April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Goeiemorgen!

Wat een brakke nacht, alweer. Sinds de kleine met zijn hoofd naar beneden is gedraaid en met zijn hoofd op de blaas drukt, slaap ik toch onrustig. Echt ieder uur plassen en ook mijn rug gaat meer opspelen (had ik nooit). Tja, we komen in de laatste loodjes....... Gelukkig is de knetterende koppijn zo goed als weg, dus daar ben ik wel blij mee.

Wat wel leuk is: sinds de baby uit stuit is, voel ik hem veel beter. Dus, ik geniet echt van zijn schopjes, geschuif enz. En omdat hij nogal laag ligt, en mijn placenta er deels voorligt, schopt hij gelukkig niet tegen mijn ribben aan, dus dat scheelt! Ik heb hem zolang zo weinig gevoeld, dat ik hier echt van geniet.

De scherpe kantjes zijn van de ruzie af, al is het nog niet echt uitgepraat. Zal morgen wel worden, want manlief ging om 06.30 weg en is pas rond 23.00 uur thuis, dus dat wordt 'm niet. Probleem is gewoon niet zozeer zijn behulpzaamheid (want hij is super lief, zorgzaam en behulpzaam), maar meer zijn emotionele onbereikbaarheid op dit moment. Door zijn werk en verplichte examens, staat hij zo onder druk, dat hij zich afsluit voor emoties (en mij). Kan er gewoon niet bij. En dat is altijd als zijn examens eraan komen, maar nu ik zwanger ben, heb ik hem juist zo nodig, snappen jullie me nog? Komt bij dat ik altijd erg onafhankelijk ben geweest (volgens mijn ouders waren mijn eerste woordjes niet papa en mama, maar "zelf doen") en ineens ben ik van hem voor een deel afhankelijk, omdat ik nog zo weinig kan en mag, dus dat helpt ook niet echt. En het is gewoon lastig om hem dit duidelijk te maken. Maar als de examens voorbij zijn, heb ik mijn leuke manlief weer terug en dat is maar goed ook, want dan komt de kleine!

Zo, en nou eens kijken wat ik heb onthouden van het bij lezen van tig pagina's.

@Mandy: jeetje meid, ik hoop dat je waarden goed zijn. Ik duim voor je!
    Weet iemand hoe het met Lynn1986 is, of heb ik dat gemist? Volgens mij gisteren niet online en ze was aan het rommelen?
    @Nance83: ik heb dat ook altijd als ik het z'huis wil bellen, maar ze hebben mij op het hart gedrukt "als je het niet vertrouwt, altijd bellen". Dus, bij twijfel, toch doen!
    @Jodie: gewoon vragen aan je arts, niet bang wezen. Het gaat om jou en jouw baby!
    @WannaBmum: da's toch wel schrikken zeg, bah. Laat je maar goed in de gaten houden en neem vooral veel rust!

Vandaag ga ik de nieuwe auto ophalen, jippie! Moet wel eerst de oude auto leegruimen, da's minder.......

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Klinkt toch wel als rugweeen! Zeker als ze een minuut aanhouden en het tijdverschil minder dan 5 minuten is. Dan zou ik toch wel bellen! En op het kaartje van het z'huis staat dat dit in dit geval ook moet. Dus......

3. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    maar de pijn is te doen, het is niet dat het niet uit te houden is, mijn vliezen zijn ook nog niet gebroken en overal staat als het te pijnlijk wordt en om de 3 min dan moet ik bellen, het klinkt heel stom maar het lijkt als ik de kleine voel zakken

probeer het nog een half uurtje anders ga ik bellen, moet mijn mannetje namelijk van werk terug laten komen dan anders kom ik er niet, en wil hem niet voor niks laten komen is ook zoiets pfff

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nance zou gewoon even bellen voor de zekerheid..

Pientje: geniet nog even! Ik heb het ook, ik vind het heerlijk zwanger zijn en voel me gewoon heel goed....kijk ook enorm uit naar de bevalling, maar dan moet de kleine meid echt nog even met haar hoofd naar de uitgang draaien....daar hoop en bid ik nu voor....

5. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Goeiemorgen,

Wat worden deze laatste weken spannend zeg ook om hier te lezen wie er al aan het bevallen is :D!

