April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Wil hier ook iedere keer opruimen/schoonmaken maar dat bukken gaat zo rot het lukt gewoon bijna niet meer wel vervelend want de katten zijn aan het verharen hier :p . En me aankleden me sokken die krijg ik al bijna helemaal niet meer aan alleen in een of andere rare positie. :)

2. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    mijn man doet mijn sokken aan hihihi

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hehe ook een idee! Die van mij knipt me teennagels hahaha vond het in het begin echt een naar gevoel dat iemand aan me tenen zit hahaha maar ben er nu aan gewend. Vind het wel vreselijk om zo afhankelijk te zijn dat zal ik echt niet gaan missen!

4. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    gelukkig ben ik niet de enige die dus last van de warmte heeft
    en idd boven de deken is het weer te koud :D
    nou idd nog maar even als het goed is en dan zijn we er weer vanaf

nou ik hou het ook niet zo lang vol,want dan verga ik van de pijn en vermoeid dat ik dan ben,maar ik had gisteren ineens zoiets van ik kan de kastjes wel gaan doen
    en dan kan ik heel moeilijk stoppen
    mijn vriend zegt ook al je kan het ook beetje bij beetje doen hoor,maar ja zo ben ik lastig hoor ,want s nachts lig ik dan weer wakker van de pijn
    maar ja vrouwen he :D

5. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Ja dat is ook iets wat ik niet ga missen het afhankelijk zijn.
    Ik kan zelf geen auto meer rijden al een tijdje niet:( ben dus afhankelijk van anderen om met me mee te rijden naar de vk.
    Echt balen maar goed het is niet anders.

6. Wwjc, hoe gaat het nu? hebben jullie het nog uitgepraat of zijn jullie allebei gaan slapen? Dat hij soms boos word om dingen, kan liggen aan een sterke wil (en kan soms ook juist aantrekkelijk zijn) maar als hij dingen kapot maakt heeft hij zijn woede niet onder controle (of juist wel.. aangezien het nooit zijn spulletjes zijn..). Ik vind zeker dat hij jou een excuus verschuldigd is. Zijn gedrag gaat nergens over nadat jij ondanks je hoogzwangere postuur de kamer hebt opgeruimd (wat een pluim verdient! :thumup: ) zo tekeer te gaan. ik hoop dat jullie er vandaag over kunnen praten (en dat je toch ng een beetje hebt kunnen slapen natuurlijk). Denk aan jezelf hoor!
    Kipkip, ik word ook iedere keer gewogen, maar ik loop bij de gyn. het zijn 3 dingen die standaard gebeuren: bloeddruk, wegen, en voelen aan buik.
    priscilla, succes bij de vlos! ;)
    Tup, hihi nesteldrang! :) Ik zweette snachs ook, maar met een zeiltje slapen is ook best heet. Nu hebben we het raam helemaal open en een extra molton aan mijn kant gelegd, dat helpt!

vanmiddag om 15:00 komt de kraamzorg een intake gesprek houden. wie heeft dat al gehad en hoe gaat het? kijkt ze de spulletjes nog door enzo?
    [/b]

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    De kraamzorg kwam hier alleen maar onze wensen bespreken of we een ouder iemand wilde enzovoort. En we kregen een lijstje met wat we nodig hadden in huis. Maar voor de rest heeft ze hier niets doorzocht ofzo. Ze vroeg ook niet om de slaap/baby kamer te zien. de babykamer heb ik wel laten zien om te showen natuurlijk :D haha

8. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Ben benieuwd hier komt ze de 17de.

Komt allemaal wel erg dichtbij zo he,hihi.

9. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    Rachel

nou idd nesteldrang :D
    ik leg op mijn bed geen zeiltje neer,want ik heb een waterbed en moet dus op een ander bed bevallen,maar nu je het zegt het waterbed is ook een soort zeil dus dan misschien dat het daar ook wel van komt
    ik leg er wel een grote handdoek onder kijken of het dan wat minder word dat is wel een goed idee :D bedankt voor de tip

bij ons kwam de kraamzorg en zij had een map bij zich met daarin allemaal vragen
    en zij gaf mij een lijst met spulletjes die je nodig hebt en zij heeft bij mij ook nergens na gekeken
    dus het valt reuze mee ik dacht echt nou nu wil ze alles wel nakijken,maar nee hoor het was gewoon een gezellig gesprek

10. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    moesten jullie nog veel extra aanschaffen?
    Wat staat er dan allemaal op die lijst?

11. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Beetje de standaard dingen die je nodig hebt voor na de kraamtijd/thuisbevalling (maar dat zit in je kraampakket) en voor de baby zoals rompertjes kruik enzovoort. Ik had meer als 3/4 van de lijst al zijn de kleine dingentjes die je wel is vergeet maar altijd nog kan halen.

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Jodie, een knap klinkt wel spannend zeg. Ik had het gister ook er kwam geen water dus heb er geen aandacht aan besteed. Hou je het wel in de gaten!

Ik ga zo lekker een dagje naar de stad met 2 vriendinnen van mijn forum. Heb er wel zin in.

Ben vandaa 36 weken voelt toch wel heeel speciaal :p

13. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Mupke...veel plezier in de stad!!En gefeli, met 36 weken, ikke morgen..hihihi;)

priscilla...succes bij de vk, laat je weten hoe het was?

Wwjc...hoeis het meid!niet fijn dat je verdrietig gaat slapen...hoop dat de lucht geklaart is!

Kipkip...ook hier owrd er gewogen bij de vk iedere keer, ik vind het wel fijn.ik moet overmorgen weer, en ben benieuwd hoeveel ik aangekomen ben!tot nu toe 3 kilo, vorige keer afgevallen!!

Ik knip,scheer,lak tot nu toe alles nog zelf met veel pijn en moeite!hahaha
    maar lekker eigenwijs doen he...;)

ska ook jij succes vandaag bij de vk!

Zeiltje ligt hier nu ook al een paar dagen, nog geen last van zweten gehad!

Nesteldrang word alleen maar erger maar probeer het bij te houden zodat ik niet veel hoef te doen in een keer!anders ook auw aan de buik.

Kraamzorg..komt hier niet ze hebben gebeld vande week!

verders rustig hiero, alleen soms het gevoel dat er iets op spanning staat en ieder moment kan knappen!En ook ik veel kleine beetjes plas...lijkt net of je liters moet en ga je zitten een beetje maar...

Owja...mijn officieele verlof is nu ingegaan!hahaha

nou meiden veel plezier vandaag allemaal, zonnetje schijnt hier dus word er een beetje vrolijk van!

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier alleen een telefonische intake gehad met de kraamzorg!

Mupkuh, gefeliciteerd met de 36 weken!

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zo ff de bevallen meiden feliciteren hoor ;)

Lynn gefeliciteerd met Julian, wat een scheetje zeg! Smelt!

Spekkie had je al gefeliciteerd, maar wat een schattige foto, die 2 binken bij elkaar!

Leeuw gefeliciteerd met Jayden!

Rijffel gefeliciteerd met je dochtertje!

Owkeeeey who's next? :D

Heb niet echt bijgelezen verder. (30 pagina's ongeveer sinds ik weg ben, beetje teveel)
    Hoop dat alles goed gaat met iedereen!

Wwjc voor jou nog wel ff een dikke knuffel, hoop dat het inmiddels beter gaat.

Zo ga der weer vandoor, zijn lange dagen van 10 uur 's ochtends tot ongeveer 23.00-00.00

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @wwjc19; he meissie toch wat shit voor je zeg dat je gisteren zo'n ruzie hebt gehad (nouja je had nog beter ruzie kunnen hebben ipv dit denk ik, dan had je zelf nog wat kunnen "smijten" zeg ik dan (wel ZIJN spullen he)

Ik moet zeggen dat ik meer het korte lontje heb bij ons thuis mijn man is altijd snel afgekoeld maar kans soms ook weleens gepikeerd reageren als ie wat moet doen wat ik dan niet kan (bv de zolder opklimmen op een krakkemikkig trapje met deze buik) ik snap het ook wel een beetje daar zit je niet op te wachten als je net 12 uur achter elkaar heb gewerkt maar goed het is ook zijn kind denk ik dan.. maareh dan doe ik meestal het smijtwerk :p

En als ik echt zo zou huilen komt ie me troosten ook al vind ie me eigenlijk nog een beetje een viswijf dat kan ie niet aanzien, dus dat zou ik dan nog het ergste vinden.

Ik hoop dat jullie bij hebben gepraat / geknuffeld want is natuurlijk niet leuk, ruzie okay hoort erbij maar spullen kapot maken en je vrouw laten huilen vind ik niet netjes..

