April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ja dat is ook zo. Alles voor een goed doel he. Ik wilde eerst cranberrypillen gaan halen maar elke keers tel ik het uit en nu ach nog een paar weken en dan is ze er ook en zolang ik niet weer blaasontsteking krijg vind ik het best zo.

Ik rookte dan wel gewoon. Ik was al een paar keer gestopt maar dit keer zei ik dat ik niet zou stoppen omdat ik hiervoor stopte en toch miskramen kreeg. Alleen was deze uk het er niet mee eens. Vanaf rond week 7/8 werd ik er zo ziek van dat ik gestopt ben. Zonder moeite dit keer :D

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Heel soms wel hoor. Dan verlang ik weleens even na een avondje weg. Of ook even lekker een drankje s'avonds. Nu doe ik dan gewoon kinderchampagne in een echt champagneglas en doe dan gewoon mee :) . Alleen stopt mijn vriend na een paar biertjes en ik ga gezellig door hahahaha

3. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@coto at fijn dat de operatie zo goed is gegaan, hoe is het vandaag, mag hij al gauw naar huis?
    @lynn en spekkie Wat moet dat moeilijk zijn zeg om jullie kleintjes achter te moeten laten :( sterkte! nog even volhouden en ze mogen naar huis! En wat goed zeg van de bv bij allebei!:D
    @priscilla gefelciteerd met de 35 weken :D Hier alleen foto's. Wel even getwijfeld over filmen, maar ik vind het vreselijk om mezelf terug te zien.
    @ramoontje spannend dat gerommel! Wat lief van je zoontje zeg.. hij heeft er dus wel zin in om grote broer te worden!?
    @mimi :lol die opmerking over de schoenen! lig hier helemaal dubbel
    @tup wat een vervelende opmerking zeg. Is idd zo dat mensen ineens tijdens de zwangerschap wel praten over "hoe dik je wel niet bent" erg irritant!
    @eenwondertje hoe is het nu met de wasmachine? Ennuh de baby zit nog in de buik! jammer genoeg
    @sylvie gelukkig dat het allemaal niet voor niks is geweest ;)
    @leonie ja irritant als mensen zomaar je buik aanraken, zelfs mannen :confused: vind het echt niet kunnen!
    @spekkie Oh wat goed zeg dat Bran waarschijnlijk ook snel uit de couveuse mag :)
    @lien fijn dat het nu goed gaat met de hond!
    @drank hier geen probleem mee, gelukkig! af en toe een cidertje en dar houd het mee op. Meer wil ik nu ook niet hebben al zou hij willen
    @hier alles goed. stukken slijmprop verloren en veel afscheiding maar voor de rest erg rustig....
    sorry als ik iemand ben vergeten

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Het valt me op dat mensen nu gewoon ongenegeerd je vertellen dat je nu toch wel wat dikker in je gezicht wordt, en dat je er wat meer vermoeid uit begint te zien...
    Dat zeg je normaal toch ook niet tegen mensen? :)

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Of dat mensen je buik gaan vergelijken met die van andere mensen. Oh, je hebt al wel een grotere buik dan die. JA DUS...

Ik twijfel nog of de filmcamera meegaat naar het ziekenhuis. Ik wil in ieder geval niet gefilmd worden maar misschien leuk om die kleine te filmen. Fotocamera gaat wel mee.

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Danielle: Ik mis het ook wel soms hoor mijn wijntje. Ik ben meteen gestopt met roken toen ik een positieve test in handen had en heb er geen seconde moeite mee gehad. Ik hoop dat ik het vol kan houden om ook na de bevalling niet meer te roken... Moet wel zeggen dat ik er af en toe aan denk dat ik over een paar weken weer "mag" roken.... stom he ?!