Heb hierzo hele pijnlijke borsten soort groeipijn wat kan ik hieraan doen iemand tips? :p

6. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    nou heb gebeld, moet erheen komen, kijken ze als het ind zo is, hoop dat het niet voor niks is, anders schaam ik me vreselijk, mannetje komt ook naar huis toe.

jullie horen van me!

7. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Priscill vervelend die pijnlijke borsten, ik zou neit weten wat je eraan kan doen.

Heeft iedereen al een voedingsbh gekocht?

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Nance Succes!

Brende nee die moet ik nog kopen :D

9. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    ik ook nog, ik wacht wel even...vind het ook erg moeilijk, wil wel een fijne BH

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Nance, goed dat je gebeld hebt! Je kan beter voor niks gaan dan dat je niet gaat en het wel had gemoeten.

Ik had vanacht ook last van een soort oefen weeen. Ben gelukkig gewoon weer in slaap gevallen dus niks ernstigs.

@ Brendagill, die draag ik al maanden. Moest toch nieuwe want mijn borsten zijn enorm gegroeid :oops:

11. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Goed zo Nance...ben benieuwd!

Mupkuh...oh oke...waar koop jij ze?

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ik draag echt al vanaf dat ik beha's moest gaan dragen! hahaha !beha's zonder beugel vind het zo vreselijk zitten en krijg er pijnlijke borsten en borstkas van. Dus ben echt een moeilijke muts wat dat betreft! :p maar moet er toch wel gaan kopen lijkt me wel handig :)

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Brendagill, is eigenlijk verschillend. Heb ze van hunkemoller, prenetal en nog een merk. Vind die van hunkemoller wel fijn. Die van Hema schijnen ook fijn te zijn.

@ Priscilla, met beugel is niet goed nu. Beschadigd je borstweefsel.

14. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Nance succes!

Ik heb ze al gekocht. Bij de Hema. Niet duur en ik vind ze goed zitten. Had altijd After Eden en dan die wat dikkere. Die van de Hema zijn ook wat dikker, is wel fijn, want dan wijs je niet de hele wereld aan zeg maar.......

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Brendagill, is eigenlijk verschillend. Heb ze van hunkemoller, prenetal en nog een merk. Vind die van hunkemoller wel fijn. Die van Hema schijnen ook fijn te zijn.

@ Priscilla, met beugel is niet goed nu. Beschadigd je borstweefsel.

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb er ene van Cantaloop, zit erg lekker.
    Nodig ga ik die niet hebben want ik ga nu toch geen bv geven...

Zonet naar "de bevalling" gekeken, sommige vrouwen gillen echt als speenvarkens...
    Ik ga dat toch proberen niet te doen hoor haha...

Nance spannend...

17. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ze hebben bij m ij niet gezegd dat ik geen bh met beugel mag dragen. Die draag ik nu ook nog steeds en heb nergens last van, zit nog lekker!
    Ik ga nog wel even bij de V&D kijken, daar hbben ze geloof ik ook mooie en goede voedingsbh's! Ik moet me er ook wel prettig invoelen...

Volgens mij heb ik gisteren mijn eerste striae op mijn borst ontdekt.

Op mijn billen heb ik ze al helaas :(

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Brendagill, misschien verschilt het kwa borst of je dat mag. Bij mij kwam het echt niet goed. En striae op mijn borsten die heb ik ook en niet te zuinig. Verder nog helemaal niks gelukkig.

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo, ben toch maar weer uit bad geklommen en net nog even 2 uur kunnen slapen.

Jeetje Nance, wat spannend! Ik zou ook niet weten wanneer te bellen. Of zal je als je weeën hebt het wel merken? Sterkte in ieder geval.

20. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mmm, wil morgen ook eens op zoek naar een voedingsBH. Maar omdat ik een vreselijke groeispurt in mijn borsten heb gehad deze zwangerschap (van 70D naar F en zelfs die is nu te klein :confused: ) kan ik niet bij hema of hunkemuller terecht. Iemand nog een tip?

Hier verder gelukkig nog geen "gerommel" Ondanks dat ik het door de pijntjes en maagzuur wel een beetje zat ben, moet hij nog maar gewoon even blijven zitten en verder roeien. ga straks eens even klossen halen en eens zoeken waar ik dat zeiltje heb gelaten :)

Deel Deze Pagina