April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Bedoel je van die leuke kleine zakjes met baby-suikertjes erin? Zoiets of een kaartje achteraf?

Mijn man heeft op de website van M&M's een heel leuk idee gezien. Je eigen M&M's laten drukken voor de geboorte van je kindje. Kost wel even wat, maar dan heb je wel iets heel apparts natuurlijk. Of je koopt gewoon bij de Jamin van die witte en zachtblauwe/zachtroze babysuikers en doet ze in een wit netje met een klein kaartje als bedankje eraan. Bedoel je dat soms?

Iedereen moet het voor zichzelf weten wat die wil natuurlijk. Als jij het leuk vind, moet je het vooral doen, anders niet. Het is geen wet dus is voorschrijft dat het moet ;) ;)

2. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Gisteren een ontzettende zware migraine aanval gekregen. Ik raakte weer eenzijdig helemaal "verlamd" en had dus geen gevoel meer in handen, mond, neus etc....Ik begon weer heel onsamenhangend te praten en daarna die verschrikkelijke hoofdpijn. Niet normaal meer. Ik heb dit drie keer achter elkaar gekregen en ik ben uiteindelijk maar in bed gaan liggen met alle gordijnen dicht. Mijn moeder is langsgekomen om op mijn zoontje te passen die nog sliep (je weet maar nooit).

3. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Maagzuur, denk dat we er niet meer vanaf komen totdat de kleine er is. Volgens mij zit onze baarmoeder ook voort vrij hoog. Ik probeer ook wel op te letten wat ik eet en drink maar alles wat ik nu net wil krijg ik het zuur van.

Pfff zit ergens een beetje in de stress. Moet van het uwv een beroepskeuze test doen. Nog voordat ik zwanger ben. Kreeg ik eergister de papieren binnen. Is gewoon 4 dagen waarvan 2x 5 uur. Nou dat trek ik echt niet. Wat denken ze wel niet. Gelukkig is het wel bij Blixembosch (revalidatiecentrum) daar kennen ze mijn situatie. Dus hoop echt dat ze zeggen dat het niet verstandig is omdat nu te doen. Trek het echt niet nou.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik mocht bij Dean gewoon zalf hebben meyt lidocaine erin werkte veeeeeel beter als de rest van de troep die ik al had geprobeerd..

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    goedemorgen.....ben super moe...dus heb even niet zo veel te vertellen moet nog opstarten....

slapen doe ik trouwens super...hoef er snacht nooit uit....lekker puh....hahaha....

en over die jeuk...ik moet wel zeggen dat ik van die vlekken heb die extreem droog zijn...en zolang ik er niet aan kom gaat het ook niet jeuken....

tot zo!

6. Gisteravond op de info bijeenkomst geweest voor ons kerkelijk huwelijk. We keken er behoorlijk tegenop, maar het was heel erg leuk en interressant.

7. bedoel je op je gezicht lynn? ik heb dat ook? kan er niet tegenaan smeren!

8. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Ik lees een boel jeuk op gezicht en hals. Hier idem. Vooral in mijn nek en hals en ik heb het al bijna vanaf het begin van de zwangerschap. Twee plekken zijn echt erg. Ik heb zalf van de huisarts gekregen, iets met Cortison (zwakste uitgave). Maar, omdat het hormoonzalf is, ben ik er heel terughoudend in. Je zou het 2x daags moeten smeren, maar ik doe het alleen als ik de jeuk echt niet volhoud. Het helpt dan overigens wel!

Verder gisteren een zware dipdag gehad. Ik voelde me al een paar dagen niet echt fit (niet ziek geworden gelukkig), maar ik was het even zat. Veel last van harde buiken/onrustige buik, het *@*dieet voor de suiker, de stuitligging, verhoogde kans op ks, jeuk, baby weinig voelen enz. Vandaag voel ik me weer wat beter, gelukkig. Ik heb me maar even overgegeven aan mijn frustraties gisteren. Vandaag ga ik maar eens met het geboortekaartje bezig......

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    mamfiona, fijn dat je dan in ieder geval zo snel terecht kunt voor de uitslag van het bloedonderzoek. Hoop dat je dan iets voorgeschreven krijgt wat langer dan een half uur helpt of ze de oorzaak ervan weg kunnen halen.

Droge vlekken, heb ik heel erg op mijn armen. Kan er alles opsmeren maar niets helpt maar gelukkig jeukt het niet.

Nance, wat vervelend dat je steeds zo slecht slaapt! Dat breekt je echt op!

Synove, wat vervelend van de migraineaanvallen. Daar kun je dan echt helemaal niets bij hebben. Fijn dat je moeder toch even is gekomen voor je zoontje. Voor de zekerheid een fijner gevoel. Hoe gaat het vandaag met je?

Mupkuh, wat een gedoe zeg! En ze vragen idd wel heel wat van je, 4 dagen en 2 x5 uur. Hoop echt voor je dat ze bij dat revalidatiecentrum zeggen dat het teveel is en dat ze maar moeten wachten tot je bevallen bent.
    Maar je schrijft dat het moest voordat je zwanger bent, bedoel je eigenlijk voordat je bevallen bent? Anders hadden ze er wel voor kunnen zorgen dat je die test eerder had kunnen maken, toch?

