Over een doptone, toen ik met 15 weken EINDELIJK het hartje van de VK mocht gaan horen moest ik HAAR uitleggen waar de baby lag omdat zij hem niet kon vinden (hoezo was je dan gestressed geweest ze deed er zo lang over dat ik dat ding heb afgepakt en uit heb gelegd hoe de beeb lag haha) ze was NOT AMUSED Ja 50 uur is bij ons parttime (ligt dubbel) zo noemen wij dat altijd voor de gein onze mannen (mijn vader, man) werken toch wel minimaal 60 uur en gemiddeld 80 uur) Ik zelf werk maar 20-30 uur op kantoor, ik doe de administratie, offertes, verkoop eerst kon ik geen verlof nemen maar sinds kort helpt mijn zusje mee in de zaak en daardoor kan ik nu minder werken en ben ik flexibeler, onze zoon zit op kantoor dus ik telefoon tegelijkertijd dat ik hem eten geef (gebeurd regelmatig) hij is echt extreem makkelijk (ik denk ook mede doordat we hem met zijn allen opvoeden) soms voelt het een beetje raar (als je het niet gewend bent) maar kids opvoeden doen wij met het hele gezind (opa, oma, zusje zelfs een chauffeur houd de beeb af en toe vast als er wat getekend moet worden, wij weten niet beter..soms is het wel stressy hoor...dean gaat nu 2 middagen naar het KDV toe *helemaal tegen mijn zin in* m aar ik merk dat hij behoefte heeft aan contacten met andere kindjes dus moet ik mijn eigen gevoelens over kinderopvang opzij zetten en EERLIJK is EERLIJK alleen maar te moeten werken en niet allebei lijkt me heerlijk rustgevend!
Hier hebben we een verloskundigen praktijk met meerdere verloskundigen. Krijg niet elke keer dezelfde dacht ik en met de bevalling is het dacht ik maar net wie er dienst heeft.
Sjonge, jullie kletsen nogal zeg kan het bijna niet bijhouden! Heb ook niet alles gelezen hoor... Ik heb eigenlijk bijna geen 'klachten' ik voel me ook niet echt zwanger... Ik heb wel een soort krampen zoals bij een ongi. Ben ook wel moe, maar s ochtends dan weer vroeg wakker o,ja en niet te genieten, zo chagrijnig afentoe Het lijkt wel of mn buik al aan het veranderen is. Ik ben nogal slank, dus ik vrees dat je snel veranderingen ziet, is dat terecht? Ik zou het het liefst niet al te vroeg vertellen namelijk... Jullie hadden het over werken. Ik werk nu fulltime (36 uur) mn man ook (40 uur). Ik ga wel minder werken maar hoeveel minder weet ik nog niet Nog ff een vraagje. Ik dacht altijd dat je eerste echo pas met 12 weken was, maar zie hier al echo's met 8 of 9 weken, wat is ongeveer het gemiddelde?
weer een dag kado nu misschien niet zo belangrijk maar straks als je 40 weken zwanger bent is die ene dag heerlijk als je eerder bevalt..
Hi Imd, Wat voor soort bedrijf hebben jullie? Mijn vriend is ook zelfstandig ondernemer (Schildersbedrijf) maar hij gaat wel met mij mee naar de VK, ik probeer de afspraken zo gunstig mogelijk in te plannen. Je hebt gelijk dat tijd geld kost, maar die van mij haalt dat op een andere dag wel weer in. Of hij blijft de zelfde dag nog 2 uurtjes langer werken. Ik vind het wel een heel fijn idee, dat hij gewoon met mij mee gaat. Je kiest samen toch voor een kindje. En misschien dat jij de afspraken bij de VK niet bijzonder vind, hetzelfde als bij de tandarts. Ik vergelijk het toch niet echt daarmee. Mijn vriend hoeft bij een ingreep bij de tandarts niet mijn handje vast te houden.. maar zoiets als samen een kindje krijgen vind ik toch geen kleinigheidje. Wie weet dat ik bij de 2e ook wel makkelijker er mee om ga.. dan zal ik eerst nog moeten uitvinden
ik vind 12 weken niet normaal, dan heb je geen keuze meer of je nekplooi wel wil ja of nee als je toevallig een week langer zwanger bent als je dacht. Maar zoiezo die spanning 8 weken lang zeg VRESELIJK! Ik verzorg anders zelf wel een echo (kan je gewoon zelf plannen tegenwoordig)
prima ik werk op een kdv.... komt voor mijn een beetje cru over ik vind het in iedergeval 50 uur genoeg...maar goed jullie hebben een eigen bedrijf en wij niet...dus ik ken dat niet....
