Eefje, dat zul je dan idd net zien dat de raam ook nog eens uit de deur vliegt. Lastig, gelukkig is het al wel weer gemaakt. Lekker snel! En fijn dat het weer goed is tussen jullie tweetjes! Lynn, wat vervelend dat je dan ook zo op stel en sprong weg moet. Kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is om je zoontje achter te moeten laten. Wel super dat hij is aangekomen! Hoop dat hij snel met jullie mee naar huis mag! Al geboortekaartje verstuurd of doe je dat als hij thuis is? En volgens mij heb je wel heel wat meer dan een halve bevalling gedaan hoor! Al 8 cm ontsluiting! Dikke knuffel! Spekkie, ook voor jou dezelfde vraag. Hebben jullie al geboortekaartjes verstuurd of doen jullie dat als ze thuis zijn? Weet jij eigenlijk hoelang je zoontjes nog in het ziekenhuis moeten blijven? Dikke knuffel ook voor jou! danielle en minius, wat lastig dat jullie nog niet uit de naam zijn. Misschien bedenken jullie het pas definitief als jullie je kleintje zien. Coto, fijn goede nieuws over operatie. Kunnen jullie het idd dadelijk lekker omdraaien qua verzorgen. Wegen, voortaan iedere keer bij de gyn. Hoeft van mij absoluut niet! wwjc, lekker even samen weg. Geniet ervan! Priscilla, gefeliciteerd met 35 weken! Jodie, knuffel! Ramoontje, gefeliciteerd met 36 weken! Wat lief van Bryan met die opmerking over box. Echt een schatje volgens mij. Blimey, hoe gaat het met je? Mimi, fijn dat alles bij vk goed was. Eenwondertje, gelukkig komen ze al zo snel. Hoop dat ze het al snel verholpe hebben. Kun je toch nog lekker de babykleertjes gaan wassen. Tup, wat een opmerkingen van die schoonvader van je! Sylvie, fijn dat alles goed was bij gyn.Je zit nu ook zo dicht tegen grens 37 weken aan, dat ze echt mag komen. Leuk! All, worden jullie ook zo gek van al die mensen die vinden dat ze je buik aan mogen raken? Kom je iemand tegen die je eigenlijk nauwelijks kent, hup meteen die hand tegen je buik aan. Bij bekende mensen vind ik het niet zo'n probleem maar al die onbekende bekende zullen we maar zeggen grr. En ze zijn ook zo snel, nog voordat ik iets kan zeggen, ligt die hand al op mijn buik! Dat doe je normaal toch ook niet bij iemand die je nauwelijks kent?!
leonie niet leuk idd als iemand je buik aanraakt blech, maar op dat moment zeg je niet van hee blijf eraf, is ook zo zo wat. Maarja ws lukt wegdraaien ook niet haha met die dikke pensjes van ons! lynn hopelijk mag je zoontje snel naar huis, weggestuurd worden moet eigenlijk niet kunnen hoor! wat een vies weer zeg. als het zonnetje gaat schijnen duurt het wachten wat minder lang.
Weet iemand eigenlijk hoelaat sam werd/wordt ingeleid? Ik ben benieuwd misschien is nu wel "lekker" aan het bevallen of heeft ze haar meisje al in haar armen. * zwijmel, zwijmel* En Brenda waarschijnlijk ben jij nu ook wel klaar, ben benieuwd hoe het is gegaan. Bv-avond was trouwens wel interresant. Niet veel nieuwe dingen gehoord, maar wel goed om te weten.
