Wow wat spannend met Spekkie zeg! Maar was het nou vruchtwater of niet? Heb net zo'n 10-20 pag. bijgelezen, wat een hoop weer geschreven / gebeurd. Nog geen bevallingen maar dat gaat denk ik echt niet lang meer duren... Ben zelf afgelopen week in Duitsland voor training geweest (die al zat. avond begon!) en ben best trots op mijzelf dat ik het zo goed heb volgehouden. Kreeg ook veel complimenten, dat ik zo goed met alles meedeed enzo. Heb natuurlijk het de meeste avonden niet te laat gemaakt want dan had ik het echt niet volgehouden. Was gisteren in de trein terug wel helemaal kapot... dus doe lekker rustig aan nu. Nog 10 dagen werken en dan verlof.... kan niet wachten! Mag mezelf wel gelukkig prijzen dat ik nog zo mobiel ben, heb af en toe wel harde buiken en kan minder lang lopen maar verder gaat het eigenlijk heel goed... Oh nog iets grappigs: vriend en ik hebben vanmiddag MaxiCosi gekocht in de stad. Maar we waren op de fiets dus fietste hij met de uitgeklapte maxicosi (met zonnescherm) aan een stuur. Zag echt een paar mensen verontwaardigd kijken die dachten dat er een baby inzat haha.... en verder heel veel kleertjes bij de prenatal gekocht, die in de aanbieding voor 1EURO waren! cool sorry voor het lange ego bericht...ben benieuwd of er ondertussen nog nieuws van Spekkie is...
Eenwondertje: mijn schoonzusje had ook dat hun kindje al weken met het hoofd omhoog lag, lekker in de maag, dus dat kan heel goed dat je dat als onprettig ervaart. Spannend voor Spekkie, maar als het vruchtwater gebroken is dan moet ze toch binnen zo'n tijd bevallen? Iemand vroeg nog of ze ook nog remmen als je 2 dgn oor de 34 weken bent. Ja dat doen ze, mits je natuurlijk al heel veel ontsluiting hebt enzo... Ik mocht vanaf 32 weken in het streekziekenhuis bevallen, had ik alarm gehad met 31 wkn en 5 dgn dan had ik alsnog naar Groningen gemoeten. Autos: ik heb zelf een deawoo matiz, de achterbank kan ik 2 delen plat waardoor ik de wagen er net in kan proppen. Heb ook een maxi-cosi adapter, dus die kan ik ook gebruiken als ik niet urenlang op pad ga. Verder met de auto an manlief. Als we ooit verhuisd zijn gaan we voor 1 auto, een station, we verhuizen dan naar een woning in de buurt van zijn werk.
Tot welke week ze remmen denk ik dat veel afhankelijk is van de baby en moeder zelf. Ik was dinsdag ook al over de 34 weken en toch mag ik nog een week pillen nemen tegen de weeen en proberen om rust te houden zodat ik de 36 weken haal. In mijn situatie zou dit gewoon het beste zijn voor mij en de baby. Ik hoop zelf de 37 weken te halen! Hier ook aan het uitkijken naar een tweede wagen. Gewoon een kleintje voor mij, aangezien ik niet ga werken en hem enkel nodig heb voor de winkel, zoontje naar school... We hebben een grote gezinswagen (citroen picasso) dus als ik veel plaats nodig heb neem ik die gewoon. Zo net even zalig buiten geweest, lekker op een stoel gaan zitten terwijl Rhune fijn aan het spelen was en mijn man de auto aan het poetsen. Zou liever helpen maarja mag nu eenmaal niet. Deed me echt wel deugd en kan er nu weer wat tegen Ik bewonder de dames die al heel vroeg in de zwangerschap rust moeten houden! Benieuwd hoe lang het nog gaat duren bij Spekkie... dacht ook dat je binnen de 72uur moest bevallen na het breken van de vliezen.
Ja maar in Belgie is het zowieso anders Sylvie. Hier remmen ze tot 34 weken, volgens mij zou jij tot 36 geremd worden he? Ik kon het merken aan Sam, die kreeg veel vaker remmers. Ik heb een kuur gehad,. Mochten de weeen terugkeren dan nog een kuur en daarna als het weer begint laten ze het kindje komen. Het beleid in Nederland is best wel anders. Daarom heb ik ook meegedaan aan het onderzoek naar het nut van wel of niet langer doorremmen enz enz. Er is nog veel discussie en onduidelijkheid over. Fijn dat je kindje nog lekker warm bij je zit Sylvie. Hoe voel je je verder? Heb je nog kramp en harde buiken?
