MiniUs - hier ook nog een werkende! Hoop het ook tot 36w vol te houden, dus dat betekent nog 2,5 week. Maar het aftellen is nu wel echt begonnen... heerlijk, denk dat die laatste weekjes wel snel zullen gaan (hoop hoop). Ik zit achter de compu en merk alleen wel dat ik veel sneller last van mijn rug krijg, dat is wel irri... Spekkie en Leeuw, hoe is het!.... ben zooo benieuwd!
Jeetje, Leeuw ook spannend. Hoe zal het nu met haar en met Spekkie zijn? Ben erg nieuwsgierig. @Sophia: het is mij ook al opgevallen dat ik bij mijn normale gynaecoloog meestal binnen 5 minuten weer buiten sta en dat ik dan vaak ook niet echt ben gerustgesteld. En als ik onverwacht kom omdat ik bijvoorbeeld heel veel harde buiken heb of de baby zo slecht voel, dan word ik heel uitgebreid onderzocht en wordt mij alles heel goed uitgelegd (over stuitligging, mijn zwangerschapssuiker, het vele vruchtwater en zo hoorde ik de laatste keer dat ik een deels voorliggende placenta heb; was me ook nooit eerder verteld!). @All: ik heb van manlief een heel leuk boek gekregen, een echt aanrader. Het heet "Krijg nou tieten" en is van Claudia de Breij. Het beschrijft op heel herkenbare en humoristische wijze allerlei zwangerschapsverschijnselen. Echt, ik heb veel gelachen om dit boek. En had het in een middagje uit, helaas..... Gisteren een heel goede en onverwacht leuke dag gehad. Eerst samen boodschappen gedaan, toen snel de stad in voor een grotere BH (was echt nodig) en vervolgens kwam mijn schoonmoeder rond 14.30 op de koffie en toen ze net weg was, belde een goede vriend van me dat hij in de buurt was en of de koffie klaar stond. We hebben heel erg leuk bijgekletst. Toen hij wegging, hebben we de frituurpan aangezet en ik wilde net lekker op bed gaan liggen, toen..... andere goede kennissen belden of we het leuk vonden dat ze een kop koffie kwamen drinken. Ja, heel leuk. Zeker omdat ik echt een goede dag had, dan geniet ik er des te meer van. Ze kwamen rond 20.00 en gingen weg om ..... 01.00 uur . Het was dus echt heel gezellig. De baby was ook de hele avond heerlijk actief, echt genoten. Maar vandaag......Ben ik dus niet vooruit te branden. De baby laat zich ook amper voelen (is 'ie soms gisteren uit de stuit weggedraaid en gaan indalen vraag ik me dan af) en ik ben zo sloom en moe..... Da's vast de prijs voor gisteren die ik moet betalen. Gelukkig morgenvroeg afspraak gynaecoloog, dus dan zal ik wel horen of meneer inderdaad is gedraaid, want echt, hij was zo wild gisteren. Schuiven, schoppen enz. En vandaag? Ik moet er echt voor gaan liggen en dan voel ik hem gelukkig wel na een uurtje. Dus, dat scheelt. Misschien is 'ie aan het bijkomen van gisteren, kan ook? Hoe dan ook, we zullen wel zien morgen. Hey meiden, ik ga eten en vanavond The Devil wears Prada kijken. Lekker vanuit bed.......
