Hey meiden, Ik vind het behoorlijk spannend worden hoor, als ik al lees dat het bij een aantal al zo flink rommelt! Hier alles nog rustig gelukkig. Ja, af en toe een harde buik, maar vaak voel ik die niet eens. Ik ben het wel echt kots en kotsbeu. Ik verrek van de pijn weer, slaap ontzettend slecht enzo... Maar ja, nog even uitzitten. Ik kwam er deze week (na een voorlichtingsdinges over borstvoeding en meerlingen) achter dat ik mijn zoontje toendertijd niet goed aangelegd was. Ik heb echt een flink potje zitten janken, want mijn borstvoeding is daardoor dus heel problematisch gegaan en uiteindelijk mislukt. Het was een grote verstopte, ontstoken vierkante zooi en kiddo wilde om het uur drinken doordat hij door het verkeerd aanleggen natuurlijk niet naar bevrediging kon drinken. Vreselijk voelde ik me toen ik moest stoppen. Maar nu heb ik gezien hoe het wel moet, en hoewel ik me nog steeds megaschuldig voel ten opzichte van mijn zoontje, sta ik nu wat steviger in mijn schoenen en ga ik er echt helemaal voor. Er is echt zoveel veranderd kwa begeleiding met bv vergeleken met een paar jaar terug... Nou, meer heb ik effe niet bij te dragen, sorry meiden! Ik ga zo even op de bank liggen en hopen dat mijn zoontje even mee een dutje doet. Oh, wilde nog wel effe dit kwijt: Amom: wat een onwijs schattig huisje!
@ Amom, wat ontzettend vermoeiend zeg @ Plopnavel, die begint hier toch echt wel te komen. Verder heb ik echt een gevoel alsof er beneden iets uitgedrukt word. Eigenlijk al een paar dagen. @ Spekkie, kan me voorstellen dat je er echt helemaal genoeg van hebt. Heb ik soms al met 1-tje
@ Amom: ach, slechts 53 minuten heen en 53 minuten terug. Makkie toch ?! @ Buikfoto's: ik heb echt heel mooie buiken voorbij zien komen, wauw. @ Mandy: take it easy! @ All: geheugen als een zeef, kan me niet meer alles herinneren . @ Plopnavel: hier in wording en I am proud of it! Vandaag dus ziekenhuisdag, maar ik heb hem aangepast. Ik doe vandaag alleen de intake met de verpleegkundige (net gehad, moest eerst een uur wachten....) en vanavond samen met manlief naar de voorlichtingsavond. Het bloed prikken (3 x!) doe ik morgen, want manlief werkt morgen thuis, dan kan ik zijn auto meenemen (= veel veiliger) en als het echt niet gaat, kan hij ook een keer rijden . Verder balen we hier als een stekker. We hebben dit weekend een nieuwe auto gekocht, waar vooral ik in zou rijden voor mijn werk, de baby en hij zou ook voor de vakanties zijn. De gezinsauto dus. De auto van mijn man is van de zaak en daar zouden we dan vanaf nu niet meer prive in rijden, dat scheelt mijn man ook een boel salaris (paar honderd in de maand extra!) en da's wel zo prettig, omdat we straks allebei minder gaan werken. Wat blijkt, dit kun je alleen per 1 januari van een jaar wijzigen . Lekker flexibel toch, die belastingen in Nederland. Natuurlijk is er wel een boekhoudkundig trucje te bedenken, maar dat doen we liever niet. Zul je net zien dat wij door de mand vallen........
Kom je dit jaar wel boven die 500 km uit? (Die 500 km geldt nl voor het hele jaar 2009.) Zo niet, kun je alsnog die verklaring aanvragen en moet je werkgever het loon wijzigen van jan en febr. Anders zou je eens moeten bellen met de belastingtelefoon, want ik weet het zo ff niet meer uit mijn hoofd. Fijn trouwens dat je het nu over 2 dagen hebt kunnen spreiden die zh-bezoeken.
