April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Was hij soms met mijn man op stap? Die zou het zogenaamd niet zo laat maken maar die kwam om 3:45 uur thuis! Onder het mom van, nu kan het nog... Goed inmiddels heeft hij dus toegezegd dat het de laatste keer was voor de bevalling (en daarna voorlopig ook want dan ga ik weer op stap ;) )

2. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hi meiden,

Ik heb even bijgezelen, kijken wat ik onthouden heb....

wwcj...hoe is het met jou en je man afgelopen, hebben jullie het uitgepraat?

IMD fijn dat je schoonmama lekker heeft gekookt, heeft ze ook nog gesopt ;)

Nance, jeetje wat schrikken zeg...Ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren bij je. Snap dat je het helemaal gehad hebt.

Mijn man heeft gelukkig zijn mobiel altijd bij zich en neemt eigenlijk ook altijd op..en als hij niet op neemt belt hij heel snel terug.

Hier een lekker weekend gehad, zaterdag rustig aan gedaan en 's avonds lekker op de bank gelegen en tv gekeken, Heerlijk...

Zondag lekker gegeten bij me schoonzus en haar vriend, was ook super gezellig.

Vandaag weer werken en probeer lekker rond een uur of 4 naar huis te gaan, dan eten bij me schoonzus, nageltjes doen en me presentatie nog 1 x voor doen, op stickie en cd zetten en dan hopelijk zonder zenuwen slapen...

's nachts heb ik toch wel aardig wat harde buiken, maar ze zijn niet pijnlijk...dat geeft dan verder toch niet?

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hier terug van de verloskundige liep wat uit. Me bloeddruk was nog steeds goed urine ook ben sinds vorige keer niets aangekomen. Kleine is nog niet ingedaalt ze ligt wel met der hoofdje naar beneden en met der kont tegen me ribben (dat had ik al gemerkt hehe). Had het verteld over de krampen en slijmverlies ze zei dat ik het in de gaten moest houden en gelijk moest bellen als de krampen aanhielden en heviger werden want het kon zijn dat me baarmoedermond al aan het verstrijken is. En nog rustiger aan moest doen ik doe helemaal niets bijzonders dan alleen het huishouden boodschappen enzo. Ik kan totaal niet rustig op me kont zitten wat een straf is dat zeg wordt ik juist onrustig van. Maar goed als het beter is. :D

@Nance dat is wel schrikken maar ook balen want zo te lezen ben je er echt aan toe. Hopelijk zet het snel door voor je.

4. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Hoi Dames,

Ga nu op vakantie!

.........Ben morgen weer terug....haha

Even een nachtje met zijn 3tjes in een hotelletje.

Tot morgen!

5. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Had ik gister ook toen ik me wilde draaien om drinken te pakken wat achter me stond. Ik kan me die pijn nog herinneren van bandenpijn. En als het eenmaal uitgerekt is lijkt me dat je dan best er nog last van kunt hebben. (Net als een spier verrekken zeg maar...)

Hier ook last van sokken aantrekken en bukken. Zeker met die rare druk/pijn in mijn buik...

Wat was trouwens het antwoord van je vk op de hartkloppingen?

Heb hier niet zo denderend geslapen. Wetenschap dat er ook va half 8 lawaai gemaakt kan worden omdat ze hier steigers gaan plaatsen helpt daar ook niet bij. En man heeft het gister niet meer goedgemaakt.
    Ik en wel wat bedaard en snap ook wel dat hij het niet express kapot maakt, maar hij moet gewoon niet zo lomp met dingen omgaan als hij kwaad is. Dan heb ik liever dat hij dat gewoon zegt en desnoods ff 10 min zijn boosheid laat bekoelen...
    p.s: Hij is allang niet kwaad meer hoor. Dat is bij hem maar heel even. (Alleen ik vond het nu zo erg en soms blijf ik er in hangen.)

Imd, hij heeft gister hele dag niets hoeven doen van mij. Hij heeft nl eindelijk vakantie en heeft hij ook echt verdiend na ongeveer 3,5 mnd van 50 uur per week werken en een zwangere vrouw. :)
    Jij hebt een drukke dag trouwens vandaag! Ik kijk ook al zo op tegen het poetsen van de badkamer. Bij ons is ie nu leeg omdat ze waren komen schilderen en vandaag dan nieuw raam erin. Maar ik zie er ontzettend tegenop....

Tup, leuk hè die opruimwoede. :) Gelukkig gooit de mijne het liefst wel alles weg en ben ik juist degene die het meest bewaard.

Zweten, geen last van eigenlijk. Ik heb het wel snel warm. Overdag als het hier 16 graden is kan ik hier nog de buitendeur open hebben staan en het niet eens echt koud hebben.

Nance, weet je wat het stomme is? Ik heb wel pijn aan mijn handen, maar volgens mij niet van vocht. Mijn ringen gaan nl nog makkelijk om en af en ik zie niet echt dat mijn vingers dikker zijn...
    Wat vervelend wat je gister hebt meegemaakt zeg! Dan zou je toch idd denken dat de bevalling begonnen is. :( Pfff. even dikke knuf voor je. En hou nog even vol!

