April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Kon je dat niet eerder zeggen voordat ik er €4 aan uitgaf :)

Spekkie wow wat een lage bloeddruk, heb je daar ook last van?

Sam succes bij de gyn.

Tup wow 7 jaar, wat lang zeg! Phoe, moet dat zwaar zijn geweest, ben je dan eindelijk zwanger, krijg je ook nog eens een mk.
    Maar ik mag hopen dat als jullie toch ineens een 2e willen, dat jullie gelijk in het ziekenhuis geholpen worden? Dus dan hoeft het hopelijk niet weer 7 jaar te duren...

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Sorry dat ik zo weinig van me laat horen!
    Heb flink veel weeen, heel onregelmatig, maar toch wel de hele dag door en dat ging eerst nog wel, maar begin er nu echt moe van te worden. Heb last van m'n onderrug en ben de hele tijd een beetje misselijk en het rommelt allemaal wat. Ik heb nu gewoon zoiets...zet door of zet niet door...prima, dan maar met 33 weken maar dit hou ik niet heel lang vol! egoistisch he!? :oops: Werd vanochtend wakker om 7 uur maar heb van half 9 tot half 12 weer liggen ronken...weg is de energie :(

@Rach Wat een naar bericht zeg!
    Ik zelf zou zeggen: dat doe je maar een andere keer...of we gaan met z'n allen van de zomer naar Zwitserland. Is lastig omdat het je eerste keer is, dus je weet nog niet hoe erg je je man nodig hebt tijdens de bevalling... maar ja, je moet er denk ik ook niet aan denken dat hij de bevalling mist :( Een nachtje weg valt dan nog mee, je kunt de bevalling vaak wel een beetje rekken, maar zolang...lijkt me niet

@Pientje :( wat vervelend zeg, al zolang verkouden...misschien moet je maar op een uiensoepdieet ;) Nee, geintje! ik hoop echt dat het gauw voorbij is want ik kan me voorstellen dat het met 2 kids niet makkelijk is zo.

@Leonie Succes!
    @Sam Ook succes!

@Spekkie :confused: kraakt het zo erg!? Hopelijk vind je iets in de buurt ervoor. Fijn dat alles goed was met de mannen :)

@Wwjc niet vergeten dat je straks waarschijnlijk nog geld krijgt als kraamkado ;) zooo heb je dekentje weer ff goedgepraat :D Het dekentje zie je toch meer dan het lakentje!

Ik heb het laatste weekend zo'n zin in cola :oops: wie me een beetje kent, weet hoe anti ik ben tijdens de zwangerschap....maar oh oh oh....heb toch wel flink wat slokken "gejat" bij manlief! :oops:

sorry als ik iemand ben vergeten

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Zoooo wat word er veel gekletst hier, kan het niet meer bij benen waar het allemaal over gaat..

Dus bij deze hoop dat de zieken weer snel beter zijn en dat de kleintjes nog effentje op zich laten wachten hoe verevelend ook de voorweeen zijn en de rest van de pijntjes!Dan kunnen ze nog lekker fftjes groeien...

Hier de was helemaal weggestreken, met ook veel auwww, want tja ook ik voel regelmatig soort van voor weeen.huis aan kant gemaakt, Bryan op bed gelegt, manlief geroepen voor uit bed(nacht dienst gehad)....al op de koffie bij een vriendin geweest, gegeten, owja en kadootjes gekocht voor verjaardagen dus heb er weer een hele dag op zitten...hahahahah

Buitenland....weet niet meer wie daar over had, maar ik zou zeggen laat je mannetje lekker thuis , voor het geval dat de kleine zich aan dient!want snel zou man lief niet thuis zijn!!!

Hier ook eentje die vaak in de nachtdienst zit in Breda en omg. (wonen zelf in Boxtel) hij heeft een autootje als ik bel dat iemeteen kan gaan, tis wel iets dichter bij de deur maar hij is er wel snel...

