April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Heb het met je vk over kijken wat zij zegt.

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Heel toevallig moest ik daar gisterochtend nog aan denken, heb em nog niet gemaakt, maar recept staat wel onder mijn favorieten :p Mooi klusje voor straks als ik niks te doen heb dan alleen op de baby wachten.

Tjeempie, wat is er superveel geschreven zeg! Doe het allemaal ff vlug vlug met het risico dat ik het één en ander vergeet ;)

WannaBmum ow wat schrikken die achterstand, gelukkig word je goed in de gaten gehouden, ben benieuwd naar je volgende controle.

Sam spannend zeg! hopelijk draait je meisje vlak voor of tijdens de bevalling.
    Scheelt al dat je het nu weet dan pas straks bij de bevalling, kunnen ze er rekening mee houden.

Mandytjuuu
    nog steeds aan het rommelen of gaat het vandaag beter?

Spekkie fijn dat het zo goed gaat zeg! krijg echt vlinders in mijn buik van je BV verhalen...wil ook zo graag weer, zo gaaf is dat! Ben je alweer een beetje bijgekomen van de zwangerschap/bevalling? Mis je je buik?

Jodie zou het ook gewoon aankaarten hoor bij de gyn, ze weten hoe zwaar je het hebt. Is dus echt geen domme vraag!

Mo Zou het wel in de gaten houden hoor, kan een sypmtoom zijn van HELLP syndroom, wil je echt niet bang maken hoor, maar is een serieuze zaak om daar op tijd bij te zijn ;)

Hier wat info over de symptomen, je kan zelf ook googlelen;

De klachten die optreden zijn dezelfde klachten al bij het ontstaan van een pre-eclampsie optreden:

verhoogde diastolische bloeddruk (70%);
    misselijkheid en/of braken (50-85%);
    pijnlijk band-gevoel in de bovenbuik ter hoogte van de lever (85-95%);
    hoofdpijn(50%);
    vocht vasthouden in de vorm van perifeer oedeem (55-65%);
    eiwituitscheiding in de urine (85-95%) en
    tintelende vingers.

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Sam, wat spannend dat je datum nu weet!In ieder geval van inleiden. Fijn!
    Kun je doorgaan met het volgende hele leuke hoofdstuk, daar waar je het allemaal voor gedaan hebt.

Mirjanne, ook spannend die harde buiken vrij regelmatig. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat, snel verder lezen.
    Edit: lees dat het nu weer rustiger is, gelukkig!

Priscilla, fijn dat je lekker hebt geslapen. Wel erg jammer dat yoga bijna afgelopen is.

Eefje, bij jou juist niet goed geslapen. lastig dat wakker liggen en daar blijf je vaak ook hele dag last van hebben. :cry:

Spekkie, super!

Wwjc, ook al zo weinig geslapen. :cry:

Tup, fijn dat de kleine het goed maakt. :thumup:

Mamfiona, beeb uit stuit. Joepie :thumup:

IMD, ook al slecht geslapen :cry:

Me2, duim voor je dat je kleine meid zich nog draait en dan lekker zo blijft liggen.Wanneer is je volgende afspraak dat je erachter kunt komen?

Mimi, fijn dat dat zo lekker snel gaat!
    Jeetje wat een verhaal van die "vriendin", dat iemand zoiets kan verzinnen zeg. Niet normaal!

Jeanney, buik beweegt hier ook veel. Hik maar 1 keer per dag, links onderin.

Nance, leeuw heeft nog steeds 2 cm ontsluiting en moest rustig aan doen, bevalling heeft niet doorgezet gelukkig. Paar pagina's ( of wat meer) terug heeft ze even iets geschreven.

Jodie, allereerst dikke knuffel! Ik zou het gewoon vragen hoor of ze eerder kunnen inleiden, je hebt al zoveel meegemaakt deze zwangerschap.

Brendagill, dat is ook lastig net op een spier!

