Morning... IMD: Mooie collage zeg..Buik lijkt ook al iets gezakt.. Dus wel weekendje weggeweest..(zie je wel, wist t wel.. ) Lekker hoor.. Sylvie: Spannend ...Hoe gaat het nu ? Ben je de nacht een beetje doorgekomen..? **Knuff** Minius: Jaaaa..Heerlijk vroeg op bedje s avonds..Hubbie is dan toch werken..En kan ik nog even lekker tv kijken/boekje lezen.. Noa is nu dik 3 en krijgt het al wat bewuster mee. (Len snapt er geen reet van ) Mandytjuh:Jeej 2, 5cm al.. Nou spannend meid..Hou je taai... Lynn: Laat je lekker verwennen..Je hebt je rust nodig..Mijn mannetje helpt ook veel mee hoor..Vaak kan ik s avonds de keuken echt niet meer opruimen..(last van de rug) Dat doet ie dan als ie uit zn werk komt s avonds..Hij doet boven stofzuigen..was op en neer brengen..Dus eigenlijk zit ik ook wel goed. Amom:Sorry weet t niet..Heb nog geen aambeien gehad..Lijkt me pijnlijk.. Coto: Dezelfde vorm buik maar een beetje groter..MOOI! Succes bij de VK vandaag.. Ramoontje: Nee gelukkig zittten de beebs nog binnen.. Bedankt voor de leuke reacties op mn toeter.. weet iemand hoe het met Sophia is? Tijdje niks meer van dr gehoord..
Wow eefje,...idd wat een toeter, mooi man! Ikke zelf ben vandaag 34 weken...jippieee! Amom...Ik heb hele goeie zalf gehad van de dokter tegen aambeien , die had ik bij Bryan ook!succes meid , doet zeer weet het!! Voor de gene die op controle moeten vandaag, veel plezier en succes! En gelukkig maar dat er nog niemand bezig is, alhoewel ik moet zeggen dat ik het nu echt helemaal beu ben!en dat het over een week of 2 a 3 wel mag komen...!Morgen weer op controle bij de vk,maar de kleine zit nog steeds in een stuit,en begin er nu ook heel veel last van te krijgen.Kanniet lang zitten ,liggen...enz enz.En de kleine is zo actief dat heel men maag over de zeik is...en lijkt wel of ik blaasontsteking heb, met da getrap!Maar jah...nog fftjes! Genoeg gezeurt....
kan je toch ook gewoon zelf doen, zelfontspanner en anders met je armen zo ver mogelijk... is ook gewoon leuk om te doen (stukje afleiding enzo)
Ja was leuk en gezellig, maar die bedden joh...knoerthard, deed zo'n zeer, dus niet voor 1 uur naar bed en 's ochtends weer vroeg wakker en veel wakker 's nachts omdat het zo beroerd lag. Dus eigenlijk kwam ik moeier thuis ipv lekker uitgerust, maar vannacht weer heerlijk in eigen bedje. Eefje mooie buik zeg, idd een groeispurt, moet ook maar eens een foto maken. is ook een toetertje nu. Imd wat een buik joh, lijkt me vermoeiend om mee te zeulen of valt dat mee? Wel mooi die beursfoto. Wow Mandytjuuu 2,5 cm al joh, lijkt mij wel een lekkere wetenschap dat de 1e cm's er al zijn voor als straks de bevalling begint. Hopelijk zakken je bloedwaardes. Sylvie goh hopelijk beval je dan over niet al te lange tijd, stel je voor dat je nog weken zo rond moet lopen. Ramoontje jippie 34 weken, gaat hard hè. Amom hangt er bij de bevalling ook vanaf hoelang je perst denk ik. Bij Jennifer 40 minuten geperst en een mooie aambei aan overgehouden bij Jason 4 minuten geperst en nergens last van. Synove ja snel een foto maken, zou jammer zijn als je er geen één hebt. Straks naar de vk, heb eigenlijk geen zin, alles is toch goed en tis een eindje fietsen, ze hebben me helaas niet ingepland in de vestiging in mijn wijk, dus dat wordt fietsen, nouja goed voor de lijn Kan ik gelijk wat shoppen voor de baby, is alweer een maand geleden dat ik dat heb gedaan. Heeft er iemand al een plopnavel eigenlijk? Die van mij zat op de opppervlakte, maar begint volgens mij er nu uit te kruipen.
