April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

inderdaad speciale datum rach!

Ik ben met Dean bevallen op 29.08 maar kreeg pas de volgende periode kinderbijslag :rolleyes: terwijl ik had bedacht dat je dan inderdaad in september al zou krijgen maar helaas pindakaas..

Maar gaat allemaal redelijk vanzelf, formulier invullen wat je thuiskrijgt en voila je bent klaar..

@Leonie erg he als je niets meer past qua schoenen, ik heb gelukkig nog 1 paar wat ik heel goed pas (is eigenlijk normaal te groot) en zien er nog redelijk uit, het enige nadeel het zijn sandalen dus iedereen staart je aan alsof je malloot bent maar ik heb ook zulke warme voeten dat ik normale schoenen geeneens fijn vind...

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@mimi ik snap het nu! ;)
    @sushi vervelend zeg dat ze nog stuit ligt! Ben benieuwd of je idd donderdag te horen krijgt over ks en datum enzo..!
    @eenwondertje heb ik ook hoor, dagen vol gestuiter en dan waarin ik nauwelijks iets voel.
    @leonie ik heb geen idee, moet ze denk ik maar eens bellen, maar ben goed in uitstellen ;) vanaf zaterdag thuis bevallen, maar weet geneens hoe en wat :rolleyes:
    Die schoenenprobleem herken ik! :) mijn laarzen passen echt niet meer dicht :oops: Je krijgt idd het kinderbijslagformulier thuis gestuurd.
    @rach :) lekker verwarrend dan! is er ook nog iets gebeurd op 09-06-03?

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    mimi..misschien www.toddler.nl iets!Is gratis maar weet niet of je een wachtwoord kan instellen, lijkt me wel!

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Owja kijk dat wist ik niet ;)

Volgens mij klopt dat niet van die kinderbijslag.
    Beval je in maart, dan krijg je je 1e KB in juli.
    Beval je na april, dan krijg je je 1e KB in oktober...helaas pindakaas :p

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ja pientje wat jij zegt klopt over de kinderbijslag..maar iedereen krijgt even veel maanden dus het maakt verder niet veel uit...

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies die 60 euro per maand is ook niet echt een vetpot dus zie ik toch alleen maar als bonus ik stort hem altijd naar dean zijn spaarrekening :) (en ja die van Miley straks naar HAAR spaarrekening natuurlijk ) haha ik vul dit altijd aan met 25 euro en mijn ouders storten er nog altijd 25 euro bij, en mijn schoonmoeder heeft vorig jaar 50 euro per maand voor hem gespaard dus hij spaart 160 euro per maand (de rijke stinkerd! hihi)

die heeft al dik 2000 euro op zijn rekening staan nu lekker spaarcentje dacht ik zo voor een anderhalf jarige

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Doet hij idd best goed!

8. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Oh Leonie... Dat was ik die hoopte dat je geen kramp zou krijgen... Schijnt een veel voorkomende kwaal te zijn aan het einde van de zwangerschap. Rondjes draaien met je voeten wil ook nog wel een helpen staat in mijn zwangerschapsboek.

IMD: Fijn dat je nu allemaal complimenten kreeg bij de VK. Vreemd he, dat ze allemaal andere dingen zeggen. Schijnt met de kraamhulp ook zo te zijn. Ik hoop dat ik de hele week dezelfde heb straks.

Sushi: Jammer dat de kleine nog in stuit ligt. Ik hoop echt voor je dat dit nog veranderd. Een draaipoging schijnt geen pretje te zijn hoorde ik.

Wat betreft de datum: Ik ga voor 09-04-09. Volle maan en een mooie datum. Zelf ben ik 19 maart jarig en mijn nichtje 31 maart dus die data vallen af. Dan wil ik ook geen 1 april. 6 April is een vriendin jarig dus ook liever niet. Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit.

Hier vannacht ook slecht geslapen. Moest er 5x uit om te plassen. En dan ook niet zo'n klein beetje! En warm dat ik het weer had op die waterdichte molton! Zal blij zijn als dat ding er weer vanaf kan.

