Sophie...wat een leuk idee om doop en trouwen in 1!zal wel een mooie dag worden...en grappig wij zijn 24 juni 4 jaar getrouwd hahahaha Lien...ik ben nu wel heel benieuwd naar je kaartjes!?En qa dingen doen...hier is alles klaar, vande week al postzegels op de enveloppen gedaan van de geboortekaartjes, en alles geschreven!dat was het laatste...de kleine kan komen(over een week of 4)...hihihi Synove...heel rot dat je last hebt van m igrene, gelukkig hier al een tijdje geen last van gehad, maar wens je beterschap! Wij wetennog niet precies wanneer we de kleine laten dopen!Bryan was 4 maanden , maar da kwam door de verhuizing.En wil nu wel eerder laten dopen... Nou verders niet veel gebeurt hier , als alleen snel moe....En bryan lekker vervelend al een hele week!aahhhhhhh....
@Ramoontje: ja, haha, dat zijn er wel meer! je zult geduld moeten hebben tot na de geboorte. het blijft tot dan een verrassing. ik bedenk me net dat ik ook de adressenlijst nog moet maken, en stickers uitdraaien (hoe doe je dat?) of enveloppen moet schrijven (lekker dan, het zijn minimaal 120 kaartjes ). en de behangrand nog opplakken op het kamertje. sja, zo wordt de lijst langer ipv. korter....
Ik heb in word een tabel gemaakt die de afmetingen heefy van een stickervel en daar staan alle adressen in. Het kan ook via excell, maar dat is meer zakelijk. Weet ik zo niet meer uit mijn hoofd. Dan moet je gaan samenvoegen. Maar als je wilt kan ik je die tabel wel doorsturen, geef in een PB je email adres maar. Dan krijg je hem als bijlage en kan je hem gebruiken. Ik moet zelf nog wel effe checken welke maten het ook alweer waren!
Ik moet volgens mij nog best veel dingen, zal het eens opschrijven. (weet ik het meteen) - Plankje boven commode ophangen - Schilderijtjes (af)maken - Gedeelte basiskleding kopen en uitzoeken wat beeb de eerste keer aan doet. - tekst geboortekaartje bedenken - kaartjes bestellen en enveloppe schrijven - al het verzorgingsspul nog kopen voor baby (bijv. van zwitsal) - vertrektas klaar maken - box en wandelwagen in elkaar zetten. - Kussen maken voor schommelstoel - Rolgordijntjes babykamer opleuken - stickers zoeken voor op het badje (vind ik nu nog zo saai beige) Nou, volgens mij kan ik nog wel even doorgaan maar stop even. Eerst zorgen dat dit lijstje weg gewerkt is. Ondertussen zal ik vast nog andere dingen bedenken.
even denken. ik moet nog een paar dingen kopen: - 1 kruik en kruikhoes - gordijnen - 1 extra ledikant dekentje - 2 wandlampjes nog te doen: - kleding maat 62 wassen en wandelwagenbeddegoed - postzegels kopen en opplakken dat was het wel denk ik. of ik vergeet ook wat..
hebben jullie allemaal al opvang geregeld dan? wow.... hier is het echt om heel verdrietig van te worden. vanmorgen wéér een mail van een KDV waar we op de lijst staan, dat er voorlopig écht geen plek is, en ze niet weten wanneer wel... lekker dan. mooiste is nog dat er hier aan het eind vd straat nota bene een heel nieuw kdv komt, maar dat je daar niet eens op de wachtlijst erbij mag, zo vol zit het hier in het dorp. fijn hoor. en de overheid maar zeuren dat het zo belangrijk is dat vrouwen blijven werken. ja: dan mogen ze er wel eens wat aan doen om te zorgen dat dat ook kán! goed, ik ga mezelf met mijn luie gat van de bank slepen, de hond uitlaten, en dan uit proberen te vogelen hoe onze nieuwe camera werkt. er zit nl. geen groothoeklens op, en straks past mijn buik niet meer in beeld! -beetje zelfsport moet kunnen, toch?- ladies: fijne dag allemaal! en sophia: vast dankje!
Lien, de oma's passen hier beide 1 dagje op en de rest zijn we zelf thuis. (minder werken en ouderschapsverlof) dus hoef nog geen KDV te regelen. Heb al wel pakket klaar liggen om de kleine in te schrijven voor over een jaar (of misschien wel 2, ligt aan ouderschapsverlof) Ik ga nu ook echt iets doen. Doei!
uh wat moet ik nog, een aantal kleertjes nog wassen en strijken, w8tte op de enveloppen van de kaarten kan ik die gelijk schrijven, lijstje voor mijn mannetje maken wat er naar de bevalling gereld moet worden met telefoonnummers erbij, en de benodigde papieren erbij. uh dat was het zowel geloof ik. toch netjes vindt ik zelf, heb deze week al veel gedaan, woensdag ga ik op mijn werk regelen het aantal uren dat ik nog maar wil werken en nog een paar eissen haha, ben benieuwd als ik het voor elkaar krijg. ik ga het weekend lekker rustig doen, er moet eigenlijk weer gepoetst worden met die honden hier meh ja ik geloof dat ik het tot morge laat liggen tenzij ik een energiestoot krijg ineens wat me heel sterk lijkt, en me net bedacht dat het frietjes worden vandaag, lekker makkelijk, heb geen puf vandaag loop er bij als een zombie, en zo voel ik me ook.