Bij Bryan had ie ook nacht gehad, en hij lag net een goei 2 uur te slapen toen mijn vliezen braken :confused: , dus je begrijpt me al manlief heel de dag wakker geweest en ook kei kapot toen bryan geboren werd :( .En toen moest ie ook nog is alleen naar huis, ik en de kleinen moesten blijven in het Zh,(bryan is om 21.10 uur geboren) en smorgens vroeg moest manlief ook weer vroeg op voor het aangeven en ons ophalen!Zielige mannen...hahaha

Vandaag precies 33 weken...Jippieeeeee

[/b]

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou controle VK weer gehad, gelukkig niet zo hard gegroeid qua baarmoeder deze keer.. ze zei wel even me niet al teveel omwegen dat ik te dik was geworden en dat ik niet zoveel kant en klaar maaltijden moest eten maar vers moest klaarmaken. NAJAAAA mijn pet viel af , ik zei , ik maak elke avond vers klaar hoor, en snoep amper (in het weekend mag het van mezelf en dan valt het nog wel mee hoor) (ik zit trouwens nog steeds 3/4 kilo onder mijn startgewicht!) en dat ik maar 2 keer per dag een half uur moest gaan lopen en ja ze moesten mijn suiker maar controleren want mijn BMI is echt veel te hoog (okay daar ben ik het wel mee eens en aangezien ik met Dean op het randje zat is dat ook een goed iets) maar mijn mond viel echt even open hoor.. gewoon oordelen over hoe ik eet en zomaar aannemen dat ik alles kant en klaar eet en veel snoep alleen omdat ik een KONT heb.. vond het nogal onbeschofd eigenlijk, mijn moeder kwam meteen voor me op (die was mee) door te zeggen dat ik amper wat eet en zelfs heel wat minder dan de meeste mensen, maar dat ik bij Dean ook heel weinig at (dat dat nu eigenlijk niet anders was)

Ik vond maar raar mens...

Beebje lag met haar hoofdje naar beneden (nog niet ingedaald trouwens) en bloeddruk was keigoed.... ik ben weer begonnen over groeiecho die wil ze met 35-36 weken inplannen (das wel logisch want dan heb je het beste beeld)

5. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    Rach;nou idd we zijn er echt heel blij mee
    en ja we waren net 20 en 22 toen we al wisten dat we graag een kindje zouden willen en het slaat echt nergens op dat ze ons zo lang hebben laten wachten,maar ja ouderwetse dr he
    wij hebben uiteindelijk iui gedaan
    bij ons heeft het ook zo lang geduurd ,omdat er bij mijn vriend nog iets niet goed zat en ze dat ook wilden onderzoeken (verschil van bal zeg maar)en ze wilden echt alles uitgesloten hebben voordat wij konden beginnen met de behandelingen en we hebben uiteindelijk ook een rust voor onszelf ingelast ,want dan komt er wel heel veel op je af
    eerst de zorgen van zal het ons ooit lukken en toen ook nog van o als mijn mannetje maar gezond is en dan uiteindelijk een wachttijd voor we konden gaan beginnen en dan de maanden van iui en dan nog de wachttijd van de miskraam
    maar goed het is nu zo en we zijn echt helemaal in de wolken
    wat ik wel heel erg vond na die tijd is dat we het tegen mijn schoonvader gingen vertellen dat we daar mee bezig gingen toen vroeg hij aan wie het lag en toen zeiden we dus aan zijn zoon en toen zei hij ja dat wist ik eigenlijk al dus ik vraag aan hem hoe bedoel je dat?
    bleek dat mijn vriend is geopereerd op zijn 13 e aan zijn balletjes en dat het toen eigenlijk al te laat zou zijn
    en de arts had toen tegen hem gezegd de kans dat je zoon kinderen krijgt is heeeeel klein,maar die eikel (mijn schoonvader dus)vond het niet nodig om dat tegen zijn zoon te zeggen
    dat had ons waarschijnlijk heel veel tijd bespaard

wat hebben jullie voor behandelingen gedaan ?
    en wel fijn dat jullie toen wel serieus zijn genomen je weet toch zelf wel of je eraan toe bent of niet
    wij hebben ondertussen wel een andere huisarts hoor :)

Pientje;zouden we toch wel voor een 2e willen gaan dan zal de tijd veel korter zijn als nu hoor
    dit is ook een samenloop van omstandigheden geweest