Vanavond info-avond in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd.

WWJC: Ik vind jouw kaartje mooi! Zal wel grappig zijn als alle gegevens straks kloppen die je hebt ingevuld :)
    Ze meten niet in elk ziekenhuis de kindjes meer op toch? Kun je daar dan wel om vragen? Wij willen het wel graag weten en op het kaartje vermelden namelijk... Sterker nog, wij hebben een kaartje gekozen waarbij er speciaal een vakje is voor de lengte...

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb het toen speciaal gevraagd op de afdeling (en zelf een meetlint meegenomen want die hadden ze niet, dus das wel een tipje dan!) ze deden het uit zichzelf niet maar heb gewoon even gezegd dat ik dat voor het kaartje nodig had..

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    leonie...je bedoelt krampen in je kuiten? weet je wat helpt....op koude tegel vloer gaan staan.....bij mij helpt het...dus als je het hebt naar de badkamer lopen en daar even op een koud gedeelte gaan staan..

11. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Heel bericht getypt staat er : Could not connct to detabase.........en weg was mijn hele bericht......dat is niet leuk......

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    De kans dat ze nog uit zich zelf draait is vrij klein omdat ze al zolang ik haar goed kan voelen zo ligt... echt een voorkeurshouding dus. Daar komt bij dat de voorliggende placenta niet mee werkt in een draaipoging in het ziekenhuis... Kans is dus inderdaad groot dat het een keizersnede wordt. We hebben dan stiekum wel een voorkeursdatum als we daar wat over in te brengen hebben... Mijn vriend zijn moeder is vorig jaar overleden en zijn vader 3 jaar daarvoor, dus we zouden het wel heel mooi vinden als ze op de verjaardag van zijn moeder geboren kan/mag worden.... en dat is 23 maart... Daar komt bij dat ze dan precies tussen mij (16 maart) en mijn moeder (1 april) in zit... Hoop donderdag meer te weten...

Bedzeiltje: Heb ik hier nog niet liggen, denk ook niet dat het meer hoeft ;)
    Meten: Doen ze bij ons inderdaad niet meer, ivm de heupjes begreep ik...
    Imd: Goed van jullie dat sparen, dat willen wij inderdaad ook gaan doen.

13. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    mamafiona, dat is inderdaad niet leuk!

Lynn, wij hebben overal vloerverwarming dus alle tegels zijn redelijk warm nog 's nachts.
    Oh nee, in de douche zelf zit geen verwarming dus dat kan wel. Ga het proberen, bedankt voor tip.

Moet nu echt aan de strijk beginnen, helemaal geen zin in! Maar zitten ook lakentjes bij voor de kleine, dat vind ik nu nog wel leuk om te doen!

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Oh, over meten. Hier doen ze ook wel dat ze een kindje neer leggen op een soort van meetlat en wachten tot kindje zichzelf strekt en dan meetlat aanschuiven. Dan kom je ook op cm uit. Dus kindje ligt dan eigenlijk in een soort van bak waarvan de achterkant naar voren te schuiven is.
    Zo is het in ieder geval gedaan bij vriendin van mij door vk.
    Weet niet of ze het hier in het ziekenhus opmeten.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja net na de geboorte meten is niet helemaal correct omdat ze nog "uit moeten vouwen" dus klopt niet helemaal.. (ze strekken ze niet uit vanwege de heupjes idd)

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    sushi dus wij zullen wel indezelfde week een keizersnede krijgen want we zijn ongv even ver....
    ik hoop echt vrijdag meer te weten.....

17. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Ach, al meten ze maar een beetje... Hoeft van mij niet helemaal precies te zijn, maar dan is wel ons kaartje compleet. ;)

Leonie: Ik heb nog nooit met zoveel plezier staan strijken als de kleertjes en lakentjes van de beeb! :D Wat gaat dat snel! Strijkbout erop en in 1x was hele rompertje gestreken hahahaha :D
    En inderdaad, het is gewoon leuk om te doen voor de kleine. Zullen we dat nog lang denken? ;)

IMD: wij gaan inderdaad ook een rekening openen voor de kleine. Mijn ouders hebben dat destijds ook gedaan. Ideaal als ze gaan studeren of op zichzelf wonen. Denk dat het 50 euro per maand gaat worden.
    En dan ga ik maar even een meetlint in mijn tas stoppen. :p

18. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Hey meiden!

Even vlug hoor, ik moest even iets laten weten...

Alles helemaal goed hier! De bevalling was echt heftig, en pijnlijk, maar gegaan volgens het boekje en na een uur persen werd Ivar geboren. Hij had een geweldige start (flink veel krijsen met behoorlijk volume) en mocht lekker een tijdje bij me liggen. Maar veel tijd was daar niet voor, want Bran moest er ook nog uit en na een pauze van 15 minuten en nog eens 15 minuten persen kwam ook Bran ter wereld. Ivar is gewoon in hoofdligging geboren, maar Bran in onvolledige stui (eerst een voet naar buiten en toen pas de billen). Na eventjes wat blauw zien werd Bran ook heel snel mooi roze en ook hij deed het prima. De kinderarts was er helemaal blij mee.

Ik heb na de gebroken vliezen 24 uur rust in mijn buik gehad, maar ondanks de remmers zat ik zondagmiddag toch op 4 cm al. Dus naar de verloskamer, die laatste helse 6 cm nog en toen had ik mijn mannetjes daar! En ze zijn zo mooi... en zo klein, en zo compleet en zo sterk!

Oh, ik las wat vragen over het remmen. Mijn due date was verder terug gezet dan de metingen, voor de zekerheid. Dus volgens de officiele papieren zou ik morgen pas 34 weken zijn, ook al gaven de metingen een week eerder aan ongeveer. Dus beetje gestuntel met de berekeningen, maar ze hebben supergewichten voor deze termijn en ademen ook ontzettend goed. Maar vandaar dat ik dus toch nog remmers kreeg, want ondanks gebroken vliezen had het ook gerust nog een week of langer kunnen (en mogen) duren. Ik had een hoog scheurtje in beide vliezen, en meer dan voldoende vruchtwater wat zich ook goed herstelde. Maar goed, ondanks de remmer zette het toch door.

De borstvoeding begint ook goed op gang te komen! Ze hebben allebei al een paar keer bij me gedronken, en ongelooflijk hoe goed ze dat doen voor hun premature formaatje. Zo krachtig, en zo tevreden. Onvoorstelbaar. Ik kolf tussendoor om de productie op gang te brengen, maar ik heb nu al wat stuwing en vanochtend de eerste toeschietreflex tijdens het kolven, dus ik heb er goede hoop op. De lactatiekundige is er vandaag ook bij geweest en ik heb dikke pluimen gekregen voor mijn mannetjes en het goede aanleggen. Echt, dat voelde ZO goed! Net dat zetje wat ik nodig had om mijn onzekerheid weg te krijgen. Ik ga d'r gewoon voor, twee babies aan de borst.

Maar, ik ga weer gauw van de laptop af hier. Ik ben moe, even wat rusten en straks weer kolven. Vanavond weer een voeding voor allebei (hoop ik) en ook gauw nog even een voedingsbeha online bestellen.

Ik zal gauw een fotootje plaatsen en laat snel weer iets horen!

Bedankt voor al jullie liefs! :D

19. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    O Spekkie, wat fijn dat alles zo goed gaat met beide mannetjes! En met jou uiteraard! Geniet er maar lekker van, meis!

20. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Spekkie: Fijn zeg dat alles goed gaat met jullie.. :D Weer een geruststelling voor iedereen..
    Goed hoor dat je de BV doorzet en dat het goed gaat..Supersterke kereltjes heb je.. :thumup: ..Wees er maar supertrots op!
    Ik ben benieuwd naar de fotos..
    Geniet van je kindjes..

Deel Deze Pagina