April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ja ze had een echo foto met datum en nu wel papieren van de gyn.

We hebben ook gezegd dat ze niet meer welkom is omdat we zulke mensen niet als vrienden willen. Ik geloof dat ze graag erbij wilde horen.

Ik wil ook niet overtijd lopen hoor. Met mijn dochter al gedaan en dat vond ik toen ook niks. Maar als het echt in de genen kan zitten dan zou deze ook te laat komen. Bij mijn moeder kwamen we allemaal te laat

2. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Mimi he bah zulke mensen vind ik altijd maar eng die hebben echt een steekje los. Of geen geweten gevoel hoe je het ook wilt noemen. Brrr Niet best dat ze nu echt zwanger is dalijk doet ze nog wat met dat kind om in de belangstelling te staan. gets

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    weet je dat ik het niet kan uitstaan dat ik haar nog geloofde ook.

In december vertelde ze dat ze rustig aan moest doen omdat haar kindje op haar maag drukte waardoor ze vaak moest overgeven. Juist omdat ze op het eind liep.

Achteraf dacht ik ook. Het zal wel de misselijkheid geweest zijn van het begin. Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die daar over liegen. Er zijn genoeg vrouwen die zoiets echt meemaken.
    Ik ken er trouwens 1 die dat ook echt meegemaakt heb. Daarom maakte ik me ook zoveel zorgen om haar.
    Heb ik harde buiken geriskeerd voor haar. Pffff. sorrie als ik er nog aan denk word ik boos.

Ik ga even de was doen even wat anders nu. pfffff

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gadver mimi dat mensen over zoiets zo kunnen liegen, daar moet ik echt van kotsen.. wij hebben zo iemand op ons aug'07 forum gehad, ze loog zichzelf ook helemaal vast!

Haar man had (of heeft ? weet niet) kanker en lag al periode in het ziekenhuis en in DIE periode had ze zwanger moeten worden, nu ZOU dat nog kunnen (al ik me dan niet echt kan voorstellen IN het ziekenhui met chemokuur maar goed ZOU KUNNEN) toen was ze zolang zwanger en toen weer korter en wij maar vragen om een echofoto en die kwam maar niet en toen was ze het opeens "kwijt" heel vaag allemaal..

Ik vind het echt erg als je over zoiets kan liegen, ik houd zoiezo niet zo van liegen..

Ik zou even een tijdelijk voodoopoppetje maken van je "vriendin" en even jezelf te buiten gaan met dit poppetje mimi :)

5. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Groot gelijk. ff je zinnen verzetten!
    De schilder is hier klaar! Het viel gelukkig wel mee met schrapen. Dus nu kan ik even wat gaan eten en dan lekker in bed liggen.

6. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Jeetje Mimi, wat een verhaal....mijn mond viel echt open toen ik het las! Zo iemand wil je inderdaad niet als vriendin, je weet bij zo iemand nooit wanneer ze wel of niet de waarheid vertellen!

Dames gister intake kraamzorg gehad en krijg gewoon 49 uur. Ze vroegen alleen wel of ik bezwaar had tegen een leerling, dat heb ik opzich niet maar we hebben niet zo een groot huis en het lijkt me niet echt een prettig idee als er 2 van de kraamzorg rondlopen, mijn vriend en misschien ook ngo schoonzus of schoonmoeder. Toen zei ze maar de leerling kan ook alleen komen...uhmmm een leerling heeft toch begeleiding nodig?

Ze zei dat ik altijd nog aan kon gven of ik het wel of niet wil en ik denk dat ik het toch liever niet heb...is dit raar?

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nee da's niet raar Brenda. Iedereen denkt daar voor zichzelf anders over.

Ik heb aangegeven dat ik het prima vind. Maar ja, ik zit in het MBO-onderwijs en mijn mentorleerlingen zijn ook altijd op zoek naar stageplaatsen. Ik zit dus helemaal in die sfeer en vind het daarom leuk. Wij zien het ook als leuke extra. Maar bij ons komt ze nooit alleen.

Als je een stagiair alleen zou krijgen, dan zou ik het ook niet willen. Maar dat mag officieel helemaal niet, dus dat zou ik maar duidelijk aangeven!

8. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik heb ook geen problemen met een stagiair opzich maar alleen vind ik ook raar en heb ik liever niet. Ik snap dat ze het ook allemaal moeten leren, we hebben gewoon een te klein huis voor zoveel mensen.

