Wie van jullie doet er allemaal aan geboortebedankjes ? Ik had er nog nooit eerder van gehoord namelijk, en weet ook niet of dat gebruikelijk is....
Dank je. Bij jou kan ik ze dan ook ophalen. Gaat er iig niets fout met het verzenden. Wij doen trouwens niet aan geboortebedankjes. Simpelweg gewoon geen geld voor. En is ook niet gebruikelijk bij onze familie/vrienden.
O wel.. Neem dan maar van mij aan dat het helemaal goed komt.. Mn vriend is ook de eerste waar ik dat wel bij kan..Heeft wel 2 jaar geduurd.. Al heb ik er met de eerste wat meer moeite mee gehad..Omdat dat dan de eerste keer was..Mijn eigen moeder is nooit een voorbeeld moeder voor me geweest..Wie wel eigenlijk? Maar gevoelsmatig, je eigen intuitie gebruiken meid..Vertouw op jezelf..Je weet wel wat je absoluut NIET en absoluut WEL wilt voor je kindje.. Ik ben zelf wat softer geworden nu ik moeder ben..Ik kan nu eindelijk 'Ik hou van je' zeggen..zonder dat dat gek voelt.. Ongegeneerd knuffelen en troetelen..
Dat kan ik gelukkig wel en dat voelt ook echt zo. Alleen mijn familie (behalve papa) hebben mij altijd willen behoeden voor fouten en dan zeiden ze altijd zo lekker "je zult het zelf nog wel eens ervaren" ..... Nou ben ik dus ergens bang dat ze misschien gelijk krijgen terwijl ik met mijn verstand wel beter weet. Sjonge jonge ik wordt gek van mezelf..... Geloof dat mijn hormonen nu pas gaan werken......
Geboortebedankje: ik heb iedereen die een cadeautje stuurde (dus niet als ze het persoonlijk waren komen brengen) nav de geboorte van onze zoon een zelfgeshreven en gemaakt kaartje teruggestuurd met een foto van ons mannetje erop. Emoties: mijn man moest huilen toen onze zoon geboren werd. Ik was alleen overspoeld door liefde en geluk en riep meteen: "doet hij het wel?"! Ik was gewoon in trance...Ik heb het maar over me heen laten komen....
Een kind krijgen is ook niet niks.. Een hele happening...Met zorgen en kopzorgen... Maar ook heeeeel veel liefde..
mamafiona :ik hoop dat je iets krijgt van de huisarts tegen de jeuk,want ik kan me indenken dat het erg vervelend is vandaag weer naar de VK geweest en alles was weer goed bloeddruk was netjes en Kleintje ligt met het hoofjde naar beneden en het lag als iets in de bekken,maar nog wel beweegbaar zei ze,maar ze dacht dat het nu niet meer ging draaien en dat kleintje zo blijft liggen nou ik hoop het over 3 weken terugkomen en dan krijg ik de 36 weken echo weer een echo ik vind het niet erg hoor ik voel me wel weer iets beter als maandag en dinsdag ,maar ik mis mijn grote vriend nog heel erg het ging wel goed met hem zeiden die mensen,maar hij was dinsdag nog wat onrustig,maar ja dat is ook logisch de oudere kat komt nu wel weer naar beneden dus het heeft wel gewerkt,maar het gemis blijft groot iedereen nog bedankt voor het medeleven heel erg lief allemaal Groetjes,Tup
Mijn vriend was er wel bij, 2 mensen horen tenslotte ook meer dan 1. Maar je kunt het ook prima alleen af hoor!
Sophia, herkenbaar hoor. Ik heb ook geen idee wat ik kan verwachten wat ik voel, of hoe ik om zal gaan met mijn emoties. Ben helemaal blanco wat dat betreft. Ben heel erg benieuwd....
sophia, niet bang voor. heb al zo vaak gehuild als ik een echo kreeg, of als ze naar het hartje gingen luisteren. en daarbij denk ik dat ze wel wat gewend zijn! k heb echt een droge huid opeens (gezicht) en allemaal rode vlekken, heel charmant natuurlijk
Net bij VK geweest, bloeddruk was keurig alleen ligt ze in een stuit en een beetje dwars... Moet maandag even bellen voor de liggingsecho en als ze zo blijft liggen moet ik een afspraak maken met de gyn. om haar te laten draaien... Heb geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat maar dat zie ik dan wel weer... Nu al een lekker eigenwijs ding
Sushi, fijn dat alles goed was bij vk. Alleen die stuitligging he...... Wij doen ook niet aan geboortebedankjes. Had er vantevoren eigenlijk ook niet echt van gehoord.