Leonie, hier nog geen kaartjes verstuurd. We wachten daar bewust nog even mee, ik heb nu al zo'n moeite om alle smsjes en mails bij te houden, laat staan dat er ook nog constant gebeld wordt... Ergens lullig tegenover sommige mensen, maar gezin gaat voor. We hebben ook nog niks in de tuin hangen, anders zijn de rompers dadelijk helemaal verlept en vies als de mannen mee mogen. Vandaag heeft manlief Ivar in bad gedaan, helemaal alleen, en een gesprek met de kinderarts gehad. En die is superlovend over ze! Zo fijn... Met een beetje geluk mag Bran morgen uit de couveuse, en Ivar ligt alweer in een gewoon bedje. Over het spugen van Bran maakte hij zich ook geen zorgen, hij groeide weer en ook Ivar is inmiddels zwaarder dan zijn broer. Naar verwachting zitten ze eind deze week weer op 2200 gram. En als als als alles mee zit, mogen ze rond de 36 weken mee naar huis. Dat is volgende week woensdag al! Nog maar zien of dat ook echt gaat lukken, ik neem het van dag tot dag in ieder geval. Maar wel een heel fijn vooruitzicht. Zo, ik ga even kolven en slapen! Ik voel me aan de ene kant gaar, maar ook best wel blij. Komt goed!
Spekkie: Fijn hoor dat alles zo goed gaat met je mannetjes ik duim dat ze volgende week lekker met je mee naar huis mogen!
Ja staat heel raar ja. Ik bedoelde er eigenlijk mee. De bovenkant zitten er gaten in maar verder zijn de schoenen aardig dicht. Zoiezo de zool is nog heel. Uhm klinkt weer raar. oke ze zijn heel met hier en daar gaatjes. Wat wil je van afgetrapte schoenen die ik ongeveer nu 5 jaar heb ofzo. Hahaha zou ik eerst weggooien toen ik nieuwe schoenen kocht maar bewaarde ze als tuinslobberschoene. Ben blij dat ik ze nog heb. @Spekkie, wat fijn dat alles zo goed gaat en je heb gelijk met de dag leven. Wel fijn om te horen dat als ze zo doorgaan dat ze volgende week mee naar huis mogen.
Hallo @Spekkie : Zo dat zou fijn zijn zeg, als je mannetjes al volgende week mee naar huis mogen! Hier net naar de VK geweest en alles was goed. Ze ligt aardig ingedaald en nog steeds met haar hoofdje naar beneden (dit zal zo blijven volgens VK jippie). Ruggetje links, billen links boven en beentjes naar rechts. Maar ze kan nog wel draaien van links naar rechts. Dat voel ik ook echt wel. Bloeddruk was 110/70 dus echt wel goed in deze stresstijd. Hartje weer gehoord! SMELT klinkt ook goed. Qua groei ook "normaal". Dat alles "normaal" is hoor ik al de hele zwangerschap dus ik verwacht ook gewoon normaal 40 weken....Is het weer waarschijnlijk ook wat beter! Wat een butweer zeg! Ik ga lekker in bad en daarna even een tukkie doen, dan eten en naar mijn mannetje toe.... doei allemaal!
Ja een zonnetje zou het stukken vrolijker maken! Heb dit weekend wel al viooltjes in potten gezet in de tuin ! Wil er nu nog meer...maar niet met dit weer... Weet iemand trouwens hoe het zit met pigment? Ik heb het echt in mijn gezicht nu, iedereen denkt dat ik op wintersport ben geweest ! Maar kan het ook op de rest van je lichaam komen? Als je bijvoorbeeld in de zon gaat ofzo? @WWJC: veel plezier! @Mimi: wat vervelend, al dat vocht! Gelukkig past er nog iets aan je voeten! @ Tup: wat irritant van je schoonvader! Hij zou juist trots moeten zijn, is wel zijn kleinkind in jouw buik! En dan gat het om 6,5 kilo! @ Sushi: ik heb ook nog geen zeiltje gelegd, slaap al zo slecht...zie er gewoon tegenop. Terwijl ik het nog niet eens geprobeerd heb. En dat piekeren...vreselijk! Dat is er bij mij ineens sinds 3 dagen...En alleen 's nachts. Overdag op de bank val ik zo in slaap! @ Sylvie: wat spannend! Gelukkig dat alles goed is! @ Leonie: gaat op zich goed met me hoor. lief dat je het vraagt! Alleen ben nogal aan het piekeren. Moet echt snel mijn geboortekaartjes afmaken. Denk dat ik dan weer wel rust heb! Ben er alleen nog steeds niet helemaal uit wat ik wil...Lastig! Wat betreft aanraken: wat ik helemaal maf vind, is dat juist goede bekenden, die wel MOGEN aanraken van me, juist weer heel terughoudend zijn. Die wachten echt tot ik zeg: voel maar! En dan die 'onbekende' doen het gewoon ongevraagd! Snap dat ook echt niet... @ Spekkie: wat fijn dat het zo goed gaat! Duim echt voor je dat ze volgende week mee naar huis mogen!
