@ WWJC: ik begrijp dat de ruzie weer voorbij is, maar toch: als je partner weet dat jij angstig wordt van zijn woede-uitbarstingen, dan vind ik dat hij daar toch rekening mee moet houden. Zeker nu je zwanger bent en hormonaal niet toerekeningsvatbaar...... Oh ja, ik zou een mooie nieuwe Tummy Tub cadeau vragen met een heerlijke bos tulpen en lekkere chocola en zo 8) . @ Pientje: geweldig dat je dit volhoudt, maar ik moet er niet aan denken; zulke lange dagen. Pffffffff. @ Nance83: da's ook balen, denk je het is begonnen en dan toch niks. Bareuh. @ All: meer weet ik niet meer. Hier gaat het redelijk. Kleintje was gisteren en zaterdag erg actief. Heel gezellig. Lag met zijn voetjes en handjes richting buik en dat heb ik geweten . Vannacht voelde ik hem weer schuiven en nu ligt hij weer met zijn rug naar me toe. Wel lekker rustig, maar ook wel minder gezellig....... Vanmiddag komen 2 collega's van mijn werk langs. Ook gezellig. Ga maar eens opruimen. Tja, en dat betekent bukken en dus harde buiken. 'T is niet anders.
juud, fijn dat de injecties met vitamine aanslaan. Hoop dat je toch nog zo goed als mogelijk van het laatste stuk van je zwangerschap kunt genieten.
Jodie, mijn schoonouders gaan de ene week 2 dagen oppassen en dan de andere week 1 dag en mijn moeder dan die andere dag. Ik maak me bij mijn schoonouders er geen zorgen om, we zitten, denk ik, wel redelijk op 1 lijn. Mijn moeder maak ik me zorgen of ze het lichamelijk wel trekt. Maar goed dat moet zodirect blijken en anders gaat ons meisje een dag extra naar het kdv. Wordt Sam morgen niet ingeleidt? Volgens mij wel, SUCCES ALVAST. Zal een opluchting zijn na deze vermoeiende zwangerschap.
ja sam word morgen ingeleid (maar geloof alleen bij 4 cm ontsluiting?) ik duim! en wens haar heel veel sterkte!
Net gebeld door kraamzorg, krijg 49 uur. Prima, toch?! nance, vervelend dat je zo'n dag achter de rug hebt. Je gaat dan echt met de gedachten dat je je kindje gaat krijgen en dat blijkt dan niet zo te zijn. Een teleurstelling zeg! Knuffel voor jou! Verder weet ik het ff niet meer.
jodie, hier hetzelfde probleem hoor! Mijn moeder zou ook gaan oppassen, maar nu hebben we zelfs al bijna twee maanden geen contact meer! Die van mij gaat namelijk niet huilen, maar ze wordt gewoon heel boos..
opas opas en omas...wou dat ik dat had!hellaas gaat dat niet, vind dat wel erg jammer!maar jah het zij zo..
@Nance, hier ook dikke vochtenkels niet normaal meer. Ik heb heel veel pijn aan de benen nu. Pfff Vanmorgen weer misselijk opgestaan. Word er wel gek van. Dikke kop dikke enkels maar mijn handen vallen weer mee. Voel me helemaal niet lekker en af en toe tolt mijn hoofd ook nog en dan het gevoel of je vingers dood zijn of dat ze slapen zeg maar. Vanvond maar even de vk vertellen en alles. Gisteravond na het eten werd ik opeens zo eng en mijn voeten deden opeens zoveel pijn. Ze waren zelfs nog dikker dan normaal. Ben even op bed gaan liggen met mijn voeten op een voedingskussen. Het ging daarna wel weer maar pffff. Nog steeds last van harde buiken maar niet met regelmaat dus denk niet echt weeen ofzo. Onze uk beweegt heel goed. Ik weet niet meer wie het zei maar het blijkt dat als je weeen heb dat je kind niet rustig hoef te zijn. Als uiting van hardebuik kan de kleine daarna ook druk bewegen. @Wendy, wat fijn dat het toch goed is gekomen tussen jou en je man. @Jodie, ik heb een baan waar mijn kinderen ten alle tijden mee mogen. Zolang ik daar werk heb ik geen oppas nodig. Zo wel dan heb ik er niet veel aan. Mijn schoonmoeder zouden we niet laten oppassen maardat heeft bepaalde redenen maar ik laat me er niet over uit. Mijn ouders wonen een half uur hier vandaan dus dat is ook geen optie. Mijn schoonzus is op ma/di vrijd dus dat zou kunnen als we switsen dat ik bijv andere dagen haar zoon neem . Die is nu net 4 maanden dus vraag me af of dat gaat werken hahaha. Vandaag zal ik niet te veel er zijn ik laat mijn pc nu even aanstaan maar hij is zo traag. Dat ik het gevoel krijg dat het door mijn AVG virusscanner komt. Hmmmmmz. Nod kapte er telkens mee en mijn pc heeft steeds errors hmmmz. Uur of 2 komt ook mijn schoonzus met mijn neefje van 4 maanden dus even kroelen.