Ach het zijn maar 9 maanden en des te meer genieten we straks van een heerlijk roseetje in de tuin met de kleine naast ons.... in onze oude spijkerbroek ;)

Heb eindelijk de keukenkastjes gedaan vandaag, en de benedenboel is weer schoon en fris... nu ik nog :) dus ik ga lekker douchen

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja hier geen film of foto's van de bevalling ( keizersnee)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    helemaal geen last van ook niet bij de eerste, kijk tuurlijk mag die buik wel eraf en vind ik DAT straks erg lekker (met de wetenschap dat er een ukkie ligt te slapen in de volgende kamer) maar voel me compleet van mijzelf, ik heb dat nooit echt gesnapt dat uitgaan en je "eigen" ding doen enzo dat zit niet zo in me.. als ik zou moeten kiezen tussen avondje stappen of dagje weg met de kids is dat geeneens een keuze eigenlijk want kies ALTIJD voor hun qua hoe ik mijn tijd wil besteden, bij hun ben ik het allerliefste (wat niet zeg dat ik nooit moe ben of weleens een kleine pauze wil ofzo, in de vorm van een lekker warm bad, tukkie doen, even lekker blaadje lezen ofzo maar dat valt makkelijk in te plannen eigenlijk) ik ben helemaal niet happy als ik ergens anders ben terwijl ik van dean kan genieten.

Zo snap ik ook mensen niet die samen op vakantie gaan zonder de beeb (kijk een avondje okay, al doe ik dat ook liever niet, nog maar 1 keer gedaan bij Dean omdat ie niet meekon naar de musical waarvoor we kaartjes hadden) maar anders ook niet gedaan.. een heel weekend of zelfs zoals Martin zijn ma vroeger deed een of zelfs 2 weken weg met haar man.. :confused: dat kan ik echt niet begrijpen, ik ben op mijn gelukkigst met een compleet gezin en zou dan geeneens vakantie zijn, zou me doodvervelen en steeds hun missen..

Maar moet wel bekennen ik ben een huismus ik heb heel dat stapgedoe nooit gesnapt (ja op mijn 14e ofzo was dat leuk ik vind het nu zo oppervlakkig, en dronken mensen kan ik al helemaal niet tegen, naar een verjaardag ofzo plan ik ook meestal overdag in (ga nooit savonds eigenlijk) ik ben eigenlijk al gewoon blij als mijn man thuis is en we even gewoon kunnen kletsen, knuffen, samen in bad, en als dean nog op is lekker samen met dean ravotten, duplo bouwen (zie je papa en mama al bezig en hij toekijkend of we gek zijn) het gaat allemaal al zo snel, nu ben ik nog overdag de hele dag thuis maar als ik overdag zou werken (en dean niet zou zien) zou ik nog minder die behoefte hebben... ik compenseer de twee speelmiddagen al op het KDV (ook 6-8 uurtjes per week) haha dan mis ik hem al :)

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja wij filmen de bevalling net als de vorige keer van opzij, ik vond het geweldig om terug te zien EN hij kan beter in de kast staan dat je de OPTIE hebt om het terug te kijken dan steeds denken hoe zat dat nu weer of had ik maar..

Blijft emotioneel als ik die band terugzie en heb alles zonder bloed of mutsenshots dus helemaal terugzie proof haha

foto's lijkt me vanzelf sprekend haha

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    IMD, mooie collage weer hoor! Doen jullie elke week echt leuk!

Hier geen video bij bevalling, willen wel gaan filmen als we thuis aankomen of zo. Het eerste momentje hier in huis.
    Foto's na de bevalling. Alleen zo irri, ons fototoestel loopt ineens super snel leeg zonder dat hij gebruikt wordt. En ben nu steeds bang dat hij dadelijk leeg is als hij gebruikt moet worden.
    Misschien toch ook maar wegwerpding meenemen.

11. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @IMD; ik denk dat ik juist na de geboorte van onze kleine van het stappen zo ontzettend kan genieten, omdát hij/zij is er is...

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Danielle, ik vind het ook leuk om op iedereen (of zoveel als mogelijk te reageren). Ik neem het me ook weleens voor om te lezen en dan te reageren als ik alles heb gelezen, dus wat ik dan nog weet.
    Maar als ik dan de bladzijde aan het lezen ben denk ik daar wil ik iets op zeggen en daarop....en dan is snel een nieuwe pagina geopend van zw.pagina en ga ik daar meteen mijn reactie intypen. Is wel makkelijk!

Ik denk dat ik straks heel graag thuis ben maar het ook weleens lekker vind om met vriendinnen dagje of avondje weg te gaan. Is toch ander soort ontspanning.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kunnen er ook gewone batterijen in je camera leonie?, bij ons wel dus hadden we extra batterijen meegenomen..

Ik heb nu twee accu's maar eigenlijk geeneens nodig.. (voor videocamera hetzelfde) ook bandjes in de tas gedaan.. zo leuk die eerste momentjes van je beeb (vaak ben je dan zelf bezig met persen van de placenta dus mis je heel veel en DAT is helemaal leuk om terug te zien..