hai allemaal, allereerst respect voor lynn en spekkie: lijkt me niet niks; jij thuis en je kindje(s) in het zkhs. en dan dat kolven, poeh. knap hoor! ik hoop wel dat jullie kids snel mee naar huis mogen. over tup's schoonvader: wat een hurk, zeg, die man. hier hoor ik het ook vaak: jeeeh, wat ben jij DIK geworden! ja duuuhhh, ben hoogzwanger, wat dacht je dan?! het is bij mij trouwens echt alleen buik; de rest is hetzelfde of dunner geworden, dus wat ze*ken ze nou? heb laatst zelfs in een gemene bui tegen iemand teruggezegd toen ze zei dat ik zo dik was: tsja, bij MIJ gaat het straks over... oops, kon het niet laten, hihi. drinkgedrag lief: hij heeft vrijdag een hele fles wijn naar binnen gewerkt. zat en compleet doorheen, en had het even nodig om te kalmeren van alle werkstress. hij is dan niet dronken ofzo, maar wel duf en suf erna uiteraard. we hebben het erover gehad, en vanaf nu drinkt hij max. 2 drankjes. zodat hij mij gewoon naar het zkhs kan brengen indien nodig. nu drinkt hij zowiezo niet zoveel hoor. zeker sinds ik niet meer meedoe: ik je eentje aan de vino zitten is ook gewoon niet gezellig, dat snap ik ook wel. ehhhmmm, en toen was ik de rest alweer vergeten. ohja, amom vroeg hoe het met de hond was: goed, dankje! lief dat je het vraagt. ze is weer haar oude zelf gelukkig, al houden we haar nu wel extra gioed in de gaten, en houden van dag tot dag op de kalender bij of er bijzonderheden waren (moest van de dierenarts). hier gaat alles wel OK. ben meer moe als ik wat doe. en krijg zuur als ik moet bukken, da's minder. maarja. laatste loodjes! ben benieuwd wie van ons de volgende is die mama wordt! sam misschien?
Drinkgedrag moet ik inderdaad ook nog bespreken! Is wel een hele goede...Hij lust nog wel graag een biertje...straks moeten we met de taxi! Ben ook benieuwd wie de volgende is! Vind het zo gek, ik ben wel aan het aftellen...maar ik weet niet tot wanneer...Nog max 6 weken en 2 dagen...maar verder kan het eigenlijk ieder moment!
Ik gok dat Sam de volgende is; wordt in principe vandaag ingeleid. Dus, dat is een veilige gok . Verder heb ik vandaag Amom nog niet online gezien en ze is al een paar dagen aan het rommelen. Dus, misschien.......? En ik heb Synove ook al een poosje niet online gezien? Wie is eigenlijk haar buddy? Verder alles hier goed. Ik kan alleen moeilijk zitten; erg veel druk op onderbuik. Moet ook heel vaak plassen. Project indaling is denk ik volop gaande....... Oh ja, mijn manlief is een echte huismus die heel af en toe (1x per maand?) 1 glaasje whiskey drinkt. Dus, dat is geen probleem. Ik was altijd de stapper en drinker van ons 2-en, behalve nu dan. Ik ben nog nooit zo clean geweest als de afgelopen maanden . Geen drank, geen aspirines, geen sigaretten, veel slaap, veel vitaminen en heeeeeel weinig caffeine. Ik voel me een echte gezondheidsfreak .
