goedemorgen Priscilla; succes bij de VK vandaag Wanna; jij ook succes vandaag ik hoop voor je dat je bloeddruk goed is en dat je medicijnen niet hoger hoeven en ik zou dan ook schrikken dan denk je toch eerst o jee zijn dat mijn vliezen,maar gelukkgi dat het dan maar je bed is (is ook balen natuurlijk) bedankt voor de antwoorden de kraamzorg is al wel geweest en die zei al ja dan moet je bevallen op een loggerbed en ik mag dan wel daarna in het waterdbed,maar de nacontroles moeten dan in het logeerbed zeg maar dus dat is wel ok,maar dat logeerbed is zo n ouderwets bed de poten zijn zo rond gebogen en volgens haar kunnen er wel klossen onder ,maar ik maak me zelf gek dat straks tijdens de bevalling de klossen er onder weg knappen ofzo (hoezo gek) Eefje ;dus ik las ook over zo n kraambed,maar ik wil ook even weten wat dat kost en waar ik die huur? ik zal vandaag de huisarts bellen over de uitslag van mijn urine nu maar hopen dat het een hardnekkige blaasonsteking is en het nu wel over zal gaan met medicijnen Gr Tup
Tup&Priscilla: Hier gaat dat via thuiszorg Groningen..Wordt gewoon door het ziekenfonds vergoed. Maar je kunt het je VK/Gyn wel vragen ... Er wordt altijd rond de 33 weken afspraak besproken hoe of wat (hier iig) Ik krijg deze week een brief mee van de VK met wat ik in huis moet hebben daar zit ook de aanmelding voor het bed bij die nodig is om het te huren.. Snap je het nog? 8) Sorry voor mijn dubbel geplaatste bericht btw...Ik wou wijzigen ipv quoten..
eefje, ik haal zo je dubbele post wel ff weg super leuke buikfilm zeg! grappig om te vergelijken. ik hoop dat er nog meer filmpjes bijkomen danielle, wij hebben ook geen hemeltje boven het ledikantje. mijn man vind dat helemaal niet mooi, naja, dan niet (ik heb er ook niet bijzonder veel mee hoor). ik denk dat ik in week 36 het bedje opmaak en een deken eroverheen leg tegen stof. amom: gefeliciteerd met je cottage, zie het al helemaal voor me. als ik een keer in engeland ben (dream on) ben ik dan welkom voor een cup of tea? leeuw, ik schrik ook steeds als ik baby even niet voel. ik moet er niet aan denken dat het nu mis zou gaan. ook zoiets.. krijgen jullie ook ook het blad 'Wij' ? (die krijg je volgens mij als je je op hebt gegeven voor de blije doos). staat er een artikel in dat in Nederland het hoogste sterftecijfer tijdens, vlakvoor en vlakna de bevalling heeft. jeetje zeg, lekker om te lezen als je zwanger bent gisteren naar de 9 maandenbeurs geweest. 15 minuten om precies te zijn. ik had zo'n last van mn bekken! Hier is baby volgens mij aan het indalen. gisteravond opeens soort ongiekrampen en steken in mijn onderbuik. herkennen jullie dat?
Hier terug van de controle alles prima in orde. Ijzergehalte goed bloeddruk goed weeg nu 72 kilo 1 kilo erbij in 2 weken. Kleine meid haar hartje weer gehoord heeft nog genoeg ruimte om te draaien. Moet hoogstwaarschijnlijk wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik nogal klein en tenger van stuk ben en hun het veiliger vinden mocht het niet eruit passen. Geen probleem alles voor de veiligheid van me kindje en het zekere voor het onzekere. Rach: nou ik hoop dat me filmpje ook een keertje lukt ik blijf het proberen haha Eefje: dank je wel voor de info zal even contact opnemen hier met de thuiszorg. Ik zat er ook aan te denken om een klapbed neer te zetten en dan nog 2 matrassen er boven op dat is toch ook wel hoog genoeg voor de kraamzorg .
