pff wat nemen jullie allemaal mee naar het ziekenhuis? Kan nergens echt een lijstje vinden... Ik ben zoo bang dat ik iets vergeet!
Zo, wel bijgelezen maar even geen puf om op iedereen te reageren. Spannend dat er al zo veel rommelt bij velen. Ik heb sinds 2 dagen erg veel pijn in mijn onderbuik en steken in mijn doos. Zo vervelend maar volgens mij hebben anderen hier ook al last van gehad. Word er vooral 's nachts gek van, telkens als ik wil draaien doet het zo'n pijn! Oh ja en dat brandend maagzuur kan ik ondertussen ook missen! Einde ego-bericht, nu ga ik weer leuk doen
Amom, zou het zo snel gaan? Jij weet in ieder geval al hoe weeën aanvoelen... Sterkte ermee Leonie, die steken zijn volgens mij dat er een spier of een zenuw klem zit. Ik had het vaak met lopen. Laatste tijd niet meer, waarschijnlijk omdat de baby nu wat meer klem zit. Leeuw, ik maak me niet zo druk om die ziekenhuistas, als we de maxi-cosi maar bij ons hebben zodat we de baby in ieder geval veilig naar huis kunnen vervoeren. Voor mezelf maakt het me niet zoveel uit, waarschijnlijk gaan we toch al in een makkelijke outfit naar het zh toe en anders wonen wij maar op 5 minuten rijden ervan af, dus vergeten dingen zijn zo opgehaald. wannaBmum, wat een luxe postitie dat je een keuze door kunt geven voor het kinderdagverblijf, geen wachtlijsten? Ik ben al blij als het kindje er zodirect bij 1 terechtkan. Gelukkig kent manlief mij goed en weet dus dat ik ongeduldig ben want hij is even tussendoor naar huis gekomen en het bankstel staat! Ga even testen of die lekker ligt! Niet geheel onbelangrijk voor de komende weken
Amom: Frustrerend zeg, wel spannend hoor ! Sterkte met je misselijkheid ! Leonie: Dat maagzuur ben ik ook spuugzat ( leuke woordspeling ) Rest weet ik niet meer sorry Hier helemaal nog geen harde buiken, ongi krampen etc. En nog steeds stuitligging naar mijn gevoel, dus ik wacht het allemaal maar rustig af... Heb ook nergens zin in vandaag...
Goeiemorgen (of is het al middag ) allemaal......, Gisteren lekker de hele dag op bed doorgebracht, na mijn nachtelijke avonturen van oefenweeen. In de loop van de zondag werd het eindelijk rustiger met de harde buiken. Breng vandaag ook maar door op bed, al moet ik vanmiddag wel even naar de Appie. Geloof dat ik maar even heel rustig aan doe. Voordeel: ik voel de baby gisteren en vandaag eindelijk weer heel goed. (Bed)rust was dus echt nodig! Morgen de hele dag ziekenhuis. Bloed prikken om 08.00/11.00/15.00 voor de suikercurve, om 11.15 intake verpleegkundige voor de z'huis bevalling en 's avonds voorlichtingsavond. Oftewel; beleef de dag van je leven in het z'huis..... Wat betreft die kindersterfte; ik heb het artikel niet gelezen, maar het was een paar weken terug ook in het nieuws. Wat een belangrijke doodsoorzaak is dat in Nederland kinderen pas levensvatbaar zijn vanaf 26 weken en in het buitenland gemiddeld vanaf 24 weken. M.a.w. in Nederland wordt voor de 26 weken in principe niet ingegrepen en in het buitenland wel. En idd speelt de leeftijd van de moeder een rol, de uitslagen bij de 20-weken echo die pas sinds een paar jaar hier veel meer worden uitgevoerd, het aantal thuisbevallingen/rol verloskundigen en in Nederland laten ze je tot 42 weken doorlopen en dat doen ze in het buitenland vaak niet. Mijn persoonlijke voorkeur is dan ook in het z'huis bevallen, rond 38/39 weken en omdat ik suiker heb (en de baby in stuit ligt en ik 38 ben), ben ik blij dat dit ook gaat gebeuren! Ik denk dat het belangrijk is dat ieder voor zich de keuze maakt wat voor haar goed voelt, want dat is het belangrijkste, toch?
Eefje ja ik ben eigenlijk helemaal niet teleurgesteld ben allang blij dat alles goed gaat en dat wil ik dan ook graag zo houden ! Als de baby er maar goed en gezond uit komt dan vind ik alles best.
- Hier idem. Rare buikpijn. En als ik die niet heb dan heb ik wel het gevoel dat ik grote boodschap moet doen of ongi-gevoel. Wordt helemaal gek van die buik. Net wat je zegt, met draaien 's nachts veel pijn. (En ik kan niet stilliggen ) Ben ook 's nachts nu elke 1-2 uur wakker. Ben ook niet lekker, net als ander hier wat misselijk. Maar ook vooral heel erg moe. Lijkt wel of ik niet meer uitrust als ik slaap..... Heb trouwens alleen het gevoel dat er wat (stukje kind ) uit wil als ik buk. Is dat herkenbaar voor iemand? Ik ga nog ff verder lezen en reageren...
