veel plezier met je groeiecho straks eef! ben benieuwd! het "ergste"van een KS lijkt mij idd dat je niet effe lekker kan knuffen zoals je na een normale bevalling wel kan e.d. dat ik hem niet als eerste mag knuffen mijn man en ik hebben daar duidelijke afspraken over gemaakt.. mocht het gebeuren.
rach....nee ik hoef er gelukkig nooit uit om te plassen...daarintegen mijn man wel hhahaa...maar ik hoef nooit zo snel te plassen ook niet toen ik nog niet zwanger was...grote blaas? imd mag ik vragen wat voor afspraken?
@ Rach, thanks voor de tip. @ Sylvie, heel veel sterkte/succes! @ all, heb woensdagavond heerlijk een avondje in het ziekenhuis doorgebracht. Ik verloor nogal wat vocht en kon niet thuisbrengen wat het was. Dus moest even langskomen voor een testje. Het was gelukkig geen vruchtwater. Maar toen ze mijn bloeddruk gingen controleren. Was het niet goed het werd ik meteen aan alle toeters en bellen aangesloten. Vervolgens zijn we er 3 uurtjes geweest. Mijn bloeddruk ging niet omlaag maar ik mocht gelukkig wel naar huis. Zometeen moet ik weer terug voor controle. Hoop dat ie gezakt is.
dat bv niemand de baby mag vasthouden totdat ik deze minimaal een uur heb kunnen vasthouden... de enige reden dat mijn man het voor mij mag vasthouden is omdat ik het anders zielig vind voor de beeb maar leuk vind ik dat echt niet, (op dat moment) MIJN baby is mijn beloning voor mijn harde werk , 9 maanden lang en de "bevalling" daarvoor kan ik het allemaal volhouden als ze dat van me afpakken zou ik dat heel erg vinden. Mijn man mag onze Miley vasthouden alleen maar omdat ze anders helemaal alleen is maar eigenlijk vind ik dat al niet leuk.. Ik weet het is EGO en irrationeel maar dat is mijn beloning en vind dat het ergste van een KS dat ik dat moment moet overdragen aan iemand die er geen reet voor gedaan heeft (sorry hubby maar zo voel ik dat nu eenmaal) erg ben ik he? zo voel ik dat nu eenmaal.. ik weet zelf als ze er eenmaal 10 minuutjes is geef ik haar al wel aan mijn man (maar dat doe ik dan ZELF en geniet ik van) en heb de eer gehad om als eerste onze beeb te voelen, ruiken e.d.
okeej..imd...ik snap het wel...ik heb het heel erg met borstvoeding willen geven ( en ik weet dat jij het niet mag dus misschien dan anders uitdrukt maar komt op hetzelfde neer) maar ik heb gezegt dat ze er absoluut geen fles in mogen doen....en dat mijn vriend 100x moet zeggen dat ik de borst wil proberen...dat vast houden dat heb ik meer denk ik met aanhangend familie...zoals schoonmoeder enzo...maar goed die is er niet bij dus dat zal wel mee vallen... ik zie net dat ik nog steeds zeg vriend hahaha.... maar ik snap je wel hoor...maar ik kan me nog geen voorstelling van mijn kindje maken... ik heb het idee (klink misschien heel raar) maar dat hij hier nog niet is...dat die dan gehaald word ergens anders....snappen jullie dit? het is zo onwerkelijk dat er een baby in mijn buik zit.....
@ Lynn, was je haar met dubro anders helpt wel zeker! Als je het te vaak vast word het alleen maar weer sneller vet.
