April 2010 mama´s deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosado, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: Gefeliciteerd met je nieuwe stageplek!

@ Mirjam: Wat klote dat de lift kapot was. Hopen maar dat ze ‘m snel maken. Die boodschappen naar 4 hoog tillen is echt niet goed hoor!!

@ geboortebedankjes: Die doen wij niet hoor. Ik vind dat echt van die dingen waar je goed je geld aan kwijt kunt, maar wat iedereen uiteindelijk ergens in een la of achterin de kast gooit. Met onze bruiloft hadden we ook geen bedankjes, om precies dezelfde reden.

@ wassen: Ik heb nog niks gewassen. Dat ga ik doen als het kamertje helemaal klaar is en ik de spulletjes dus gelijk in kan ruimen. Ik ga overigens niets op de hand wassen. Gewoon…HUP….in de wasmachine. Dat doe ik met mijn eigen kleren en beddengoed enzo tenslotte ook. Ik ga alles trouwens op 30 graden wassen, het is toch nog niet vies. Alles mag gewoon in de wasmachine, geen wasverzachter gebruiken en strijken is geen probleem. Alleen de hydrofieldoeken niet strijken, want dan nemen ze minder vocht op.

@ Kleintje: Zo hé goeie prijzen daar bij de Wibra. Ik ga zaterdag maar eens even kijken. Spuugdoekjes enzo moet ik nog hebben.

@ Minny: Welkom!

@ hier: vanmorgen op controle geweest bij de vk. Alles was weer goed. Hartje geluisterd en bloeddruk gemeten, was 110/60. Prima dus. Nu weer een afspraak voor over 3 weken (17 feb) en 4 maart moeten we voor de extra echo. Wel heeft de vk me nogmaals op het hart gedrukt om het echt rustiger aan te doen als ik voel dat mijn buik gaat protesteren. Ik heb nog gevraagd of mijn buik niet een beetje klein was vergeleken bij andere (jullie, haha :D) buiken die ik voorbij zie komen. Ze gaf aan dat ik nogal strakke buikspieren heb en daardoor meer naar binnen draag, maar dat mijn baarmoeder gewoon goed groeit en dus niets om me zorgen om te maken.

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee meiden, ben weer thuis, maar compleet gesloopt... weet niet goed waarvan. heb wel alles bijgelzen, maar heb geen puf te reageren...
    ik ga even mn bedje in...

tot later!

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

mermaid: Fijn dat alles goed was !!! Super !! Enne... ja tijdens je zwangerschap zijn sterke buikspieren niet handig toch ?? heb ik wel eens gelezen... ach straks heb jij in no-time je buik weer terug en dan zitten wij allemaal te zweten in de sportschool :p

Surf: Slaap lekker.... hoort erbij he......

Hier: pfffff begin nu ook nog verkouden/grieperig te worden.. maar durf me niet ziek te melden omdat ik vandaag al later ben begonnen...... oh nee wat een gezeik telkens.. want als ik me ziek ga melden kan ik moeilijk dan weer een week gaan werken en dan weer ziek worden... nou ja... zal jullie er niet mee vervelen.. misschien is het morgen weer over :D

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Mirjam: Ik weet niet of sterke buikspieren persé niet handig zijn, maar ze zorgen er dus schijnbaar wel voor dat je meer naar binnen draagt...

Oh, enne....ziek = ziek hoor. Als je je morgen nog niet beter voelt, of zelfs nog slechter als vandaag kan je je beter ziek melden. De kans is groter dat je dan sneller weer opknapt als dat je ermee door blijft lopen. Dan blijf je vaak aankwakkelen en word je straks écht ziek.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    We hebben voor meike wel een nieuwe commode gekocht bij de kringloop, een hele grote die later ook leuk staat als gewone kast zegmaar. Wij doen wel 2 aankleedkussens enz. Vooral ook omdat de baby straks snachts ook moet én in de kraamweek kan het kussen van meike dan mooi beneden. ach die paar euro voor een aankleedkussen boeit niet zo, er zit toch meestal een hoes om dus of ie nou knalrood of wit is maakt ook niets uit.
    Misschien nog een tip als je een wiegje hebt: de aankleedkussenhoezen zijn net zo groot als die voor een wiegje.

@minny, welkom!