Spekkie, wat jammer dat je minder terug krijgt van de bel.dienst. dan verwacht. Ik ben straks blij als we die kindertoeslag enzo aan kunnen vragen. Denk dat we het geld goed kunnen gebruiken.... En zeker jullie met een extra huis èn 2 baby's! Amom, ben benieuwd hoe lang het nog bij je gaat duren voor de kleine zich echt aan gaat dienen... Ben trouwens ook erg benieuwd naar je cottage. Sylvie, hoe is het met de weeen? Danielle, hoe laat moest je en hoe was het? Ik heb trouwens wel een hemeltje. WannaBmum, hoe was het bij jou? Lynn, wat lief zo'n man. Leeuw wat ontzettend schrikken zeg. Gelukkig toen ik verder las was alles toch nog goed. Maar toch.... Eenwondertje....vervelend dat je zoveel last had zaterdagavond. Ik vond het uur rijden ook niets en zie er ook erg tegenop om begin april naar een verjaardag te gaan waar we dat stuk ook weer voor moeten rijden. Goed dat je vandaag lekker rustig aan gaat doen! Rach, jammer dat je het maar 15 minuten volhield op de beurs. Synove, even dikke knuf voor jou voor vandaag! Leeuw, fijn dat je goed geslapen hebt! Hier vannacht alleen maar gekke en vooral enge dingen gedroomd. Geloof dat ze me wel op 10 verschillende manieren hebben geprobeerd te vermoorden. Hmm, eigenlijk geen wonder dat ik nu zo moe ben. Hier trouwens maagzuur ook spuugzat idd. Vannacht wel 2 rennies ingenomen en was dat ik voor nog 1 naar beneden moest, maar anders waren het er 3 geweest. Zo, dat was het weer even. Ik vraag me echt af waarom ik mijn bed uitgekomen ben en denk dat ik maar gewoon even op de bank ga liggen slapen als dat wil lukken....
heb maar 1 foto ervan ziet er van buiten niet zo geweldig uit, maar van binnen super, mooi houten balken e.d.! En de tuin mag flink onder handen genomen worden! @eefje herken het, zet hem ook steeds met een filmpje achter de pc heb de puf gewoon niet! @kipkip heerlijk zeg dat je man ff naar huis is gekomen echt lief! @wwjc ik ben ook erg benieuwd, het frustreerd me omdat ik weet dat dit nog 8 weken kan duren Wat een nare dromen heb jij toch steeds! Bleggh...Dan toch liever die dromen die je laatst had
even alles vlug wat bijgelezen, maar weet al bijna niets meer... allemaal bedankt voor de lieve reacties, hier gaat het wat beter. gisteren vrij goede dag gehad, vannacht wel weer last gehad en vandaag ook al veel. echt wel vermoeiend zo. zien hoe het namiddag is en anders misschien toch eens even contact opnemen met de gyn. heb maar bang dat die vele weeen niet goed zijn voor mijn litteken van de ks van bij Rhune. ze kunnen namelijk echt al heel pijnlijk zijn! amom hopelijk gaat het met je ook wat beter! leuk huis trouwens! lekker groot! heb twee leuke filmpjes gezien! goed idee trouwens, ga ik ook eens proberen te filmen! moet trouwens dringend ook nog eens een buikfoto nemen voor het te laat is! voor de rest weet ik het niet meer, sorry, hoop dat ik terug wat meer zin krijg om het beter bij te houden! voor iedereen die het nog nodig heeft een dikke knuff
hoi leonie die steken zijn je bekken, ik heb dat ook sinds twee weken en het lijkt of het steeds erger wordt. als ik lang heb gezeten en ik sta op doet het echt zeer. gyn zei dat je bekkenspieren etc weker worden en dat voelt als die steken. Leuk he als je omdraait in bed pfff! verder gaat alles okee hier. Ook aan het afwachten. Je kunt niet veel meer doen en dat maakt de dagen wel wat saai hoor. Heb nu sinds een paar dagen ook op één plek hoofdpijn, maarja dat is ook weer niet zo erg! Weet nog steeds niet bij hoeveel weken je meteen naar huis mag, volgens mij met 37 weken. succes verder nog allemaal!