Helaas komen wij in 2 maanden tijd al boven de 500 km prive uit. Natuurlijk kunnen we over de afgelopen 2 maanden wel de prive gereden km deels zakelijk maken, maar dat risico willen we niet nemen. Zul je net zien dat we worden gecontroleerd...... Dus, een jaartje luxe rijden en alle prive km met de auto van manlief rijden! Andere vraag: mag je rooibos thee drinken tijdens de zwangerschap? Zit geen caffeine in, maar wel kaneel?
vannacht redelijk geslapen, wel enkele keren waren van een paar flinke weeen die helemaal doortrokken naar mijn rug maar vanmorgen voelde ik me redelijk, voel me wel vreselijk vermoeid en alles doet gewoon pijn daar beneden nu regelmatig een pijnlijke harde buik maar het gaat. heb wel het idee dat ze een stuk ingedaald is. @amom: hoe is het met je? ja als de weeen tss de 5-8 minuten komen moest ik op controle gaan in het ziekenhuis, als dit een uur aanhield en het niet wegging door in bad te gaan. heb je ook geen buikgriep op je? wat een gedoe daar toch bij je! kunnen ze toch niet vragen van een zwangere vrouw die dan nog ziek is ook dat die te voet op consultatie komt en dan nogwel omdat zij met personeel te kort zitte! niet te geloven! @imd: mooie foto's! @shopaholic: hier ook zo een eigenwijs zoontje maar net alsof hij aanvoelt dat mama zich niet goed voelt want hij is echt super lief en braaf de laatste dagen! komt vast goed! @leonie: ja ben echt blij met mijn gyn, hij volgt me heel goed op en doet ook alles om me gerust te stellen @spekkie: wat erg dat daardoor de bv is mislukt bij je zoontje. nu hier bijna hetzelfde verhaal hoor, ik legde ook verkeerd aan en hij liet daardoor telkens los... uiteindelijk toen ik wilde opgeven had ik een hele lieve vroedvrouw aan huis die me dan eindelijk heeft gezegt hoe het wel moet en vanaf toen ging het super! ik hoop voor je dat het nu perfect gaat lukken voor je! daar heb ik dus zelf ook bang voor, stel dat ons meisje heel snel geboren zal worden, weet iemand hoe dat dan zit? want lees regelmatig dat die zuigreflex dan nog niet inorde is? heb echt bang dat de bv zal mislukken zo hoop dat ik op iedereen wat heb kunnen reageren nu.. allemaal nog bedankt voor de steun!
Sylvie, als je kindje te vroeg komt en nog niet goed kan zuigen, dan kun je het beste binnen 6 uur na de bevalling beginnen met kolven en erop staan dat je borstvoeding wil geven (sommige ziekenhuizen/verpleegkundigen zijn nogal 'makkelijk' en willen dan wel eens naar een fles grijpen, dus aangeven dat je dat écht niet wil is geen overbodige luxe denk ik). Als je kindje dan goed op gewicht is en genoeg energie heeft gaan ze meestal onder begeleiding aanleggen. Maar sommige kindjes hebben bij 34 weken al voldoende energie om het zelf te proberen joh! Wat dat betreft 'bof' ik dan wel weer, want omdat er zo gehamerd wordt op het risico van vroeggeboorte bij een tweeling, wordt ik wel perfect voorgelicht over borstvoeding en premature kindjes En het ziekenhuis hier volgt goeie protocollen als het om bv gaat, wat me ook heel erg geruststeld.
@spekkie: ja volgens de berekingen loopt ze ook wel wat voor dus ik hoop gewoon dat ik ze gewoon mag aanleggen! ga er zeker op hameren dat het voor mij echt belangrijk is. bedankt voor het snelle antwoord! ohja las net in een ander topic dat sam weer in het ziekenhuis ligt! dus vandaar dat we ze al even niet gehoord hebben. wil haar veel sterkte wensen..!
Ik ga meteen fles geven!vind het wel jammer , maar we hebben zo gedoe gehad met Bryan na de geboorte die kon niet zuigen ivm dat mijn tepels te klein zijn!En daarna heeft ie 3 verschillende voedingen gehad,waardoor die na 5 weken in het zh lag met uitdrogen...was echt zielig, dus vandaar dat we maar de fles meteen geven!Fijn dat er wel mama's zijn die borst gaan geven...is ook iets heel speciaals!