Ben echt toe aan mijn verlof zeg...

9. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Spekkie: wat goed van je dat je beide borstvoeding geeft!

Wat een rommelende buikjes allemaal.

Sam; fijn dat je een datum hebt, nu is het einde in zicht!

Ik ben vandaag 35 weken! Ik kan niet meer, sinds vrijdag heeft mijn lijf het opgegeven, kan nog amper vooruit komen. Het is nu al 10 weken dat ik niks doe. De laatste weken ondernam ik wat meer, waardoor ik me lekker voelde, maar het lukt niet meer. De muren komen op me af en heb de hele dag pijn (bekken, rug, stuitje enz.) harde buiken en kramp.
    Afgelopen maandag aan het CTG gelegen, veel onrust te zien (en te voelen uiteraard) geen ontsluiting (buitenkant baarmoedermond kunnen ze wel inkomen, maar dat was al zo). Sinds vanmorgen neemt de pijn behoorlijk toe. Morgen controle.....Durf amper te vragen of ze me eventueel eerder helpen, ben bang dat ze dat een domme vraag vinden....
    Terwijl het in principe maar gewoon een vraag is. Manlief raakt ook op nu, die werkt overdag gewoon en heeft daarnaast de zorg voor mij en het grootste deel van het huishouden.

Sorry voor de klaagzang...

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Jodie, dat kun je toch gewoon vragen, geen enkele vraag is dom!

11. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    mimi

wat een raar verhaal ,ik snap niet dat mensen liegen over hun zwangerschap en dan zeggen dat ze het kindje zij verloren echt erg

Brenda

nou ik vind dat niet zo raar hoor
    idd een leerling moet toch begeleiding hebben
    hier komt ook een leerling,maar wel met een begeleidster
    dus ik zou dat wel aangeven als ik jou was

jodie

fijne he 35 weken alweer

vragen staat vrij
    dus ik zou het gewoon doen als je zo n pijn hebt is ook niks
    ik heb ook heel erg last van mijn bekken en rug en slaap nauwelijks,maar de VK zei wel je moet echt die rust pakken
    je hebt je krachten nog wel nodig dus ik doe het rustig aan en dan gaat het redelijk,maar als het niet meer gaat gewoon voor jezelf opkomen en het vragen hoor

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Brenda zou ook niet alleen een stagiaire willen hoor. Zou me niet echt een gerust gevoel geven.

Getver ben strontverkouden en voel me ineens zo belabberd werd vandaag eindelijk zo lekker wakker. Hmm maar aan toegeven dan.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    @ Jodie, ik was gisteren ook doodsbenauwd om het te vragen.
    Ik werd al helemaal rood voor ik wat gezegd had, van de emoties.
    Natuurlijk is 37 het beste maar in mijn geval mag het wel omdat bmh volledig verstreken is en 3 cm opening.
    Maar ik snap helemaal hoe je je voelt...Bah!

@ Spekkie, Wat fijn dat je je tweeling lekker bv geeft, petje af!

@ Mimi, ik kan niet geloven dat er zo'n mensen bestaan, over zoiets lieg je toch niet?
    Ze zou bij mij ook niet meer welkom zijn.

@ WannaBmum, ik zag laatst zoiets in de bevalling op tv.
    De bloeddoorstroming vd placenta was niet goed meer en babytje had 2 weken geen voedingsstoffen gekregen.
    Ze was toen 36 weken en ze hebben ingeleid en de baby was prima in orde, had er blijkbaar niet zoveel last van gehad.

Hier een slapeloze nacht achter de rug, serieus wat gerommel vannacht maar nog steeds geen tekenen van bevallen...
    Blijkbaar ben ik niet de enige die s nachts tv zit te kijken !

:)

Wel ik moet zeggen, zwanger worden ga ik niet gauw meer doen :confused:

Ik hoop zo dat ze vanzelf komt deze week...

14. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja ik ga het ook aangeven...

Wel al veel gerommel bij iedereen...ik heb nog nergens last van alleen zo nu en dan een harde buik. En de kleine zit rechts heel vaak op een spier waardoor ik soms niet meer kan lopen!

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Wat hebben jullie gekletst zeg ;)

@ Leeuw, hoe gaat het met je? Is het al verder gevorderd? Hoe kwamen ze erachter dat je ontsluiting had.