Ik weet nog niet hoe het hier in de regio gaat... Ik ga een afspraak maken voor de HA voor vrijdag. Die zal me wel naar de VK doorverwijzen, maar dan kan ik de eerste vraagjes daar al kwijt. De VK's zitten hier allemaal in het ziekenhuis. Je kan hier ook alleen maar in het ziekenhuis bevallen, tenzij je HA de bevalling begeleidt... Ik denk niet dat ik een nekplooi meting wil.... Ik zal het sowieso willen houden, en heb het idee dat je dan niet meer onbezorgd zwanger kan zijn ofzo
Je zult wel op den duur zien dat er niets aan is om naar de VK te gaan en misschien is de eerste keer leuk en spannend maar daarna word het zo normaal, zeker bij een tweede.. Mijn vriend die moet soms 2 uur rijden voordat hij bij een werk is dus kan niet effe tussendoor naar huis komen, bij ons hebben ze alleen maar spreekuur bij de VK tussen 11-14 of 15 weet ik effe niet meer precies dus is niet te plannen verder. mijn man gaat om 4-5 uur van huis weg en komt pas na het eten thuis (lang leve de magnetron) het naar de VK gaan heeft niet veel te maken met het samen een kindje krijgen, ik zal je een bezoekje uitleggen Je komt binnen, ze vraagt hoe het gaat jij zegt KLOTE zij zegt niets, ga maar even liggen ze voelt je buik, daarna mag je op de weegschaal mag je gaan zitten neemt ze je bloeddruk op ze maakt de volgende afspraak en klaar.. niet echt bijzonder te noemen Wij leggen sportvelden aan, onderhouden dezen en richten deze in (bv de Arena hebben we pas dug outs geleverd, gemonteerd) er zijn ook wel eens dagen dat hij vroeg thuis is (of laat weggaat zoals met de vorst) de boog kan niet altijd gespannen staan maar dan gaan ze bv hier spullen in elkaar zetten of machines onderhouden. Ik ben niet anders gewend ik zou echt gek worden van een man die om 4-5 uur elke dag zou thuis zijn ik ben daar niet voor gemaakt ik ben TE zelfstandig daarvoor als ik mijn mannetje niet had ontmoet had ik BAM mama geweest niet veel mannen kunnen daartegen als je zo bent zoals mij gelukkig vullen wij elkaar goed aan hij houd van een vrouw die dingen zelf regelt (ik doe zelf de kinderkamer wel, maak de kachel, sous de muren heb ik hem niet voor nodig en dat vind hij geweldig) Voor ons werkt dit prima vooral omdat ze veel met het HELE gezin doen (opa en oma enzo erbij) de vrouwen zorgen voor zichzelf en regelen alles zelf en de mannen zijn dat zo gewend, raar maar het werkt haha DAT zegt niet dat ik hem nooit eens mis als ik me eens niet lekker voel ofzo hoor..ik houd vreselijk veel van hem en als ie thuis is is ie er 100% voor mij, geen computer voor hem, of gameconsole, of uit met zijn vrienden 100% isabel en onze zoon (als ie nog wakker is) wij gaan ook nooit uit om deze reden denk ik wij zijn juist blij als we samen thuis zijn
vind het altijd jammer dat mensen een 2e zwangerschap als normaal gaan zien....dit is overigens mijn mening... Fijn in iedergeval dat jullie we gelukkig zijn met elkaar...dat is het belangrijkste...je moet doen waar je je gelukkig bij voelt.....ik ga lekker alles zelf onder vinden en misschien denk ik er bij de 2e wel het zelfde over (als die er ooit mag komen)
voor mij is het sowieso al bijzonder om zwanger te raken, staan jullie daar weleens bij stil? jullie hebben het kind samen verwekt tussen de dekens, intiem. Bij ons heeft een wildvreemde laborante ons kindje 'gemaakt'. een 2e zwangerschap zou ook absoluut niet normaal zijn voor mij, als die er al mag komen.