Dat was reactie even tot nu toe, ben ongeveer op blz. 1249. Straks ga ik door met reactie. Ben doodop dus even slapen. Tot strakjes!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had al die klachten bij de eerste maar een normale bloeddruk en ze hebben me geeneens doorgestuurd zo slordig soms als je achteraf kijkt..

Je moet bijna zelf dokter zijn om goed behandeld te worden.

Later werd ook tegen me gezegd dat er genoeg vrouwen zijn zonder hoge bloeddruk die wel op het randje zitten.. dus probeer het idd goed in de gaten te houden zelf en bij twijfel gewoon verder zeiken bij je VK..

5. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    rommelen is nog steeds bezig zit alleen geen regelmaat in.. ga nu naar het ziekenhuis ff afwachten dus.. spannend hoor

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    wow, ik lees nu pas dat rare verhaal over diegene die een zwangerschap gefeaked had: wat een idioot mens zeg! die zou ik ook niet meer in mijn buurt willen, hoor. ieks! :confused:

over stagiaires: ik heb hier gezegd geen bezwaar te hebben, maar ben er wel vanuit gegaan dat er dan een ervaren, gediplomeerde kracht mee komt (dus niet alléén de stagiaire). dat laatste zou ik niet tof vinden, ook omdat het mijn eerste is en ik dus álles nog moet leren. (waarom komt er niet na de placenta gewoon ook een gebruiksaanwijzing mee naar buiten?!?)
    heb wel aangegeven dat ik absoluut geen rokers wil (die stinken, ook al roken ze buiten, ik vind het vies) en ik wil iemand die geen problemen heeft met onze hond. was allemaal gene probleem, zei de intake-dame. prima dus!
    ben benieuwd wat voor iemand er komt. bij de laatste gymles eergister werd en nog benadrukt dat wanneer je het écht niet met iemand kunt vinden, je dat aan moet geven en dat er dan iemand anders komt. want dat het anders echt je kraamtijd verziekt en stress geeft, wat niet handig is dan. OK... wel bot ergens om tegen iemand te zeggen dat je eena nder wilt? en wat als die nóg erger is?
    ach, we zien wel...

@amom: sja, ik kan er ook niks aan doen dat ons mannetje groot uitvalt. wij zijn ook niet klein, dus ik vind het niet vreemd. bovendien schijnt het voor de bevalling geen biet uit te maken of je kindje groot of klein is; er zijn groten die er zo uit floepen en kleintjes die de mama héél vele moeite geven. dus: ik maak me geen zorgen! ga lekker naar het ziekenhuis, en daar houden ze me vast prima in de gaten.
    ben wel blij dat ik niet teveel maatje 50 had gekocht! :)

zo luitjes, ik ga even relaxen nu, want ben were druk geweest met opruimen in babykamer (heb de NappyWrapper in elkaar gezet, en nog wat dingen een andere plek gegeven). en ik heb de boxzak opgeleukt met leuke stof. kostte me wel een naaimachine-naals (zak is van canvas, beetje dik om door te komen voor die machine schijnbaar) en een pleister om mijn vinger omdat ik achter een speld bleef haken. bloeeeeddd! ;)

vanaaf lekker dikbuik-zwemmen, heeeerlijk! nu al zin in.
    hoeveel bewegen jullie nu nog? hier is het beperk tot wandelen met woef, wat oefeningen doen voor mijn rug en bekken, en dat zwemmen. niet veel dus...

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    succes Mandy, is vermoeiend dat gerommel dus wie weet kunenn ze wat voor je doen..?

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb bovenin mijn buik ook al weken last van een pijnlijk gevoel alsof er een spier klem zit, Tintelende vingers heb ik ook last van vandaar dat ik mijn ringen af deed voordat ik ze niet af zou krijgen.

Hmmmz moet ik me dan toch zorgen gaan maken of niet want mijn bloeddruk is gewoon 110/55. Nu is het wel zo dat ons meisje niet veel meer beweegd maar dat schuif ik af op de ruimte die ze heeft. Want als ik haar wakker maak dan draaid ze wel om en hikken doet ze ook nog bijna 2 keer per dag.

9. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    He beh... je maakt me bang. Deze symptomen heb ik niet en de kleine voel ik goed. Ik ga het wl aangeven dinsdag. Desnoods testen ze mijn bloed nog maar een keer en mijn urine.
    Maar ik heb het alleen als ik gewerkt heb. Ofwel de hele tijd rechtop zit. Dan komt dat stukje huid tussen mijn buik en ribben/ borstbeen in de verdrukking. Heb daar ook een hele rode streep lopen. Als het het HELLP syndroom zou zijn, dan moet ik die klacht toch altijd hebben en niet alleen als ik achter een bureau zit? Ik heb deze klacht trouwens al maanden. Vanaf de 4de maand ofzo. Pas de laatste controle was mijn bloeddruk iets hoger. Daarvoor altijd laag.

10. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Over Hellp, vind dat ook moeilijk. Had al vrij vroeg de meeste symptomen. Maar had 2x keer urine in moeten leveren en dat was goed en andere keren wilde ze geen urine laten controleren. En zoals hieronder staat, mijn bloeddruk is gemiddels 130/85 geweest tijdens de zwangerschap.
    Dat had ik idd ook al vrij vroeg. Alleen heb ik het idd niet alleen bij bepaalde houdingen, maar kan het ook gewoon krijgen als ik op de bank zit. Maar wel meestal in combi met harde buiken als ik juist liep of teveel gedaan had.
    Mupkuh, van de hoge bloeddruk? Ik krijg daar medicijnen voor, maar had er ook al heel vroeg last van.. Mijne is steeds rond 130/85 (met medicijnen) Net of die spieren (idd voelt als band) heel erg gespannen zijn steeds. Maar mijn gyn kon me niet vertellen waar dat van kwam. :( Volgens mij heb ik gewoon een slechte gyn. :(
    Zij heeft ook al niet gezegd dat hoge bloeddruk ook tot klein kindje kon leidden.

Borstvoedingsavond hier op 18 mrt.

Hier in het ziekenhuis heb je gelukkig douche wel bij de kamer. Bad alleen niet. Volgens mij is er maar 1 op die hele afdeling. (Voor 6 kamers dus)(op de gang)

Priscilla, ik zou ook geen stagaire alleen willen! Vind het vreemd dat zij dat voorstellen. Maar misschien noodgreep omdat ze eigenlijk mensen tekort hebben. En ze kunnen het altijd proberen.... Dus voor jou: gewoon nee zeggen.

Mimi, mooie slaapkamer. Je hebt de ruimte goed benut!

Zo, ik ben nu net een uur wakker van mijn middagdutje. Heb toch nog 1,5 uur kunnen slapen. Was ook echt nodig. Voel me nu wel wat beter.
    Zo maar even wat noodzakelijke boodschappen doen en dan maar het avondeten opwarmen en even kijken of ik nog langs schoonzus ga...

Ow, 19 mrt komt kraamzorg hier kijken voor intake.

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ff snel reactie, heb niet alles bijgelezen:

je kunt zelf urinetesten kopen, is vrij goedkoop en kun je tenminste altijd ff snel kijken of je eiwit in je urine hebt!

12. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    HAy Meiden,

Zo moest ff heel veel terug lezen datik het allemaal niet meer precies weet!onze server lag er uit!tot net... :(

Maar las een beeb uit de stuit!beter! :D

Een fake zwangerschap...snap zulke mensen niet, komen aandacht te kort of zo... :evil: :evil:

de rest weet ik eigenlijk niet meer...sorry! :(:

Hier net ff lekker 2 uurtjes geslapen, zoon ging naar bed mama ook!hahahaha
    Ben snel moe en de beeb beweegt behoorlijk zo erg dat ik er misselijk van word...
    verder nu rustig, gisteren flinke voorweeen gehad...

ben nog moeeee...gaaaap! :(

13. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik wilde eerst een borstvoedingscursus doen maar dan zou ik naar het andere dorp moeten fietsen. Aangezien ik niet wil dat ons kind s'avonds alleen thuis in bed ligt als mijn vriend mij dan moet ophalen laat het dan maar. Ik kan vanwege bekkenklachten heel moeilijk fietsen de laatste tijd en heb ook echt 2 dagen meer last als ik gefietst heb.