IMD, wat lekker verwend door je moeder, fijn! Rach, wat een mooie buik heb jij zeg! Jij had toch ook zo'n poll gemaakt met waarop je kan aangeven wat je denkt dat het wordt. Mag ik daar het wachtwoord en de link nog van, heb ineens een idee wat het bij jou zou kunnen zijn Sylvie, wat een mooie wagen. En lime is ook helemaal mijn kleur! IMD, fijn sms van Spekkie. (Goed dat je nr. nog had! Bewaar maar goed!) Heb heel de dag aan haar gedacht. Hoop dat die kleintjes toch nog even lekker blijven zitten, is nog wat beter voor ze. Clarissa, lekker actief samen meje dochter! Ramoontje, gezellig wc pimpen! Is toch het kleinste kamertje wat vaak beetje vergeten wordt! Loeka, knap van je dat je die training hebt volgehouden! Ha ha zie jullie al fietsen! En in de uitverkoop kleertjes is altijd goed! Jodie, wanneer krijg je nu te horen of je echte of neppillen hebt genomen? Lijkt me toch ook wel leuk om te weten. Vandaag bijna 2 uurtjes naar stad geweest met vriendinnetje. Nu kapot dus lig weer op de bank maar was erg leuk en wat een heerlijk weertje! Heb slingers en ballonnen gehaald, roze en blauwe voor de beeb straks. Ben benieuwd welke we uiteindelijk echt op gaan hangen.
@jodie: mijn gyn zei me dat ze normaal ook maar remmen tot 34 weken maar omdat hij dit beter vond voor mij en de baby heeft hij het bij mij toch gedaan. maar het kan inderdaad hier erg afhankelijk zijn van je gyn en welk ziekenhuis. ik voel me wel redelijk, begin wel te merken dat ik door het rusten heen toch regelmatig weer pijnlijke harde buiken krijg maar het gaat telkens gelukkig weer over. ik heb een pilletje gekregen (adalan) dat ik moest opknabbelen en dan een half uurtje later nog eentje. dat mocht ik zo 5 dagen herhalen met een max van 6 pillen per dag. gelukkig heb ik het tot nu toe zonder medicatie kunnen doen. hoe voel jij je? moet je wel bewonderen hoor dat je al zo lang met die pijn rondloopt en moet rusten! @leoni: vind het ook een hele leuke wagen en vind lime mooi passen voor jongen en meisje. wilde eigenlijk de zwarte maar dan moest ik een nieuw model nemen (dit is van 2008 wat ik nu heb besteld) en dat scheelde 200 euro! vond ik een beetje te veel! Ben ook wel benieuwd welke kleur balonnen je gaat mogen ophangen spannend seg!
Rach: Mooie buik hoor! Schattige navel ook.. Nou toch nog spannend hoor met Spekkie..Nog een beetje onduidelijk of het nu wel of geen vruchtwater was..iig zitten de beebs nog veilig warm in hun huisje...en gaat het goed met ze..
heey meiden! Pff hier gaat het echt niet zo goed! Heb zn last van me buik! En is er nu ook echt regelmaat in! Om de 10 min harde buiken en echt pijnlijke buik. Ik heb de vk ebeld en ze komt zo even kijken! ze zei het kunnen ook opefenweeen zijn maar die zijn vaak onregelmatiger.. Hoop dat het oefenweeen zijn en hij nog ff lekker een weekje blijft zitten maar ik betwijfel het!
Jeetje, het gaat echt al rommelen bij iedereen! Laat de beebjes allemaal fijn nog maar even zitten bij mams, is toch beter! Al is het wel een fijne gedachte dat de beebjes het nu prima buiten de baarmoeder zouden doen. @Leonie; wat leuk ja, slingers! Heb ik helemaal niet aan gedacht! Ik denk dat ik ook slingers ga halen, leuk! Je hebt me op een idee gebracht! Hier gaat alles goed, gister lekker met vriendinnen en "aanhangers" uit eten geweest. Daarna wou ik nog even mee door naar een zaaltje waar een bandje speelde. Maar de muziek was zo vreselijk hard, dat ik na 5 minuten alweer gegaan ben. Vond het zo zielig voor de beeb! Gek hé, dat dat dan helemaal niet goed voelt!
