zal zo ff reageren Nee hoef er 's nachts gelukkig niet uit om te plassen, gelukkig. Leonie nee ga niet alleen, vriendin gaat ook weer en zwager ook. En 2 vaders van school ook. Manlief blijft idd bij de kids, anders is het niet te doen. Iew wat een nachtmerrie zeg! Wat word je dan naar wakker hè, voelt dan zo echt hè, vannacht wat leukers gedroomd? Imd lastig hè met die kaartjes, wil ook het perfecte originele kaartje. Gister meteen via de mail een proefdruk gekregen en hij is echt supermooi. zo mooi dat ik bijna wil dat beeb nu komt Heb je PB gehad, zal de gegevens doorgeven. Lien beterschap met je hondje en succes met je hoes. Sushi ow nog steeds een stuit, jammer, wel erg spannend. Leeuw gefeliciteerd met je 35 weken...ik ook Eefje hoe was het bij de vk? Mupkuh hoop dat je bloeddruk weer is gezakt. Lynn dat is afwasmiddel voor de vaat, dat ontvet, zou geen wasmiddel voor kleren gebruiken hoor Vasthouden na de geboorte logisch dat de beeb eerst op mij komt (kan niet wachten ) maar manlief wordt ook weer papa, zou het echt zielig vinden als ik zo stellig zou zijn. Hij kijkt er zo naar uit om de beeb te knuffelen, dat vertelt hij elke dag tegen mijn buik (nouja baby) hihi Hij is zo lief! Vind het juist een eer dat ik zwanger mag zijn en de bevalling mag doen. Zie het niet als een beloning. Misschien dat manlief dit keer zelfs de beeb uit mij wilt vastpakken en op mij leggen. Als hij dat niet wilt, wil ik het zelf proberen als alles goed gaat.
Lynn, ik heb woensdag info-avond van kraamzorg en daarna alleen telefonisch contact +/- 4 weken voor de uitgerekende datum. Maar jij zit denk ik dan bij VGZ? Ik heb kraamzorg bij IVT. Edit: idd veel uren kraamzorg, dat komt ook door de ks? Leeuw, {|= 35 weken {|= Joepie! Eefje succes met bezoek vk en groeiecho! Leuk! Rach, ik 1-2 keer per nacht. Is niet slecht volgens mij. Mupkuh, duim voor je dat bloeddruk gezakt is. Lien, gelukkig dat het met je hondje nog steeds best goed gaat. Al zal de schrik er zeker nog bij je in zitten. Clarissa, fijn dat het werken er nu echt bijna op zit! Leuk dat je dochter ook zo actief mee denkt en leeft! Sushi, uwv grrrr! Veel plezier bij manicure! Pientje, weet niet wat ik vanacht hebt gedroomd. Heerlijk! {|= 35 weken {|= Joepie!
ook hier een andere kijk op het vasthouden van de kleine, ik heb wel al het werk gedaan, en 9 maanden bij me gedragen....maar vind het heel oneerlijk, als ik mijn man zijn zoon niet laat vast houden meteen na de geboorte, want hij heeft tenslotte alleen maar kenne kijken hoe men buik schudden en soms voelen!Bryan werd op men buik gelegt , en vrij snel meegenomen om te onderzoeken.Daarna heeft manlief hem vast gehouden en aan mij gegeven , en heb het niet zo ervaren dat ik dat niet leuk vond, want nog geen uur naderhand stond bijna de hele fam. aan men bed en iedereen heeft hem mogen vat houden,zo trots dat ik was! leeuw...gefeliciteerd met je 35 weken! Sushi...uwv die zijn altijd te laat, of duurt weken voor je iets hoort, en vaak als je belt werken ze langs elkaar heen...ken het! succes dr mee... Lynn...zo veer kraam uurtjes...lekker, ik weet niet hoeveel ik krijg nog steeds niks gehoort ze bellen denk ik vande week! De rest weet ik niet meer , maar alle stuitliggers hoop dat ze snel draaien!zal duimen, is hier ook gelukt!