zooowie......mijn bloeddruk was net ff flink gestegen een vk belde me net: *ehm...waarom krijg jij thuis je check-ups? -omdat ik thuis ga bevallen *oh........en met welke vk heb jij dat geregeld dan? -Vicky *oh.......die is op vakantie....*zucht* *We hebben een flinke staff tekort en kunnen nu geen bezoekjes aan huis doen -prima! *Op dit moment hebben we maar twee vk's die beschikbaar zijn. Dit zal de hele week zo blijven! -Oh... *Ja maar we moeten je wel zien! Waar woon je (kijk dan ff in m'n dossier!) Oh daar...nou dat is maar een heel klein eindje wandelen, je loopt de wijk uit en dan zo en zo en zo (ik heb niet geluisterd, klonk allemaal veels te ver weg ) en dan ben je bij TOPHILL DRIVE(alleen de naam al!) als je om 12.30 komt zou dat fijn zijn. We moeten je bloeddruk meten en een urinetest doen. -nee ik kan niet komen, dat is te ver, en ik ben ziek, daarbij kan ik dat allebei ook thuis doen en de gegevens doorbellen *Ja maar we moeten je zien! Als je vandaag om 12.30 niet komt moet je morgen komen om ? op een andere locatie en dat is veel verder lopen. Volgende keer komt er dan wel iemand aan huis, en kun je dan je thuisbevalling bespreken (HALLOOOOOW DIT ZOU WEKEN GELEDEN AL GEBEUREN!) - ik ben ziek, ik moet elke kwartier naar de wc vanwege diarree, ik kom niet *Ja maar, we moeten je zien, dus dan zien we je om 12.30 en als je niet kunt graag afbellen. Doei! Ligt het aan mijn hormonen? Ik ben de hele nacht weer in de weer geweest...diarree, overgeven, weeen....maar ik moet maar wel ff een fikse wandeling maken zodat zij mijn bloeddruk en urine kunnen testen... Ik reageer later wel ff op de rest al ik uitgestoomd ben
haha ff wandelen...53 minuten...rare gang van zaken zeg. ben je niet onzeker kwa bevalling dat er straks geen hulp is ofzo?
ja voor mijn gevoel is ie keiklein (zeker vergeleken mijn eerste zwangerschap toen zat ik nu al op 140 cm rond en nu "pas" op 120 cm rond (is alweer een paar weekjes geleden maar niet meer gemeten)) Dus dit is voor mijn doen best wel klein ja het gaat wel steeds wat langzamer hier hoor maar echt zwaar nee nog niet ... GELUKKIG.. wat wel iets zwaarder word is mijn moeheid en spierpijn (ME/CVS klachten zeg maar) maar ik probeer veel te slapen en lekker mijn ding te doen en als Dean een beetje meewerkt die dag gaat het prima hihi @amom najaaa 53 minuten "wandelen"als je MIJN VK moet geloven moet je dat dagelijks doen haha (de muts van een VK zeg ik dan) echt raar hoor!
@IMD wat een leuke foto zeg "proud mummy!" Dus je weekendje weg was wel geslaagd? @Sylvie hoe is het nu? Ben super nieuwsgierig! @coto ooh niet gekeken naar de buikfoto, ga ik zo ff doen! @ramoontje heeft die zalf ook een naam ? @pientje jammer dat je op vakantie niet lekker hebt kunnen slapen Eigen bedje is toch altijd het beste he!? Wow dat jij nog kan fietsen, bij m'n zoontje pieste ik dan m'n hele broek onder Rach heeft een plopnavel *jaloers*. Ik heb me al vanaf begin af aan ingesteld dat het zonder vk zou kunnen gebeuren vanwege de gezondheidszorg hier....Maar ik heb een organisatie achter de hand die zich bezighoudt met rechten en thuisbevalling en weet dat het mijn recht is om thuis te blijven. Ze weten al een tijdje dat ik thuis wil bevallen maar ze doen nog steeds alsof het "nieuws" is. Ik ben er niet heel bang voor, want ik heb gehoord dat als je die organisatie erachter aan laat gaan tijdens je bevalling het helemaal goedkomt, is nog nooit voorgekomen dat ze dan niet kwamen opdagen...ze zijn doodsbang voor hun. Maar ja...of het gezellig wordt met zo'n vk erbij
Ha meiden, Voor degene vaarvan de baby in een stuit ligt is dit misschien een manier om de baby te doen draaien en dat alles zonder pijn en risico! http://www.stuitlig.nl/behandeling.php Hoe gaat het met mij,...gaat wel.... Kijk een beetje op tegen de de periode na de bevalling. Mijn zoontje van 2,5 is op het moment erg dwars en zie nu als een berg tegenop de eerste weken dat de kleine er is... Ik moet nog 3 weken werken en merk nu dat ik het een beetje zat begin te worden,... pfff.. sorry hoor dat ik nu zo aan het klagen ben. Trouwens bizar dat het bij zo vele al aan het rommelen is. Ik heb echt het idee dat die kleine van mij er zeker nog 7 blijft zitten...