hoi hoi hier ben ik ook weer eens heb wel aales bij gelezen,maar jeetje wat is er veel geschreven en idd zo te lezen bij de meeste toch al iets aan het rommelen Rach wat een mooie buik heb jij zeg ,ik heb je poll ingevuld en ik denk ook een jongen ,nog maar even en dan zullen we het weten he wat is jou voorgevoel dan ? leeuw en spekkie spannend zeg hoe is het nu met jullie? Lien jeetje jij zal zeker wel geschrokken zijn met je hondje mijn hondje heeft ook epelepsie gehad en de eerste x dacht iik ook echt dat ze dood zou gaan zo erg ik hoop dat het goed blijft gaan met je hondje Wwjc wat naar dat je zo n pijn hebt ik hoop ook voor je dat het snel beterder gaat verder weet ik het zo even niet meer sorry dames hier gaat het redelijk merk nu ook wel dat het echt de laatste loodjes zijn heb van de week de bovenverdieping schoongemaakt echt alle kamers gesopt en gezogen ende ramen van binnen en buiten gedaan nou ik heb het geweten ik had zo n last van mijn bekken en rug toen jeetje dat was niet leuk meer mijn fysio was ook wle een beetje boos die had zoiets van doe het dan keer voor keer,maar ja ik wil het dan gedaan hebben he ,maar we doen het nu maar rustig aan dan en slapen jeetje wat is dat ik slaap zo ontzettend slecht ben elk half uur wakker van de pijn in mijn bekken en dan ben ik om 3 uur klaarwakker om vervolgens niet meer in slaap te komen maar goed ze zeggen als je straks de kleine in je armen hebt ben je alles vergeten nou daar gaan we maar voor einde klaagbericht Groetjes Tup
Spekkie en Leeuw.....hoe gaat het bij jullie? spannend hoor allemaal! Toch nog maar even hopen dat de beebs in de buik blijven! Zo nou ik heb toch alweer een tijdje niets van me laten horen maar lees wel mee hoor. Hoop dat er nu weer wat meer tijd voor is.... Ging allemaal niet zo lekker hier.......maar ik lees dat dat bij meer dames zo is! Voor de rest niet echt verontrustend maar wel erg vervelend....MAAR de jeuk heeft zich nu alleen beperkt tot de binnenkant van mijn armen die dus nu ook helemaal open liggen maar dat is nog te doen. Nog steeds allemaal van die kleine bultjes... Voor de rest erge last van mijn rug, was er 2 weken geleden doorheen gegaan, gebeurt normaal ook wel eens dan neem je een paar sterke pillen en dan gaat het weer over maar dat kan nu natuurlijk niet dus duurt dat stukken langer. Ook last van mijn bekken mede waarschijnlijk door het voorval dus heb nu een bekkenband gehad van de fysio, dat is wel even lekker zeg! Dat masseren is trouwens ook heerlijk (na een tijdje dan he...haha) Nouja enz enz, kleine man veel aanvallen gehad, grote man erg ziek geweest maar als het goed is is iedereen nu aan de beterende hand! Dus NU gaan we toch echt nog even proberen te genieten! Slapen gaat hier wel aardig, wel veel wakker en draaien maar slaap dan gewoon weer verder. Kaartjes druk mee bezig om uit te zoeken, wel moeilijk maar ik denk dat we er wel uit komen! Zag net nog een heeeeele leuke foto voorbij komen in bad met het badeendje, heel erg leuk! A zie het al van kipkip! Ga even nog wat terug lezen...Sorry voor het gezemel maar we verwachten nu echt betere tijden
He lieve dames! Wat wordt het toch spannend hé zo! Vind het wel grappig, nog een meid die ik ken is in verwachting, nu 24 weken. Ik moet wel een beetje lachen als ik hoor waar ze last van heeft allemaal. Het is een beetje een "klagerd" maar ook niet echt zeg maar. Ze noemt de kwaaltjes die ze heeft wel allemaal, maar dan zegt ze erbij; ach ja, hoort erbij hé.. Heeft ook nu al last van haar buik?.. Vind het wel grappig, ik heb zelf nog niet eens echt last van mijn buik, dus vraag me gewoon af wanneer zo iemand daar dan last van heeft? Verder ga ik ook lekker The Devil wears Prada kijken, heerlijk! Morgenvroeg lekker koffie leuten bij mijn zus, en dan morgenmiddag weer naar het ziekenhuis. Ik hoop zo dat de waarden weer gedaald zijn! Voel me verder gewoon wel heel erg goed, dus hoop maar dat dat een goed teken is? Verder ben ik "gewoon" even in Love van osn babyt'tje. Vind het echt een schatje! Zo, dat wou ik even kwijt..