Leonie...ook ik heb ivt, de vorige keer vivent gehad, dus weet helemaal niet hoe ivt is!En idd ze bellen 4 weken van te voren...
ja heb vgz en vivent... en misschien komen jullie elkaar wel tegen of heb jij woensdag geen info avond ramoontje? pientje...ik heb hier alleen maar dreft...zou dat helpen?
Ik heb voor ivt gekozen omdat je dan de meeste kans hebt 1 persoon te krijgen. Dan natuurlijk wel hopen dat het een leuk iemand is, dat je een klik hebt met die persoon Verder eigenlijk geen echte reden. Hoor over beide goede verhalen. ramoontje,hoe komt het dat jij nu voor ivt hebt gekozen en niet vgz?
ja en dat probleem heb ik denk ik al in het ziekenhuis....haha..elk uur een ander...dus moet er maar aan wennen...maar snap je wel hoor... en over die uren dat komt door de kz ja...en mag uitbreiden tot 80 uur...als het niet goed zou gaan dus dat wil ik niet
@coto Succes met je man vandaag! @sushi wanneer is dan de uiterlijke datum dat ie gedraaid moet zijn, willen ze een ks gaan doen? hoop echt voor je dat ie gaat draaien! @lien zo dat is schrikken zeg, met je hond! Fijn dat ze wel eet! @sophia nou ben toch wel erg benieuwd wat het nou dan is in je lies aangezien ik het de vorige keer ook had. Ben benieuwd of het bij jou ook na de bevalling gewoon wegtrekt! Gaat er echt niemand van de stuitbeebs voor een stuitbevalling ze kunnen overigens altijd nog draaien,zelfs tijdens de bevalling! Door de weeen kunnen ze jusit ook weer een beetje omhoog gedrukt worden als ze niet ingedaald zijn en zo dus alsnog hun draai vinden. Hier denk ik nog een dikke vette stuit die ingedaald is. Voelde hem gisteren op de plee toch flink zakken, en gisteravond liep ik de trap op en voelde hem weer naar beneden komen hoe ver kan ie nog zakken? Maar ik voel heel weinig beweging, wel vaak genoeg maar geen schoppen e.d. @IMD ik begrijp je helemaal met dat je de baby wil vasthouden als eerst. Die afspraak heb ik ook met m'n man. Het eerste uur ligt hij zowiezo bij mij vanwege de bv en placenta die dan nog komt, dit stimuleert het. Ook is de beeb dan net geobren, alles nieuw, dan is het fijn om de bekende ngeur van mama en het bekende gebong van m'n hart te horen. Tuurlijk kan een man ook genieten van de kleine als ie bij mams op de borst ligt lijkt mij, hij kan ook het kind aaien e.d! Bij m'n zoontje hebben we hier nooit afspraken over gemaakt maar is het automatisch zo gegaan en was het uur zo voorbij. Eerst de bv, het hechten e.d....dat duurt zo lang en dan is de beeb een geweldige afleiding! Grappig dat er allemaal reacties zijn van: Ja maar voor mij want ik heb het verdient. Nee mijn man verdient het..... ehm.... De baby? Wat zou die het fijnst vinden? Tuurlijk moet ie ook aan papa wennen, maar hij/zij heeft net een pittige reis uit een zeer vertoruwde omgeving achter de rug! @Rach dat je het "toeeigenen" noemt, daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb een bevalling van 2 dagen gehad en kon op die manier heerlijk tot rust komen terwij ze nog met me bezig waren. Ook voor de baby is het lekker om iets vertrouwds te ruiken zo vlak na de geboorte. ik merk dat ik weer over veel heen heb gelezen. Lees ik reacties van iemand op iemand anders en denk ik: WAAAT? dat heb ik nergens zien staan!