Ramoontje, jammer maar meis, doe wat voor jullie het beste voelt. Ik heb trouwens ook geen meganipples... wat me ook erg onzeker maakte of het allemaal wel zou lukken enzo, en gelukkig heeft de lactatiekundige me gerustgesteld. Sylvie, hier vind je ook goede info over bv en evt prematuurtjes: http://www.borstvoeding.com/problemen/prematuren/ Ik had in het begin eigenlijk besloten de fles te gaan geven, behalve als de heren te vroeg zouden komen (ivm onrijpe darmpjes). Uiteindelijk ben ik toen helemaal omgegaan, want waarom wel bij vroeggeboorte en niet bij geboorte op tijd? Sja En nu ben ik blij dat ik die beslissing heb gemaakt. Ik weet wat voor hel je mee kunt maken als je de verkeerde begeleiding treft, dus kan het nu alleen maar meevallen. Denk ik En ik duim voor Sam! Zo, ik ga even battelen met mijn maagzuur en zo naar de supermarkt. Ik heb geen zin en fut eigenlijk, maar ja.
Hey, meiden...Tijd niks van me laten horen, maar ik kan het allemaal niet bijhouden... Hoop dat alles goed gaat met iedereen. Hier gaat het zn gangetje. Jongeman ligt al met zn hoofdje benden al en al vrij laag ook. Over 3 weken een liggingsecho, maar denk wel datie goed blijft liggen
ik kan het ook niet meer bijhouden hoor, sorry! maarreh, amom die 53 minuten is echt aso! en dan te bedenken dat ze het over een 'hill' hadden! nou die komen maar lekker bij jou thuis hoor. (en fietsen dan? geintje ) aambei: geen ervaring mee, maar lijkt me zeer vervelend. ik begrijp uit een tekst van Pientje dat je ook een aambei van bevallen kan krijgen (nog nooit van gehoord)? Imd, mooie collage weer! ik heb vannochtend afscheid genomen van de peuters. ben heel erg verwend met allerlei kadootjes, leuk hoor! Baby is hier volgens mij ingedaald (of bezig met indalen) want het zit 'beneden' lekker vol.
Geen eiwit in de urine gelukkig! Verder is me nu eens het begrip zwangerschapsvergifting goed uitgelegd, en werd er niet echt vrolijk van. Gelukkig zit het bij mij allemaal nog op het randje met de waarden, dus is er nog geen sprake van een vergiftiging, maar word er niet echt vrolijk van. Ook moet ik nu helaas onder gyneacologische (hoe schrijf je dat eigenlijk? :-S) begeleiding bevallen. Dus niet meer met mijn verloskundige... Baal ik ook erg van, omdat ik de vrouw wie ik nu heb niet zo leuk vind. Gelukkig zijn er nog 3 anderen, dus misschien krijg ik wel een andere met mijn bevalling. Ga nu lekker even naar bed, dom tv kijken. Heb het even gehad met alles, vind alles onbelangrijk, en zou graag willen dat alles weer goed was en ik me geen zorgen hoefde te maken
Danielle:Ik begrijp dus dat je op het randje zit van zw.vergiftiging?Heel veel sterkte en ik hoop dat het zich snel hersteld en je evt weer onder je VK komt ipv de gyn! Rach en danielle:lekker vlot al, dat indalen Krijgen jullie ook met 36 weken een echo om te zien hoe de kleine ligt? Dat schijnt nieuw te zijn en is niet verplicht, tenzij ze echt niet kunnen voelen hoe hij/zij ligt, maar wij vinden het natuurlijk wel weer leuk om weer te spieken zo voor de bevalling nog, dus we gaan ervoor
