April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en voor mij een chicken gourmet JAMMIE! :)

2. Racheldehaas

30 jul 2008
    30
    0
    0
    Ik vind deze 2e zwangerschap net zo bijzonder als de eerste! De eerste was na 4 jaar en nog net voor de iui, en dit wondertje binnen 3 maanden maar net zo bijzonder.
    Ik vond het altijd wel prettig bij de vk. Maar bij onze praktijk kan je ook echt je hart luchten etc. Ik vond het elke afspraak spannend en dat zal nu ook zijn ga ik vanuit!

Maar inderdaad ieder zijn eigen mening.

Bij ons is de eerste echo ook pas met 12 weken.

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb 2 baarmoeders...dus ik moet streng onder controlle staan

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Pff... wat gaat het hier hard :)

Heb niet echt tijd/zin gehad om het bij te houden omdat m'n vriend weer thuis is. We hebben gisteren een superdag gehad en vandaag moest ik gewoon weer de hele dag werken...

Woensdag heb ik waarschijnlijk wel tijd om het hier een beetje bij te houden!

Ik voel me best goed, heb eigenlijk amper last van kwaaltjes en dan ga ik me daar natuurlijk weer zorgen om maken :oops:

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat, zal gauw gaan lezen, maar niet meer vanavond. Ga zo naar bed, want ik ben wel moe!

5. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Jemig, interessant om te lezen hoe iedereen de zwangerschap (en verloskundigen bezoekjes, haha!) ervaart. Ik neig toch meer naar de mening van Rach. Ik vind het zo verdikkemes bijzonder dat er weer een klein mensje in mij mag groeien, dat ik er haast sentimenteel van word. Bezoekjes aan de verlos vind ik ook erg leuk, het zijn stuk voor stuk topwijven in onze praktijk, gelukkig is die dichtbij genoeg bij ins nieuwe stekkie, zodat ik weer lekker daar naar toe kan. Vent gaat regelmatig mee, zeker in het begin. Als ik op den duur echt om de twee weken ofzo moet gaan, dan niet meer.

Ik kijk nu alweer uit naar de eerste controle! En de echo natuurlijk, al heb ik nog geen flauw idee wanneer ik die ga krijgen. Morgen ofzo eens bellen.

Zo, en mijn avondeten? Crackers met kaas :( Ik heb net wel een halve bak yoghurtijs met bosvruchten op (ijs verzacht de misselijkheid bij mij), maar nu heb ik het zo koud dat ik weer aan de thee zit :) En ik zie d'r niet uit man, echt, met mijn gare kop. Ach ja... voor een goei doel (roept ik heel enthousiast :p )

Vrijdag ga ik met mijn zoontje even stadten. Lekker met de trein, vind ie werelds. En de H&M eens goed plunderen op de positieafdeling! Ik moet een goede broek bijhebben want dat houtje-touwtje werk is ook niet alles. Daarstraks knapte het elastiekje toen ik in de bossen liep, en mijn broek hing zowat op m'n enkels. Gelukkig was er niemand in de buurt, liep ik daar met m'n verzopen hond in m'n bloemetjesonderbroek :confused:

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    zo ik ben er weer, alle nieuwe zwangere gefeliciteerd!
    ook wij vinden hier de tweede zwangerschap net zo speciaal als de eerste! mijn man wil dan ook geen enkele afspraak missen!
    trouwens vandaag geweest voor de tweede echo en alles was goed :) een mooi kloppend hartje gezien! het kleintje was nu ongeveer een dikke 7mm. mijn bevallingsdatum ligt nu vast op 3 april dus zou vandaag 6weken en 4 dagen zijn! ben superblij dat alles inorde is!
    fijne avond allemaal

7. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Gefeliciteerd Sylvie! Da's nog eens goed nieuws :D

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @ wieffie: zou je mijn op de lijst willen zetten op 3 april aub?

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hey wat fijn om te horen....lekker van genieten dan he... 8)

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @lynn: dank je wel :) jij ook over twee daagjes he!

11. :) whahaha :)

12. Racheldehaas

30 jul 2008
    30
    0
    0
    Oh wat fijn Sylvie! Geweldig!

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @spekkie: dank je wel :)

14. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    jah nog 2 nachtjes slapen...en gelukkig mogen we om kwart voor 11 anders duurt de dag weer zo lang! :(

15. hhoneybee

hhoneybee Lid

17 jan 2008
    35
    0
    0
    Even een vraagje... ik heb dus 5 september een eerste afspraak bij vk. Dat is bij 8 weken. Je leest zoveel verschillende verhalen over de eerste afspraak en dan echo etc. Is de eerste echo niet pas bij 12 weken? Of al bij 8 weken?

En de nekplooimeting moet je daar naar vragen of krijg je die dan ook als je wilt?

Groetjes honeybee

16. Racheldehaas

30 jul 2008
    30
    0
    0
    Ik heb de eerste afspraak met 8 weken, de echo zal rond de 12 weken zijn. Dit gebeurd niet door de vk zelf bij ons maar in een echopraktijk waar de verloskundigen aangesoten zijn.

Nekplooimeting vragen ze of je dat zou willen. Maar oed dat precies zit weet ik niet.

17. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Sylvie,

Van harte gefeliciteerd! En gelijk heb je, zo wondertje is heel erg bijzonder al is het de tweede! Het is harstikke fijn als je mannetje lekker met je mee gaat naar de afspraken.

Fijne avond!

18. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ben ik ook weer. Beebje zit nog steeds geloof ik, geen bloedverlies meer gehad tot nu toe. Duimen op een goede afloop.

Mijn man is, net als die van IMD, zelfstandig ondernemer. En ik werk 12 uurtjes buitenshuis, verder doe ik de administratie/boekhouding enz van zijn bedrijf. Ook kost het ons enorm veel geld als hij een keer meewil naar de verloskundige, gezien hij vaak ook wel een paar uur rijden hier vandaan zit, dus het is niet even een half uurtje weg, maar een halve dag die je inlevert.

En ik vind de bezoekjes aan de VK altijd wel gezellig (hebben in onze praktijk ook een erg leuk stel verloskundigen) maar zie ook niet in wat mijn man daarmee moet, wat hij eraan heeft.
    Ook met de echo's zal hij waarschijnlijk niet meegaan. Althans, niet de officiele. Als ik op mijn oude werkplek weer eens zelf een echo'tje ga maken, gaat ie wel mee natuurlijk, vind ie veel leuker dan de 'standaard' echo's. Het 'medische' gebeuren, daar heeft hij gewoon niets mee, en wat heb ik er dan aan als ie wel meegaat. Hij houdt liever meteen zijn kleintje in zijn armen, dat zit wel goed hoor.

19. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He Honeybee

In principe is het niet nodig om eerder een echo te doen dan bij 12 weken. Bij nogal wat meiden hier wordt het eerder gedaan ivm eerdere miskraam of medische reden.

Nekplooimeting wordt vergoed als je 35+ bent, maar wordt tegenwoordig ook aan jongeren aangeboden. Moet je dan wel zelf betelan (rond 100 euro)

@all: hier nog steeds in de stress, omdat ik net als gister de hele dag niet misselijk ben. Zal blij zijn als ik even lekker over mijn nek ging zoals zaterdag ;)

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Kynn, bedankt nu weet ik het weer. Zal het nu (proberen) te onthouden.

Sylvie, wat een heerlijk nieuws! Geniet er maar uitgebreid van!

Deel Deze Pagina