April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    IS een van jullie naar een borstvoedingsinfo avond gegaan?

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    De voorlaatste weekfoto in mijn album :)

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Sushi, Ik geloof dat ze als je dan thuis komt dat ze gaan kijken of je dan meer kraamzorg krijgt. Als je het zeker wilt weten kan je je kraamzorg altijd bellen met vragen.

Ik heb hier de foto's van de baby kamer gezet :)

Let niet op de troep in het badje maar dat zijn de dingen voor thuisbevallen en uhm kan het even nergens kwijt hahahaha.

ik wilde jullie meedelen in ons kleine kamertje van 2 bij 2 nog wat

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    O wat een mooi buikie

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@BrendaGill je moet je niet bezwaard voelen hoor om een stagiare te weigeren. Ik heb het ook gedaan, alleen om het feit dat het m'n eerste was en dat niet aandurfde. Ik wou toen ook perse iemand die zelf kinderen heeft. Zou het nu wel doen en zou geen eisen hebben, maar ze begrijpen best dat mensen zoiets minder prettig vinden, zeker bij een eerste! Wel raar dat ze stagiares alleen laten komen :(

@jodie he wat vervelend zeg! Ik zou het wel gewoon aangeven hoor. En dokter kan niet zien hoe je je voelt, maar kan wel iets voor je doen als je het hem verteld. Anders laat je het je man vragen? Misschien durft hij wel!? Heel veel sterkte gewenst met de laatste loodjes, en klagen mag altijd he! ;)

@mo1977 Lekker dat ze bij zo'n infoavond niet ff zorgen voor goede stoelen :rolleyes:
    Lijkt mij ook niks, door de gang moeten tijdens de bevalling. Dan moet je toch de hele tijd opletten hoe je erbij loopt, tenminste dat zou ik hebben. Fijn dat je bijna verlof hebt!

@Lien nou lekker geruststellend zo'n echo :) nu al een 7 ponder! Gaat idd super snel ineens, zo heb je een positieve zwangerschapstest in je hand, en dan is het alweer bevallingstijd! Ben benieuwd wie de volgende is!

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@mimi nou dat heb je toch mooi allemaal maar in dat kamertje gekregen! Leuk al die foto's van kamertjes. Straks liggen daar allemaal kleine babies in :) *zwijmel*

@sam zooo wat een mooie buik joh! :D

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Mimi: lief kamertje ! helemaal niets mis mee !

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Brenda; wij gaan morgen naar een BV info avond. Ben benieuwd.

Jodie: wat naar dat je je zo op voelt. Maar inderdaad, je moet gewoon alles kunnen bespreken, dus ik zou het gewoon vragen!

@All: bedankt weer voor jullie lieve reacties! Omdat ik ons kruimeltje goed voel bewegen, maak ik me nu ook nog niet echt zorgen. We gaan gewoon geen groot kindje krijgen. Maar het frustreert gewoon dat je die hoge bloeddruk niet zelf voelt en dat je er zelf ook niks aan kunt doen. En hoop gewoon heel er dat het niet een redn zal zijn om in te leiden, want ik wil zo graag een natuurlijke bevalling. in ieder geval wel geruststellend dat ik met twee keer in de week controle goed in de gaten gehouden wordt.

Net een belletje van mijn baas gehad. Hoe het ging? Alles uitgelegd. Hij: o ja, wat vervelend allemaal. Maar als het straks weer iest beter gaat, of ik dan toch nog even dit wou doen en dat nog even wou regelen. En of ik het niet toch zag zitten om dat extra klusje nog aan te pakken. Pfff, rot op! Laat me met rust!

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nee, dat vroeg die dame van de kraamhulp gister idd ook, ik kon die avond dat ze het gaven bij de yoga niet. En toen moest ik ook nog toegeven dat ik nog geen boek erover had gelezen...ik voelde me bij voorbaat al schuldig :confused:

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Meiden ben ff pauze houden!

XX

11. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Mo, ik heb die klachten ook van die strakke band boven mijn buik. Bij mij heeft het te maken met de te hoge bloeddruk. Als ik er teveel last van heb meot ik meteen aan de bel trekken. Zou het dus even goed in de gaten houden.

@ Stagieres, wij hebben en bij de bevalling en bij de kraamzorg gekozen om geen stagieres erbij te hebben. Heb het dan al druk genoeg met mezelf. En hoe meer mensen hoe meer drukte/onzekerheid voor mij.

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik heb geen bezwaar tegen een stagiair, heb wel aangegeven dat ik geen rokers wil. Ook al roken ze buiten, die geur komt toch vanaf handen en uit poriën. Ja sorry, ben tijdens de zwangerschap heel erg anti-rook geworden.

Krijg trouwens ook 49 uur kraamhulp, vond het nogal veel, gewoon 8 dagen iemand over de vloer...

13. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Oh Mupkuh, echt waar? Dan ga ik het zeker in de gaten houden.
    Laatste keer was mijn bloeddruk 130/85, was niet schrikbarend zei de gyn. Ik vond het wel hoog..
    Dinsdag weer naar de gyn, dus dan geef ik het wel even aan.

14. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Mo, mijn onderdruk was gister 88. Dat kon wel beter vonden ze ;) Denk dat het ook per persoon scheeld. Maar hou het even in de gaten.

15. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Wordt even verkeerd begrepen :D haha! Ik heb ook absoluut geen bezwaar tegen een stagiaire maar wel als ze ALLEEN komt heb liever dat er een begeleider bij is. Lijkt me nou niet echt logisch dat ze al alleen mogen komen als ze nog niet afgestudeerd zijn.

16. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    [quote="Mupkuh
    @ Stagieres, wij hebben en bij de bevalling en bij de kraamzorg gekozen om geen stagieres erbij te hebben. Heb het dan al druk genoeg met mezelf. En hoe meer mensen hoe meer drukte/onzekerheid voor mij.[/quote]

Dat idee heb ik er ook bij...het is al druk zat en ik heb ook een schoonmoeder die zich graag overal mee wil bemoeien.... :rolleyes: goed bedoeld hoor, maar toch wil de eerste paar dagen lkeer met zijn 3 zijn en dan met de kraamhulp. Als ik hulp nodig heb dan bel ik me schoonmoeder zelf wel :)

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hier ook de intake gehad.
    Ze zei uit zichzelf al geen stagaire. Dat is voor mij te onrustig, ben van mezelf al onrustig genoeg....
    Een ouder iemand en iemand die me goed met de voeding kan helpen.
    Krijg ook 49 uur, met kans op verlenging gezien onze situatie.
    Was een heel fijn gesprek. Haar schoondochter is bevallen met 30 wkn, is toch apart mijn gyn zijn 2 kindjes geboren met 30 en 32 wkn en bij deze vrouw ook iemand in de nabije omgeving. Wat dus maakt dat ze begrijpen wat voor spannende tijd je hebt enz.

Ikke de wieg mooi laag opmaken, want dat moet....De wieg is nu opnieuw opgemaakt....hoog...snap er niks meer van, maar zal wel goed zijn. 2 dekentjes, 2 moltons (in onder hoeslaken 1 boven hoeslaken) en geen zeiltje, die had ik ook niet.
    1 bed op klossen is voldoende, heb al 10 wkn het kraambed, dus dat kan ik zo laten.

Ik ga morgen al mijn angsten enzo met de gyn bespreken, van vragen ga je tenslotte ook niet dood. Moet eens leren niet zo bang te zijn voor de mening van een ander. Ik ga er per definitie al vanuit dat hij nee zegt.

18. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Waar kan je precies vinden hoe je het bed op moet maken dan. Ik heb het gedaan zoals ik vroeger deed maar er zijn zoveel nieuwe regeltjes. Ik heb nu 1 dekentje dubbelgevouwen omdat hij zo laag moet mag dat?

Ik had vorige week een stagaire bij de vk. Omdat onze vk verhinderd was nam zij het over. Opzich omdat zij nog 2 weken moest voordat ze klaar was met haar staige periode en examen ging doen had ik er geen problemen mee.

Alleen ging ze voelen hoe onze uk lag. Ze duwde zo hard in mijn lies dat ik echt dacht dat mijn vliezen zouden breken zo hard. Ik heb ook echt gezegd dat het pijn deed. Jammer genoeg had ik s'avonds heel veel harde buiken erbij. Ik was echt bang dat ze wat geplet had. Maandag zeg ik het nog wel even tegen mijn eigen vk. Oja en ze had ijskoude handen. Kon ze ze niet opwarmen ofzo.

Mijn bloeddruk was vorige week. 110/55

Wat bedoelen jullie met bovenbanden. Is dat die spier boven je buik wat ook veel pijn kan doen als je buik dikker word?

19. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Goed zo Jodie : Thats the spirit...(Ik ben ook zo'n onzekere zenuwpees hoor.. :) )
    Het gaat om jou, jij voelt je niet goed..Gewoon vragen.. ;)

Ik heb bij Noa en Len aangegeven Geen stagiare erbij te willen omdat we toen in een piepklein etagewoninkje woonden..(Moeten we bij elkaar op schoot? :confused: )
    Nu maakt het me niet uit en vind ik het wel ok..(We zijn 2 jaar geleden verhuisd naar een eensgezinswoning) Stagiares komen altijd met de KV samen..(Hier dan) En mocht ik het toch niks vinden mag ik het dan ook aangeven en komt ze niet meer mee..
    Ik kan geen bed huren bij thuiszorg..
    Ik bel:
    Vertel haar dat ik een bed wil huren.
    Hebben we niet op het moment..zegt ze! :(
    Ik: Oke..en wat moet ik nu dan?
    Zij:Zelf maar wat regelen ...(Lekker optijd ook)

Dus nu moeten we zelf een eenpersoonsbed aanschaffen om te bevallen..
    Beetje raar allemaal...Maar ja. we kijken wel..

20. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    @Eefje,

Ja wij hebben een 2 kamer woning, wel een ruime 2 kamer woning maar ik vind heto ok te klein met een stagiare erbij. Had ik een eensgezinswoning dan was het geen probleem geweest.

Lekker dan dat je zelf je bed moet gaan regelen...dat ze niet voor een oplossing zorgen...

Deel Deze Pagina