April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mamafiona, wat vervelend van die jeuk! Hoop dat ze er iets tegen hebben.

Ik ga vandaag ook weinig doen, denk nog aantal foto's inplakken.
    Nog steeds spijt ervan dat ik toen niet meteen zo'n kant en klaar boek heb besteld via internet. Maar nee, toen dacht ik leuk weer ouderwets foto's opplakken. Stom, stom, stom! :)

Wat betrfet bewegen baby, ik ben altijd blij als hij/zij 's ochtends weer voor het eerst schopt!

2. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    @MamaFiona: Oh, meid wat ontzettend naar voor je. Kan me er alles bij voorstellen hoe erg dat is. Zo'n vreselijke jeuk is nog erger dan pijn. Heeft de huisarts geen middeltje?

Net een intake gesprek gehad met de kraamzorg. Algemene vraagjes allemaal en wat uitleg gehad.
    Mijn hond ging zo ontzettend tekeer dat ik helemaal vergeten was om haar thee of koffie aan te bieden......schaam me dood.

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ben hier even aan het opruimen zodat me broertje weer rommel kan maken met zijn vrienden haha! Wijzelf gaan morgen een weekend weg en me broertje komt op de hond en katten passen. :D Helemaal zin er ff tussen uit gaan.

Jeuk: heb het ook erg gehad ik hou me huid nu goed vet en soepel met vaseline het wil nog wel is helpen.

4. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16

Eu ik denk dat je iemand anders bedoeld van het draaien :) (er wordt ook zoveel geschreven), ons mannetje ligt al weken met zijn koppie naar benee ;)

En wat betreft het getrappel, de meeste keren vind ik het heerlijk. Maar behalve in mijn ribben, dat vind ik niet zo fijn. Het voelt dan net alsof zijn voetje achter een rib blijft haken en dat hij de rib bij het intrekken van de voet meeneemt, ik voel me daar ook aardig beurs.

Oja mijn moeder was 1 april van mij uitgerekend, maar ik kwam op 18 maart. Ik was 7 pond en 55 cm.

En Mamfiona wat vreselijk die jeuk! Ik heb nu al weer zin in het hooikoortsseizoen......Jeuk kan echt ondraagelijk zijn. Succes ermee. Mentolpoeder doe je al, ik zou er idd ook voor zorgen dat je huid niet droog wordt, dus na douchen helemaal insmeren met het liefst iets waar geen parfum in zit.
    Maar jeuk kan ook van binnenuit komen en daar doe je helaas heel weinig aan.
    Je kan vragen of je voor een bloedonderzoek mag>het kan met je leverfunctie te maken hebben.

5. Sorry JOdie!

MAMAFIONA! Voor zonneallergie bestaat een super middel. Wellicht helpt dat ook hiervoor. Is wel op recept volgens mij. Maar het is een roze emulsie die je erop smeert. Vraagt het eens aan je HA!

DAMES! Ik heb iets heel raars :oops: ik ben heel erg bang voor de emotie die vrijkomt op het moment dat ons kindje geboren zal worden. Dat is eigenlijk mijn angst voor de bevalling, dat heb ik me gister gerealiseerd. Ik ben nogal een kei in het verbergen van emotie, maar ik denk dat dat onmogelijk is bij een geboorte en dat beangstigd mij.
    Herkent iemand dit :rolleyes:

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    even iets grappigs;

hihi ik was gisteren op het KDV, even Dean ophalen en ik vroeg aan zijn vaste leidster wat ie nou het leukste vind om te doen heel de dag... (dan kan ik hier ook thuis "rekening" mee houden.

Nou zegt ze; hij begint altijd met het keukentje daar is ie helemaal weg van, fruitjes "koken" en potjes en pannen "opbergen"
    Daarnaast is ie altijd bezig met het "verzorgen" van de kleintjes, speelgoedjes naar hun brengen, troosten als ze huilen en gezelschap houden en zelfs dingen voordoen, soms probeert ie zelfs een verloren sok goed te doen... CUTE!

Ja daarna gaat ie nog even met de auto's spelen (vooral het draaien aan de wielen met een sleutel die ze daar hebben liggen deed ie vaak) daarna nog even met wat gereedschap tikken op de box (hamertje) en daarna even met de blokken smijten (je moet toch je agressie kwijt denk ik zo)

Is toch te cute voor woorden, moet je nagaan van zo'n ouderwetse trut als mij KAN TOCH een metroman komen .... en zegt dus dat je als thuisblijfmama's ook hele sociale kindjes kan hebben....onze zoon is nog nooit eenkennig geweest en vind iedereen lief :)

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Sophia, nee niet echt bang voor. Ik blijf me wel steeds afvragen/ ben benieuwd hoe ik zelf ben tijdens de bevalling. Ben ik een bitch/ keer ik me in mezelf/ ben ik gewoon mezelf etc. En hoe gaat mijn man overal op reageren. Meestal is hij de rust zelf maar is hij dat ook tijdens de bevalling.
    Maar helaas kunnen we ons daar niet op voor bereiden en moeten we dat over ons heen laten komen.
    Maar waar ben je precies bang voor, dat anderen je niet herkennen omdat je normaal je gevoelens niet zo laat zien of.....?

IMD, wat een schattig "verhaal" over Dean. Echt een schatje!

8. Ja, dat weet ik eigenlijk zelf niet......... Ik ben niet zo'n brullert zeg maar. Maar ik denk dat ik op dat moment alle tranen laat gaan. Natuurlijk een heel normale reactie, maar dat ik effe niet weet wat ik met die emotie aanmoet.