MamaFiona, lekker, geniet ervan!
    Wilde ik kijken of ik dat deze week ook nog kon regelen. Laatste keer met zijn 2 naar een hotelletje aan het strand ofzo. Alleen het weer wil niet erg meewerken. :(

6. 1 nachtje op vakantie haha
    veel plezier!

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Jodie nog geslapen trouwens?

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Wwjc gewoon hetzelfde als wat op internet staat dat je hart zoveel procent meer bloed moet pompen door je lichaam en daar kan je dan hartkloppingen van krijgen. Niets ernstigs wel vervelend maar je moet rustig gaan zitten en dan zakt het als het goed is vanzelf. :D

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik krijg het juist als ik rustig zit. :( En heb er veel last van... Maar gyn had er dus toch gelijk over: kan er niets aan doen....

10. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ja wij waren nachtbrakers haha, maar goed nu kon wwjc meteen haar verhaal even kwijt, hoe gaat het nu met je?

Ik ben om 1.30 nog gaan douchen, veel harde buiken en een zeurend gevoel. Daarna op bed gegaan en gelukkig in slaap gevallen tot 6.30. Krijg dan altijd van manlief een bakje bambix op bed :)
    Daarna toch nog even wat liggen dommelen. Zal wel niks zijn, vind het alleen een naar gevoel. Ik heb morgen een afspraak bij de verlosk. van het ziekenhuis, dan krijg ik ook info over de zh bevalling.

IMD; heerlijk dat schoonmama even heeft geholpen, de mijne komt morgen weer yeuh!

Priscilla; fijn dat de controle goed was.

Manlief gaat hier ook niet zo vaak weg. Wel af en toe naar een feestje, maar drinkt niet ivm mij. Vind het fijn dat ik hierover niet met hem in discussie hoef. Maar idd als mannen zeggen het wordt niet laat.....zucht. Dat hij laat thuiskomt prima, maar zeg dan gewoon niks. Als hij smst vanaf een feestje ik maak het niet laat en het wordt wel laat dan wordt ik ongerust haha. En dan komt hij thuis en zegt ie: dit is toch niet laat? Het grote verschil tussen man en vrouw......hehe...
    Ook duidelijke mobiele telefoon instructies gegeven haha.

Intake kraam: hier mijn zorgdossier gekregen die ingevuld wordt als de baby er is. Vragen beantwoorden, wensen en behoeftes enz.
    Ze heeft het kamertje bekeken, maar meer voor de leuk.

Zeiltje in bed: afschuwelijk. Ik had eerst 2 inco matjes, die lagen 's ochtends op het voeteneind, toen de mat er maar op. Ik heb geen last van het geluid als ik eenmaal slaap en glij eerlijk gezegd makkelijk op mijn zij met dat ding haha. Maar manlief wordt er wel wakker van en die zegt jemig hey het lijkt wel alsof je op zakken chips ligt.
    Vanacht werd ik onrustig van de kreukels in het zeil, en heb ik hem weggehaald en er weer allemaal incomatjes opgelegd. En ja zweet me ook dood. Hebben hier al tijden het zomerdekbed er op. Ben normaal echt een ijsklomp haha.

11. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Leeuw: gefeliciteerd met jullie zoon, wat een stoere naam !
    MamaFiona: Geniet er lekker van !
    Nance: Hoop voor je dat het snel door gaat zetten, hier wordt je ook niet vrolijk van...

Zweten: hier ook last van en ik heb niet eens een zeiltje liggen, maar heb het gewoon zo warm 's nachts.
    Nesteldrang: Nog steeds niet echt last van :( Ik wil nog van alles doen maar denk steeds oh dat kan morgen ook wel hahaha

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Sushi ik bedacht me net dat wij misschien wel op dezelfde dag bevallen :) Mits ik goed inleidbaar ben natuurlijk....zal wel niet haha. Wekenlang gerommel en dreigende vroeggeboort en nu blijft alles dicht.
    Maar goed dan krijg ik wel zo'n veter of gel (ieeeee)

13. @Leeuw; GEFELICITEERD!

Even EGO bericht!
    Net een groeiecho gehad... meisje licht gelukkig goed op schema. Ze heeft ook nog voldoende vruchtwater en ze licht met haar hoofdje naar beneden... Helemaal top dus!

@Lynn; wat een prachtig ventje! Ik hoop dat hij snelmet je mee naar huis mag!
    @ Spekkie: echt te lief hoe ze zo gezellig bij elkaar liggen. Ik hoop ook dat jij je mannetjes snel mee naar huis mag nemen!

14. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Meiden mijn ribben en borstbeen zijn helemaal beurs :( alles doet pijn, als ik beweeg, hoest of lach...