Goeiemiddag allesmaal, Tijdje geleden dat ik hier wat plaatste (zoals gewoonlijk jammer genoeg ) Heb proberen zoveel mogelijk bij te lezen, maar ben de helft alweer vergeten ben ik bang Baby's geboren: Gefeliciteerd voor alle mama's Vocht Vasthouden:nu minder dat eerst, maar heel veel sterkte aan de meiden die er wel zo'n last van hebben!! Zeiltje op bed:hebben wij niet, zweet al zo verschrikkelijk, en vriend vind het een goed excuus om een nieuw matras te kopen, mocht op bed me vliezen breken. Drink gedrag van vriend:nou mijne luistert niet zo goed, regelmatig overhead maar hij laat zich toch weer vollopen (gister ook heb naar huis moeten rijden :x ) Bevalling:Zit ik enorm tegen op, ben er zo onwijs bang voor. gelukkig over 2 weken gesprek met de verloskundige hierover. Oppas opa/oma:Doen wij ook niet, want mijn ouders en schoonouders weten alles beter, en dat vinden wij niet fijn. Ego:a.s. weekend van vrijdag t/m maandag gaat vriend met wat vrienden het hele huis op ze kop zetten. we krijgen een nieuwe vloer. dus alles meubels moeten weg, kasten uitruimen, totale verbouwing (zit er best wel tegen op) had net alles op de plek voor de baby en lekker het huishouden op orde, en nu dit! maar anders blijft die vloer nu maar liggen in me woonkamer dat is ook niks!
He mamacelesje, Wat fijn om te horen dat het allemaal goed gaat met je. Over bevallen kan je ook beter met jevk over hebben als je er zo tegenop zie. Als zij het weet dan houd ze daar rekening mee. Ik vergaat helemaal drankprobleem hahaha. Mijn vriend kan in het weekend ook best doortanken maar de afspraak was vanaf 34 weken zeg maar officieel verlof dan stoppen. Hij had zoiets van nee begin maart. Dus meneer drinkt wel een biertje maar NIET meer dat hij niet meer kan rijden dus maximaal 3 op een dag. Net zoals zaterdavond. We hadden een vriend van ons op bezoek en ik hoorde achteraf (ik lag al op bed) dat zijn maat nogal vreemd keek toen mijn vriend geen biertje maar sap pakte. Ach 1 voordeel hij stonk ook niet zo erg toen hij naar bed kwam. Ik werd alleen wakker omdat hij net daarvoor nog gerookt had en dat rook ik
Meiden ik heb even een vraagje... Ik heb zo een pijn aan mijn borstbeen en ribben...is dat omdat de kleine er dan tegen aan zit? Mijn bh drukt er ook lekker tegen aan...vind het cht heel vervelend voelen Iemand anders ook last van
Ehm.. Nou wilde ik uitvoerig gaan reageren op iedereen, maar ben de helft alweer vergeten.. gaat lekker.. ff kieken.. @biertje.. van de week ook behoorlijk woorden met manlief gehad daarover.. hij en mijn broer willen nog wel eens doortanken, en heb hem duidelijk gemaakt dat dat nu écht niet meer kan (zeker niet met dat gerommel). Volgens mij is het wel aangekomen, dit weekend gedroeg ie zich best braaf.. @nestdrang.. de drang is er wel, maar de fut is werkelijk helemaal verdwenen.. @vocht vasthouden... valt hier wel mee.. zaterdag zwol ik ineens wel helemaal op in een half uurtje tijd, dus snel de ringen enzo afgedaan, maar goed, dat is nu weer rustig.. @Oppas opa/oma.. gaat hier prima. Mijn vader is overleden in mei, dus mijn moeder vind het ook