Pffffff
    Nu heb ik dan wel het boekje uit volle borst van onze kraamzorg besteld en heb er veel aan en de kraamhulpen zijn allemaal geleerd in borstvoeding en anders hebben ze daar ook nog een lactatiekundige. Ik denk dat het toch goed gaat komen.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    moet je wel oppassen hoor die geven al snel positief aan door bv afscheiding die je verliest en als je last hebt van je blaas/nierweg kunnen er ook eiwitten inzitten, in die van mij zit altijd wel wat (chronische urinewegontsteking) dus niet meteen panieken als er daarmee wat in blijft te zitten..

15. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Thanks IMD. Laat het toch maar even aan de arts over denk ik.
    Ga ik daar weer over zitten stressen...

Aangezien ik dit al maanden voel denk ik niet dat het HELLP is, anders had het toch allang bekent moeten zijn inmiddels?

Pfff dit is ook wel een van de redenen dat ik zwanger zijn maar stressvol vind hoor. Ik geniet er ook wel van, maar maak me ook over van alles en nog wat zorgen. Zal blij zijn als ons kleine mannetje gezond en wel lekker in mijn armen ligt.

16. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik lees een aantal dames die 's middags even gaan slapen... Ik twijfel er steeds over, stom he ?! Maar mijn vriend zegt ook steeds ga nou even slapen 's middags, maar op de een of andere manier stel ik dat steeds uit... En dat terwijl ik best wel moe ben, toch maar vanaf morgen proberen... Vanaf hoe laat tot hoe laat slapen jullie dan meestal ?

17. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Wat ik gelezen heb is het voor elke zwangere goed om een middagdutje te doen va 36wk. Zwanger zijn kost gewoon energie.
    Ik ga liggen als ik echt slaap heb en wanneer het in mijn planning past. Meestal rond uur of 2. (Maar ben ook meestal pas om 11u op) Normaal max een half uur.

18. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Bah dat HELLP maakt wel een beetje schrikachtig.. :(
    Ik las er van de week al een stuk over in de nieuwe WIJ Jonge ouders..(zwangerschapsvergiftiging...is dat nu hetzelfde? :rolleyes: )
    Werd ik ook niet vrolijk van.
    Nou heb ik geen hoge bloeddruk..Maar wel misselijk, hou vocht vast, tintelende vingers..Maar hou het erop dat ik het niet heb..Wel het Carpale Tunnelsyndroom..Maar dat gaat na de bevalling wel weer weg en is alleen vervelend en niet schadelijk..

@Bed:Ja ik heb het er idd even met de VK over..En anders fabriceren we hier alsnog maar wat. We hebben 2 eenpersoons matrassen..Misschien kunnen die op elkaar voor dan.

@Moe:Ja idd.ik heb net lekker gedouched en ga vanavond vroeg plat. ;)

19. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Sushi...Ik ben er smorgens om 7 uur gemid. uit! en ga als het ff kan , en Bryan het ook wil om een uur of 1 tot half 3, 3 uur naar bed!Niet iedere dag, maar vergt veel energie met een peuter van bijna 3!!

Ik adviseer als je kunt liggen lekker doen hoor, want strakjes als de beeb er is gaat het waarscheinlijk niet meer....geniet er maar van!

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wou niemand bang maken hoor, met dat stukje, maar kennis erover is geen overbodige luxe, zodat je het kan herkennen, want tis niet niks.

Zo ik ga weer verder met nestelen :p lekker strijken, joepie!

Deel Deze Pagina