April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Loeka, is goed, laten we buddy-en ;) Moet je wel wat vaker komen hoor (geintje!). Ik pb je straks ff.
    En jeetje, wat een beproeving zo die dagen in DLD. Ik kan me voorstellen dat je het maar achter de rug wil hebben, maar ik zou zeggen: denk goed aan jezelf en volg je eigen tempo voor zoveel mogelijk. Je bent wel hoogwanger he, dus daar mogen ze best rekening mee houden.....En zodra je het voelt rommelen: weg daar uit Duitsland ;)

Leuke sites geboortekaartjes: in de hoek 'babyuitzet' heeft iemand daar ook een topic voor geopend, omdat je op google wel erg veel keuze krijgt maar ook veel hetzelfde.

En qua gewicht en lengte op het kaartje: wij doen dat wel, ik vind dat ook altijd leuk om te lezen bij een ander.
    En alleen ons huisnummer komt erop, mobiel houden we privé.
    Bij Tim hadden we er ook op gezet dat ze eerst moesten bellen en dat vond ik wel heel fijn hoor. Niet iedereen snapt dat en zo kan je zelf het bezoek plannen. Wij zetten er bewust geen vaste rusttijden op, ik wacht eerst af wat het kleintje voor ritme heeft. Bij Tim vond ik het juist handig als er iemand begin van de middag kwam bijvoorbeeld....
    En wat ik nu echt ga doen: dagjes niks plannen!

2. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Zo debiel vind ik dat niet hoor! Het lijkt me ook echt niet leuk als iedereen al op de stoep staat en inmiddels allemaal JOUW kind heeft vastgehouden terwijl jij dat nog niet hebt gedaan.....

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Jodie logisch hoor zou het ook niet willen ;)!

Geboortekaartje: wij zetten er ook geen rust tijden op een belletje vind ik wel gepast. Dan kan je zelf kijken of je je goed voelt en er behoefte aan heb.

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Bij mij staat er: Wil je mijn vingertjes en teentjes komen tellen, gelieve dan eerst mijn mama te bellen.

5. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Sam: hele leuke tekst :D

loop ik net naar de hondenuitlaatplaats komt er een man naar me toe niet loslaten hoor ze hebben er gif gespoten ik denk wat? Ja er zijn al 8 honden naar de dierenarts geweest :confused: . Maar wat asociaal zeg van de gemeente om geen eens een waarschuwingsbriefje in de bus te doen ofzo of een briefje bij de uitlaatplaats op te hangen. Me hond staat ingeschreven voor hondenbelasting en dan is dat teveel moeite. :rolleyes:

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik zie dat er toch al enkele zijn die de naam al hebben verklapt van de baby :-D

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo weer een hoop gekletst vandaag !

Wij zetten wel het gewicht op het kaartje, lengte niet want dat meten ze tegenwoordig niet meer... in ieder geval niet hier in het ziekenhuis.
    Wij hebben op het kaartje gezet: Wil je mijn luier komen ruiken, dan eerste even de telefoon gebruiken. En alleen het mobiele nummer van mijn vriend erbij.

Priscilla: dat is zeker asociaal zeg ! Maar goed dat die man je waarschuwde !
    Sam: lieve tekst !

Morgen naar de beurs ! Zin in !

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Sushi: oh leuk naar de beurs wou er ook graag heen maar aangezien ik na een kwartiertje al kramp krijg overal doe ik het maar niet :D! Wel laten weten hoe het was he!

9. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

zoo ik ben weer terug van de vk.
    Ik heb meteen met anti d prik gehad pff ik ben zoo bang voor prikken maar gelukkig viel het heeel erg mee!

Ze zei dat me baarmoedermond al aan het verstrijken is.. (noem je dat zo?:S) Maar dat het niks zegt over wanneer ik ga bevallen, kan met 2 weken zijn maar ook pas over 6..
    Nou uk mag echt wel eerder komen maar als ie maar wacht tot36 weken! dat vind ik toch wat fijner!

10. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Nog even over het gewicht he, dat is ook weer zo'n doom gedachte die me bezighoud (wordt bijna gek van mezelf).
    Maar aangezien hij wat voor ligt op groei ben ik ook ineens bang voor een 10 ponder ofzo....en dan maak ik me dus nu al druk om de opmerkingen van een ander: jeetje lijkt wel een peuter, of wat een dikzak, of het baby is er meteen al af....Ikbedoel hoe gek kan ik mezelf maken voor iets wat ik helemaal nog niet weet?
    En dan bedenk ik me hoe verdrietig en boos ik ga worden van zulke opmerkingen.... :rolleyes: zucht, ik wordt er zo moe van, ben gewoon zo onzeker.