mensen gaan heel anders om met zwangerschappen en das juist ook leuk om te zien die verschillen, het verschilt misschien ook of je heel lang bezig bent of zoals ons binnen 1 ronde zwanger bent? geen idee? Zo beval ik liever 10 keer als ik 1 keer naar de tandarts heen ga ik heb een hele hoge pijngrens en ben heel nuchter terwijl andere vrouwen hier 30 weken tegenop zien... Ik vind het leuk voor jullie hoe jullie ermee omgaan heeft iets liefs en past perfect bij jou dan (denk ik ik ken je natuurlijk niet) wel effe mailen he als je over 20 weken zegt nou Isabel moet ik weer naar die klote VK toe HAHA (just kidding meid snappie wel he?)
ach ja, ik zie het allemaal wel. Laat het allemaal rustig op me af komen. Ik ga er ook maar niet vanuit dat mijn vriend een week lang thuis gaat blijven tijdens de kraamperiode, dat zou ons ook te veel geld kosten. Maar wie weet heb ik dan een hele lieve moeder een schoonmoeder in de buurt die me komen helpen. Maar lijkt me leuk werk wat jou vriend doet. Ik herken het wel wat jij zegt dat als jullie samen zijn echt genieten. Dat hebben wij ook omdat hij zoveel uren maakt, dat wanneer je samen kan zijn het ook heerlijk is om samen te zijn. Maar toch genieten wij ook van samen leuke dingen doen met vrienden, familie etc. Jullie zullen ook niet zo vaak op vakantie gaan of nemen zeker? Wij hebben dit jaar nog maar 8 dagen vakantie gehad samen, maar in september gaan we er nog wel even lekker tussenuit met z'n 2en. Moet zeggen ben wel toe aan vakantie. Zie dat jullie bijna gaan trouwen, leuk hoor! Fijne dag gewenst alvast!
ik mag niet naar de vk...en ik moet misschien om en om de week naar de gyn dus dat word nog gezellig...maar goed ik werk ook maar 18 uur per week en dan heb ik meteen op vulling he...
ja daar maken we dan liever tijd voor (voor vakantie) wij hebben twee huizen in spanje (die wij verhuren) en gaan daar regelmatig even heen en we gaan regelmatig helemaal weg naar curacao zijn we pas geweest omdat mijn vriend helemaal dol is op duiken. Het is heel lastig inplannen maar dat doen we dan vaak wanneer het rustig is (bv vorst periode) en vakantie vinden we erg belangrijk dan...
Wij zitten allebei in het onderwijs, dus heerlijk altijd samen vakantie! Vind het heerlijk om veel tijd samen door te brengen, al heb ik ook behoeften aan mijn eigen tijd met vriendinnen enz. We hebben daar een goede balans in gevonden. Eerder had ik trouwens geschreven dat er maar 1 verloskundige in de buurt is maar daarmee bedoelde ik, net zo als iemand anders al schreef weet niet meer wie, dat het 1 praktijk is. Heb dus steeds die verloskundige die dienst heeft, geen vaste.
haha opvulling, ik hoop voor jou dat je niet zo vaak hoeft (dat betekend dan ook dat alles goed gaat he?)
Hoe komt het Lynn dat je misschien alleen naar gyn mag en niet naar verloskundige? Misschien heb je dat al ergens opgeschreven maar weet het niet meer, sorry daarvoor