@Leeuw; ach jee meid, wat spannend! Ik hoop voor je dat het oefenweeen zijn! Heb je al onder de douche gestaan? Als ze afnemen zijn het oefenweeen, en nemen ze toe dan zijn het echte weeen. Tenminste, dat is mij op de zw.gym verteld? Succes!
JEE MB wat zal je zijn geschrokken zeg........ NOu, ik heb gisteravond 1 1/2 uur op de EHBO gezeten. We gingen op visite en toen ik naar de auto liep kreeg ik zo'n harde buik dat die "liesbreuk" echt niet te harden meer was. Heb eerst de HA-post gebeld, maar daar ben je al dood voor je iemand spreekt dus ik zeg tegen manlief ga maar naar de EHBO van MMC Veldhoven, dan worden we iig geholpen. Ik was echt aan het strompelen, niet te geloven wat deed dat pijn. NOu weten jullie dat ik al 2x bij een chirurg (ander ziekenhuis) ben geweest om te laten kijken wat het is en krijg nu deze week een MRI. 2e Chirurg heeft overigens niet eens gekeken of gevoeld terwijl ik op hun verzoek moets terugkomen deze week Ik heb gisteravond een arts en een chirug aan mijn bed gehad en ik heb nog nooit zo'n goede uitleg gekregen....... niet te geloven dat je daarvoor naar de EHBO moet. Een liesbreuk kan het absoluut niet zijn, die bult zit veel te hoog. Ze zijn er hast zeker van (MRI moet dat bevestigen) dat het een vetbult is die nu vreselijk in de verdrukkingkomt. Onze jongen ligt er met zijn rug tegenaan en bij een harde buik staat er zoveel spanning op dat het gewoon erg pijn kan doen. Ze waren zo aardig en vooral geduldig met mij dat ik in staat ben een kaartje te sturen om te bedanken. De andere artsen hebben steeds 2 min naar die bult gekeken/gezocht. Zij hebben met zijn 2-en zo ongeveer 5 keer kunnen zien dat als de baby bewoog of als ik een harde buik kreeg dat die bult flink opzette. IK was zo opgelucht......... natuurlijk moet de MRI het bevestigen want dat konden hun ook niet. Maar het klinkt allemaal 100x logischer dan een liesbreuk. DEVIES: ik moet rustig aan doen, heb te veel harde buiken. Dus weekje weg wordt ingekort tot 2 dagen. MOB: ik ga overigens naar mijn peettante in Twente. Daar logeerde ik vroeger heel veel en wilde die traditie nu nog 1x doen voor dat ik mama wordt! LIEFS PS IK LEES ZO EVEN BIJ OVER SPEKKIE............
goedemorgen... Leeuw spannend ik ben wel erg nieuwsgierig of je nu aan het bevallen bent.. sophia...okeej fijn dat je wat mee zekerheid hebt over die bult...en het valt me inderdaad op dat ze bij de ehbo meer tijd voor je nemen dan bij een gewonen controlle....en als het een vetbult is kunnen ze die dan onder plaatselijke verdofing weghalen? danielle...ik heb gisteren een programma gezien over de ontwikkeling in de buik het laaste fase....dus waar wij nu in zitten....en de baby kan zeker geirriteerd raken van geluiden en vooral als ze zo hard staan..... ook kun je als je en leuk versje elke dag opzegt de baby laten herrineren als hij dadelijk uit de buik is... ik ga maar eens elke dag een liedje van het mobiel boven mijn buik afspelen....want het mobiel hebben we 2x in de box en boven het bedje.... ben benieuwd.... oja hier weer oefen weeen gehad maar begin er wel aan te wennen...ik schrik niet meer zo...
Leeuw ben benieuwd hoe het met je is! Sophia: wat fijn dat je eindelijk zo goed bent verder geholpen ! hopelijk kan je met rusten de pijn wat verminderen ! Doe het rustig aan! Hier een redelijke nacht gehad, man had nachtpost dus moet alleen voor Rhune zorgen, dadelijk met harde buiken tot gevolg. Hij zit nu lief langs me met blokken te spelen kan mama even rusten.