Probeer dan maar te denken, beter een groot kindje dan dat ik met die 25wkn+3 bevallen was van een 900 grammer....

11. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Spannend Leeuw!

En tja ik loop ook al vanaf 25wkn+3 met een weke baarmoedermond die centraal staat waarvan ze door de buitenkant al naar binnen kunnen maar nog niet in de baarmoeder...vreemd allemaal he. En ja wie weet hoe lang dit bij al zo was geen idee...

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    bij mij kon ze gisteren ook al met een vingertopje naar binnen...

maar goed vandaag alleen wat krampen dus ik denk gewoon oefen weeen...das alleen maar goed...

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    We oefenen wat af met zijn allen hhihihihi, als dat nu eens een garantie was voor een vlotte, makkelijke bevalling hhihi :) helaas pindakaas....

IMD lekker een weekendje er tussen uit! Vind centerparcs altijd leuk.

14. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

pff wat spannend allemaal he! Nog ff en we bevallen nog eerder dan de maart mama's haha!

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    nou ik hoop hier absoluut niet te bevallen met carnaval....heb ik een hekel aan...want dan kom je in de krant enzo als je de eerst carnavals baby aan gaat geven en dat komt heel het circus bij je op bezoek....is dat niet voor jou leonie...omdat je normaal altijd carnaval viert...dan komt carnaval gewoon naar jou....hahahah (grapje he)

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Nee, dank je voor mij ook geen carnavalbeeb! ik ga echt voor een paasbeeb! Geen eieren zoeken maar baby vinden!

Jodie, ik heb dat ook erg met het gewicht. Ons kindje loopt ook voor qua groei en vk zei dat het geen kleintje was, ze verwachte rond 8 pond.
    Bij echo in het ziekenhuis dacht zij 3500-3700 gram.
    Ik heb ook heel de tijd in mijn hoofd dat je zulke opmerkingen krijgt/hoort om je heen.
    Maar ja idd beter wat je zegt, beter een groter kindje dan een veel te klein kindje veel te vroeg geboren.

17. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Zo, wat hebben jullie veel geschreven vandaag! Bijna niet bij te lezen en zeker lastig om in dit stadium van de zwangerschap alles te onthouden....

Vandaag controle gehad n.a.v. gisteren. Wat denken jullie?! Is de baby weer opnieuw in stuit gaan liggen :confused: . Met zijn ruggetje naar de buikwand toe, dus ik voel meneer nog amper trappen. Komt bij dat zijn handjes en ellebogen tegen de placenta aanleggen (ligt deels op de voorwand), dus in combinatie met mijn ruime hoeveelheid vruchtwater voel ik hem echt nog amper. Ik vrees echt dat het een stuitligging wordt, want hij heeft maar 1,5 dag goed gelegen van de 10 weken.......

Ik heb nu wel iedere week uitgebreide controle ivm suiker, harde buiken en het weinige leven voelen. Oh ja, mijn HB was ook weer te laag, vooral veroorzaakt door gebrek aan B12. Schijn ik niet goed op te nemen. Zucht. Volgende week worden de B12 injecties besproken. Ik neem een abonnement op het ziekenhuis, echt. Dit is toch niet helemaal wat ik me bij mijn zwangerschap had voorgesteld, dus Sam, Jodie en de rest; ook ik heb echte @!@dagen.

18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Jeetje eenwondertje, het zit je echt niet mee! Idd niet wat je verwacht bij een zwangerschap.
    Hele dikke knuffel voor jou!

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    sorry. 2 keer zelfde bericht!

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Zooo kan het hier maar mopeilijk bij houden!
    Opvallend dat zoveel al voorwerk hebben! Ben ook benieuwd wanneer de eerste komt! Hier nog geen voorwerk, heb ik bij mijn zoontje ook niet gehad, wellicht komt het nog, maar het zegt niets over de bevalling. Weet nog van de december mama's dat het dan ook gewoon nog tot ruim 40 weken kan duren!

Ik moet ook 2x per week naar het ziekenhuis ivm zwangerschapsdiabetes, maar ben blij dat ik zo goed word gecontroleerd! Voel me verder prima, dus zie het maar als een welkome afwisseling van mijn werk :) en de priode is nog maar erg overzchtelijk! Hoop dat ons meisje zo netjes gemiddeld blijft! Zit niet te wachten op een keizersnee of bevalling van een veel te grote baby!
    Ben ook heel benieuwd hoe ze nu ligt, want met 29 weken lag ze nog met hoofdje omhoog, maar ze kunnen nog zeker draaien tot 36 weken dus maak me niet teveel zorgen.

Deel Deze Pagina