hoi hoi poeh, wat een hoop geschreven weer; er is soms echt geen bijhouden aan! ik doe een poging: ik zag een coole bad-foto van kipkip, leuk! hier morgen maar eens wat plaatsjes schieten, wat oei wat ben ik gegroeid... ben benieuwd hoe het met spekkie en leeuw is; nog niks gelezen van hoe het nu gaat, he? verder heb ik gestemd op rach's poll. ik denk een meisje, géén idee, maar ik had ineens zo'n ingeving. rest: sorry, alweer vergeten. geen onwil, ben gewoon ook moe, want heb veel gedaan vandaag: -kleertjes gesorteerd op maat (shocking; sommige dingen maat 56 en 68 waren even groot! was dus wel een goede tip, die ik van mijn vriendin kreeg. zij had alles gewoon op maat vh label in de kast liggen, en had dus dat sommige dingen dan al te klein waren, omdat ze zo idioot klein vielen. zonde!). -kleertjes maat 74 en groter opgeborgen op zolder. -vriend weggebracht naar voetbal (wilde biertje kunnen drinken). -huis schoongemaakt en opgeruimd, wat broertje en nieuwe vriendin kwamen lunchen. -gelunched dus. was gezellig! leuk meisje, fijn voor 'm. -vriend weer opgehaald. -samen met hond nog rondje bos gedaan. hond erg blij en hard aan het rennen met een big smile op haar snoet. gelukkig gaat het weer goed nu! -auto uitgemest, want die moet morgen voor reparatie van lpg-installatie. -daarna kinderwagen en maxi-cosi in auto gevrot. bijrijdersstoel moet vrij ver naar voren, en ik moet 1 wiel vd kinderwagen af klikken, maar dan past het er goed in! jeeeeh! de kinderwagenbak past dan naast de mc, dus da's wel fijn. -tsja, en toen had ik de kinderwagen tóch al staan (in onderdelen), dus in elkaar gezet, en in de hal een plekje gegeven. daarvoor alle schoenen uitgezocht en opgeruimd, want op die plek staat nu de wagen. -....en toen was ik MOE en ben lekker gaan douchen. mijn lief was ook helemaal gevloerd, dus die ligt al in bed nu. morgen en overmorgen is hij vrij, en gaan we de resterende babydingen regelen. dan zijn we dinsdag helemaal klaar, jippie! zooo, en dan zijn jullie bij deze ook weer bij wat mij betreft. ohja, ik heb de mc-hoes af, en er omheen gedaan. leuk, als zeg ik het zelf. morgen zal ik een foto maken, goed? dooeeeggg!
oja vreselijk van die klagers.... weet je wat vaak is die mensen hupsen nog vaak rond terwijl jij thuis op de bank zit met je PCM-tje (in stilt te lijden hihi) en als ze bevallen zijn hebben ze de ergste bevallingsverhalen enzo maar uiteindelijk lopen ze wel na een paar dagen weer achter die wagen zonder ook maar een hechting haha, ik heb ook zo'n vriendin gehad maar daar heb ik op den duur mee gebroken, alles draaide om haar en altijd bv advies vragen, dan gaf je advies en luisterde ze echo nooit (op zich niet erg maar word wel irritant!) ze zoog echt de energie uit mij, ik dacht wel eens bij mezelf MENS loop eens een dag in mijn schoenen, ik wed dat je dan aan het einde van de dag jankt van de pijn en moeheid en mij zie je dan ook nog gewoon lachen.. maarja aan de andere kant ik "gun" haar een gezond lijf en dat ze nooit beter hoeft te weten (en ooit ECHT eens wat krijgt) Ik heb mijn nieuwe weekfoto erin gezet, ik had voor deze week niet echt het idee of ie groot aanvoelde mijn buik maar deze week heb ik echt opeens zoiets van PFFFF , mijn rug en bekken doen een beetje moeilijk en heb dikke enkeltjes (niet zo erg als bij dean maar toch) ik ben moe maar goed vandaag ligt het helemaal aan mezelf want heb veel gepoetst (samen met mijn man) heb nu wel effe spijt hoor (ben kapot) maar morgen als ik die kamers binnenloop die ik gedaan heb komt er vast een hele grote smile op mijn gezicht haha!
ik heb dat boekje ook besteld, mijn mannetje vertelde dat ie dat boekje leuk vond dus dacht even naar bol.com.. @kipkip LEUK ZEG die in je bad, ik probeer steeds in bad maar ze worden nooit zo leuk hmmmm maar deze is erg cute!