Hi,hi,hi....kreeg afgelopen vrijdag van de gyn te horen dat ik absoluut geen VK moet bellen om te bepalen wanneer ik naar het ziekenhuis moet komen als de bevalling eraan komt. Volgens hem weten die totaal niet wat ze doen met mensen met een moeilijke medische complicatie zoals ik die heb. Nou, dat weten we dan ook weer. Sluit me vandaag verder aan bij de Dip-club! Voel me nutteloos en zielig....bleeeehhhh
Priscilla, jij bent snel terug, bij mij loopt de vk altijd een uur uit. Rach, dat komt (volgens mij staat dat er ook in) dat de Nederlandse vrouwen ook relatief laat aan kinderen beginnen, vergeleken met andere europese landen. Maar het is niet echt geruststellend om te lezen, nee. Voor zover ik nog twijfels had om thuis of in het ziekenhuis te bevallen, ik weet na het lezen wel waar mijn voorkeur naar uit gaat...het ziekenhuis dus. Ik ben blij dat ik vandaag vrij ben, slecht geslapen vannacht. Nu maar hopen dat mijn nieuwe bankstel vandaag snel komt (zouden voor 12 uur langskomen), kan ik tenminste lekker liggen en een filmpje kijken ofzo. Deze week nog 4 dagen werken en dan VERLOF!
Kipkip: Ik was de eerste bij de vk. Bij mij is het nog maar een keertje gebeurt dat het uitliep. Rach: Ik heb het ook gelezen maar ze tellen ook de zwangerschappen mee die afgebroken worden na een slechte uitslag van een onderzoek zag ik staan.
synove, kom maar snel uit je dipje, hoor! Het weer werkt ook niet echt mee, wederom druilerig, maar volgens mij wordt het hier vanmiddag beter. Joepie, bankstel is er al, beetje jammer dat ik niet kan sjouwen, alles zit nog ingepakt en de poten moeten er nog onder. Dat is het vervelende van zwanger zijn, je wilt nog zoveel maar gaat merken dat het niet allemaal meer gaat. Nu moet ik wachten...en ben gelukkig al zo geduldig NOT!
@ Rach, ik schrok ook wel van dat artikel. Wilde het bijna niet gaan lezen. Maar toch gedaan. Komt wel goed met ons Ik heb trouwens ook geen mailtjes meer gehad. Van nieuwe berichten ofzo. Dus weet niet meer waar ik gebleven was
mijn zoontje van 3 zit ook maar de hele tijd voor de tv en ik voel me super schuldig nu. Zit te bedenken wat ik allemaal met hem zal gaan doen. Denk dat ik zo maar even naar een speeltuintje ga ofzo.
Hier ook ongigevoel en soms lijkt het net of er iets naar buiten wil drukken van onderen. VInd het allemaal wel heel spannend worden...
Eefje: inderdaad ook wel leuk als je beneden in de woonkamer kunt liggen, maar daar kunnen wij echt geen bed erbij kwijt. Tup: haha, zie het al vor me, jij druk aan het persen, dan schiet er ineens zo'n poot onderuit, hihi. Moet eerlijk bekennen dat ik die klossen op het plaatje van de kraamzorg er ook nogal wankel uit vond zien, maar zal er toch echt wel op berekend zijn! Priscilla: had je er al wel een beetje op gerekend, een ziekenhuisbevalling? Anders is het nu misschien een beetje een teleurstelling. Fijn dat alles weer goed was. Rach: was een paar weken geleden ook al in het nieuws, dat onze babysterfte hoger ligt dan in de rest van Europa. Tja, niet echt opwekkend. Deels zal het inderdaad wel verklaard worden door "oude moeders" en zo, maar de rest? Maar beter niet teveel over nadenken! Synove; kop op! Gelukkig duren de meeste van onze dipjes niet zo lang Kipkip: wat leuk, een nieuw bankstel! Wel frustrerend inderdaad dat je die nu niet even op de plek trekt en de poten eronder draait. Maar niet in de verleiding komen toch te gaan sjorren he! @All: hier een beetje gammel vandaag. Beetje keelontsteking erbij gekregen. Dus maar wat rustig aan doen. Wilde eigenlijk nog gaan kijken bij een kinderdagverblijf, want we moeten deze week een keuze doorgeven. Moeilijk hoor.
