April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Haha, moet je laten doen! Niet zelf proberen!

Ik heb net zelf even dichtsbijzijnde praxis hier gebeld, en helaas...uitverkocht! Maar heb nog geen antwoord waar zij hem nou gehaald heeft! Zal wel Amsterdam zijn...

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    :) snapte ik.

Maar als ie uitverkocht is, hebben ze ze wel gehad. Toch? Denk dat ik toch ff ga bellen...
    Jammer dat ik niet weet hoe breed de zitting is, want daar hangt vanaf of ik m daadwerkelijk wil hebben.

3. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Ja, ik heb het filiaal in Cruqius net gebeld, die heeft hem gehad. En die vriendin van mij heeft hem thuis staan. Dus deze regio heeft hem zeker gehad!
    Moet je er misschien 1 in Amsterdam proberen...Succes!

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hihi, is wel echt een eind weg voor ons. Maar ik zal eerst eens kijken hier in de buurt. (Eindhoven) En anders bij mijn schoonouders in de buurt (Amersfoort).

5. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    O ja, hier trouwens een super goede nacht gehad. Voel me echt helemaal weer top nu!
    Wat een verschil dat kan zijn he?

Wat het slapen van ons kleintje betreft: pfff ik heb echt werkelijk nog geen idee! Vind dat allemaal zo moeilijk voor te stellen. Ik denk dat ik het gaande weg maar ga 'uitvinden'. Hier in ieder geval geen honden of katten...maar de box vind ik in ieder geval niet om te slapen.

6. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    priscilla en Jodie, wat een nachtbrakers. Hoop dat jullie toch nog paar uurtjes hebben kunnen slapen.

Jodie, mijn bloeddruk blijft nog steeds te hoog. (140/100) en zwangerschapsvergiftigingsverschijnselen blijven helaas. Dus moet heel veel blijven liggen en mag max. 2-3 uur per dag iets doen. Liever 2 dan 3, anders voel ik het ook meteen.
    Lief dat je er naar vraagt.

Kipkip, gadverdamme!Paracetamol mag gewoon. Moet wel altijd denken aan de woorden van mijn cursusleidster bij zw.gym dat het heel goed kan dat je lichaam zich eerst heel goed reinigt en daarna de bevalling op gang komt. Dus wie weet......

Nance, je bent nu op controle. Ben benieuwd!

Pientje, jij mist de bevallingen (alleen Sam nog maar dat wist je denk ik al) en wij missen jou!

rach, fijn dat het nu besloten is over zwiterland. Dat geeft ook rust!

Lynn, wat een schattig mooi mannetje!

Ramoontje, ja de beschuit met muisjes moet ik nog halen. Goed dat ik het nu even lees. Morgen bij de boodschappen meenemen!

Vruchtje, oh ja en de klossen! Gaat goed met mij. Ik ga ook in het weekend de tassen klaar zetten.

Rach, ik denk gewoon in zijn/haar bedje. Is denk ik toch het fijnste als hij/zij het meeste op dezelfde plaats ligt. Al heb ik ook gehoord dat je je kindje soms ook in box en wandelwagen moet neerleggen, zodat ze ook leren overal te slapen. Dus zal soms afwisselen. Wat ben jij van plan?
    Jij stelt trouwens altijd wel handige vragen! Heb ook veel aan alle antwoorden!

Mimi, klaar met strijken? Hoop dat het toch beetje snel voor je ging, zo saai werk!

Mupkuh, wat vervelend dat je ook meteen weer ziek betn. Echt niet fijn!

Wwjc, dakloos :)

Msroxy, joepie 37 weken!
    Hoe gaat het met jou?

Blimey, fijn dat je lekketr hebt geslapen!

All, vanacht weer slecht geslapen. Kon niet in slaap komen en had heel veel last van brandend maagzuur. Gadverdamme!
    Gelukkig net nog wel ruim uur kunnen slapen.
    Heb trouwens beginnende blaasontsteking. Moet nu veel cranberrysap drinken om dat tegen te gaan, wat is dat vies zeg! En goed voor mijn brandend maagzuur :cry:

Vanmiddag met vriendin naar voorlichtingsbijeenkomst over de studie (coaching) die we volgend jaar willen gaan doen. Ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen hebben.

Zo, dat was mijn laptekst weer.Hebben jullie weer wat meer te lezen :)

7. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Zo ben voor de 2e keer wakker hihihi.