oja zelfs bij de tweede is dat net weer zo hoor, zat gisteren naar het wiegje te staren (dromen) en kon me niet voorstellen dat er straks wat in zou liggen Dat van dat BV moet je ook stug in zijn en je man instructies meegeven want ze proppen er zo een flesje in en dat zou heel zonde zijn. Ja bij de eerste mocht ik geen BV geven (dacht heel de zwangerschap van wel dus helemaal voorbereid allerlei instructies meegekregen ervoor ivm medicijngebruik) en toen bleek het toch niet te mogen... Nu ben ik al bijna 22 weken afgekicked dus het zou mogen maar had er niet meer bij stilgestaan omdat ik de vorige keer me er zo op "verheugd" had en niet mocht, ik moet ook eerlijk bekennen ik vind FV veel makkelijker maar toch (misschien omdat dit de laatste is) zou ik weleens willen ervaren hoe het voelt (als het dan teveel is voor mij ivm gezondheid e.d.) dan kan ik altijd nog FV geven, dus ben nu erg in dubio, ik wil het wel proberen maar ga geen fratsen uithalen om het vol te houden ofzo.. dus wie weet ben ik lid van de BV maffia volgend jaar (kidding ofcourse) ik zie ook veel voordelen van flesvoeding hoor en ben het ook niet helemaal eens met alles wat met BV te maken heeft maar zoals mijn vriendin het gedaan heeft zou ik het willen doen.. die trooste nooit ermee, gebruikte gewoon een schema en is pas na een jaar gestopt, dat is meer mijn ding zeg maar hoe zij het heeft gedaan..
wow dat klinkt nogal heftig zeg ik ben het hier echt totaal niet mee eens! Je kindje is van je man en jou samen, en ik vind niet dat je jezelf 'een uur lang na de bevalling' de baby kan toe-eigenen.
hallo dikbuikies, hoe is het met jullie? @mupkuh: balen van je bloeddruk. hopelijk zakt ie snel weer wat! ze houden jullie gelukkikg goed in de gaten. @leeuw: ieks, enge dromen zijn niet leuk. ging het vannacht beter? @me2: hoe is het met je poezenbeest gegaan? al duidelijkheid? @imd: poeh, daar ben je wel héél stellig in dan (eerst vasthouden zien als een beloning). ik heb dat zelf helemáál niet. ja, wel met andere familieleden, maar niet met mijn lief. het is toch ook zijn kindje? we hebben wel afgesproken dat er niemand naar het ziekenhuis komt. alleen wij twee. tenzij ik moet blijven natuurlijk, maar dat zien we dan wel weer. @rest: hoop dat alles goed gaat! over hier: heb ondanks alle ellende van gister best OK geslapen. heb nu Venadoron-beengel van Weleda, en dat helpt super tegen mijn akelige kramp! heb wel wat oefenweeën gehad, volgens mij: ongi-gevoel en beroerd drukkend gevoel in mijn onderrug. maar het ging weer over gelukkig. met mijn arme woefje gaat het wel OK. ze is erg moe nog, en ligt nu op mijn schoot te slapen. sprak met het uitlaten een andere hondeneigenaar die ervaring had met epilepsie, en hij zei dat het er inderdaad heel naar uitzag, maar dat het geen kwaad kon. zijn oude hond had het af en toe gehad, maar hoefde geen medicatie gelukkig. ik hoop zó dat het bij Roos iets eenmaligs was... het zag er zó akelig uit! arm dier... ik ga vandaag verder met de mc-hoes, hopelijk krijg ik 'm dit weekeind af. zal nog wel een heel gevrut worden om de hoezen te wisselen, maar het kán wel, weet ik. de beeb is goed ana het bewegen in me. ik kan ook soms iets pakken van 'm nu, zo cute. hij trekt dat lichaamsdeel dan wel gelijk terug, zo van: 'niet doehoeeeen!'. hihi. hoe gaat het met jullie? nog plannen voor vandaag/weekeind?
mijn man heeft niet 9 maanden lopen zeulen en uren lang pijn gehad en 37 cm hoofdje eruit moeten krijgen mijn rationaliteit vervalt echt hoor nadat mee te hebben gemaakt. Een kindje is inderdaad van ons samen maar mij beloning is ons kindje vasthouden na al dat harde werk, ik zeg nu een uur maar ik zei ook al erna dat ik dean na 10 minuutjes al aan hem gaf om te vertroetelen (maar dan is dat MIJN keuze) mijn man vind dat trouwens het normaalste van de hele wereld als ik dat niet zou hebben zou die dat niet leuk vinden. en zelfs boos op me zijn en denken dat er wat mis is met mijn "moedergevoel" ofzo.. BTW in het ziekenhuis vinden ze dat ook de normale gang van zaken hoor zeker als je BV wilt geven..
@lien wij hebben hier een hondje met epilepsie en dat heeft ie echt al jaren is geen pretje om te zien maar het is verder supergezond..
