Ingrid verlof! Lekker zeg! Geniet ervan!!! Vind het knap dat je het vol hebt gehouden hoor. Volgens mij had ik er aardig wat moeite mee gehad als ik niet thuis had gezeten door de harde buiken. Ik werk op een woongroep voor autistische kinderen, maar als ik zie hoe ik het huishouden thuis voor elkaar moet breien... Geloof niet dat het zo soepel gegaan zou zijn. Ik denk inderdaad dat ik haar lekker laat liggen als ze slaapt. Mocht ze een makkelijke slaper zijn kan ze best wel eens in de box/kinderwagen beneden slapen en anders gewoon boven. Dan heeft de visite pech dat ze haar niet vast hebben kunnen houden en komen ze een andere keer maar weer voor een tweede poging. Bij onze ouders, broers/zussen en onze opa en oma's vind ik het wat anders. Maar ooms, tantes, neefjes, nichtjes en vrienden hoeft wat mij betreft niet zo. Zelfde als bv geven als er visite bij is. Daar voel ik me niet prettig bij. Of tussen de voedingen door bezoek (als ze slaapt haha!) of ik ga lekker naar boven/visite naar beneden.
Ikheid: Ja al die mensen die zich met je bemoeien... je leven wordt aardig bepaald door je kind, dat wel.. maar daar ben je zelf ook bij. Wij hebben heeeel weinig tijd voor ons samen genomen en hebben daar goed van geleerd, het had weinig gescheeld of we groeiden gewoon uit elkaar ! Gelukkig hebben we elkaar weer hervonden Dus komt vast goed.. al die mensen met hun negatieve bemoei zijn gewoon jaloers op jullie gezinnetje Lautjuh: Wat een prachtig wiegje zeg !! Echt heel gaaf.. en helemaal omdat hij al zo oud is, ik vind dat wel een romantisch idee.. Caromama: Ik duim voor een goede nachtrust voor jou !! Is er niet een buurvrouw die even op Lukas kan passen in geval van nood ? Stel je schoonmoeder is onderweg maar het duurt te lang ? Hopelijk begint het als hij op school zit, kan je in alle rust de weeën opvangen en gaat hij uit school gezellig naar oma ! Napoleon: hahah ja lastig.. ga zo nog even googlen voor een pyama.. ik zoek stiekem een beetje naar iets waar je makkelijk je borst uit kan floepen dan hoef je niet in het ziekenhuis 86 x per nacht je uit te kleden Wanneer gaat Meike nu naar een andere groep dan?? Bij Demi was er niks wat ik er aan kon doen.. ze gaan vanaf nu elke week wennen en dan duimen dat het goed gaat.. er zitten 3 kindjes van haar leeftijd in die groep dus ze is niet gelijk de kleinste .. Ka: hahaha ja die twijfel erg he... word er zo zenuwachtig van... Baby vasthouden: Tja de gezondheid van beebje gaat voor maar hoe leuk vind je het zelf niet als je op kraamvisite gaat dat je het babytje mag vasthouden?? Vind het heel logisch dat mensen dat graag willen.. Wij waren in het begin heel makkelijk en na een paar dagen werd Demi er super onrustig van, vanaf toen hebben we gezegd.. als je langskomt en ze slaapt heb je pech.. (en inderdaad wel even zachtjes in het kamertje kijken..) en verrek.. IEDEREEN had er begrip voor, Demi was rustiger en wij ook Ingrid: Applaus !!! Knap dat je het heb volgehouden !!!! En nu lekker genieten zeg ... heerlijk !! Wat leuk een open deuren beleid.. bij onze kdv lopen er wel eens kindjes in en uit en de babytjes worden wel eens ontvoerd door de leidsters van oudere kinderen, gewoon om even te knuffelen (hmmm hoop niet dat ze dat bij ons zoontje gaan doen... daar blijft iedereen vanaf !) maar hier is het in principe iedereen op z'n eigen groep.. Anders lopen alle oudere kinderen met die baby's te zeulen hahaha En dan nu, na 3 weken thuis..... officieeeeeeeel VERLOF !!!!!!! (Oke eerst nog 2 dagen WW .. maar dan verlof ) Jaaaaaaa ik heb zulke supergave laarzen gescoord !!! En een mooi horloge !!!! Zag ook nog een hele gave tas die bij m'n laarzen past maar die was 100 euro En er zaten van die glimmers op enzo... die gaat vast geen jaren mee bij mij en 2 kids Mag je nou op hakken lopen als je zwanger bent ??? Er zitten namelijk wel aardige hakken onder, geen naaldhakken.. wel breed oppervlak zeg maar maar toch hoog genoeg dat ik me best groot voel (en was al 1.79...) maar er was toch iets dat je gewrichten soepeler werden dus dat het werd afgeraden ???
Mirjam, hakken mag maar pas op met je rug en bekken. Sinds ik zwanger ben loop ik alleen nog maar op platte schoenen maar ja heb natuurlijk bij Julian de bi gehad waardoor ik voorzichtiger ben met hakken.