Sophia wat vervelend dat je je zo voelt! Ik kan me er wel in vinden, het is toch iets waarbij je dreigt de controle te verliezen over je eigen emotie doordat er zoveel gevoel vrij komt bij de geboorte van je kindje en dat is eng, emoties kunnen eng zijn. Als ik het goed begrijp ben je een binnenveter een opkropper, uit zelfbescherming. Niemand kan jou van te voren vertellen over hoe je gaat reageren, en ik snap dat je dat moeilijk vind. Ik heb het zelf ook wel een beetje. Ik vind het eng om bij iemand te huilen, zelfs bij manlief al gaat dat steeds beter. Ik weet niet, beetje gevoel van schaamte ofzo... Doe maar kalm aan en laat het op je af komen het komt vast allemaa goed!
ik huilde vroeger ook veel minder als nu, nu lijk ik wel een losgeslagen huilkanon (maakt niet uit of ik verdrietig of boos ben gaat net zo hard) het is een beetje irritant maar goed je went eraan, nu is het wel wat erger met al die hormonen, maar ik huil ook niet graag bij andere mensen (toont zwakte vond ik vroeger, MAAR op de juiste tijdstippen ZOALS DE GEBOORTE VAN JE EIGEN VLEES EN BLOED toont het juist kracht) Gewoon een heerlijk moment als je kindje op je borst ligt na al dat harde werken, iets wat helemaal van jouw is (ja jullie ik weet het maar als je net hebt gepuft is het even 5 seconden van jou haha) je bent dan zo trots op jezelf en NU AL op je kindjes! is gewoon mooi! Ze staan echt niet raar te kijken als je huilt en laten je redelijk even je momentje hebben hoor samen met je man/vriend..
Dat is het 'm nou net, ik ben juist een open boek. Helemaal geen binnenvetter, ik praat er wel over (over alles) maar als ik moet huilen probeer ik dat weg te slikken. Gelukkig lukt het niet altijd. Het lucht namelijk ook wel weer op
MamaFiona: wat vervelend die jeuk.... Ik herken het wel hoor, ik heb al heel de zwangerschap een vervelende huid. In het begin kreeg ik echt een uitbarsting van eczeem in mijn gezicht (zwol echt op). Daar heb ik wel iets tegen gekregen van de dermatoloog. De rest van mijn lichaam is mega droog en ik heb ook veel jeuk. Maar gelukkig niet zo erg dat ik het tot bloedens toe openkrab. Heb jij nu wat gekregen? Goed vet houden helpt vaak wel.....in ieder geval voor even. Sophia: hmmm, lastig dat je je daar nu zorgen over maakt. Maar op dat moment denk je er vast niet meer zo over na hoor. Ik ben een echte nuchtere hein en ben dat ook gebleven....Maar dat kan nu zo ineens anders zijn.....je weet het niet en dat is lastig! Maargoed, tijdens de bevalling heb je je (letterlijk en figuurlijk) al zo bloot gegeven dat al de emoties ook wel een weg vinden hoor!
Bedankt voor jullie medeleven en reacties! Nou ben dus naar de VK geweest, met beeb was alles in orde! Zat nog prima in stuit...haha Voor de jeuk moest ik eigenlijk eerst naar de gyn. toe en die zou dan gaan adviseren dat er bloed geprikt zou moeten worden, en dan gaat er dus een weekend over heen voordat je de uitslag (letterlijk en figuurlijk) zou krijgen maar aangezien ik toch bloed moest prikken voor het ijzer hadden ze de gyn. maar even gebeld of ze me mochten doorsturen voor te laten prikken nou en dat kon dus! Morgen hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis voor de uitslag....zal me benieuwen! Kan iets te maken hebben met een vermidderde werking van je lever en iets met hormonen weet het nou niet precies maar het kan ook gewoon een allergische reactie ergens op zijn dus dat gaan ze dus bekijken in het bloed en dan horen we morgen weer meer van de gyn! Maar ondertussen......wat een JEUK! Niet leuk meer..... Het advies was calendulan emulsie van vsm te gaan smeren. Nou dat helpt dan een half uur en DAN? De bultjes worden als meer..... Nou we horen morgen weer verder... Trusten allemaal! (zal me benieuwen voor hoelang)
ben ik weer de eerste die op is of zit ik gewoon achterlijk vroeg al achter de pc? (het laatste waarschijnlijk ) ik heb op het internet een poll aangemaakt op www.watverwachtje.nl en als jullie het leuk vinden kunnen jullie ook stemmen over het geslacht en de geboortedatum van onze baby? als je meewilt doen stuur dan ff een pb, dan geef ik het de toegangscode tot de poll.
hier weer een verschrikkelijke nacht achter de rug, heb bijna geen oog dicht gedaan, pff ik ga dat niet volhouden ik jank voor het minste of geringste, emoties spelen hier dus ook vol op, best eng eigenlijk, maar laat het wel over me heen komen zal door de hormonen komen denk ik en flink slaap tekort. ik heb de kleine van mijn vriend hier vandaag, en ze slaapt niet meer s'middags dus dit wordt een lange vermoeiende dag, zit al op met haar en gezellig jetix opstaan, en ik ben zo moeeeeeee!