Amom;nou ik kan me wel indenken dat je daar moe van word
    en ik kan me ook goed voorstellen dat je dan wel eens denkt nou laat het dan nu maar komen het is toch niet fijn als je er zo n last van hebt
    dikke knuff voor jou
    en ik heb de laatste tijd ook best wel zin in cola terwijl ik dat nooit drink
    dus af en toe neem ik wel eens een glaasje en zo erg zal dat wel niet zijn
    mijn zus dronk d ehele zwangerschap alleen maar cola ze was bij alledrie heeeeeel erg ziek en ze kon alleen de cola erin houden
    dus af en toe kan best

Gr Tup

6. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Imd....nou jah zeker onbeschoft!Wat een doos zeg , dat zeg je toch niet....!Kun je toch niks aan doen als je aankomt, of je nou bijna niet eet of gewoon, vind dat ze da niet mogen zeggen zo...!Jee mijn bek zou ook open vallen als ze da zo zei...tjonge jonge sommige....!

7. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Cola....ik dronk dat bij Bryan ook veel ook ik kon zo men misselijkheid onder controle houden!Weet eigenlijk niet wat het effect is als je veel cola drinkt!Bryan was 8 pond en 55 cm met de geboorte, en kerngezond!

8. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    Imd ;wat een onbeschoft mens zeg
    ik snap wel dat je je daar kwaad over maakt ik hou er ook niet van als ze zomaar iets aannemen ik zou ook niet weten wat ik dan zou moeten zeggen dom wijf zeg
    mijn bmi is ook te hoog,maar daar zeuren ze niet over
    ja het enige is dat ik beneden moet bevallen moet jij dat ook touwens?

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het voordeel, wij wonen in een bungalow :)

Nee stond echt effe perplex en als je dan buiten staat denk je HUH krijg me nou effe ....

Ik wandel wel wat met de honden (en dean natuurlijk hihi) maar kom niet aan een uur hoor dan kan je me bijelkaar vegen!
    Ze waren duidelijk weer eens vergeten dat ik ME heb (echt waar het is dat je ze "nodig" hebt maar anders...

10. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ben ik vandaag voor de verandering ook eens idd. ;)
    Komt denk ik omdat het kamertje nu af is. Heb me daar zo druk over zitten maken. Bovendien komt het nu gewoon dichterbij omdat we wat van de baby in zicht hebben. (Alle babyspullen stonden nl achter een deur in een kast) En geld uitgeven dat werkt toch ook voor alle vrouwen? ;) :)
    Hihi, ja, maar ik dacht dat het aan mij lag. ;)

Amom, wat vervelend zoveel weeen. :(
    Hier ook zin in cola, terwijl ik het normaal nooit lust. :)

Ramoontje, doe je wel een beetje rustig aan?

Imd, idd wat een wazig mens. Zomaar vergeten dat je ME hebt en dan ook nog het lef om te zeggen dat je alleen kant en klaar eet! :(

Mijn BMI is ook veel te hoog en gyn heeft toen (op een rotmanier) gezegd dat het maar beter was als ik tijdens deze zwangerschap helemaal niets aan zou komen.... Nu moet ik zeggen dat ik me daar wel aan gehouden heb. Niet bewust, maar ik ben alleen maar een week een kilo lichter geweest, maar voor de rest ben ik nog steeds helemaal niets aangekomen en weeg dus al de hele zwangerschap 95 kilo. Maar hoop niet dat de komende weken er elke week een kilo bij komt. ;)

Tup, fijn zo'n schoonvader. :(

Heb trouwens de geurbuiltjes van zwitsal hier bij de Etos gehaald. (Was minder ver lopen dan de kruidvat van mijn parkeerplekje ;) )

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je komt nu eenmaal in die laatste weken vaak aan (omdat je baby ook vaak het meeste aankomt deze periode) een halve pond tot een pond per week is heel normaal maarja dat kan je zo'n skinny VK (waarvan je de botten kan tellen) toch niet uitleggen denk ik....

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ja, dat is waar. Vreemd hoor die reactie van haar! Gister bij gym was iedereen nu al gemiddeld 10 kilo (tussen 8-12 kilo) aangekomen. Er waren er 2 die zelfs 20 al aangekomen zijn. (En die wogen maar net 60 voor de zwangerschap) En ik dan die niets aangekomen was.

13. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Wwjc...ik probeer me in te houwen!hahaha...maar wil alles lekker klaar hebben, en bij houden voor dat ik dadelijk een vreemde een week lang over de vloer heb! ;) ;)

Maar het gem. is toch 13 kilo als je zwanger bent!nou dan moetten ze tegen mij zeggen dat ik meer moet eten, want ben net 3 kilo aangekomen....En idd ook ik hoop niet iedere week een kilo extra te krijgen, ;) want ik ben niet ligt van me zelf...woog 88 nu 90.6..dus er mag best wat af!

Ik heb geen zwitsal builtjes maar robijnzakjes....heerlijk,keer wat anders!

14. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :) Toen ik al las wat je allemaal gedaan had werd ik al moe. ;)
    Bij mij mag er ook heel wat af idd. Ben volgens mij iets van 15 kilo aangekomen toen ik van de kinderopvang naar zittend werk ging. En niet lekker in mijn vel gezeten en dan je verdriet wegeten.......
    Ik vind trouwens zwitsal juist lekkerder ruiken. ;)

15. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    WWJC ....Ikke normaal ook hoor , maar ik had die dingen in huis en ging bijna over men nek!Hormonen denk ik...hihihi

Ik ben jaren millitair geweest en door omstandigheden ben ik afgekeurt en moest ik de dienst verlaten!Daardoor ook veel aangekomen...Heb een tijd niet lekker in men vel gezeten en heb therapie gehad, en thuis gezeten!Nu gaat het gelukkig allemaal een andere kant op en heb weer zin om dingen te ondernemen, wat ik eerst niet had dus!Dus hoop strakjes weer meer te sporten, en wie weet vliegen de kilos eraf!

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Dat kan idd wel. Mijn oude buurvrouw kon er tijdens de zwangerschap ook niet tegen en had juist van iemand zo'n heel pakket met zwitsal Mama gekregen. Die heb ik dus nu. :)

Fijn dat het nu beter gaat. Ik ben toen ik met therapie gestopt was, was het bij mij nog niet over. (Ik werd gek van dat elke keer:"wat denk je zelf?" (Als ik dat wist dan zat ik daar niet!) En toen het wel wat beter ging werd ik elke keer ziek of kreeg iets waardoor ik weer niet genoeg kon bewegen en dus ook niet volop kon gaan sporten. :( Hoop dat dat na de zwangerschap eindelijk eens afgelopen is. Dan ga ik weer lekker dansen (stijldansen) en fietsen met mijn man. En wandelen met de kleine natuurlijk. :)

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hier een mega ego bericht:

Ik had vanmorgen toch maar even gebeld om te vragen wat het kon zijn....en ja hoor ik moest langskomen op de verloskamers....ik mijn man gebeld...en die is meteen gekomen en met me daar heen gereden....tuurlijk stond de brug en waren alle stoplichten op rood...

daar aan gekomen aan het ctg geweest....zagen ze helemaal niets op (wat blijkbaar niet gek was want ze hadden hem links op mijn buik gezet waar geen bm zit) maar goed er weer vanaf....inwendig onderzoek....en ze kwam er achter dat mijn bmhals verkort is....en dat de bm ook al iets open staat.... maar goed dat hoeft niet van vannacht te zijn dus moest weer w8ten...weer2 uur toen weer ctg toen wel aan de goed kant....en ze zagen wel iets van actieviteit...dus weer inwendig onderzoek....maar de bmmond was verder nog hetzelfde.....
    dus mocht naar huis...en moet vrijdag weer terug komen....en anders eerder als mijn situatie verslechtert...maar goed sinds dat ik de ctg heb gehad heb ik geen krampen meer....dus we w8ten gewoon af...en mocht hij zich nu aan dienen dan doen ze vanaf 34 weken niets meer om het tegen te houden.....

einde ego bericht...heb mega honger

18. lynn, goed dat je gebeld hebt hoor. Maar bedoel je te zeggen dat ze je baby vanaf 34 weken gewoon geboren laten worden?
    ben je wat meer gerustgesteld nu?

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Idd maar goed dat je dan gebeld hebt. Hoop toch dat de bevalling nog even op zich laat wachten..... Spannend......

20. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ja in mijn geval zouden ze hem dan halen met een keizersnede....maar ze gaan geen weeenremmers meer geven....het kindje is kwa organen en zo volgoeit alleen nog erg klein...dus hoefde ook niet te blijven....

Deel Deze Pagina