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    @uitgaan enzo vind ik het toch belangrijker dat ouders doen waar ze zich goed bij voelen als is het een avondje stappen en voor de ander lekker thuis zijn bij de kids iedereen is verschillend. Als je je er maar goed bij voelt. Mijn ouders waren altijd thuis gingen nooit samen weg me vader ging wel is motorrijden en geloof me ze waren allebei doodongelukkig veel ruzie spanning in huis en dat soort dingen. Dat heeft erg veel impact gehad op mij! Nee laat ouders maar lekker hun ding doen goed in hun vel zitten en zo is voor kinderen ook veel beter je voelt de spanning van je ouders echt heel erg aan als kind.

15. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    @ Mimi: we hebben het er gewoon nog niet over gehad. Maar ik weet zeker dat hij gelijk stopt met drinken als ik het zeg..Meer nog niet over nagedacht zeg maar! Zo onwerkelijk nog dat je nu gewoon ieder moment kan/mag bevallen...Zou eigenlijk nog aan het werk zijn nu...

Zelf heb ik er helemaal geen moeite mee om niet te drinken (roken deed ik al niet)..al klinkt straks een roseetje op het terras in het zonnetje MET ons kleintje ernaast wel erg goed!
    Ik mis meer mijn eigen lichaam, en dan heb ik het niet eens over mijn eigen figuur..maar meer dat ik weer kan eten en drinken waar ik zin in heb...zonder brandend maagzuur, of misselijk te worden, of gewoon het gevoel te hebben dat ik plof omdat ik zo vol zit! Of last van je darmen als het toch weer te gekruid was...

Verlangen naar een avondje weg doe ik eigenlijk niet. Verlang zo naar ons kindje, dat ik er nu nog niet aan moet denken om haar bij een oppas achter te laten!

Filmen en foto's: foto's weet ik zeker! Camera twijfel ik een beetje over. denk dat hij meegaat, en pas gebruikt wordt als ze er is...

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik moet zeggen ; lekker kunnen opstaan zonder vertraging, en kunnen draaien in bed klinkt WEL heel erg lekker! haha

17. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Klinkt als dat de accu/batterij aan vervanging toe is. Gewoon even de camera meenemen naar een fotozaak, kun je een goede nieuwe accu kopen. Kost niet eens zo heel veel als je een accu van een "nepmerk" neemt. Hebben wij ook gedaan en problem solved......

18. MRI! Het is een Mioon, een verdikking van de baarmoederspier. Als alles straks weer op zijn plek zit moet ik naar degyn om hem het nogmaals te laten controleren. Nu met een kruik de pijn probereb te verzachten. Gelukkig helpt dat prima, gewoon een kwestie van ontspannen van de baarmoeder.

Ik ga snel naar beneden want ons kleine poesje is gesteriliseerd en nog een beetje dronken hihihih.

LIEFS

PS: sorry dat ik al een tijd niet reageer, maar ik kan het gewoon iet volhouden achter de comp! Ik hou jullie wel in de gate hoor door vluchtig te lezen!

19. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Thanks voor alle support meiden :D Het is zeker vet pittig om je kleintjes achter te moeten laten, en al die onzekerheid erom heen helpt ook niet. En dan gaat het hier nog zo goed met de mannen, we hadden het ook slechter kunnen treffen.

Ik las wat over de onbeschoftheid van mensen tijdens de zwangerschap, praat me d'r niet van! Echt, sommigen vinden het perse nodig om te zeggen dat je kont een stuk dikker is geworden, en dat je vochtkwabben (ja, letterlijk dat woord) in je gezicht hebt. Of dat je nu wel behoorlijk 'vet' aan het worden bent. Ik was verdikkie amper 12 kilo in totaal aangekomen! Echt, ik werd daar altijd zo boos om...

En nee, normaal gesproken zeg je zoiets ook niet zomaar, dus waarom iedereen het dan nodig vind om dat nu wel te doen? Pft.

20. opmerkingen: ja!
    aanrakingen: ja!

zin om uit te gaan: nee! helemaal niet. ik ben al geen uitgaansmens, maar de dingen waar ik zin in heb (lekker een koffie op een terrasje drinken in de zon) dat kan prima met een baby.
    maar stappen, drinken en roken: nee ;)

Deel Deze Pagina