April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zie iets over bevallingskledij;

Ik heb een lekkere joggingsbroek aangedaan NAAR het ziekenhuis met (voedings)bh eronder, hempje met vestje (jogging en paste geen schoenen dus werden gewoon slippers hihi

Het voordeel; de broek gaat vrij snel uit :p je kan in het begin je vestje aanhouden (lekker warm en veilig gevoel) dan als het heftig word gaat het vestje uit en heb je hempje (toch wat aan zeg maar) en aangezien ze meteen je hemd omhoog sjorren zonder ergens naar te kijken had ik een bh aan zo had ik foto's die ik aan iedereen kon laten zien (de eerste foto's meteen) als je bv wilt geven kan je altijd nog even losklikken lijkt me maar dan heb je in elk geval alvast een paar "nette" foto's die je aan iedereen kan laten zien (vind ik nog steeds erg fijn idee)

Qua haren is een elastiekje (of 2) wel fijn, vochtige toiletdoekjes om je tussendoor of erna even snel op te frissen (ze wassen je wel maar niet echt lekker uitgebreid vond ik) ik had zelfs mascara en lipgloss in mijn tas (niet gebruikt want ik straalde compleet na de bevalling en had helemaal geen erg in of ook maar nodig)

Ik had het allemaal erg gepland, ik ben best wel neurotisch en als ik dingen plan (waar ik WEL invloed op heb) dan geeft me dat een rustig gevoel en kan ik de rest "loslaten"

2. jodie

jodie Bekend lid

May 20, 2008
    817
    0
    16
    Wat een ontzettend raar einde van de dag:

We kwamen van de gyn terug, op een gegeven moment zagen we (op het ziekenhuisterrein) een man met fiets op de grond liggen, 2 oude mensen erbij en ik zag dat de man niet reageerde en aan het schudden was. Aangezien ik Bhv-er (bedrijfs-hulp-verlener) ben moet ik handelen. Dus op 1 of andere manier vergat ik mijn zwangere pijnlijke buik en was in no time aan de overkant waar de man lag (denk +- 35 jaar).
    Het leek op een epileptisch insult, dus snel in de stabiele zijligging gelegd wat heel moeilijk ging wegens de hevinge spierspanning, maar goed ik dacht als hij maar op zijn zij ligt, begon ook te schuimbekken en raar te blazen. Toen werd hij ineens enorm grauw, witte/grijze lippen en ja reageren deed hij niet echt. Was wel ademhaling maar die was abnormaal.
    Dus ik denk misschien een circulatiestoornis en ben hartmassage gaan geven, om erger letsel te voorkomen. Manlief en die oude man waren weg voor hulp.
    Opeens kwam de kleur weer wat bij en heb ik hem weer op de zij gelegd, had inmiddels vernomen dat hij een wond op zijn slaap had van de val (ik zag bloed op mijn hand).
    Toen kwam er verpleging aan, liepen overigens niet hard :( en ze namen het over.
    Toen kwamen er nog 2 ambus en politie, apart he het speelde zich allemaal op ZHterrein af....

Ik voel me onzeker over mijn handelen, was het teveel, was hartmassage wel nodig?
    Toevallig liep er een verpleegkundige langs en die zei: hey die man was bij ons op rontgen, is bekend met epilepsie...dus dat was het waarschijnlijk, of een combi....Maar goed zijn kleur en ademhaling stonden we niet aan en heb voor dit gekozen. Heb nog met ziekenhuis gebeld, hij is weer bij kennis en blijft daar een nachtje. Ze hebben mijn tel.nummer gegeven voor het geval hij me nog wil bellen....
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu wel wat naar van ben....en vooral onzeker....

De controle was goed, baby ligt ingedaald, vandaar weer de extra krampen denkt de gyn. Hij was trots op me. Bloeddruk goed 120/65. En hij zegt dat ik ondanks mijn conditie van jan *** echt kan bevallen en anders is er wel pijnbestrijding en ook laten ze me niet overtijd lopen :D

Ik ben nu moe en heb kramp dus lig lekker in mijn bedje beneden, straks maar snel naar het bed boven ;)

3. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,439
    0
    0
    Noord-Holland
    Jodie: Jeetje wat een verhaal joh ! Wel ontzettend dapper van je dat je bent gaan helpen !
    Mandytjuu: Heel veel sterkte, echt heel naar voor je !
    Pientje: geniet lekker van je weekendje !

windjes: heb ik ook last van, en ze ontglippen me ook wel eens al ik even naar de keuken wandel of zo :oops:

Beurs: vandaag naar de beurs geweest en ik vond het echt heel erg leuk. Heb super leuke poloshirtjes gekocht, en een super lief rompertje met "ik ben papa's vriendinnetje" erop. Hele leuke knuffel met allerlei geluidjes en dingetjes en nog veel meer... Was het na 2 uurtjes wel zat en moet ook zeggen dat ik het toen wel gezien had... Wel erg leuk om heen te gaan !