Gister ben ik weer bij de gyn geweest. Groeiecho was goed, kleine ligt ingedaald en vast, mijn bloeddruk was wat hoog maar niet schrikbarend. Volgende week weer trug.

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Brendagill, aan mij vroegen ze ook of ik bezwaar had tegen een stagaire. Ik heb gezegd dat ik er geen bezwaar tegen had JUIST omdat ze zei dat er een volleerfde kraamhulp er dan bij is.
    Nu hoorde ik van mijn vriend dat hij er nog wat problemen mee heeft. Ze heeft gezegd dat ze het tegen de tijd dat ik ga bevallen ze het weer vragen als ze een stagaire hebben. Ik heb zoiets ach ze moeten het ook leren en ze is niet alleen dat vind ik al fijn.

@Jodie gewoon vragen hoor. Bij mij zal de vk het ook wel weten dat als het echt niet meer gaat ik het aan gaat geven. Ze had mij al verteld dat mijn lichaam het niet leuk vind om zwanger te zijn dus ze weet het wel. Nou ja 1 van de 4 vk's die ik gehad heb dan zei dat hahaha. De rest weten het ook wel.

@sam, bij die conclusie waren we na 3 mk's al achter. ;) Ons huis is eigenlijk nu al te klein. De kleinste kamer staat nu zo vol met comode, bed en badje dat ik nog niet begrijp hoe het erin past. Eerst wilde we graag 3 kindjes maar nu zijn we blij met 2. Zou het onverhoopt erdoorheen komen dan is het anders maar ik geloof niet dat er nog 1 bij komt. Ik weet nu dan wel dat ik het nooit weet natuurlijk. Misschien wil mijn mannetje dan opeens weer wel maar hij ziet hoeveel ik pijn nu al heb dus wil hij al niet.

17. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    @ Mimi ja ze zei bij mij echt oh maar ze kan ook alleen komen, want ze zijn al bijna volleerd. Ja maar bijna is toch niet helemaal. Zei zei inderdaad ook dat ze het na de bevalling nog een keer vragen en dan geef ik toch aan dat ik het liever niet wil. Vind het dan zo egoïstisch van mezelf omdat hun het ook moeten leren, maar ja ik denk ook ik moet ook een fijne kraamtijd hebben en me er prettig bij voelen!

Na die intake van de kraamzorg had ik toch ook wel het gevoel dat het nu allemaal wel erg op gaat schieten. Vind het toch wel spannend worden. Nog 2 weken werken en dan eindelijk verlof, lijkt wel of de dagen steeds langer gaan duren!

18. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Goedemorgen!

mimi wat een raar verhaal. Hoe kan een mens zoiets doen zeg! Die moet echt goed in de knoop zitten. En haar man ging er ook nog eens in mee?

Priscilla tis helemaal niet erg hoor dat je dat niet wil. Waarom zouden we op alles ja en amen moeten zeggen? Er bevallen er nog meer, dus dan gaat ze maar bij iemand anders mee koekeloeren, toch? Ik hou daar ook helemaal niet van.

Gisteren info-avond in het ziekenhuis gehad. Wat duurde dat lang zeg! Opgevouwen gezeten voor 2 uur in een collegebank. Ik wist van ellende niet meer hoe te zitten. Alles deed zeer. Pas 10 uur weer thuis. Normaal lig ik dan al. Ik was en ben nog steeds kapot. Vanavond ga ik met de kippen op stok. Was overigens wel interessant. Al heb ik mij een ongeluk gegaapt daar. Ze zullen wel gedacht hebben...
    Daarna de verloskamers gezien. Jammer dat bij die kamers de douche wc en het (enorme! ) bad op de gang zitten. Ik ben niet het type die even half naakt door de gangen rent zeg maar... :oops:

Ik heb trouwens nog steeds enorme last tussen mijn buik en mijn ribben. Nog steeds alsof iemand een riem aantrekt. Ik verging van de pijn gisteren. Nu heb ik dat alleen als ik gewerkt heb. Zal de houding wel zijn. Hebben jullie dat ook of ben ik nog de enige? Nu schijnt de baarmoeder wel op zijn hoogst te komen deze weken, dus misschien klopt het wel. Kleine voel ik verder goed. Die schopt af en toen even keihard tegen mijn borstbeentje aan. Dat kan er ook nog wel bij :(

Ik heb mijzelf trouwens lekker getrakteerd op een vrije dag vrijdag. Hij heet immers niet voor niets VRIJdag :D
    En dan alleen maandag en dinsdag nog naar werk en dan eindelijk verlof!

19. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hoi allemaal,

wow, ik ben er even twee dagen niet, en kan gewoon 17 pagina's bijlezen. :confused: met groot nieuws: een mama al bevallen lees ik!

@spekkie: van ahrte gefeliciteerd met je zoontjes, en héél fijn om te lezen dat ze het -zo klein als ze zijn- zo goed doen. bravo voor jou en je superboobies. :)

@wannabmum: jee, da's niet fijn om te horen. ik hoop dat je gauw goed nieuws krijgt, en dat het allemaal meevalt.

@sam: spannend, zou jij de volgende worden dan?

@buikfoto's: mooi om te zien hoor. we buiken allemaal lekker uit, he? ;)

@rest: sorry, het was echt té veel om te onthouden allemaal. wens jullie heus het beste, maar wete niet meer wat er nou met wie was.

over hier: gister echo gehad, en meneer is inderdaad uit stuit gedraaid, en ligt nu in hoofdligging, jippie jippie! hij kon nog wel draaien, omdat ik heel veel vruchtwater heb, zei de echo-dame. maar dat zou ik dan wel goed voelen (lees: pijn doen) dus dat gaat me niet ongemerkt voorbij. ik hoop dat hij gewoon zo blijft liggen.
    qua metingen: dat was wel even 'schrikken': hij loopt op schema van 38,5 weken en is nu al bijna 7 pond! wordt dus wel een 9-ponder, waarschijnlijk. auwie...
    ach, ik ben al heel blij dat ik nu gewoon kan bevallen. en als het dan niet past, zien we dan wel weer. ben ik toch al in het ziekenhuis, dus maak me er weinig zorgen om.

we hadden ook een voorlichtingsavond in het ziekenhuis gister, was erg nuttig. ik zie er niet tegenop, de bevalling. gelukkig.

verder was mijn lief twee dagen vrij, en hebben we de box in elkaar gezet (enorm ding is dat zeg! gelukkig hebben we een grote kamer) en de wandelwagen staat klaar en opgemaakt in de hal. bed is omhoog gegaan (extra matrassen onder die van onszelf) en slaapt op zich OK. even wennen met in/uitstappen. ;) ik heb geen zeiltje, maar een waterdichte molton vd Hema. merk eigenlijk niks van zweterigheid ofzo, maar nu is onze kamer ook vrij koud.
    enveloppen voor kaartjes zijn beplakt met adresstickers (dankje Sophia voor het programmaatje! erg erg handig!) en baby-postzegels. we hoeven alleen de kaartjes er straks nog maar in te doen.
    babytas staat klaar, en mamatas ga ik vandaag doen.
    dus: we zijn er eigenlijk wel klaar voor!
    nee, geintje, hij moet nog wel even blijven zitten. de echo-dame zei nog wel dat áls hij nu zou komen, ze het niet remmen omdat hij toch al zo flink is.
    we zullen zien! :)

fijne dag allemaal, en sterkte met de kwaaltjes en vermoeidheid. ik probeer bij te blijven hier, maar soms is er bijna geen bijhouden aan (zoals nu ook dus).
    het gata wel razendsnel nu, he? ik kan me nog goed herinneren dat ik wat aarzelend dit topic opende vd zomer! en moet je ons nu zien, haha!

doeeeggg!

20. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Mimi: Wat een raar mens joh, daar zou ik zo kwaad om worden. Er zijn mensen die alles doen om maar zwanger te worden en zij maakt er een of andere soap van.... Kan me heel goed voorstellen dat je met haar geen contact meer wil.
    Spekkie: fijn dat het zo lekker gaat met de BV !

Verder weet ik het niet meer :oops:

Las wel een baby uit de stuit bij iemand, super !
    Eeehm.... iets over stagaire bij kraamzorg... hebben ze bij ons ook gevraagd en ik vind het ook prima.

Weet er iemand of je trouwens meer zorg krijgt als je een keizersnede hebt gehad ? Moet ik dat van te voren nog doorgeven denk je ?

Nog steeds hoofdpijn, gisterenavond kon ik wel janken :cry: ... Enorme last van maagzuur en knallende hoofdpijn... was het echt even zat gisteren...
    Sorry dames even een klein klaagmomentje....

Deel Deze Pagina