heerlijk om 'eruit' te zijn en zich op te laden aan mijn meissie.. Maar goed, mijn moeder en ik liggen ook heel erg op één lijn, en ze waakt er heel goed voor (onbewust) dat ze niet over mijn grenzen heengaat. De ouders van mijn man, daar gaat mijn meissie één dag in de week naartoe en dat is wel genoeg. Lieve mensen hoor, maar gewoon heel erg anders dan ik. @Nance.. wat een verhaal.. hopelijk keert de rust een beetje terug, snap heel goed dat je hier onzeker van wordt.. @wwcj.. fijn dat het weer rustig is.. Hier komt het ook wel eens voor dat manlief zo kwaad wordt dat ie (nieuwe) spullen van zich afgooit en het kapot gaat. Afgelopen week was ik er zelf even debet aan .. werd ineens erg kwaad, gooide een dweil van me af, en die is nu stuk. "DOET ZE ANDERS NOOOOOOOOIT HOOR". Zullen de hormonen wel zijn. @Onrust... tsja, nog steeds gerommel hier. Vannacht weer met regelmaat harde buiken/krampen.. maar nu weer weg.. Hoop toch niet dat ik zo nog 4 tot 6 weken mee door moet lopen, maar ja, het is niet anders in dat geval. Zo.. dochterlief ligt op bed, dus ik ga ook even plat nu.
@mimi: Wel fijn dat je vriend rekening houdt met het drinken! @BrendaGill: Borstbeen en ribben pijn heb ik ook een tijdje gehad, was bij mij de beeb die met der voetjes ertegen aan zat (op de echo gezien) nu is ze anders gaan liggen en heb ik er geen last meer van. @mirjanne:Slaap Lekker @iedereen:Zijn er nog buddy's over? of iemand die mijn buddy wil zijn? want vindt het toch wel leuk om jullie op de hoogte te houden als ik bevallen ben!
Zo Mirjanne, het blijft maar rommelen he? Doodvermoeiend lijkt me? Brendagill: ik herken dat gevoel wel hoor, hier komt het echt van zijn kont die tegen mn ribben aandrukt waardoor alles beurs gaat aanvoelen daar. Zitten voelt dan ook heel vervelend, 'hangen' gaat beter. Bij jou ook? Met zitten drukt het allemaal nog meer in elkaar.... Mimi, klinkt niet alsof het lekker gaat met je? Zou het toch even aan de vk aangeven. Leonie: 49 uur is volgens mij gewoon prima ja. Standaard uren als je BV gaat geven dacht ik? Ik krijg hetzelfde in ieder geval! Drinkgedrag: lastig probleem voor velen lees ik. Hier geen problemen mee, vriendlief is een echte huismus sinds Tim er is Oppas oma en opa: Ik vind het ideaal! Het voelde in het begin wel dubbel omdat ik inderdaad ook wel bang was voor strijdpunten, maar de voordelen wegen daar toch wel tegenop. Ik vind het heel leuk om te merken hoe de oma's en de opa genieten van hun kleinkind en wat voor een band ze opbouwen. Tim vindt het geweldig om erheen te gaan en dat is ideaal! Hier vanmorgen ook weer naar de VK geweest, alles prima! Ze schat het beebje op gemiddeld, ik ben benieuwd! Tim was wel een flinkerd, terwijl niemand dat in eerste instantie gedacht had. Het kan wel zijn dat als ik met verlof ga de beeb ineens hard gaat groeien en alsnog wat groter wordt, maar dat zien we dan wel. Ik heb vannacht zo liggen malen over namen, vreselijk! We hebben dus nog steeds geen naam Ik word er gek van!
Ik heb de verloskundige gebeld en me andere klachten ook verteld en zij geeft aan dat ik moet stoppen met werken!