@lynn: toen ik zwanger was van Rhune hield ik dagelijks een muziekknuffel tegen mijn buik. na zijn geboorte als hij ontroostbaar was of niet in slaap geraakte moest ik gewoon die muziekknuffel bij hem leggen en hij was rustig! goed dat je me er aan laat denken want had er helemaal niet meer aan gedacht, dadelijk hier ook eens doen.
Jeetje wat een hoop gerommel al zeg, spannend allemaal. Hopen dat de baby-tjes nog even lekker warm blijven zitten bij iedereen ! Hier weinig nieuws, gelukkig nog steeds totaal geen harde buiken. Het enige waar ik last van heb is dat vreselijk irritante maagzuur... maar goed nog maar een paar weekjes en dan zijn we daar van af. Meiden sterkte allemaal met de laatste loodjes, ik ga lekker douchen en op de bank hangen voor de tv vandaag...
Hoi meiden, Spannend voor Spekkie! Iemand die bij mij in het ziekenhuis lag heeft 7 weken met gebroken vliezen gelegen en dan hebben ze een keizersnede gedaan. Ivm remmen, vorige week was ik 34 weken en toch hebben ze me weeral een kuur weeënremmers gegeven. Ook al hadden ze gezegd dat de kuur op 32 weken de allerlaatste was. Morgen ga ik mijn gyn vragen vanaf wanneer ze me kan inleiden want het word me nu toch veel te zwaar, ik denk vanaf 37/38 weken zeker? Aangezien ik geen baarmoederhals meer heb en 2 cm ontsluiting zou dat vlot moeten gaan denk ik... Als de natuur niet eerder is maar ja, volgens de dokters zou ik de 26 weken niet eens halen en zie... Hebben jullie ook zo'n benauwd gevoel? Ik ben het zoooooooo zat! Einde ego bericht
Leeuw, spannend hoor! Hoop dat de kleine nog even blijft zitten... zou toch beter zijn. Ook hier benieuwd hoe het met Spekkie is nu. Sophia, vervelend dat je idd naar EHBO moet om erachter te komen wat die bult is. Af en toe vraag je je af wat mensen bezield....... Sam, denk dat ze dat idd bij 37/38 weken gaan doen als het echt moet. Hoop voor jou dat het idd vlot gaat, maar volgens mij kan het idd alle kanten nog op. Hier soms ook wel benauwd. Maar, ben er ook achter waarom... Ik ben maar 1.55 en ook al ligt mijn beebje goed met hoofdje naar beneden, hij groeit toch en ik heb maar een kleine buik, waardoor hij toch minder ruimte heeft en sneller bij mijn longen zit. (Helaas ook maag ) Gister wist ik van de pijn niet meer hoe ik moest zitten. Ik weet niet of ik het als oefenweeen op moet vatten, want het is idd heel onregelmatig, of dat het gewoon gevolg is van verkeerde beweging gemaakt hebben of gewoon moeheid van het onnatuurlijk zitten. (Normaal zit ik altijd wat voorover, maar dat gaat nu echt niet meer!) Van de ene kant mag het bij mij nu wel beginnen omdat ik die pijn zo beu ben, van de andere kant toch maar "even" 4 wk wachten omdat dat beter voor beeb is. (En hier nog niet alles klaar is. Kreeg gister bijna schrik.... wat als hij nu....... HELP. ) (Mijn moeder vertelde gister even doodleuk dat zij een maand te vroeg geboren is!)
Leeuw, wat spannend hoop ook dat het oefenweeën zijn. Ga snel doorlezen. Sophia, fijn dat je nu wel echt geholpen bent en er goed naar de bult gekeken is. Wel te gek voor woorden natuurlijk dat je daarvoor naar de EHBO moet. Lynn, ik draai elke avond het liedje van slaapmobieltje af. Ben benieuwd of het gaat helpen. Had je op national geographic gekeken naar the womb? Sushi, word ook gek van al dat maagzuur maar inderdaad het einde is vrij inzicht! Sam, hele dikke knuffel voor jou! Wwjc, wat vervelend dat je last blijft houden van pijn! Ik, vandaag rustig dagje. Gister bijna 2 uurtjes naar de stad was toch beetje te veel van het goede. Veel pijn in buik gehad en bloeddruk was ook meteen hoger. Man gaat vandaag in tuin werken, ik ga er lekker naar zitten kijken. Zet op zijn tijd wel een kopje thee voor hem. Spekkie, hoe gaat het?