Wannabmum, wat vervelend dat bloeddruk niet wil zakken. Hoop dat de pillen aanslaan! Ik kan me zo herkennen in jouw berichtje! Ik mocht afgelopen week nog kiezen of ik naar de gyn wilde of bij eigen vk bleef. Ik heb toen voor vk gekozen omdat ik daar ook vertrouwd ben, lekker dicht in de buurt etc. Gaat die vk van het ziekenhuis de kamer uit zegt mijn man meteen dat hij het niet snapt dat ik niet heb gezegd dat ik naar de gyn over wilde schakelen! Hij snapt mijn gevoel bij eigen vk niet helemaal, gyn is volgens hem hetzelfde. (Iemand die de controle doet, alleen bij gyn ben je al meteen in het ziekenhuis) Vertel ik later zelfde verhaal tegen mijn ouders, zeggen zij ook meteen dat ze niet snappen waarom ik niet over ben gestapt naar de gyn. Het is zo dat er een grote kans in zit dat ik uiteindelijk bij de gyn terecht kom, maar als het nog niet hoeft wil ik het echt niet. Kan je dus helemaal snappen, echt balen!
@wannaBmum wat jammer zeg dat je niet terug kan naar de vk!Wat betreft de bevalling, dat komt echt wel goed hoor! Als je het ziekenhuis belt laten ze je je echt niet zitten en sturen ze wel een ambulance als je geen vervoer hebt. ik zou me ook echt wild schrikken zeg, "gelukkig"was het maar het bed! @pientje Ja we kunnen, mijn man is ook weer aan het werk. Was een hele opluchting. Je vergeet idd wat, hoe het met jou gaat!? @sushi moorkop! kwijl kwijl..... ooooh ik zou echt heeeeeel veel over hebben voor wat slagroom (waarom hebben ze niet een smiley met kwijl ?)
WWJC! Iedereen heeft een trouowboekje! Alleen als je een luxe uitvoering wil moet je extra betalen. Maar je hebt zeker weten en trouwboekje!
Ben je de minuten nu aan het wegkijken tot 16.00? Met mij gaat het wel goed griep is over, alleen nog snotteren, dus ben weer lekker aan het genieten van deze vrij klachteloze zwangerschap, gaat zo snel... bedoel je deze? =P~
@pientje lekker dat dat nu voorbij is! Hier ook een snotteraar houdt maar niet op.... Oops helemaal over het hoofd gezien @wwjc idd moet je wel een trouwboekje hebben!
Ik spuit 3x per dag insuline en moet 6x per dag mijn bloedwaarden prikken. Elke week evalueren we dit. Ik hoef geen dieet te volgen ,maar mag geen lege suikers (zoals koek, snoep en cola). Hier in Zwitserland stellen ze dat een dieet alleen zinvol is als je toch al heel ongezond at, anders heeft het geen invloed, althans niet voldoende. Ik at al heel gezond en mijn glucose waarden zijn ook heel hoog (boven de 10 na het eten). Ook krijg ik meerdere groei echo's om te zien of de baby niet te groot wordt en of er niet veel vruchtwater is. Gelukkig is ons meisje nu nog niet te groot, heb ik normaal vruchtwater en doet ze het goed. IMD: de echografiste zei dat onze baby 1005 gram was nu. Coto: fijn dat je man zo snel kan wordne geholpen en dat het er naar uit ziet dat het niet is uitgezaaid...jeetje wel stress hoor zo vlak voor je bevallen! Heel veel sterkte! wannabemum: balen van die bloeddruk! Ik heb het ook gehad bij de zwschap van mijn zoontje. Met 30 weken was het tekens 140/100 en het is daarna nog hoger geweest. heb dus vanaf 30 weken medicatie geslikt en daardoor ging het niet hoger. Verder geen zwschapsvergiftiging gehad gelukkig. Na de bevalling daalde het weer heel langzaam. Is rottig, maar je wordt goed in de gaten gehouden door de gyn en ze nemen geen risico's! Goog luck, hoop dat de pillen hun werk doen! Amom: succes vanmiddag!