We zijn nu een week verder en onze kleine meid is nog niet gedraaid, ligt nog steeds in dezelfde posititie... ik heb ook echt het voor gevoel dat ze niet gaat draaien... afwachten maar...

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Jodie, knap hoor dat je zo durft te reageren en te handelen! Petje af.

Sushi, fijn dat de beurs leuk was en wat je zo schrijft erg leuke dingen gekocht!

Ik kwam even kijken of er al nieuws was van Danielle maar helaas nog niet.
    Hoop dat alles goed is.

5. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    heey meiden..

bedankt voor jullie reackties.. ik was zo blij dat me mannetje thuis is nu die heeft morgen ook gelijk vrij genomen..
    ik ben buddy met veroon maar die is niet zo vaak aanwezig geloof ik? dus als ik iemand anders ook nog mijn nummer kan geven of het nummer mag? zou wel fijn zijn...
    het is gewoon een eng idee dat alles opeens zo veranderd kan zijn

@jodie ik had als bhv er hetzelfde gereacheert.. het is ons immers toch ook geleert dat waneer die ademhaling of circulatie niet goed is te gaan reanimeren.. ik vind dat je super gereacheert heb! beter zo als helemaal niet rechteren toch?

bedankt allemaal meiden ik lees nog ff verder en dan slaapen.. wat moeilijk zal zijn

6. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Mandytjuuh, ik wil je wel mijn nr. nog geven. Ben ook buddy met Lynn, maar dan heb je in ieder geval ook iemand die veel aanwezig is.
    Als je het wil stuur jou nr. maar door via pb, dan pb (of sms) ik je die van mij terug.
    Als er anderen zijn die nog geen buddy hebben, ook prima hoor!

Fijn dat je mannetje morgen vrij heeft genomen. Is altijd fijn die steun en een vertrouwd iemand bij je.

7. zeppie

zeppie Actief lid

Feb 9, 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Wij hebben vandaag de babykamer gekregen alleen was er de stang niet bij voor de la dus die wordt opgestuurd.
    Ben dus flink aan het wassen enz. :)

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Zeppie, wat leuk.
    Ben benieuwd naar de foto's!

Ga ook maar eens slapen. Slaap lekker iedereen en tot morgen!

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

Feb 11, 2008
    2,578
    0
    36
    Jodie, wat een verhaal. Ik denk dat je heel goed gehandeld hebt, je moet maar net zo alert reageren op dat moment.

Even een vraagje, iemand nog tips wat ik met die jeuk op mijn buik aanmoet? Sinds een paar dagen staat mijn buik heel strak en is ook gaan jeuken!

10. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen.

Jeej Jodie wat een situatie..Goed gedaan hoor! Hij is weer bij kennis en gaat goed met hem! Dan heb je het goed gedaan..Niet zo onzeker ;) Je mag trots zijn op jezelf :D

Mandytjuh: Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt?!

Ben gelukkig niet de enige met windjes :)

Eeh wat te doen bij een jeuk-buik? Ik blijf gewoon lekker smeren..Heb r ook last van..Anders even kijken naar zo'n VSM smeerseltje die de jeuk verlicht?
    Komt even niet op de naam :)

11. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Goedemorgen allemaal...

Jodie.... goed gedaan hoor , niet zo onzeker hoor je heb die man wel geholpen en is weer op kleur gekomen!

Buddy's...waar dienen die voor?word over gesproken maar snap het niet helemaal!
    :(
    Vanacht heeeeerlijk geslapen eindelijk!

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    Goedemorgen

Jodie...knap hoor...ik zou gaan hypere...ik kan daar niet tegen....echt super van je...

Danielle...waar ben je?

mandy...hopelijk valt het allemaal alsnog mee

ik ga nu naar de gyn...controlle..ben benieuwd...

13. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

hallo!

jodie knap hoor! IK zou in de stress raken!

Pff voel me opeens zo gek! Misselijk en keelpijn :(

34 weken vandaag!

14. goedemorgen

jodie, wat goed dat je meteen in actie kwam! wie weet heb jij zijn leven wel gered, goed dat je meteen in actie kwam. ik zou helemaal verstijfen

Imd, ik ben net als jij: wat ik onder controle kan houden moet ik onder controle houden! ik had nog helemaal niet nagedacht over een bh onder een shirt, maar dat lijkt me niet echt lekker zitten tijdens een bevalling, had je daar geen last van?

stoelgang en scheetjes: stoelgang gaat als een speer :) en scheetjes laten heb ik volgens mij niet (meer dan normaal :) ) last van.

zeppie: leuk! straks alle kleertjes in de kast ophangen, dat is zo mooi :D

lynn: succes!

ramoontje: een buddy kan je smsen als je zelf niet bij je pc kan, als je in het ZH ligt, of bevallen bent, zo blijven we van elkaar op de hoogte.