Wat betreft EGO; ik hoest en proest lekker door, ik denk vandaag even naar de apotheek voor hoestdrankje ofzo.. effe kijken welke ik mag..
    Ik heb helemaal geen zin om buiten de deur te gaan EGR HE? het is ook altijd zo'n eind meteen (rond de 18-20 kilometer rijden heen en weer) dan word die drempel zo hoog, maar ik moet nog steeds mijn ijzertabletten ophalen BLEGH dus ik MOET gewoon echt, en als ik dan mijn boodschapjes combineer (nog wat laatste spullen voor de bevaltas, en klossen enzo ophaal dan heb ik alles gecombineerd en HOPELIJK hoef ik dan mijn huisje niet meer uit, Dean is vanmiddag naar het KDV dus NU kan het makkelijk...

Gisteren had schoonmama lekker gekookt dus was lekker relaxed ze heeft ook nog flink gestreken voor me, dus alles is nu helemaal klaar weer.. wel lekker gevoel!

Alleen die badkamer nog (ziet er als een berg tegenop terwijl ik al de helft gedaan heb, het bad zelf, de wc, het kastje e.d. heb ik allemaal al gedaan het gaat puur om de muren.. bij ons liggen snachts de honden in de badkamer omdat ze nerveus worden van grote ruimtes vinden ze het daar prettiger, ze sliepen eerst in de bijkeuken maar een deur verder slaapt Dean en dat vond ik niet zo veilig (als ie de deur toch openkrijgt enzo het BLIJVEN honden) dus word het iets viezer als gemiddeld zeg maar.

Oja gisteren onze vogel ook helemaal een schone kooi gegegeven en alle poep uit de ren van de honden gehaald (alhoewle na een paar bukpogingen mijn man het heeft afgemaakt maar die doet dat minder netjes als mij dus daarom doe ik het liever zelf..haha

35 weekjes alweer vandaag ga straks effe buikfoto online zetten...

17. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoi dames!

Hoe is het allemaal hier? Het wordt spannend nou hé!
    Mijn verlangen om ons kindje te zien wordt eigenlijk ook met de dag sterker.
    Heb vannacht voor het eerst ook last gehad van mijn buik met slapen, dat was ook nieuw voor me.
    Vreselijk! We hebben namelijk een waterbed, en heb heel erg lang nog goed kunnen slapen eigenlijk.

Verder heb ik vriendlief toch nog maar eens verteld, dat hij er rekening mee moet houden dat de beeb nu snel kan komen.
    Hij drinkt af en toe zijn biertje nog wel, en maakte het afgelopen vrijdag behoorlijk laat.
    Ik was dus wel echt pissig, want vind dat dat nu niet meer kan.
    Hij moet zijn hoofd er nu ook een beetje bijhouden, en moet nu toch ook echt serieus gaan bedenken dat de beeb nu toch zo echt een keertje komt! ;)
    Ach ja, mannen..:rolleyes: ;)
    Ik geloof dat hij het nu eindelijk wel snapt wat ik bedoel... hahahaha

Verder voel ik me lekker, maar heb me vandaag voorgenomen om helemaal niets te gaan doen.
    Ben de afgelopen dagen druk geweest!
    Ga gewoon bekijken waar ik zin in heb, en dat ga ik doen! :-D

18. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    mimi en wwjc: heb ook zo'n pijn pijn aan mijn handen van vocht, heb zoveel vocht dat ik bijna niet meer kan lopen, veel mensen vinden het nog meevallen, maar ik voel me net een walrus :(
    ook hier vanaf het weekend , niet meer kunnen lopen bijna door de pijnen aan mijn buik, geen auto meer rijden, niks meer, vindt dit heeel vervelend want zal een beetje moeten poetsen maar dit lukt amper.

Leeuw van harte gefeliciteerd met jullie zontje jayden (hele leuke naam)!