Ik wordt dan zelf mama en ik heb het contact met mijn moeder 3 jaar terug verbroken (geen spijt van hoor, dat is het niet) en ze is inmiddels ook overleden.
    Ben denk ik bang dat ik dan misschien pas alles begrijp en overvallen wortd door emotie.......... pfff ik weet het effe niet!

9. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden even vraagje: was jullie man ook bij het intake gesprek met de kraamzorg of hebben jullie dat alleen gedaan ?

10. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Dat zou best kunnen hoor Sophia. Gewoon lekker laten gaan het kan er beter uit zijn op dat moment dan dat je er nog langer mee rond blijft lopen. Het is iets totaal normaals :D!

IMD: heel lieff zeg :D zegt toch ook iets over jou dat je hem goeie vaardigheden leert ;)

11. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    effe een vraagje doen jullie ook aan geboortebedankjes, heeft iemand tips voor mij?

ben aan t twijfelen als ik geboortebedankjes moet bestellen of bij de doop geboortebedankjes doe ik weet het niet.

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Nou toch maar even heen geweest vanmorgen..Gladheid viel wel mee gelukkig hier.

Sophia Herkenbaar.. Ik heb me er niet druk om gemaakt maar 'onbekende emoties' herken ik zeker..
    Ik kon me nooit binden aan iemand of hechten..Durfde ik niet...teveel voor meegemaakt..ouders/verzorgers/familie..
    Lief hebben was echt iets nieuws voor me..Wat ik voor mn kinderen voel is zo iets anders, moois en onuitlegbaar.. Het is vast iets anders dan jij precies bedoelt maar dat overweldige gevoel wel hetzelfde..Maar het is heel mooi en laat het lekker over je heen komen op jouw manier..
    ;)

@Jeuk: Niet zo heftig maar wel giga op mn buik..Ik hoop dat je er iets voor vinden kunt..Lastig!

@Intake:Hubbie is altijd s morgens thuis dus hij was wel thuis..Maar heeft er niet echt bijgezeten..Hij liet het meer aan mij over..Scheelt wel dat wij er ervaring mee hebben en wij van elkaar wel weten wat wel en wat niet..

13. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Fff ego: Ik word gek van die harkloppingen! !
    Dit is al de 3de dag dat ik er al min. een half uur last van heb, terwijl ik gewoon rustig zit.
    Had het gister bij gyn voorgelegd, maar die zei dat er echt niets aan te doen is. :(

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Intake: me vriend was er bij. Hij was ziek thuis maar was toch nieuwsgierig hehe.

WWJC: ik heb het ook hoor ook als ik rustig in bed lig enzo. Heb het ook als ik niet zwanger ben. Proberen je gedachte ergens anders op te zette meestal ga ik lekker onder de douche zitten met een menthol geurtje en dan zakt het wat af.

15. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Wat bedoel je met emoties die loskomen?ben je bang dat je moet huilen of nou juist niet ?

Ik zelf was nog zo in trans toen bryan geboren werd, en ik keek mijn man aan en die zat naast me te huilen van geluk!Ik zelf schrok dr van en toen kwam bij mij alles los...en heb heerlijk met mijn grote en kleine mannetjes in mijn armen gehuilt!Ik was zo gelukkig.....
    Ben er niet bang voor, die emoties komen gewoon, en dat is een heel intens gevoel...dat het van ons is, dat mooi mensje, zo lief en klein...heb de hele tijd naar hem zitten kijken en gekust :cry: (krijg er gewoon een brok in mijn keel nu ik dr aan denk) :cry:

16. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ik heb ze al in huis, via marktplaats besteld!heel leuk, een houte speen met tule en kraamsuikers, was ook niet erg duur!0,90 cent per bedankje n zaten kaartjes bij...die vrouw had nog veel meer van die dingen echt heel leuk..

17. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ja dat had ik ook ..Ik was ook nog helemaal in de ban de bevalling en het duurde even voor ik het besefte allemaal.. :)
    Kijken kijken kijken ...dagen en dagen...Nu nog steeds haha..

18. Nou dat bedoel ik dus precies, heb ook veel meegemaakt in familiesfeer en daarom bindik me niet zo heftig aan iemand. Pas nu bij mijn man durf ik me te hechten. Ik ben altijd heel bang om iemand weer kwijt te raken.

Maar ook het gevoel van moeder zijn. Ik heb mezelf nooit zo gezien en nu is het bijna zover brrr eng hoor!

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Kan ik me voorstellen Sophia. Ikzelf wil er nog niet teveel over nadenken. Aangezien ik toch niet weet hoe ik ga reageren heb ik ook besloten om me daar niet druk over te maken en er niet over na te denken. Ik weet, is misschien kop in het zand steken, maar voor mij werkt het. (tot nu toe. :) )

Vraagje trouwens. Ik zou heel lief avondkaartjes van Leeuw krijgen voor de 9 mnd-beurs. Helaas zijn die nooit aangekomen. (1,5wk geleden verstuurd.) Zijn er misschien nog mensen die aan 3 kaartjes kunnen komen? (Die je gratis bij de kruidvat kreeg) Of desnoods die nog 1 kaartje over hebben? Natuurlijk zal ik de verzendkosten vergoeden... Ik wil nl heel graag gaan!

Alvast bedankt!

20. WWJC! Ik zal effe kijken. Wij hebben er 4 maar ik weet niet of vrienden van ons meegaan. Daar heb ik nog geen antwoord van. Zal het jou doorgeven zodra ik het weet.

Deel Deze Pagina