@Amom: Dat weet ik eigenlijk niet, denk dat ik dat pas hoor als ik de afspraak bij de Gyn heb. En die wordt dinsdag na de echo meteen gemaakt dus nog even afwachten... Ik ga in ieder geval zeker geen stuitbevalling doen inderdaad. Heb daar totaal geen goed gevoel over, weet niet waarom maar voel me daar niet prettig bij. Hoop ook dat ze toch nog besluit om even te draaien
trouwens heb me net echt ziek gelachen. Ik pakte m'n dossier er ff bij (waar dus echt niks instaat!) Ik heb 4 keer een intake gehad! Ik heb maar 2 keer een controle gehad! Ze hadden eergisteren van de vk m'n voicemail ingesproken dat ik dus niet was komen opdagen (joh!) en dat ik dan morgen (gisteren) moet komen! (overigens was dit nog verder weg dan die andere afspraak!) Niks geen overleg!
Lynn dreft moet ook wel kunnen, watvoor masker was dat dan, dat het zo vet is? Amom hoe was het nou afgelopen met de vk? wanneer komt ze nu? Ja dat de baby eerst op mama blijft liggen is toch logisch. (als er geen noodzaak is) Maar ik weet zeker dat papa net zo'n band heeft met de beeb als ik en ons kindje zich net zo veilig voelt bij papa als bij mama. Zodra papa praat, begint beeb te schoppen, zodra hij zijn hand op mijn buik legt begint beeb te trappelen. Toen Jennifer net geboren was, moesten we in het ziekenhuis blijven, toen papa de ochtend naar ons toekwam en haar naam zei, gingen de oogjes meteen open. Ik weet niet of alle papa's tegen de buik/baby praten, maar mijn man is heel erg betrokken en zo een band gevormd. Over stuitbevalling, ik zou dat eerder kiezen dan een KS, maar dit is mijn 3e en ik baar geen grote kids. Maar wel alleen als het echt zeker weten verantwoord is, als de gyn zou twijfelen, zou ik geen enkel risico nemen.
@imd: dankje, je stelt me enorm gerust hiermee. al vind ik 3x per maand wel vele klinken; ik hoop dat het hier niet zo ver zal komen... ze is bek-af vandaag; ligt alleen maar te tukken. ik laat 'r maar, 't is voor haar natuurlijk ook heel raar en verwarrend geweest. arm klein ding! het l*lligste is, dat ze vd dierenarts nu écht fors moet afvallen (mijn opa heeft haar ruim 8 jaar lang uit goede bedoeling vetgemest, en krijg dat er nu maar weer eens af...), en ik haar dus ook eigenlijk niks lekkers mag geven nu, als troost. ach, aandacht is ook fijn, denk ik maar! @amom: lekker zootje daar, met je dossier en die vk's. mag je in Engeland wel een stuitbevalling thuis doen? hier mag dat nl. niet; móet je naar het zkhs. ivm. de risico's die er aan zitten. je bevalt dan ook met een gyn ipv. vk. wel grappig dat dat blijkbaar in ieder land weer anders is! zo, en dan ga ik nu weer verder met de hoes. heb me al tig keer in mijn vingers geprikt met de naald, hihi. zelfs druppie bloed uit de hoes moeten poetsen, lekker handig van me... als ie af is, plaats ik een foto in mijn album en zal ik dat hier laten weten. ik maak jullie natuurlijk héél nieuwsgierig hier, en straks vinden jullie het 3x niks...
@pientje geen idee wanneer ik nou weer een afspraak krijg. Deze week hadden ze personeelstekort maar ze konden me wel 2 keer zomaar een afspraak geven. Ik ben echt super wantrouwig geworden, dus ik vertrouw dit niet meer. en ook het feit dat ze dus gewoon niet in m'n dossier hebben gezet dat ik thuis wil bevallen Wat leuk zeg dat Jennifer zo reageerde op je man! Lijkt me leuk om mee te maken, hier praat hij ook wel met de kleine, maar hij reageert er niet op. Alleen op aaien.