Amom, wat een mooi huis! In tegenstelling tot vele anderen houd ik wel van nieuwbouwhuizen, woon er zelf in! Vond het heel erg leuk om met de bouw alles zelf te bepalen wat waar en welk materiaal. Qua sfeer vind ik een oude wijk wel leuker, de sfeer is er hier al wel een beetje maar mag nog veel meer! Voordat we trouwens zelf huis gingen bouwen keek ik meer naar oude huizen, dus heb niet echt voorkeur. Kan in beide mooie dingen vinden. Eefje, wat een mooie buik! Danielle, Vervelend dat bloedwaarden nog steeds op het randje zijn. Wel fijn dat je goed onder controle gehouden wordt. Hoe groot is de kans nu dat je nog terug mag naar vk? Kan me voorstellen dat je dat fijner vindt! Wwjc, fijn dat je het nu eindelijk voor jou gevoel kunt laten zien dat je zwanger bent. Ik vind dat je het op eerder foto's ook al zag, maar het gaat toch om wat je zelf denkt/voelt. Vervelend dat je nog steeds zo'n erge rugpijn hebt. Sylvie, fijne gedachte dat je nu gewoon mag bevallen. Maar de gedachten dat je bm kan scheuren is inderdaad wel eng/spannend! Wel fijn dat gyn zo mee denkt. Minius, een uur rijden is idd wel lang op dezelfde manier zitten. Lastig! Jeetje Mandy, al 2,5 cm ontsluiting! Nou ja zullen maar denken die heb je dan alvast maar gehad! Lastig dat bloedwaarden op randje blijven maar gelukkig bloeddruk wel naar beneden! Lynn, perfecte eerste verlofdag! Hihi Amom, het blijft spannend bij jou! Wel/niet/wel/niet..... IMD, mooie weekfoto! Had je die van bad bijv. zelf meegenomen? Of heb je zitten knutselen met de foto's van thuis en van de beurs? Kipkip, laatste werkweek HEERLIJK! Coto, mooie buik hoor! Groei is ook zo goed te zien bij jou omdat je steeds zelfde ondergoed aan hebt. (Ik pas sommig ondergoed van begin zwangerschap niet meer , zit te strak. Te veel druk op buik) Pientje, die van mij is nog niet aan het ploppen maar komt er net zoals bij jou echt aan. Amom, 53 minuten wandelen! Dat is echt geen klein eindje! Shopaholic, lastig dat je zoontje nu zo dwars is!.En nog 3 weken werken, pffff. Betekent wel dat je daarna lekker lang verlof hebt. (Probeer het positieve ervan te laten zien) Dikke knuffel voor jou. Weet ook niet hoe het met Sophia is en Sam ook paar daagjes niets meer van gehoord..... Zo, dat was mijn reactie van paar bladzijde bijlezen. Hoop dat ik echt niemand heb overgeslagen. Ga nu filmpje samen met man kijken, tot straks!
Shopaholic: Thanks, ga meteen eens even kijken... Amom: wat een gedoe toch steeds joh, ongelovelijk ! Mooie buikjes voorbij zien komen ! Verder weet ik het even niet meer... Zijn jullie ook zo sloom, bah heb nergens zin in... En ik wil nog eigenlijk de keuken een grote schoonmaakbeurt geven, en de keukenkastjes anders inrichten maar heb de puf niet...