Ben steeds heel vroeg en als ik dan blijf liggen dan wordt
    ik strontchagarijnig en lig ik maar te woelen, waardoor ik manlief
    ook nog eens wakker houd. Dus dan maar even uit bed. Later er weer in en heb het tot 10.00 volgehouden.

Wat een heerlijk weertje zeg! (al betrekt de lucht geloof ik wel wat).

Hebben jullie ook weleens een dikke bobbel richting je zij? Ik vraag me dan echt af welk deel baby dat is haha, gezien ons mannetje ingedaald ligt. Als hij nu overdwars lag kon ik me wel bedenken wat het zou kunnen zijn...

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Jodie, vriendin van me zei dat dat waarschijnlijk de voetjes zijn. Ik heb dat ook weleens.

9. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0

10. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    haha, ik ga de hele tijd nieuwsgierigen bij de maartmama's, maar die schrijven zo weinig! (of wordt er hier gewoon zoveel geklept...)

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    msroxy. ik ga ook steeds bij hun lezen maar dan ben je inderdaad zo klaar!

Ik word inderdaad wel wat onzeker van die hoge bloeddruk. Zeker omdat niets helpt om hem naar beneden te krijgen. Maar ja, de beeb doet het volgens elke echo nog steeds goed, dus dat geeft dan steeds wat zekerheid.

Ik zal dat spul van gaviscom ook eens gaan helpen. Wie weet helpt het wat meer dan wat ik nu heb. (maalox)

Oh, die 2 uur heb je zo gehaald hoor. Gaat eigenlijk ook om met iemand kletsen of zo, dan ben je ook actiever dan dat je op bank/bed ligt. En in kletsen ben ik in ieder geval heel goed :)

Fijn dat het met jou lekker gaat en lui dat zijn we volgens mij allemaal weleens (of vaak :) )

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik geloof dat ze ook deel 2 hebben bij clubs zwanger. Haha
    We praten ook wat af hier hoor.

@Leonie, ik ben klaar met strijken. Al een tijdje hoor maar een vriendin belde mij dus was meer dan een uur aan de foon met haar :oops: .
    Ik heb mijn vinger verbrand. Pffff ik vergat dat mijn wijsvinger er lag :rolleyes:

13. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    @ Jodie: vervelend dat je bloeddruk zo hoogt blijft! Goed rusten dan maar!
    Brandend maagzuur: ik vind rennies het beste werken. Ga nergens meer naar toe zonder :(! Wel fijn dat je dan voor je blaas juist weer cranberrysap moet drinken...NOT! Arme jij! Sterkte meis!
    Hoop dat je vanmiddag je gedachte er een beetje bij kan houden! Veel plezier!

@ Mimi: AU! zou ik ook kunnen hebben... Beterschap ermee!
    En voorzichtig nu! Het is niet jouw dag vandaag...

Zo, ik ga lekker lunchen met een vriendin! Fijne dag allemaal!

14. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik denk dat je Leonie bedoelt :)
    Ik heb juist een lage bloeddruk 110/55 normaal en nu steeds 110/65 110/70.
    Leuk he die zw.schapsdementie.

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Jodie, hier ook zo'n rare bult. Net of hij idd dwars ligt ipv netjes ingedaald.

Leonie, ik heb toen de cranberrysap gemixt met jus en dat smaakte een stuk beter. Wel nog steeds funest voor je maag(zuur). :(

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ben mijn haartjes even aan het kleuren (ja je wilt er toch "leuk" uitzien he als je voor de rest op een walvisje lijkt hihihih doe ik wel even zelf hoor heb geen geduld of zin om bij de kapper te zitten ...

dan nog even mijn teentjes doen maar dat word wel wat lastiger (word adem inhouden en teentje per keer)

ik ga vanmiddag denk ik nog even naar de "stad" moet nog wat curverboxen halen, 2 emmers (ik heb helemaal geen emmers, manlief heeft ze gebruikt en ben ze n u kwijt :p (herkenbaar he?)

oja en effe kijken voor wat nettere slippers (die van nu zien er niet uit!, die droeg ik bij Dean ook en krijg van iedereen commentaar dat het er niet uitziet en ze zijn half kapot dus even voor kijken , kan ik weer heel de zomer vooruit..

17. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Een volledig gesloopt wondertje meldt zich. Wat een :evil: nacht. Echt ieder half uur naar de wc; ik werd er helemaal gek van. En ondertussen maar woelen. Kwam bij dat de baby gisteren en ook gisteravond extreem rustig was, dus daar lag ik me ook nog eens zorgen over te maken. Uiteindelijk meldde hij zich vanochtend van 08.30-10.30 uur, om met name het laatste uur echt flink met mama te spelen. GELUKKIG. Ik moest hiervoor wel op mijn zij liggen, om links vooral de handjes te voelen, maar ik genoot volop. Daarna nog even lekker getukt van 10.30-12.00. Dat scheelt ook wel weer. Blijf het lastig vinden om me geen zorgen te maken als hij zo rustig is. Haal me dan allemaal nare scenario's in het hoofd :oops: . Zeker als ik hier dan lees dat jullie de baby zo vaak en zo goed voelen en dat op de echo's blijkt dat ik een heel levendig kind heb, dan snap ik niet waarom ik hem niet meer voel? Maar ja, ik weet ook dat ik veel vruchtwater heb, dus dat heeft er wel wat mee te maken. Zijn er meer die net als ik zich zo snel zorgen hierover maken? Of ben ik de enige neuroot ;)?

@Leonie: in plaats van cranberrysap mag je ook cranberry capsules gebruiken (doe ik al maanden). Werkt beter en is een stuk lekkerder. Wil je goed resultaat, dan moet je eigenlijk wel een dure kopen van het merk Solgar, die worden sneller en beter opgenomen door je lichaam. Maar het helpt echt! Anders gewoon van de DA of zo, doen het ook aardig.

@Mupkuh:
    het zit jou ook niet mee he? Sterkte.

@Nance83: ik heb dat ook hoor. Ik zit al vanaf week 20 thuis en heb gewoon veel kleine complicaties. En ik merk dat ik het zat ben. En ik ben zo moe (ijzer- en B12 tekort, te lage bloeddruk, zwangerschappssuiker, extreem veel harde buiken enz.). Ik wil maandag dan ook vragen aan de gyn. of de baby met 38 weken ipv 39 weken kan worden ingeleid. Ik ben fysiek en mentaal een beetje op.

@Kipkip: ik weet van de zwangerschapsgym dat het idd zo kan zijn dat je lichaam zich eerst reinigt en dat dan de bevalling op gang kan komen, dus......

@All: sorry, hoofd is duf en als een vergiet. Dus voor iedereen een DIGITALE KNUFFEL!

18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Eenwondertje, wat vervelend zo'n nacht!
    Ik herken dat helemaal hoor dat je je druk maakt als je de kleine niet voelt. 's ochtends zeg ik ook altijd tegen mijn buik/de beeb, schop je moeder maar eens even lekker. :oops: Als dat dat niet snel gebeurt word ik ook erg onzeker. Uiteindelijk beweegt de beeb dan vanzelf wel, maar ik kan me dan ook vanalles in mijn hoofd halen.
    Je bent dus niet de enige!

Goede tip van die capsules, die ga ik halen.
    En voor het vieze sap wat ik nog heb staan ga ik de tip van wwjc gebruiken.
    Ze houden je wel voor de gek met dat sap, als het in de fles zit ziet het er echt lekker uit. Dacht gister ook nou, lekker glaasje sap drinken maar na de eerst slok was die gedachten meteen heel ver weg!

IMD, lekker even jezelf verwennen. Teennagels lakken lukt mij echt niet meer hoor!

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Imd, grappig, toen ik in Geldrop woonde noemde ik het centrum altijd "het dorp" en als ik dan naar Eindhoven centrum ging, noemde ik dat ook "de stad".
    Ik moet ook fatsoenlijke slippers gaan zoeken. Ik heb ze wel, moet ze alleen even zoeken. :)

Eenwondertje, jeej, wat zul jij gaar zijn! Kan me voorstellen dat je het gehad hebt. Ik heb niet eens zoveel vreemde dingen gehad en ik merk dat ik het al helemaal gehad heb!
    Bij ons op de echo's lag mannetje eigenlijk altijd stil. Juist helemaal niet beweeglijk dus. En ik voel m ook niet vaak eigenlijk. Maar ene dag wel meer dan de andere. Misschien dat ik me er daarom niet ongerust over maak. Als ik hem dan ineens heel duidelijk voel is bij mij alle onzekerheid weg....

Leonie, het leek mij idd ook wel lekker... Ben normaal gek op sapjes. Maar die cranberry :( hoeft van mij idd ook niet meer. Volgende keer ga ik ook die capsules halen. Wist ook niet dat die er waren.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jawel joh je weet hoe grote buik ik heb je moet het wel apart doen (dus geen pottekijkers haha) en een beetje lenigheid is ook wel gewenst maar je kan wel om je buik heenwerken hoor (alleen scheren is wat lastig)

Deel Deze Pagina