Graag gedaan lieverd! van puffelen wacht op antwoord Wat een drama met die KDV joh, wij zijn van de week gebeld en donderdagmiddag is nog niet gedekt. Maar omdat we de rest nu hebben vastliggen krijgen we voorkeur voor de donderdagmiddag!
Dat is fijn Lien, heerlijk geregeld! Zoalng de donderdagmiddag niet lukt gaat ie naar opa en oma van papa! Mijn ouders wonen in Luxemburg, iets uit de richting
nou dat is mijn banner van eerste intstantie, naar termijnecho blijkt dat ik nu pas 33 weken en 1 dag ben dus net april mama, voor 2 april uitgerekend, ik heb het zo laten staan omdat de kleine al heel lang een week voor ligt op de groei, dus volgens officiele termen ben ik 2 april uitgerekend. maar verwacht zelf eigenlijk ook wel dat het een maart kindje wordt, dat ik eerder ga bevallen.
ARGHHH, wat hier nog moet gebeuren: 1. Belastingpapieren (staat los van baby, maar moet wel gebeuren) 2. Zeuren om de donderdag in de KDV. Heb wel andere dagen (stond al een half jaar op wachtlijst), maar juist de dag die we nodig hebben...... 3. Inbouwkast babykamer leeghalen (nu alles ingegooid) en samen met commode logisch gaan inrichten. 4. Stinkgeur uit binnendeur inbouwkast zien te krijgen, anders gaan de kleertjes zo stinken. Oorzaak: verflucht, al ruik ik het vooral en manlief niet (hormonen). 5. Nieuw kinderbadje kopen. Die we nu hebben (overgenomen) heeft geen stop. En dat schijnt wel te moeten. Zucht. 6. Stoel met leuningen voor op babykamer kopen. 7. Verzorgingsartikelen baby kopen. 8. Adressenbestand afronden (bijna klaar) + postzegels kopen/plakken. 9. Geboortekaartje: drukproef niet akkoord..... 10. 1 van de katten uitleggen dat de nieuwe Bugaboo niet zijn slaapplaats is. 11. Lijst manlief maken. 12. Vluchttas baby inpakken (die van mij is klaar). 13. Alles nog wassen. Wacht ik ook mee, anders kan ik het straks nog een keer doen. 14. Ooievaar of iets dergelijks voor buiten regelen. 15. Kruiken testen (zijn overgenomen). HELLUP
eenwondertje hier een planning! je gaat zo even de stad in en rond af: punt 4 (geurbuiltjes van zwitsal) en verzorgingsartikelen punt 7 bij de kruidvat, op de terug weg (punt 5) koop je een nieuw kinderbadje en wie weet zie je nog wel (punt 6) een stoel! 8) als je thuiskomt zet je de pc aan en rond je af punt 2 (mailtje eruit), punt 8, punt 9 (mailtje), en punt 11. als je vanavond op de bank ligt roep je je kat even bij je en neem je punt 10 even met hem door. Morgen doe je de praktische dingen: s'ochtends punt 1, punt 3, 13 en 15 wat houden we nog over? punt 14: mag je man doen, en punt 12 en 13: doe je volgende week
met die planning kan het niet meer mis gaan! Zal maar niet opschrijven wat hier nog gedaan moet worden,kan beter opschrijven wat al wel gedaan is, die lijst is korter en niet langer dan 5 punten denk ik Heb op het moment een "komt wel goed mentaliteit" En al dat snot werkt ook niet echt mee om enthousiast iets te gaan ondernemen. gek GEK GeK gEk word ik ervan :x
LOL Sorry, had even stukje van Eenwondertje gelezen en begon al met wat ik op mijn lijstje heb staan. En Rach antwoord moest ik ook om lachen. Mijn lijstje voor vandaag is al zolang als wat jullie hebben. Moet wel echt wat schrappen, want ik heb nu al erg harde buik en buikpijn. Voor de baby moet ik nog zoveel doen dat ik het niet eens op een rijtje heb. Eerst komend weekend maar eens doorkomen dat ik de dingen die ik dan gedaan moet hebben ook gedaan heb. KDV heb ik bij zowat 8 wk al aangemeld omdat ik wist dat dat soms langer kon duren dan krijgen van kraamzorg. Ze hebben nog geen contact opgenomen, maar heb ook geen afkeuring gehad voor een dag ofzo. Veroon, ik heb je al ge-pbt. Ik wil heeeel graag die kaartjes.
@Rach: geweldig hoe je meedenkt! Moest erg lachen. Het is ook niet zoveel, maar ja, die harde buiken zitten helaas regelmatig in de weg en gooien roet in de planning. Punt kat bugaboo is opgelost. Heb er een plank voorgezet, hi hi....... En drukproef is telefonisch gedaan. Geurbeultjes werken helaas niet afdoende (liggen er al weken in), ga nu de binnendeur met Zwitsal insmeren. Kinderbadje en stoeltje moet ik voor naar de grote stad. Verkopen ze hier in het dorp niet. Maar, 't kumt wel goed. Mag ik iets onbeleefds vragen..... Ik weet dat WWJC er ook last van heeft, maar dromen jullie ook zo "stout" . 8). Echt schandalig, en het helpt de harde buiken ook niet echt . Andere vraag: hebben jullie ook last van een beetje pijnlijke bovenbuik? Ik de laatste dagen nl. wel.