Wat grappig dat iedereen zo'n ander gevoel erover heeft! Ik weet bijna zeker dat die van ons eerder gaat komen.. Moet me er maar niet teveel op verspitsen, want zodadelijk ga ik nog 2 weken overtijd... Ik hoop in elk geval dat de beeb in elk geval tot week 39 blijft zitten, vind het allemaal nog wel prima, en vind de zwangerschap nog erg leuk! Ben het nog niet zat in elk geval. Vanmorgen koffie gedronken op het werk, en taart getrakteerd. Dat was dus dat! Heerlijk gevoel! Word van de gedachte al rustig, dus lijkt me vrij positief! Vanmiddag nog even naar de VK, urineonderzoek. Laten we hopen dat er geen eiwit in te vinden is, dat is mijn angst nog even.. @Mandytjuu; jeetje, al 2,5 cm ontsluiting? Dat is geen fijne wetenschap dan lijkt me.. Maar je wordt goed onder controle gehouden, vertrouwen hebben dat alles goed komt! @IMD; wat een gave foto zeg van de beurs! Je ziet er stralend uit! @over de plopnavel; hier een heel ondiepe navel, maar nog niet geplopt! :-D
@shopaholic jammer dat je zoontje net NU dwars gaat doen...kan het komen doordat je misschien uit moeheid minder aandacht geeft en hij daardoor zo doet? Nou succes ermee hoor! Poeh...kids kunnen zulke lekkere "buien" hebben...niks in vergelijking met hormonen bah nog 3 weken werken, kan me voorstellen dat je het gehad hebt hoor! @Coto wat leuk hoe je dat hebt gedaan met de foto's en hoe bizar dat je nog steeds hetzelfde ondergoed aanpast . Per foto lijkt je buik helemaal niet zoveel gegroeid te zijn, maar als je dan een paar foto's terug kijkt is ie echt flink gegroeid! @Leonie, is ook heerlijk alles zelf uitzoeken, precies zoals je het wil. Maar wij huren, dus helaas valt er voor ons niks te kiezen, en dan heeft nieuwbouw toch ook weer nadelen, kleiner voor dezelfde prijs. @Sushi heb de puf nu wel, maar de zin niet maar sloom dat zeker! @Danielle Hoop voor je dat de urinetest goed gaat
@leonie nee ik heb die zelf in bad gemaakt en degene die rechts staan en de foto links is van de beurs..
Een uur rijden lijkt me idd erg lang. Ik krijg zelf steeds erge pijn als ik in de auto zit. Pfff. Hoop dat de tijd die je nog moet werken voorbij vliegt en je snel verlof hebt! Van mijn eigen ouders kan ik dat wel hebben en ik weet hoeveel het voor mijn moeder betekend. Mijn schoonouders laat ik ook niet zomaar aan mijn buik zitten hoor! Mijn rug waren waarschijnlijk weeen, want ik kreeg ze met regelmaat en ook toen ik gewoon lag. Ze zijn nu wel weer over. Gisteravond met hubbie ervoor gaan liggen en wat blijkt? Ik zie mijn buik meer bewegen dan dat ik voel. Hebben jullie dat ook? Ik dacht nl dat ik elke beweging wel zou voelen, maar heb gister mijn buik zien golven terwijl ik juist niets voelde.... Hubbie vond het volgens mij ook heel leuk en heeft zo een tijd met zijn zoontje liggen spelen. Haha, beetje mama pesten..... Mandytjuuu, niet te druk maken idd. En steeds die pijn is idd niet een fijn vooruitzicht om die nog even te hebben.... Imd, mooie collage weer! Hier nog geen plopnavel. Viel hubbie wel op dat het moedervlekje wat eerst in mijn navel zat, nu wat meer aan de rand zit. Amom, is het enige wat ik er even over te zeggen heb. Sushi, hier ook zo sloom. Heb eigenlijk nergens zin in. Ondanks dat ik me steeds voorneem om zoveel te doen.
@ Leonie; thanks voor de knuffel! @ Amon; We zijn het weekend weg geweest dus hij heeft 2 nachtjes bij opa & oma geslapen. Sindsdien is het een drama met naar bed brengen en luistert hij echt heel slecht. Gisteren viel hij pas om 9 uur in slaap. Zegt mijn man doodleuk daarna,... probeer je niet zo op te focken,... Terwijl ik juist voor mijn doen echt heel rustig bleef. Heb n.m. engelen gedult gekregen sinds mijn zoon er is... Toen had ik het dus helemaal gehad! Huilen natuurlijk,... pfff... Ik hoop dat het vanavond beter gaat. Het is voor het ventje ook allemaal druk en hij heeft volgens mij in de gaten dat mam idd niet alles meer kan. BEdankt dat ik hier ff mijn hart kan luchten. Trouwens Amon; echt een heel mooi huis! @IMD; zeer mooie foto! Zo ziet strallend zwanger eruit!
Amom...het is geen spertie , maar had een andere naam,weet niet meer hoe die hete.Was wel een witte tube met goude randjes en tekst!sorry meer kan ik je niet helpen....Zodra ik het weet hoor je van me!
amon neusspray schijnt te helpen hier is een topic overgeweest....succes! en laat even weten of het heeft geholpen als je het gaat proberen... \ http://www.zwangerschapspagina.nl/about ... sc-15.html