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hoi meiden,

Bijlezen echt niet meer te doen. Begrijp ik dat we nóg een beebje hebben? 3 mama's 4 baby's nu?

Gefeliciteerd dan hoor. Wordt de lijst eigenlijk nog bijgehouden?

@buddy Daniëlle: lastig zeg, zo'n waterbed. Hoop dat je snel weer eens beter slaapt.
    Over mobiel en pilsjes: zo was mijn man eerste keer ook en ik maakte me toen veel zorgen. Zaterdag is hij weer flink uitgeweest en ik ben nu zelf wat relaxter, maar begrijp[ jouw gevoelens goed hoor. Maak hem idd maar duidelijk wat jij wilt, de komende weken. Het is voor die mannen gewoon moeilijker te bedenken wat het allemaal voor stress bij jou veroorzaakt. Hij doet het niet bewust, maar overziet het verschil in levenstijl dat van hem verwacht wordt straks gewoon nog niet.

Vond ik zelf ook moeilijk, maar geloof maar dat jullie er beiden 'vanzelf' in rollen.

Dikke knuff en natuurlijk voor iedereen.

Bij mij krijgen de vitamineB12-injecties eindelijk wat vat op mijn lichaam. Ik krijg wat meer energie en heb het gevoel een ietsje zonniger te kijken. Nog steeds negatieve gevoelens over zwangerschap en lijf, maar ik draag het wat makkelijker...

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    oh, correctie: lees op pag 1290:

4 mama's, 4 stoere binken en 1 meid.

Gefeliciteerd allemaal!

17. ik heb ook zo'n voorgevoel over Amom....

ben benieuwd of ik gelijk heb ;)

18. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hoe denken jullie over oppas opas en omas?
    Ik twijfel ineens en lig er wakker van.
    Het gaat om mijn moeder, wij kunnen enorm botsen en aan 1 kant heb ik nu spijt dat ook zei gaat oppassen want ze kan geen kritiek incasseren (huilen).
    In het begin is het geweldig je mams overal bij betrekken (blijft toch je moeder he), maar ik merk nu dat ik het teveel gedaan heb, waardoor hun (pa en ma) bemoeienis te groot wordt en ik het gevoel heb de regie over onszelf en beeb te verliezen.
    Ik snap nu waarom broer en schoonzus destijds daar wat afstand in bewaard hebben...
    Ik kan haar niet aanspreken als ze iets doet wat ik niet wil, onze wensen ziet ze als een aanval, ze denkt dan dat wij denken dat ze wat fout doet. maar wat is er mis met wensen?
    Ze doet bij die van broer dus wel eens een vinger in de mond, met bv drinken of slagroom er aan. Schoonzus en broer hebben haar hier meerdere malen op aangesproken maar het helpt niet.....ik wil dat dus absoluut niet! Er komen geen vingers van jan en alleman in de mond van ons kindje....
    Maar goed als ik dus geen tips en handvaten naar mijn idee kan geven, waar begin ik dan aan, ik ben zo bang voor een eindeloze strijd met haar....
    Maar ik kan het moeilijk nu nog zeggen dat ik niet wil dat ze oppast. Manlief zegt dat ik me niet druk moet maken en dat het wel goedkomt, maar die kent de situatie van haar niet zo goed...

19. Amom22

Amom22 Niet meer actief

nou wat een weekend zeg, vanaf zaterdagochtend tot aan nu bijna 20 pagina's! :confused: flink stuk bij te lezen :)

@sina ik weet nog wie je bent hoor ;) Wat naar dat je zo bang bent voor de bevalling, misschien helpt het om er veel met de vk over te hebben?
    @lopen jammer zeg, dat er zo weinig nog goed kunnen lopen :( had dit bij m'n eerste ook, was echt altijd thuis. Nog een paar weekjes volhouden meiden!
    @sylvie oh ik hoop echt dat het voor jou nu echt eens doorgaat zetten! Je zit nu toch al zolang met die voorweeen!
    @mandytjuu :( Hoop ook voor jou dat je snel bevalt meid! Probeer wel een beetje moed te houden, je krijgt er veel voor terug!
    @mimi wat leuk zeg die bedankjes! Idd van erwtensoep krijg je vette maagzuur. Ik had laatst 2 pannen gemaakt :oops: dat heb ik geweten!
    @mirjanne ook aan het rommelen lees ik, denk dat ik m'n nummer ook maar aan IMD moet geven :)
    @lien Hoe is het nu met de hond?
    @pientje :confused: hoe hou je het vol joh! Knap hoor ;)
    @nance vervelend zo'n valse start zeg. Je stelt je er toch al helemaal op in dat de kleine gaat komen, en dan toch niet :( Hopelijk zet het snel WEL door!
    de rest ben ik alweer vergeten :oops: kan me ook moeilijk concentreren om zolang te lezen.
    hier alles goed, behalve stukjes slijmprop helemaal niks. Misschien stilte voor de storm *hoop hoop* 8)

20. niet gelijk dus ;)

Deel Deze Pagina