Hahaha ja soms dan moet je het gewoon zeggen hoor. Soms hebben ze gewoon niet door dat je dezelfde opmerkingen best weleens zat ben. @Blimey, ik heb tegen mijn vriend gezegd dat als hij door zou blijven drinken en ik onverhoopt naar het ziekenhuis zou moeten of moet bevallen dat ik hem dronken niet aan mijn bed wil hebben.
Gaan jullie trouwens filmen of foto's maken tijdens de bevalling of helemaal niets? me vriend wil gaan filmen. hahhaha wordt een mooi plaatje denk AHUM!
Hahaha ik was niet de stapper maar een glaasje sherrydan ging er wel in. Ik ben ook gestopt met roken,drinken en asprines. Het enige wat ik gebruikt heb is verplichte blaasontstekingsmedicijnen geweest en in het begin foliumzuur. Ik drink zelfs caffeinevrije koffie thuis Ben ik toch niet de enige. Maar als ik eerlijk ben vind ik het niet roken best wel fijn, nu heb ik geen grafsmaak s'morgens
**ZUCHT** 2 keer een bericht getypt..2 keer weg.. Laatste keer: Leonie:OOh daar kan ik ook slecht tegen hoor..Vind het ook vrij onbeschoft van een vreemde.. Blimeyan heb je waarschijnlijk een zwangerschapsmaker... @Foto/film: Wij zetten de camera deze keer voor t eerst aan (ben benieuwd ) Maar op statief en dan van opzij...Hoeft niet recht in mn muts gefilmd worden..Verder wel foto's..Ervoor tijdens en erna..Lekker veel...Dat is het voordeel van digitaal zeg..
Gelukkig was ik alleen een gezelligheidsroker (uit eten en kroeg), en met het rookverbod werd dat toch ook al minder en nu ben ik van plan maar niet meer te beginnen. Verder heb ik in week 8 van de zwangerschap ook antibiotica voor de blaasontsteking geslikt en nu zit ik volop aan de vitaminepillen, omdat ik ijzer en B12 tekort kom. Ik zou eigenlijk B12 injecties krijgen, maar eerst worden pillen geprobeerd. Oh ja, ik slik ook cranberrytabletten voor onderhoud van de blaas en een visolie capsule. En natuurlijk een multivitamine voor zwangere vrouwen. Maar omdat ik niet de hele dag door pillen wil slikken, slik ik alleen B12 en ijzer dagelijks (moet) en de rest vaak om de dag of 2 dagen. Ach, het is voor een goed doel!
@ Leonie; wat superknap dat je telkens op iedereen reageert zeg! Kan het echt niet allemaal bijhouden... Hier wordt er niet echt veel aan de buik gezeten eerlijk gezegd? Zelfs bij bekenden zeg ik het uit mijzelf; voel eens, ons kleintje is wakker.. Dan vind ik het juist leuk om er leuk mee te pronken! En wat is verlof toch heerlijk hé! Deze week is de rust bij mij echt weer gekeert. Het huis is klaar, de spulletjes voor de beeb zijn er allemaal, en ik heb nu zelf ook al wat bijgetankt! Slaap elke middag van 12.00-14.00 uur, en merk ook al een beetje dat ik het nodig heb. Wat wordt de buik zwaar hé!
Over alcohol en het sigaretje; ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik af en toe nu wel eens verlang naar mijn oude spijkerbroek aan, lekker stappen, en een biertje erbij! En dan ook nog even "stiekem" een sigaretje erbij roken. Ik kijk er best wel naar uit om weer even gewoon van mijzelf te zijn.. Maar dan uiteraard wel fijn met de wetenschap dat er thuis een mooi meisje/jongetje ligt te slapen! Hebben jullie dat ook?
Ja de buik wordt inderdaad zwaar! je voelt echt dat je wat meezeult hahaha @vitaminen die slik ik helemaal niet heb alleen in het begin foliumzuur geslikt. Wordt misselijk van al die pilletjes. Eet gewoon goed gevarieerd en heel me zwangerschap is alles nog steeds prima in orde