Boek staat ook op mijn lijstje. Grappig.... Lien, wat heb jij veel gedaan! Hoop niet dat je dat morgen gaat bezuren.... Danielle, ik had ook al heel snel last van mijn buik. Heb heel wat buikpijn gehad en gyn kon niet vertellen waar het vandaan kwam. Maar idd sommige mensen kunnen echte klagers zijn die niets kunnen hebben.
Succes morgen in het ziekenhuis Danielle! En sterkte voor de anderen die klachten hebben. Ik heb even een vraagje, ik las dat de "linea negra" stopt bij je navel als je een jongetje krijgt en bij meisjes loopt die nog door. Bij mij klopt het in ieder geval. Bij jullie? Dus Rach, even een foto van de voorkant van je buik Ik wist trouwens tot vandaag niet dat die er zat maar zag het net op een nieuwe foto. Waar staat die lijst ook al weer, wie wat krijgt? Want dan zou Danielle gezien haar foto een jongetje krijgen, wilde even kijken of dit klopt...
Hier weer de hele avond al last, zal mijn bedje eens inkruipen en dan maar hopen dat het stopt! @kipkip: hier klopte dat van die linea negra tot een dikke week geleden. bij mijn zoontje zat die al heel snel tot onder mijn borst maar nu stopte hij dus aan mijn navel maar sinds een dikke week loopt hij ook weer door tot vanboven. dus denk weer een of ander bakerpraatje
Goeiemorgen! Hier alweer klaarwakker, beeb heeft de hik en ik rommelende darmen. Heb ostipatie, altijd al gehad hoor. Nu dus de nodige extra poeders en drankjes gehad omdat het niet loskomt. Nu wel iets, en het rommelt haha, maak me toch een herrie. Neem naast de medicatie nog maar een berg sinasappelsap. Hoop straks nog even te kunnen slapen. Sophia hoe gaat het nu met de pijn? Fijn dat er nu eens goed naar gekeken is. Ik voel nu ineens een dikke bobbel onder mijn ribben, vraag me af welk stuk beeb dat nu weer is. Laatste controle lag het ingedaald, wel iets beweegbaar, zou het nog gedraaid kunnen zijn? Of zou het een kontje zijn? Nog meer mensen geen idee er van hoe je beeb opgerold in je buik zit? Vind het zo wonderlijk en zo mooi! Sam ben benieuwd! Sylvie is het nog wat rustig bij jou? En Leeuw? Linea negra loopt hier bijna tot tussen mijn boobs, dus hier gaat het niet op! Boek van Claudia de Brij wil ik ook bestellen, las haar verhaal in de ouders van nu. IMD vroeg me af of Miley ook voorloopt op groei net als Dean? Werd je bij Dean ingeleid ivm de grootte? Ik snap iets niet he, laatst is een ex-collega van mij bevallen van een 11ponder en van de week iemand in de plaats waar manlief vandaan komt ook, 11 pond en 58 cm, ik snap niet dat ze zulke vrouwen niet eerder helpen!
Ze gaan het wel in de gaten houden, dean die groeide op het laatste moment pas echt razend (500 gram per week) die had over de 10-11 pond geweest als ze me door hadden laten lopen en omdat ik zo zoveel weken voorweeen had en al een beetje ontsluiting hadden ze zoiets van de leiden we haar in (ik hield ook extreem veel vocht vast , bleek later door dat mijn albumine waardes niet goed waren, albumine=eiwit) heeft 9 maanden geduurd voordat het normaal was! Voorlopig loopt ze qua fundushoogte (baarmoeder) hetzelfde als Dean dus ze houden het in de gaten en krijg nog groeiecho(s) Kijk ik ben best groot 183 cm dus een groter kindje past ook wel bij me, maar blijkbaar heb ik iets met grote hoofdjes want die van was 37 cm (gemiddeld is 30-32 cm) en had hierdoor bijna een totaalruptuur dus als het nog groter word als Dean zie ik dat zelf (en de gyn bij wie ik liep) ook niet echt zitten, de VK is echter een ander verhaal die laten je makkelijk doorlopen en vinden het doodnormaal (maar als je dan met spoed naar het ziekenhuis moet omdat het niet past zit jij met de gebakken peren) zeker als je 30 minuten moet rijden dus daarom wil ik zoiezo in het ziekenhuis bevallen (ZH is hier te ver weg) en vertrouw mijn VK echt niet zo eigenlijk..