Kramp: ik heb gisterochtend zo'n kramp in mijn kuit gehad! ik kon hem niet wegkrijgen (kan ook niet mijn been strekken en aan mijn tenen trekken) en heb nu nog steeds spierpijn van.

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee joh ik had zo'voedingsding aan zonder beugels (dus dat voelt meer als een topje) is juist fijn anders bungelt alles ) :)

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jippie 34 weken :D nog maar 42 dagen te gaan...nu echt aftellen...vind het aan de ene kant zo jammer dat de zwangerschap bijna voorbij is, zwanger zijn is zo leuk, laatste keer, maar ben ook zo beniewd naar ons kindje.

Ik had bij beide bevallingen een topje aan, zit heerlijk, lijkt me zwaar irritant, zo'n groot shirt aan.
    Is je buik ook lekker bloot voor als je beeb erop gelegd wordt.
    Kosten ook geen drol, iets van €1,50 bij de zeeman.

Mandytjuuu
    ow balen zeg, hopelijk helpen de medicijnen, succes!

hmm de rest ben ik alweer kwijt, moet ook verder klaarmaken, gaan zo lekker weg en zit nog in pyama.
    Ik hoop dat ik weer helemaal fit en ziekvrij terugkom :D

17. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Op de 1 of andere manier hier ook niet veel blijven hangen.

Was benieuwd hoe het met Danielle was.

Mandytjuh, ik hoop dat het mee gaat vallen en dat de medicijnen gewoon zo goed werken dat je niet hoeft te blijven. Ik had van begin af aan al hoge bloeddruk en die medicijnen werken erg goed.

Sophia, veel plezier vanavond. Ik weet niet of je zo'n nijntje-beurstas wilt, maar gisteravond rond 7u waren ze al op. :(

Ik vond de beurs erg leuk. Ik heb het maar 2 uur volgehouden. Niet omdat ik het wel gezien had, maar omdat ik ontzettende buikpijn en pijn in mijn rug kreeg. En na die stomme droom van gister en ik toen ik naar de wc ging roze veegde ff schrik. (Was waarschijnlijk van het te hard "drukken") Heb eigenlijk niet zoveel gehaald. Ben ontzettend blij met de monstertjes van natusan. En heb zelf 2 buikbanden gehaald (had er al 1, maar raak die steeds kwijt), Baby Sesamstraat pyjama/romper/slabber/tas, en verder eigenlijk niets gekocht. Donkerbruine deken hadden ze helaas niet/niet meer.

Eten bleek op de beurs een broodje kroket en friet te zijn. ;)
    Ik had heel graag nog de 9 mnd-beurs helemaal doorgenomen, en nog stukje huishoudbeurs, maar ik hield het echt niet meer. Volgend jaar ga ik gewoon weer en dan de hele avond. :) (Zorg wel voor een overnachting dan. :) )

Verder vannacht niet geslapen van de RL, pas om half 5 viel ik in slaap. En om iets over half 9 stond hier iemand aan de deur om te vertellen dat degene die om 9 zou komen (electricien), pas om 10 zou komen. (Die er uiteindelijk om half 10 al was. :() :( Hoop dat ik vanmiddag nog dutje kan doen, want loodgieters komen rond 12 uur.

Heb nog helemaal niet nagedacht over wat ik ga dragen tijdens bevallen en wat ik meeneem. Heb op het moment maar 2 broeken die ik aankan en 2 nachthemden. Zal dus wel die worden. ;) Maar misschien kan ik kijken of ik nog een t-shirt heb wat past, want idd als het warm is enzo lijken me korte mouwen juist wel fijn...

18. oh tja ik ben niet zo gezegend qua borstomvang dus daar zal ik (helaas) geen last van hebben :)

19. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    hallo...daar ben ik weer...

Alles verder goed...en hij ligt nog in stuit...draaien doen ze niet (door de afwijking aan de bm) dus ik krijg een geplande keizersnede...6 maart moet ik weer terug en dan hoor ik alle ins en iouts...of hij moet eerder komen...maar dat hopen we maar niet....ik heb dan liever een geplande...rustig en op ons gemak dan onverwachts en een spoed...dus das spannend...

bloedgeprikt op zwangerschapsvergiting maar daar hebben ze net voor gebeld en dat was goed...

inwendig onderzoek....was wel heeel kut...jeetje dat deed hij niet zo vriendelijk als die vk van afgelopen dinsdag....maar er is verder niets meer gebeurt daar binnne....alleen dat mijn doos nu heel veel pijn doet....

verder ben ik heel moe......

einde egobericht

20. oh spannend lynn! En weet je in welke week ze meestal een geplande keizersnee uitvoeren? lijkt me ook wel prettig om het van te voren te weten. Zie je er tegenop?

Share This Page