Leonie...mijn zorgverzekeraar heeft voor mij gekozen!Ik zit bij Aevitae, via het werk van mijn man dus collectief...en met de aanvraag voor kraamhulp kreeg ik ivt dus weet iegenlijk ook niet waarom die da doen!En ik heb geen info avond nee die was blijkbaar deze maand geweest...maar jah wacht de telefoon wel af ze moeten toch bellen..
Amom, ik snap jou verhaal helemaal, al zou ik er persoonlijk niet voor kiezen dat de baby uitsluitend bij mij mag liggen, maar als je die keuze wel maakt, dan zou je die keuze moeten maken (mijn mening) voor de baby, omdat de baby het fijn bij mama op de borst vind. Maar ik vind het een ander verhaal als je het hebt over 'dit is mijn beloning', dan bekijk je het vanuit een heel ander perspectief als waar jij het net over had. Zo is iedereen weer anders. Wij hebben er helemaal geen afspraak over. We zien wel hoe dat loopt, daar maak ik (we) me geen zorgen over.
De baby is onze beloning voor maandenlang spanning en stress, wat voor mijn man net zo moeilijk was als voor mij, hij stond aan de zijlijn en ook dat is moeilijk en wordt onderschat! (beloning klinkt zo vreemd maar kan even geen ander woord vinden) Natuurlijk komt het kindje eerst bij mij op de borst, maar zeker mag manlief hem ook vasthouden. Wel hebben wij afspraken gemaakt over familie. Mocht ik een keizersnee krijgen, dan wordt de familie pas gebeld as het kindje terug is bij mij, in die tussentijd mag mijn man hem niet uit het oog verliezen en hem lekker warm en geborgen bij hem houden. Misschien dat we de ouders wel bellen, maar ze mogen pas later op de dag komen omdat ik in alle rust borstoeding wil kunnen geven en even een moment samen wil met zijn 3-en. Slaan de ouders deze boodschap in de wind (de mijne zijn nog wel eens over-enthousiast en komen dan toch) dan mogen ze fijn weer vertrekken. Klinkt harder hier dan dat ik het daadwerkelijk bedoel hoor
wij denken er ook zo over! Heb ook gezegd dat er pas mensen komen, behalve me moeder, als we rustig zijn bijgekomen en ik in alle rust borstvoeding kan geven.
Zo! Zal even een update doen..Ben er best een tijdje binnen geweest..Ze liepen eens optijd..nu door mij niet meer.. Bloeddruk was prima:125/70..ben nu 8 kilo aangekomen in totaal. En ze houden nu toch de andere datum aan (11 april) Omdat het verschil tussen de eerste echo en mn laatste menstruatie 6 dagen is..Als het 7 dagen of meer is houden ze de echo-datum aan..Dus zo even mn banner veranderen..Mag ik een klein weekje overdoen.. Verder een echo gehad..Kindje ligt goed op schema..Wordt geschat volgens de metingen op 2100/2200 gram. Vruchtwater genoeg en ligt nog steeds met hoofdje beneden.. We hebben het nog uitgebreid over de bevalling gehad..Omdat ik er toch wel wat tegenaan zie. Het ging bij Len veel te snel..En achteraf heb ik daar best last van gehad.. Nu is me duidelijk wat er precies is gebeurd..(Heb je nog even.. ) Half 11 s avonds had ik 6 cm...De vliezen zijn toen doorgeprikt..23:00 mocht ik persen..Toen zn hoofdje was geboren was hij strak omstrengeld..Dat moeten ze dan vaginaal (navelstreng) afbinden (met van die klemmen) en mag nog niet helemaal geboren worden..Bij een 'normale' omstrengeling halen ze het los na de hele geboorte.. Maar omdat ik echt MOEST persen..ging het allemaal TE snel..Er werd een knip gezet, tijd voor verdoving was er niet..En 23:06 is Len geboren.. Al met al best heftig dus..Maar dat besef kwam pas later.. Gelukkig komt zo'n strakke omtrengeling weinig voor..En is de kans dat dat weer gebeurt niet groot.. Ik ben wat geruster.. Sorry voor het lange verhaal...En het is niet mijn bedoeling om jullie bang te maken...