Heee Daniëlle, Fijn dat de waardes net op het randje blijven. Hoop echt dat alles goed gaat de komende weken. Veel strekte hoor. @rest: ook veel sterkte en succes. Begrijp dat er hier en daar heeeeel wat rommelt. Ik heb vorige week een heel zware week achter de rug, maar er is me wél heel veel duidelijk geworden. Zal proberen er kort iets over uit te leggen: Al vanaf het eerste moment dat ik zwanger ben, komt er geen euforie, geen alles-overheersende blijdschap over me heen. Ik BEN wel blij dat we een kindje krijgen, maar ik VOEL geen constante blijheid en vreugde. Ik vind mezelf niet mooi, herken mezelf niet in de spiegel en ik ervaar geen echte emoties. Soms echter kan ik zooooo verdrietig daarover worden, dat ik wel enorm kan huilen. Diep van binnen weet ik nog goed wie en hoe ik ben. Maar ik kan het niet meer uiten. Ik heb echt het gevoel dat sinds de zwangerschap een bepaald omhulsel van mij bezit heeft genomen en alles blokkeert dat naar binnen en naar buiten wil. Dat omhulsel wordt steeds dikker en draagt mijn meisje en het zorgt dat ik mezelf draaiende houd in de dagelijkse wereld. Maar IK BEN HET NIET. Ik zit daaronder, te wachten tot het van me af valt, tot ik weer bevrijd word en mezelf weer kan zijn. En dat is een heel verdrietig gevoel. Zo fantastisch als ik de zwangerschap van Siem vond, zo vreselijk ervaar ik deze tijd nu. Schuldgevoelens naar mijn meisje heb ik ook. Ik houd wel van haar, maar niet in die buik. Ik wil haar zien, vasthouden, knuffelen en voeden, met Siem samen spelen enz. Ik wil haar niet meer in mijn buik, geen geschop meer tegen mijn ribben en blaas, geen slapeloze nachten meer en dit logge lijf.... Ik denk en voel dit niet bewust. VK en HA zeggen dat het hormonaal is, en dat het vitamine B12-gebrek dat daardoor is ontstaan, zorgt dat bepaalde verbindingen in de hersenen niet volledig kunnen functioneren. Gelukkig gaat dat echt over. De bloedingen die ik heb gehad, maakten me erg onzeker, maar hebben dit gevoel niet veroorzaakt. Hooguit versterkt. Tis dus echt geen kwestie van me erover heen zetten, maar ik KAN simpelweg gewoon niet anders dan afwachten of spuiten aanslaan of dat bevalling helpt. Ergens voelt het fijn te weten dat het niet aan mij ligt. Eén geluk: ik heb het volste vertrouwen dat dit over gaat. Ofwel door de injecties, ofwel door de bevalling. Maar dit is een tijdelijke situatie. Zo voel ik het ook. Daarom kan de ECHTE Juud, die diep van binnen nog leeft, wél uitkijken naar schattige meisjeskleertjes kopen en genieten van de negen-maanden-beurs. Want dan gaat het over de situatie dat mijn meisje bij ons zal zijn. Het komt dus goed, maar nu is het even allemaal K*T... Hmm, toch een lang verhaal, maar misschien een steun voor meiden die dit ook zo ervaren.
Juud: Goed van je dat je het hier zo goed beschrijft wat er in je omgaat. Vind dat heel knap van je ! En heel veel sterkte ermee, en tuurlijk gaat het goed komen met jou Ben niet vooruit te branden vandaag, wil alleen stoffen en zuigen en zelfs dat lukt me niet... Maar goed ik ga mezelf nu van de bank af trekken en aan de slag, kan ik daarna de enveloppen gaan schrijven dat is dan wel weer heel leuk om te doen.... Hoop morgen of overmorgen de proefdruk te krijgen, ben benieuwd ! Meiden allemaal veel sterkte ! De laatste loodjes wegen dus echt het zwaarst....
Rach84...ja van de bevalling kun je een aambei krijgen, hier ook een gehad van het persen...tja lijkt ook net of je kind uit je kont komt. ...ahhahaha zo voelt dat...
@Juud:Heel veel sterkte meid en het gaat helemaal goedkomen met jou, daar heb ik wel vertrouwen in, zo'n sterke vrouw! @Sushi:Ga jij naar de voorlichtingsavond vd VK-praktijk as 4 Mrt?Hoe gaatie verder met jou? Dat van aambeien vd bevalling heb ik ook sindskort pas begrepen..Persweeen voelden wel als willen peopen, maar het echte persen niet, maar dat zal wel aan mij liggen dan