zow goedemorgen...jullie zijn al actief.... ik ben net wakker en lig nog op mijn bedjes...verlof moet je uitbuiten is mijn verteld dus dan doe ik dat ook..... ik heb ook ongi krampen zal er wel bij horen voor de tijd van de zwangerschap.... verder alles goed hier?
wannaBmum: ik had in het begin ziekenhuis gekozen maar omdat alles verder goed verloopt dacht ik misschien kan thuis ook wel. Dus ik had beide opties eigenlijk open staan. Dus ben niet teleurgesteld ofzo. Beterschap trouwens.
Fijn dat alles weer goed was Pris! Gelukkig dat je niet erg teleurgesteld bent..Ik vond het ook niet zo erg in het ZH..Noa is half 3 s nachts geboren en 10 uur s morgens mocht ik weer naar huis..Dat ging gelukkig lekker snel. Wannabmum: Het is hier ook niet heel groot hoor maar we kunnen de bank nog voor het raam plaatsen..Die bestaat uit losse delen en kun je combineren zoals je wil.Dat maakt t wat makkelijker. Ik ben de laatste dagen ook meer een oppas dan moeder voor de kids... K laat ze maar een beetje hun gang gaan..Kan het dan even niet meer opbrengen..
zo kom weer ff afleiding zoeken...heb nog steeds de hele tijd weeen en de baby zakt meer en meer naar beneden. gisteravond dachten we zelfs even dat het echt zover was, maar we konden alles weer opruimen heb gelukkig vannacht weer goed kunnen slapen, alleen werd steeds wakker omdat de baby zo ontzettend laag zat. Nu heb ik dus alweer weeen :x maar ze worden niet pijnlijker ofzo... Mijn misselijkheid en diarree zijn gelukkig nu wel over, maar veel voedsel gaat er ook niet in...zo das mijn klachtenregen voor vandaag @Rach Tuurlijk ben je welkom! Denk idd dat de abortussen mee worden geteld, en laat dat aantal nou erg flink zijn in NL. Verbaasd me dat Engeland niet op nr.1 staat doen ze dus toch nog iets goed! 15 minuten das jammer joh, maar als het niet gaat dan gaat het niet, goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd! @tup vind het ook niet zo'n gek idee hoor, was er ook als de doods voor dat iemand de klossen eronderuit zou trappen. Heb toen dus gekozen voor een kraambed.
heey hallo! zoo Heb al 2 nachten redelijk geslapen Ben i kzo blij mee! heb vanacht alleen zoveel gedroomd en ze gingen allemaal over bevallen! Me vliezen waren gebroken haha ik had weeen..
hadden jullie alles al klaargelegd joh? waarom dacht je dan dat het zover was, waaraan merktte je dat? Ik heb sinds ik die ongie kramen heb ook het gevoel: jeetje het kan straks zomaar beginnen! heb gelijk even met mijn man gebeld en afgesproken dat (mits de gyn het afkeurt natuurlijk) als de weeen beginnen we het kindje laten komen, omdat mijn lichaam dat aangeeft.
@Rach heb precies hetzelfde, als hij nu wil komen dan komt ie maar. Dan zal er wel een reden zijn, en aangezien ze toch neit meer echt iets willen doen. Nou ik had de hele dag weeen en de baby zakte op een gegeven moment echt flink veel bij elke wee. Dus toen hebben we flink door het huis gehobbeld om alles te zoeken/klaar te zetten. En schoon dat het is Ze worden nu net weer pijnlijker...zucht...dit is super frustrerend want elke keer al ik denk "nu zet het door" stopt het! @leeuw fijn dat je goed hebt kunnen slapen!