oja ik heb de "geboren!" lijst aangemaakt, spannend het is nu maart dus deze maand gaan er zeker al beebjes geboren worden! mochten jullie iets erbij willen dan graag even doorgeven (site kan je komen door op "website" te klikken bij mij of bij Pientje)
Ik ben ook zo benieuwd hoe het met de spekkie en leeuw is....Maar ook wie dr nu als eerste haar baby(s) mag verwelkomen! Hier duurt het nog wel ff denk ik.Bij bryan ook precies 40 weken voldragen, en niks van te voren voelen aankomen. Bij mij braken mijn vliezen en toen voelde ik pas weeen!dus ben erg benieuwd hoe het dit keer zal gaan....!vind het nu wel eng worden ..ahhahaha Maar goed, heb men aardapeltjes alweer geschlt en heb en een heerlijk braadstuk opstaan voor vanavond!jum jum.... dan ga ik zometeen maar ff aankleden, en kijken wat ik kan gaan doen vandaag! fijne dag allemaal...
@Kipkip; mijn lijn loopt nu door tot onder mijn borsten? En ik denk zelf, omdat iedereen denkt (inclusief wij zelf) dat we een jochie krijgen, dat we een meisje krijgen... Snap je het nog? hahaha Ben benieuwd! En bedankt voor het succes wensen! @wwjc19; ik bedoelde niet met last hebben van de buik pijn hebben, maar ze zegt dat ze nu al last heeft van de grootte zeg maar. Met fietsen en met bukken etc... En ik wil ook helemaal niemand veroordelen hoor, absoluut niet, de een zal wat meer last hebben dan de ander. Maar ik denk bij haar wel; kom op zeg, je moet nog wel ff! En die buik wordt nog wel dikker.!:-D
@Jodie; hier ook geen idee hoe de beeb ligt! Ene keer denk ik met de bibs aan de linkerkant, andere keer aan de rechterkant? Soms is de beeb ook ineens aan het schokken en druk aan het doen, dat ik denk dat hij/zij weer in spiegelbeeld gaat draaien? Hoofdje lag al wel iets ingedaald in de bekken, dus draaien naar stuit is onmogelijk toch?
Goedemorgen allemaal! Linea Nigra; ik heb geen idee hoe dat zit en of er iets klopt.. Ik heb bij beide zwangerschappen geen linea gehad. Nou heb ik van mezelf al bijzonder weinig pigment, dus wellicht heeft het daar iets mee te maken.. Maar goed.. aan mij hebben jullie dus niks wat dat betreft.. Iemand (weet even niet meer wie) vroeg hoe zwaar (licht) mijn dochter was.. die was 5,5 pond.. Deze zal iets groter zijn; maar daarom draag ik dus liever nog een poosje door; beetje vet kweken op die kleine armpjes en beentjes En dat terwijl ik zelf bij de geboorte ruim 9 pond was.. had dus ook echt niet gerekend op een klein wurmpie.. Verder alles redelijk hier.. Nog steeds heel onrustig met harde buiken en ongipijntjes.. we zullen wel zien. Moet zo naar de vk voor controle, dus zal het wel even melden.. Zal wel voorwerk zijn; heb ik bij Isabelle geen last van gehad; dus kan het ook niet echt 'herkennen'. Goh, Leeuw en Spekkie.. ze zijn wel rustig.. ben heel benieuwd.. @IMD; heb je nog wat gehoord via sms? Enne, op het lijstje mag je bij mij erachter zetten: ZB en BV Zag een lege ruimte.. en de bult bij de ribben.. ik ga het zo even vragen aan de vk denk ik; ik heb dat ook, en ben ook wel benieuwd wat dat nou eigenlijk is.. ook omdat ukkie hier (grotendeels) ligt ingedaald..