Ramoontje: al van het begin van de zwangerschap zin in een broodje filet americain hihi, heb tegen mannetje gezegd ik geef toch geen borstvoeding als ik bevallen ben wil ik dat met lekker uitjes en peper.
    zul je zien smaakt het niet eens hahah

rijfel gefeliciteerd met jullie dochter!

tup: ja hier ook veel zweten terwijl ik normaal een koukleun ben maar nu tijdens de zwangerschap absoluut niet altijd warm.

even update van hier, gisteren was effe schrikken hoor, we waren op bezoek, en ik kon niet meer zitten hoe ik wou telkens naar wc en ik had zo'n pijn van onderen maar kon het goed in houden op een gegeven moment hield ik het niet meer uit, zei tegen mijn mannetje wil graag naar huis heb zo'n pijn, wij richting auto, en ik kreeg me toch ineens steken mijn god dat deed gigantisch veel pijn mijn hele buik verkrampte, kon de pijn alleen maar wegpuffen en met mijn voeten tegen het dachbord van de auto aan drukken om de erge pijn niet te voelen, begon ook te huilen, het zakte en het kwam, mijn vriend zij ga jij maar bellen want je hebt weeen (hij heeft al twee kinderen) ik kon niet bellen het kwam te vlug etc, uiteindelijk een stukje verder zei ik mijn water breekt en ineens voelde ik het knappen en ja hoor was mijn broek nat, eenmaal thuis toch maar gebeld en gezegd dat mijn water was gebroken, moest ik komen naar het ziekenhuis, eenmaal daar aan de ctg, je zag ind een wee op de ctg, en ineens bedacht de beeb zich geloof ik geen weeen meer te zien en te voelen, oh wat baalde ik want ik had echt zoiets nu gaat het gebeuren, dik een uur eraan gelegen maar geen weeen meer.
    met eendeklem inwendig gekeken of ind mijn water was gebroken, helaas ook niet het geval, niks gebeurd. weer balen natuurlijk want ja waarom was mijn broek nat dan, waarschijnlijk gewoon urineverlies door de pijn. baalde echt als een stekker.
    gyn wat de verloskamers was zei ja het is ook nog te vroeg als de weeen doorzetten moeten we kijken wat we gaan doen, ik zei mijn eigen gyn zei dat er niks meer geremd zou worden en dat het gewoon mag komen, oh zei ze, (dacht dan kijk in mijn dossier aub) ook over dat ik ingeleid zou worden zei ze maar je hebt alleen een dieet toch voor diabeet? ja maar toch wordt ik ingeleid volgens mij was ze het er niet helemaal mee eens, ik dacht bij mijn eigen ja dag het is afgesproken met mijn eigen gyn ga me nou niet vertellen dat dit niet gaat gebeuren, morge afspraak bij eigen gyn dit dan maar eens ophelderen allemaal hoor.
    maar even verder over gisteravond bij mij is de beeb al volledig ingedaald en werd gezegd gisteren dat dit een vorm van harde buiken kon zijn,of voorwerk, die pijnen nu weet ik het niet meer hoor de ene zegt dat en de andere dat.

Dus weer loos alarm helaas, het voelde echt aan alsof water brak en dat ik weeen had, maar ja mocht weer na huis, kan nog steeds niks, maar dan ook echt niks, kan alleen maar liggen of een beetje zitten,
    oh ik wordt er een beetje mismoedig van, want telkens als de pijnen zo hevig zijn en mijn broek nat ja dan denk je toch het gaat beginnen en dan blijkt het toch niet. mijn lichaam houdt me gewoon voor de gek.
    verder urine ingeleverd nog geen uitslag van, dus hoop niet dat ik teveel eiwitten heb weer, want bloeddruk was weer in orde, maar heb zo'n pijn van het vocht aan handen.
    dus maar weer afwachttten :( en sorry maar ik heb het helemaal gehad :cry: het mag toch vlug geburen hoor.

19. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    danielle,....hier ook men man fftjes gezegt dat ie zijn mobiel overal mee naartoe moet nemen!hij vergeet die vaak, dus da schiet ook niet op!Een pilsje paktie niet , hij drinkt nooit dus dat scheelt weer.Heb hem ook de auto helemaal aflaten tanken, want soms staat ie hier bijna in het rood!dus nu houd ie dat bij , voor het geval dat ik naar het zh moet...zou best lullig zijn als we langs de snelweg staan met een lege tank ahahhaha..

20. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Nance...jee was wel schrikken jah.En snap echt dat je het helemaal gehad hebt hoor...ben benieuwd hoelang het nog duurt bij jouw!
    En dat Broodje filet, die smaakt echt wel dan hoor...hihihi tenminse hier wel naar de bevalling van bryan 2 naar binnen geschoven mmmm ...krijg water in men mond;) hihihi
    En ook hier is de regel bevallen , een stokbroodje filet!hahahaha

Deel Deze Pagina