Heb al een tijdje niets geschreven. Erg druk geweest met werk en school. Enne voorbereidingen voor de doop en communie van mn dochter. Maar lees nog steeds met een glimlach iedere dag met jullie mee. Gisteren besloten dat het mn laatste dag was op werk. Ga nu tot dinsdag thuis werkadministratie bijwerken en dan is t gedaan. Blijf wel nog naar school gaan zolang ik kan en re zin in heb. IMD snap je wel hoor! heb dat gevoel ook wel een beetje, maar weet ook dat het straks echt niet zo zal gaan hoor en dat de beeb gewoon ook bij mn ventje en dochter zal liggen. Tis maar een gevoel zeg ik zo! ( trouwens de stang voor de kleertjes hangt haha ) Hebben wel afgesproken dat mn dochter samen met mannetje als alleralleraller eerste t beebje mag vasthouden. Afgelopen week met dochter besproken wat zij graag wil tijdens de bevalling ( als er niks geks is en ik me verder " goed " voel) . Ze wil echt geen weeen zien , want die doen pijn en dat vind ze niet leuk. daarentegen wil ze de beeb er wel "uit"zien komen. Ook hebben we samen hetzelfde nachthemd gekocht voor de bevalling en spulletjes gekocht voor haar tasje mocht ze blijven slapen bij ouders van mn vriend. Borstvoeding/lekkende borsten; die zijn er hier ook. Dochter vin t super interressant en is beetje jalours soms, want die beeb boft straks wel met zon lekkere zachte borstjes, zegt ze dan Kraamzorg hier ook langsgeweest. Wil borstvoeding geven, maar moet wel zeggen dat ze mega pro-borstvoeding geven zijn. Denk dat ik me best ongemakkelijk had gevoeld als ik kv zou willen. En... we krijgen waarschijnlijk dezelfde kraamverzorgster als 8 jaar geleden bij mn dochter. Ze is ondertussen al dik in de 60 ( dacht 65 ofzo ) maar heeft nog af en toe een gezin omdat ze t zo leuk vind ) en ze is echt super. Ik zie een ziek hondje voorbij komen.. ach zielig hoor.. kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Zo sorry voor t lange bericht maar had echt effu zin om te tikken Liefs Claris
kijk, dat is geruststellend nieuws, dankje! krijgt jullie woef medicijnen ervoor? en heeft ie het vaak? en duurt het lang dan, en hoe gaat het daarna met 'm? merk je dat ie een aanval gaat krijgen ook? sorry voor de vele vragen, maar ik wil er nu álles van weten.
hey ze is geweest...ik krijg 69 uur kraamzorg met aanvulling tot 80 uur....veel he? en verder was het niets bijzonders...ja dat we de baby het beste de eerste paar maanden op de ouderkamer konde laten slapen....maar goed dat waren we al van plan... lientje achgosie....lekker op je schoot laten slapen....mijn kat ligt hier ook bij in mijn nek omdat mijn buik niet lekker ligt... mupkuh...dat was wel schrikken of niet...wist je dat je een tehoge bloedruk had? en wat is dubro....wasmiddel? net zoals wittereus?
Morning ladies, hier net weer het UWV kunnen bellen, zit al 2 weken te wachten op mijn uitkering.... GRRRRR maar als het goed is is het nu overgemaakt en kan ik binnen 3 tot 5 (*&^%*) werkdagen op mijn rekening zien bijgeschreven.... "adem in adem uit" Zo daar was ik weer Mupkuh: jeetje balen joh ! hopelijk gaat het snel weer beter met je ! Verder weet ik het al niet meer.... ik ga vanmiddag lekker naar de manicure en verder geen plannen. Broertje zou komen eten maar die belt net af dus heb ineens een vrije avond, ook niet erg !
hij is nu 9/10 jaar en heeft al sinds zijn 3-4e jaar, eerst kreeg hij medicijnen maar daardoor werd hij dunner en kreeg ze vaker! dus toen ervan afgehaald en nu doet ie het al jaren prima soms 1 keer per maand, soms 3 keer per maand, het is gewoon een vreselijk gezicht, troosten werkt wel dan gaat het sneller weg zeg maar je voelt je zo hulpeloos.. Bij ons is altijd als ie overgeeft met schuim is het over (de aanval) vreemd maar waar... hij heeft er volgens mij geen pijn aan maar is wel heel moe erna..