Buddy nieuws Jodie Het doet r goed dat we aan haar denken en voor dr duimen..Lief van ons.. Ze mag misschien morgen naar huis.Morgenochtend hebben de gynaecologen overleg ..Zal de rest van de zwangerschap toch zo door moeten met buikpijn..Gelukkig komt het einde steeds meer in zicht.. einde buddie nieuws
@wwjc, wij hebben ook geen trouwboekje hoor! We zijn pas getrouwd en mochten kiezen...Zal wel iets nieuws zijn denk ik!
mm jullie hebben het steeds over trouwboekjes.. maar die heb je toch alleen nodig als manlief de baby gaat aangeven bij het gemeentehuis? waarom zou je die dan in je vluchttas doen? wat ik ook in mijn vluchttas doe is: pondskaartje, polisblad verzekering, en mijn verzekeringspasje
trouwboekje doen ze bij de to do list van der man. (denk Ik) Zodat tie hem niet vergeet als tie naar het gemeentehuis moet om het kindje aan te geven. Wij hebben dan geen trouwboekje want we zijn niet getrouwd maar mijn vriend moet de erkenning meenemen en een formulier waarop ik toestemming geef zodat hij zijn rechten op kan vragen bij de rechtbank. Dat zou die echt allemaal vergeten hahaha. Net zoals het kindje aangeven bij de verzekeringen enzo.
Idd trouwboekje alleen als ie hem gaat aangeven!zit hier niet in de vluchttas...hahahah Heel slim jah verzekeringskaartje....
Hier zit trouweboekje wel in de vluchttas...in Zwitserland doet het ziekenhuis namelijk aangifte van de geboorte en hebben hem dan nodig In NL is het idd puur voor de man als hij aangifte gaat doen. Jodie: fijn dat je wrs naar huis mag! Nog maare en paar weken volhouden!
Zal duimen voor Jodie dat ze lekker naar huis mag ! Mevrouw zit steeds met haar billen of hoofdje aan de rechterkant van mijn buik met als gevolgd steeds een harde bult aan de zijkant... Blijf dat toch zo'n bijzonder gevoel vinden...
Tja, ik vraag me ook af of een dieet zal aanslaan, aangezien ik echt al weinig suiker en koolhydraten gebruikte. Misschien ook de reden dat de waardes nog niet erg hoog zijn? Aan de andere kant, bij Marijke27 heeft het dieet goed geholpen. Dus, ik ga het zeker proberen. Gewoon helemaal geen suiker meer en maar afwachten wat de dietiste dinsdag zegt. En als over een week of 2 blijkt dat het niet voldoende helpt, wordt het alsnog insuline spuiten. De baby is ondertussen 1500 gram, dus iets boven het gemiddelde. Vanochtend moest ik weer langskomen voor wat metingen en de baby ligt echt in stuit, waardoor ik hem ook minder voel bewegen (trapt naar achteren/beneden) en heeft veel vruchtwater om in te spartelen. Ik moet over 1,5 week weer komen en dan steeds een groeiecho + vruchtwatermeting (ca. 1 x per 2 weken). Nog een praktische tip: ik heb alle handige telefoonnummers (z'huis, vlos, kraamzorg, naaste familie, kattenoppas e.d.) opgeslagen in mijn mobiele telefoon en ook in die van manlief. Wel zo'n prettig idee.
meiden HELP ik heb gisteren rond half 5 de baby voor het laatst gevoeld.. wat nu? zorgen gaan maken of niet? vriendlief is rond half 5 thuis.. denk als ik dan nog niks gevoelt heb ik maar ff ga bellen.. of is dat te laat denken jullie? normaal is ze savonds heel druk enzo.. nu niks gevoeld..
Ik zou zeggen volg je gevoel. Kan je niet op je buik drukken en dan kijken of de baby reageert of een beetje schudden dat doe ik zelf altijd. En dan komt er weer een reactie van de kleine. En anders gewoon bellen als het je niet lekker zit.
@mandytjuuu: ben je al eens rustig op de bank gaan liggen op je zij? is ze de voorbije dagen misschien extra druk geweest, kan het gewoon zijn dat ze vandaag wat extra slaapt. als je je ongerust maakt kan je inderdaad best even bellen! heb je geen angelsound in huis?