Ja ik ben het ook helemaal niet gewend hakken.. misschien loop ik ze nu gewoon voorzichtig in en dan kan ik ze na de bevalling lekker aan haha Ik kan ook op m'n platte schoenen net rechtop lopen met Demi aan de hand.. met die hakken moet ik weer bukken hahaha Ik kijk net naar m'n vriend die al een uur op de bank ligt te pitten ligt hij met één hand in z'n broek (naja zo'n stukje dan..) net als Al Bundy whahahaha
Ik ga nog even Mario-en en naar bedje toe Slaap lekker allemaal !!!! (Ik zal duimen dat de hoofdpijnen, maagzuren, bekkenpijnen en andere ongemakjes wegblijven voor iedereen!!) Oh ja.... zweten jullie ook zo 's nachts ??? Wordt er gek van.. lig toch dun gekleed en het is altijd aardig koel in onze slaapkamer maar wordt 's nachts gewoon wakker en dan ben ik helemaal klam... BAH
@ Mirjam: Wat fijn dat je geslaagd bent! Ik baal er altijd zo van als ik voor iets naar de stad ga en ik kan het echt niet vinden. Ik vind het bijv. altijd zo moeilijk om goede laarzen te vinden. Ik ben best slank van mezelf (in niet zwangere staat maat 34/36), maar op de één of andere manier heb ik behoorlijk stevige kuiten, waardoor veel laarzen niet eens dicht kunnen. Echt heeeeel frustrerend. @ baby vasthouden: Tuurlijk is het leuk als je de baby vast mag houden. Maar ik vind het altijd een beetje raar als mensen er maar vanuit gaan dat ze de baby wel mogen vasthouden, het is toch geen publiek bezit ofzo. Mensen doen soms alsof ze er recht op hebben om de baby vast te houden. Ik ga er iig nooit vanuit, als ik op kraambezoek ga, dat ik de baby vast mag houden.
Pfff, die grijze kat van mij is me toch een partij vervelend vandaag. Hij zit heel de dag al de andere 2 katten te etteren. Heel de tijd ze aanvallen enzo. Echt heel vervelend. Zal wel door het weer komen ofzo, het lijkt hier wel herfst, zo is het aan het waaien.
Oh, ik ben trouwens vanavond gebeld door de kraamzorg. Ik heb 9 maart de intake. Ze vroeg of ik al kruiken gekocht had. Dus ik zei van ja en toen wilde ze weten wat voor kruiken. Dus ik zie dat ik gewoon van die "babykruiken" bij de Hema had gekocht. Daar zei ze verder niet echt wat over, maar ze zei wel dat de kraamgezinnen ze vaak bij hun huren omdat mensen de verkeerde kochten. Beetje vaag vond ik, want op de uitzetlijst die ik van hun kreeg staat gewoon dat je 2 kruiken moet hebben....
Ik laat de baby lekker slapen! Waar ze op dat moment dan ook is. Meestal slapen mijn kids in de eerste weken veel beneden maar als ze net boven slaapt, pech dan ga niet het 'ritme' aanpassen omdat er visite komt... En vasthouden mag meestal wel, mits ze dus niet slaapt.
Mermaid wat raar van die kruiken. Dan moeten ze dat ook niet op hun lijstje zetten. En dat ze dat nu al zegt aan de telefoon. Dat kan toch ook met de intake zelf Hier alleen het advies om de kruiken van te voren even te testen om te kijken of ze niet lekken.
Tja, als ze van te voren bij hun informatiepakket even duidelijk hadden aangegeven dat je ook kruiken kunt huren, (of het op de uitzetlijst erbij hadden gezet) dan had ik ze ook niet gekocht. Maar ja, nu heb ik ze al in huis, niets meer aan te doen. Waarschijnlijk zei ze het nu door de telefoon al voor het geval ik ze nog niet gekocht had, dan had ze me nog kunnen vertellen dat ik ze niet persé hoef te kopen en ze ook van hun kan huren.
@Mirjam Ik heb mijn pyama bij Kruidvat gescoort. Die verkopen ze van het merk Anni Rolfi (?) Hij was daar 12 euro geloof ik. @Kris Toevallig heb ik vandaag de hele dag ook opmerkingen van klanten gehad. "Oh ik dacht dat je nog maar 2 weken hoefde". Mijn collega's met wie ik vandaag moest werken had ik 2 weken niet gezien. En die zeiden beide als eerst " Jezus wat een buik".
Mermaid, wat belachelijk van de kraamzorg om dat over die kruiken te zeggen. Vraag me dan ook af wat voor een kruiken die andere mensen hadden gekocht. Wij hebben ook die van de hema en kreeg inderdaad het advies om ze te vullen en op een krant te leggen een nacht zodat we weten dat ze niet lekken (oa omdat ze al een keer gebruikt zijn kan het rubbertje ofzo in de fles beetje versleten zijn) verder geen klachten over gehad de vorige keer.
misschien moet ie even samen spelen met onze jongste hond want die doet precies hetzelfde alleen heeft dat hier als gevolg dat ze weer gaan vechten
Julian zijn kamer is helemaal klaar met de grijze verf!!! Misschien dat we zo al gaan beginnen met de lime verf maar misschien ook pas morgen, even kijken hoe laat het wordt.
Bij Lukas mocht dat de eerste twee weken dus niet, want hij was met de vacuumpomp gehaald en dan raden ze af dat hij teveel van hand tot hand gaat ivm hoofdpijn.