lijkt mij ook niet fijn zo op het eind 5 dagen alleen te slapen, stel je voor dat het begint, zou de bevalling dan in hetzelfde ziekenhuis zijn?

Jodie wat balen zeg! Hoe gaat het nu? Al enig idee wanneer je weer naar huis mag?

Amom en kunnen jullie weg of is er nog teveel sneeuw? Wel spannend hoor :)

Ramoontje zo'n plankje moeten wij ook nog, welke heb jij? Idd een dure uitgave, koop em denk ik na de geboorte pas.
    Leuk zo'n babyboom, mijn broertje wordt voor het eerst vader, schoonzusje is 1 week verder dan ik, dus wordt nog spannend wie als 1e bevalt, of misschien wel tegelijk. Ze krijgen een zoontje.

Eefje hmm lastig hoor. zou niet weten wat ik zou doen, ben zelf niet zo'n held om dan mijn mond open te trekken.

Vluchttas ook maar eens gaan inpakken denk ik, ben daar nooit zo vlot in :) vorige keer tijdens de bevalling manlief instructies gegeven om dingen te pakken. (was wel een thuisbevalling hoor, anders had ik em wel klaar staan)

Babyshower vind ik dus echt vreselijk hè, dat mogen ze voor mij echt niet organiseren hoor 8)

Volgens mij vergeet ik nog heel veel...

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Eenwondertje gefeliciteerd met jullie verjaardag :D

WannaBmum haha wel grappig ja, waterbed lek...
    Wel balen dat je bloeddruk zo hoog is en niet meer naar de vk kan.
    Maar er is geen hoop dat het alsnog gaat herstellen? En weer terug naar de vk mag?

16. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    pientje...ik heb de Lascal buggy board, was de eenigste die paste!
    Babyboom,vind het zo leuk dat ik niet de enige ben die zwanger is, kan er ook zo lekker over beppen met de andere aanstaande mama's en papa's...

17. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hahaha waterbed lek, dat is ook een x bij het bed van mijn vader gebeurd. Mijn zusje sliep toen ook nog bij pa in bed, is al aantal jaar geleden. Hij dacht dat ze in haar droom in bed had geplast! :)

Nee zo een babyshower hoor je hier inderdaad niet veel, maar het was echt super leuk! Waren met 12 meiden, echt super gelachen en leuke spelletjes gedaan enzo. Ze hadden ook een soort baby triviant gemaakt...echt was top! Moest ook een wedstrijdje geblindoekt een luier om doen bij een babypop. Ik moest tegen mijn vriendin die een maand geleden bevallen is en dus genoeg luiers per dag verschoond. Haha ik had gewonnen, zij had de arm van de pop er ook bij ingepakt, was echt grappig!

@ Coto, ik heb even terug gelezen, gelukkig dat er geen uitzaaiingen zijn en ik hoop dat je man over 2 weken al aan de buurt is!

18. GOEDESMORGENS!

WANNA! hahaha, dat moet jou weer gebeuren :) jammer dat je bloeddruk niet wil zakken hoor........ en dat je daardoor nu naar het ziekenhuis moet! Ik vond het ook helemaal niks in het ziekenhuis. Je voelt je daar inderdaad een nummer. Maar als de nood aan de man komt mag je toch zeker wel een ambulance bellen?

COTO! Sterkte met dit alles, het is niet niks en dit gaat je niet in de koude leren zitten! Ik hoop dat je man ruim voor de bevalling geholpen is. Dan kan je het ook een plekje geven!

AMOM! Hoop dat je vandaag voor de echo kan! Succes

VLUCHTTAS! Erg fijn dat iemand hier even het trouwboekje in de groep gooit, die was ik ook vlot vergeten!

LIEFS

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Coto: gelukkig kunnen ze er snel wat aan doen, en hopen dat het je mannetje lekker weer thuis is voor de bevalling !
    Eenwondertje: gefeliciteerd met jullie verjaardag !
    BrendaGill: super leuk zeg zo'n babyshower ! Leuk idee ook om allerlei spelletjes te doen. Lief van je vriendinnen !

Vluchttas: hier nog niet gepakt, heb al wel mini deo, shampoo, tandpasta etc gekocht om mee te nemen. Moet ook nog een pyama/bigshirt kopen, heb ik ook niet.

Lijst voor man: wat moet hij allemaal doen eigenlijk ? Dan ga ik ook zo'n lijstje maken, vind ik wel een prettig idee dat hij weet wat hij moet doen.

Heb nog een moorkop liggen die ga ik zo maar eens even oppeuzelen :) ben echt van de zoetigheid sinds ik zwanger ben...

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Wat vervelend van Jodie, hoop dat dat niet aan gaat houden. (Gister een vrouw gehoord die 17 weken met weeen heeft moeten rondlopen. :( )

Eenwondertje, ik hoop dat je de suiker onder de duim krijgt, zodat je mannetje niet eerder geboren hoeft te worden. Dubbel feest dus van het weekend! Hoop dat het niet te druk gaat worden voor je! Ze hadden nu bij Leenbakker trouwens ook aanbieding dat je bij een overtrekset een gratis Liefde is... bigshirt cadeau kreeg. (En laat ik nu net nog overtrekset nodig hebben :) ) Wat is de grootste maat die ze bij de Hema hadden? (Mijn buik past nl net niet in die van de Leenbakker :) )

:) Lien, wat heb jij het druk nu je niet werkt. ;) Hoop dat je lekker kunt genieten dit weekend!

Coto, kun je er niet wat op aandringen dat die operatie z.s.m gedaan wordt? Zodat jij je ook wat zekerder voelt? Wel fijn dat ze denken dat het niet uitgezaaid is! Is toch altijd flink schrikken....

Ramoontje, ook al lekker geshopt. Wat fijn dat je niet de enige bent die zwanger is. Lijkt me heerlijk.... To do-list voor manlief is idd een erg goed idee, want die vergeet ook alles! ;)

Wannebemum, dat is erg vervelend. Ik kan het me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik vond het ook niets om vanwege de bloeddruk naar gyn te moeten en in zkh te moeten bevallen. Maar waarom kun je geen vaste gyn krijgen? Die heb ik nl wel. Niet dat ik weet wie ik bij de bevalling heb, maar de controles heb ik steeds bij dezelfde persoon.
    Welke medicijnen heb je gekregen? Succes met beddenjacht. :)

Trouwboekje.... ehm kan het ook zijn dat je die niet hebt? Volgens mij hebben wij er toen voor gekozen om geen trouwboekje te nemen.... (kostte ook weer extra geld nl.)

Volgende week vrijdag krijgen we rondleiding op de verloskamers, ben heel benieuwd!

Deel Deze Pagina