Lynn, heerlijk dat jij er 's nachts niet uithoeft. Ik tot nu toe maar een keertje per nacht, ook niet veel gelukkig.

Sophia, ik had dat toen ook. Dacht echt dan krijg je heel veel over de kerk en het geloof ('hoe het hoort' etc.) maar bij ons was het ook veel met elkaar praten over het geloof. Hoe "pas" je het toe in je leven, waarom trouwen voor de kerk etc. Ik vond het toch wel waardevol, even heel bewust er mee bezig.
    Wanneer gaan julle trouwen?

Eenwondertje, fijn dat het vandaag weer wat beter gaat en volgens mij is het echt goed om af en toe toe te geven aan zo'n dipdag.

Ik ga vandaag maar weer eens verder met verven maar veel vlekjes voor mijn ogen vandaag dus ook rustig aan.

10. LEONIE! Wij zijn al bijna 5 jaar getrouwd (25 juni) maar we willen nog graag voor de kerk trouwen en dat doen we dus nu op 25 juni en dan ook de doop van ons manneke!
    Precies wat je zegt, je verwacht een opdringerig geheel. Maar dat is echt niet zo, samen praten aan de hand van stellingen die je zelf kiest en luisteren naar anderen. Je staat even hel erg stil bij het waarom kies je voor elkaar! Vindt het prachtig, zeker omdat we al 5 jaar zijn getrouwd.

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Spohia, sorry! Kon me eigenlijk al niet herinneren dat je het voor de rest over trouwen had gehad maar dacht dat ik dat dan vast weer was vergeten. :)
    Wat leuk om te trouwen voor de kerk en tegelijk de doop van jullie kindje. Een vriendin van mij heeft dat ook zo gedaan, vond ik erg mooi.
    Moeten jullie ook naar een avond(en) voor het dopen?
    Wij hebben dan 2 of 3 avonden, willen waarschijnlijk kindje begin juli laten dopen.

12. Geeft niks, kan je toch niet weten! hiihhiih

Zo zijn wij ook op het idee gekomen, een vriendin van mij heeft het ook zo gedaan. Is alweer 9 jaar geleden, dus kan me niet veel herinneren.
    Maar het komt nu zo mooi uit, 5 jaar getrouwd en een kindje krijgen. Voor de kerk trouwen willen we eigenlijk al langer, alleen op 5 jaarterug hebben we het niet gedaan vanwege familie kwesties.......
    Nu is het eigenlijk perfect en mijn vader kan erbij zijn, die was niet bij ons burgelijk huwelijk.

Ja wij krijgen ook nog avonden voor het dopen, ik weet nog niet wanneer.

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Leonie, bedoelde idd voordat ik bevallen ben :oops: Stom van me :)

14. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ik krijg geen bericht meer wanneer er gereageert is!Erg vervelend dus weet niet zo goed waar ik was en wat er verteld is!zal proberen alles terug te lezen....

15. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    hoi
    wil er misschien nog iemand savonds naar de 9 maanden beurs
    heb 2 van die gratis avondkaarten
    is donderdag en vrijdag

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hai ladies,
    alles goed? lees veel over jeuk, akelig! ik heb alleen jeuk aan mijn buik (waarvoor de weleda-olie goed helpt) en op mijn kaakrand (rare plek). niet aanzitten helpt hier het beste.

synove: naar van je migraine. ik hoop dat je gauw opknapt! eng wel, dat je half verlamd raakt...

sophia: leuk, je kerkelijk huwelijk samen met de doop! gaat vast een heel bijzondere dag worden.

over hier: ik houd me rustig. gister de hele middag zitten tekenen aan ons geboortekaartje. het wordt leuk, maar ik ben wel stijf in mijn schouders en armen nu. iets te lang in dezelfde houding gezeten...

moeten jullie nog veel?
    ik moet nog:
    -wassen van alle kleertjes en een deel van de andere spullen (lakentjes etc.).
    -opleuken van maxicosi-hoes, en die erom vrotten.
    -opleuken van waskussenhoezen en evt. lakentjes.
    -spuiten van badstandaard in andere kleur.
    -geboortekaartje afmaken.
    -tas inpakken!
    -box en wandelwagen in elkaar zetten en oefenen met wagen hoe alles werkt.
    -KINDEROPVANG REGELEN! echt zoooo erg: alles zit vol hier, en we krijgen steeds van alle kanten bericht dat er geen plek is, en dat het nog érg lang kan duren. :( om wanhopig van te worden!
    -ehhh, vast nog meer. vergeetachtig. :oops:

17. WWJC zoekt nog kaartjes!!!!!!!!!!!!!!!

18. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    ze mag ze zo van me hebben hoor
    spreek je haar dna wel eens
    want zelf kom ik hier niet zo vaak hoor

19. We kijken er ook heel erg naar uit, vind het heel bijzonder!

Ik moet nog:
    - Wassen van de kleertjes
    - Commodeplankje schilderen en ophangen
    - Kamer uitmesten van allerlei cadeaudozen etc en dan defintief poetsen en inrichten
    - Adressenlijst compleet maken en stickers uitdraaien
    - Binnenkant kaartje uitprinten en uitsnijden

Nog 1 week werken en dan kan ik aan de slag!

LIEFS

20. Nee, maar ik zal haar een PB sturen dat zij met jou contact moet opnemen!

Deel Deze Pagina