ja he! je kan kiezen uit een boek over zwangerschap, een dvd over hoe de baby groeit in je buik of een serviessetje van Nijntje. ik heb de dvd gekozen. en je krijgt ook nog 2 '9 maanden' tijdschriften.
Ik ben ook een april mama. Heb vanmorgen de dokter gebeld hoef niet langs te komen.Kan morgen wal even info halen voor moeder voor moeders en de telefoonnummers voor de verloskundige.
bij ons heb je er ook maar 1 ik heb (en ga) mijn vriend nooit meenemen, ik zelf vind er geen bal aan dus ik vind het zonde van zijn tijd, we zijn zelfstandig ondernemers en kunnen niet zomaar vrij nemen voor zoiets (ik hoop dat ik deze keer wel verlof kan opnemen vorige zwangerschap ben ik maar 2 weken thuis geweest!) Echo's wel natuurlijk vooral de nekplooi en 20 weken echo (die belangrijk zijn) de pretecho's doe ik ook wel met mijn moeder, schoonmoeder, zusje die vinden de betrokkenheid ook erg leuk!
NOOIT? Die van mij gaat altijd mee of ik moet dadelijk toch elke week komen dan kan hij niet altijd vrij zijn..... wat doen jullie mannen voor werk?
Alle zwangeren: gefeliciteerd! Ik weet sinds 8 augustus dat ik zwanger ben . Als ik goed heb gerekend ben ik 11 april uitgerekend. Deze week ga ik de verloskundige praktijk bellen voor een afspraak. Ik ben benieuwd wanneer ik terecht kan! Sinds vandaag zijn m'n borsten gevoeliger... dus nu begint het een beetje meer 'echt' te voelen
ik legde het al uit (in mijn wijziging) mijn man en ik werken zelfstandige ik heb bij de vorige zwangerschap maar 2 weken verlof kunnen krijgen ik heb 28 augustus nog gewerkt en de volgende dag werd ik ingeleid en dan na anderhalf week deed ik al dingen vanuit thuis en met 2 weken zat ik alweer op kantoor.. Er is voor een man niets aan en het draagt niets tot weinig bij (hij zit er totaal voor aap bij) ik zelf vind een VK bezoek al vervelend (ze doen niets wat ik thuis ook niet kan, bloeddruk, gewicht, hartje luisteren) maarja omdat het normaal ik ga ik maar wel maar om nu mijn man daarmee lastig te vallen haha
welkom kayla. maak je ook een banner aan? kunnen wij ook zien, en kan je zelf goed bijhouden, hoelang je zwanger bent
Misschien is dat normaal bij jullie. maar voor mij is het anders.....ik heb er niet voor gekozen om zwanger te worden dat hebben wij samen...ik vind het leuk als hij interesse toont.....maar ik snap dat het misschien voor jou anders is...nogmaals dit is niet vervelend bedoelt...allen je zegt eerst dat jullie alles delen en open zijn dan komt dit toch weer heel anders over
Ik neem mn ventje wel mee, is voor hem zijn eerste 'zwangerschap". Vind t zelf ook gewoon erg leuk, weet trouwens ook niet zijn gehele medische achtergrond..Als t goed is kunnen we misschien t hartje horen en dat wil ik mnn ventje echt laten horen. Tenslotte lijkt t voor hem nu een ver van je bed show. Hij voelt geen razende hormonen ( haha maar merkt er wel degelijk iets van ) Laten jullie de plasje van MVM ophalen? of brengen julllie ze? moet wel erbij zeggen dat hij pas savonds hoeft te werken dus is voor hem goed te doen om mee te gaan. Mn ouders zijn ook altijd zelfstandige geweest, maar pap is bij mn zusje ( nu 15 )wel meegeweest. denk dat t ieder zijn eigen ding is. Zijn er aanstaande moeders met oudere kinderen? en wanneer hebben jullie het ze verteld van het nieuwe broertje of zusje?
Hoi meiden, Ik heb me vorige week woensdag opgegeven voor moeder voor moeders maar nog niets gehoord. Hoelang moesten jullie daarop wachten? groetjes vruchtje
ik snap jullie ook wel waarschijnlijk als jullie een dagje vrij nemen kan dat geen 1000 eurie kosten en bij ons wel, ik vind de VK niet bijzonder (je neemt je man toch ook niet mee met de tandarts of huisarts zo saai is het bij de VK) en ik vind het zonde om daarvoor vrij te nemen, het is 5 minuten maar je wacht soms wel anderhalf uur in totaal en dat kost teveel werkuren en dat gaat niet met je eigen bedrijf. Hij vertrouwd mij volledig hierin ik ben een zelfstandige vrouw die voor mezelf zorg en een bezoekje aan de VK heeft niets te maken met het samen willen van een baby het is saai, vaak onnodig en helemaal niet leuk waarom zou je daarvoor een hele dag vrij moeten nemen (want dat moeten wij dan omdat we door heel NL werken) Het hartje horen doen we thuis zelf al vanaf 9-10 weken de rest is puur medisch en heeft niets met het kind te maken (echo wel dus daar neemt ie wel vrij voor, want JA ook de avonduren werkt hij dus moet ie vrij voor nemen) hij werkt ongeveer van 4-5 uur sochtends tot 20-22 uur savonds dat is een eigen zaak hebben je moet er wat voor over hebben.
ja dat zou wel leuk zijn maar toch neem ik ook weer tot de bevalling toe geen vrij (dan kruipen de dagen zo voorbij, vind ik vreselijk) wil wat te doen blijven hebben haha Enneh no hard feelings trouwens hoor gelukkig zitten we allemaal anders in mekaar (ik denk zeg het er even bij op forums kan soms wat hard overkomen )
@ IMD zit echt liever bij de VK dan bij de tandarts hoor 8) 8) Maar snap t wel hoor. Tijd is dan gewoon geld en in sommige banches moet je soms andere keuzes maken en gaat het gewoon door baby of geen baby. Mijn ma stond ook weer na een week te werlken. Maar hoop wel voor jouw dat je een fijne kraamweken hebt want tenslotte is geld ook maar geld... Als mn partner overdag werkte kon hij ook niet meegaan, behalve bij de echo en tja je hebt gelijk hij gaat echt niet iedere keer mee.
Haha heb ik ook gedaan, was wel in loondienst dus had wel zwangerschapsverlof maar woonde boven mn werk dus iedere ochtend kas tellen enz. Kon t niet laten Houd je ook van straat
Mijn vriend gaat de intake en de 9 weken echo mee. Morgen ga ik alleen, dit wil ik zelf graag, de echo moet inwendig en natuurlijk weet hij hoe ik eruit zie maar wil het morgen graag alleen doen. Yes al een uur niet misselijk geweest, net lekker brocoli, aardappels gehad, kip had ik geen zin in Fijn dat het met iedereen zo goed gaat. Voor degenen met iets bloed of bruinverlies, dit kan vast geen kwaad en alles is vast goed met jullie kindje!