ik voel me echt precies hetzelfde als jij! amom, wat een mooi huis! een paar bloempjes in de tuin.. en ik zie mijzelf er zo wonen hoor
Hey meiden, wat een gerommel hier Ben echt heel benieuwd wie als eerste de kleine mag showen hier! Danielle hoe is het bij jou en je controle vandaag? Of moet je nog? Hier ook geen hemeltje, houden we niet van, en ik vind het juist wel mooi zonder iets. Lekker rustig! Tup, hier ook een waterbed. Bevallen mag je er idd niet in en officieel mag de kraamverzorgster je bed niet verschonen. Maar hier deed ze niet moeilijk en dat bed komt vast wel schoon! Slaapt wel heerlijk nu, zo'n waterbed he? Vormt zich heerlijk naar je lichaam (of buik ). Ik slaap er nog prima in! Amom, wat een leuk huisje! Is het nu definitief? Succes met je weeen, lijkt me doodvermoeiend, zeker met nog een rondlopende dreumes erbij.... En leuke buikfilmpjes gezien! Goed idee zeg. Eefje: ik hoor naaaavel, haha, schattig! Je hebt ook zo'n lekker uitpuilend naveltje nu. Hier ook. Mijn moeder was erg verbaasd toen ze het zag, maar het is toch logisch dat als je buik zo op spanning staat dat je navel ook niet echt meer een kuil is? En verder weet ik het even niet meer, sorry. Ben zelf weinig online geweest....Kop vol snot, bah! Gister heel druk geweest in de baby kamer en het begint nu echt ergens op te lijken! Heerlijk idee. Zoonlief vindt de babykamer ook erg boeiend, hij is er niet weg te slaan haha.
mijn is verteld dat die steken komen door dat er veel zenuwen in de bm zijn..en je baby zwaarder en naar benenden gaat dalen.... Bij mijn zijn die steken geen bekkenklachten want die heb ik al...dat voel ik aan het puntje van mijn schaambot...en idd dat is niet lekker als je je om moet draaien in bed of gas los geeft bij het auto rijden...
hee allemaal, wow, gave filmpjes zag ik voorbij komen! cool! ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar dan stopt ie natuurlik steeds net met bewegen. eigenwijsje, haha! verder las ik dat amom al een generale repetitie achter de rug heeft: poeh, ik hoop voor je dat ie nog even blijft zitten! nu is nog vroeg, toch? rach, jammer dat je het maar zo kort volhield op de beurs. was het nog steeds zo idioot druk? wannaBmum: jeetje, keus in kdv's? hier is nergens plek! dus keus: hoezo keus? hopen dat je íets vindt... (ben nu gastouders aan het zoeken, valt ook niet mee). rest: sorry, vergeten wat er allemaal was met jullie. dement, haha! over hier: vamorgen naar de vk geweest, en het lijkt erop dat ons eigenwijsje gedraaid is! ik krijg wel nog ergens volgende week een echo in het zkhs om te checken of het écht zo is, en te kijken hoe groot meneer is. maar... ik ben voorzichtig optimistisch! verder alles goed hier, geen spannend nieuws verder. ben druk met een maxicosi-hoes op te leuken met mooie stofjes. dacht: dat doe ik wel even, maar blijkt een enorm karwei nog. nouja, het wordt wél leuk! toodles!
Minius: ja dat was Noa..Even later zei ze nog:Baby daaruit? (na het filmpje) About navel..Ja vind het ook niet zo gek.. Normaal heb ik toch best wel een diep gat.. Amom:Mooi huis joh! En wat een ruimte....**Jaloers** O
dat huis van amom! 'ziet er van buiten niet super uit' zegt ze dan... welles! het ziet er enórm gaaf uit! bofferd! alhoewel, na al dat gedoe met rare buren etc. heb je dit wél verdiend natuurlijk. over buren gesproken: waar zijn die te vinden? is dat hele huis van jullie zometeen, of een deel? en hoe is de omgeving? kennen jullie dat programma op de BBC 'Escape to the country'? daar hebben ze ook altijd van die gave, oude huizen. echt 'picture postcard'! -zo, en dan ga ik nu wat nuttigs doen-.
ik vind het er ook gaaf uit zien amom...lekkere groote tuin ik heb trouwens voor de gene die het leuk vinden nieuwe foto;s in mijn album
@het huis, het valt echt mee hoor, hij is heel breed maar niet diep! Maar moet wel zeggen dat ik er erg blij mee ben hoor Het is het hele gebouw, buren zitten er wel achter, maar aan die kant zitten geen ramen dus die zien we niet. Zit in een klein dorpje, alle voorzieningen in de buurt, maar toch buitenaf...en dan te bedenken dat ik het huis eerst niet wou gaan bekijken wou een nieuwbouw woning. @sylvie ik hoop idd dat de weeen geen effect hebben op het litteken. Kunnen ze dat zien? @happy zou de hoofdpijn door slaaptekort kunnen komen? Heb ik altijd op 1 plek als ik niet goed geslapen heb. Vreselijk idd het wachten.... @minius wat leuk dat je zoontje de babykamer zo leuk vind! Altijd een goed teken Beterschap! @lien78 *jaloers* hopelijk is ie ECHT gedraaid! Maak je een foto als de hoes af is?
Lynn, wat een gave foto met die vlinder. Heb je die ergens laten maken of is er iemand in je omgeving zo goed met fotogaferen? Ik wil ook nog steeds zoiets maken met een badeendje maar als ik lig lijkt mijn buik niet meer zo zwanger dus wilde nog even een paar weken wachten. Mooi huis Amom. Ik heb niet echt last van mijn buik maar wel een enorm vol gevoel. Ik heb het idee dat er haast geen eten meer bijpast. Nou is dat niet zo heel erg, misschien dat ik de laatste paar weken mijn gewichtstoename nog een beetje kan beperken