Elke baby in de buik is weer verschillende, dit is een echt druktemaker, ik grapte al tegen de vk dat ze vast adhd heeft ;). Eva, mijn 2e was vrij rustig en xander ook (Terwijl hij wel add heeft) en meike was bij tijd en wijlen druk maar ook vaak rustig, lekker afwisselend.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mirjam, als je je niet goed voelt moet je je gewoon ziekmelden. En niet alleen om de baby maar ook omdat je gewoon beter een beetje uitgerust kan zijn, en als je nu niet uitziekt je straks misschien wel zieker bent.

Wij doen ook niet aan geboortebedankjes, ken trouwens ook niemand hier die dat wel doet ;)
    We hadden bij onze bruiloft wel bedankjes, zelfgemaakt ;) een bonbon in alufolie met een stukje witte pettycoatstof eromheen en een paars cadeaulintje. Hadden ze ook nog iets aan zegmaar ;). Het stond wel leuk in de schaal.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier ook weer bij de vk geweest. Alles was goed, beebje al een beetje ingedaald, ligt nu bibi met de rug naar mn linkerzij. Bij het hartje luisteren had ze de hik, schattig! Die steken zijn waarschijnlijk van een band die rond je navel zit en het zeurende gevoel onderin is idd indaling. En dat in een paar daagjes want vorige week lag ze nog met dr kop in mn lever te porren ;).
    Morgen even bellen voor een echo en mocht het nodig zijn dan kunnen we idd een afspraak maken voor inleiding.
    Ik ben zo blij met mijn praktijk, ze nemen echt gewoon de tijd voor je, wat een verschil met mijn vorige praktijk, daar had ik echt het idee niet gehoord te worden.
    Ik moet over 2w weer, op 8 februari.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Napoleon: Wat fijn dat je nu bij zo'n fijne praktijk zit. Echt belangrijk is dat. De vk-praktijk waar ik zit is ook echt heel fijn. Ze nemen inderdaad echt de tijd voor je en proberen je niet zsm de deur weer uit te werken. Vandaag was mijn zusje mee naar de controle en toen vroeg de vk ook aan haar of ze nog vragen had.

9. mirjam2112

Ja ik had het ergens gelezen maar weet de precieze reden niet meer..... dus idd van naar binnen dragen maar er was nog iets.. ach, wat maakt het uit haha
    Volgens mij dat je buikspieren moeten oprekken omdat je buik gaat groeien en als je dan sterke spieren heb kan je daar meer last van hebben..... zoiets was het geloof ik ??

Napoleon: Fijn dat ze daaraan mee willen werken !!! Enne... nu al ingedaald ?? dat is vlug !! maar dat is niet erg toch ??

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dus het is wel normaal om de ene dag meer last van harde buiken te hebben dan de andere? Ik denk dat de baby op mijn maagklachten reageert. Volgens mijn moeder zat het ook ineens lager :(

Hebben jullie de babykamer al klaar?

Omdat het onze tweede is en onze dochter 19 maanden is, krijgt zij een nieuwe kamer. De babykamer is dus klaar, maar haar nieuwe kamer nog niet. We hebben alleen het plafond nog maar gesausd. Verder moet alles nog! Oh nou begint het toch wel te kriebelen. Maar met die harde buiken wil ik ook niet zo druk doen en komt alles toch op mijn man aan!!

Zien jullie ook op tegen de bevalling? Ik eerlijk gezegd wel! Heb van onze eerste best een goede bevalling gehad met goede pijnstilling. Maar toch ben ik zo bang dat het nu heel pijnlijk gaat worden.

11. mirjam2112

Dat is lief Mermaid !!

Ik loop bij de gyn en voel me daar eigenlijk al snel een zeur haha omdat ze nooit echt de tijd lijken te nemen maar alleen maar zitten te schrijven..
    heb trouwens afspraken staat tot 37wk zwangerschap :$ gaat hard als je dat ziet ineens...

Nou ik ga zo afsluiten en naar huis, bloemkool eten BLEH !!!

Fijne avond ladies !!

Enne.... Ikheid: Ga je ons nog in spanning houden of heb je echt JA gezegd ???

xx

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Minny: Ik heb ook de ene keer wel harde buiken en de andere keer niet, da's heel normaal. Wij hebben de babykamer nog niet af. Het einde qua schilder- en behangwerk is wel inzicht. We hebben vandaag behang besteld. Tegen de bevalling zie ik niet op, maar ja, het wordt voor mij de eerste keer, dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal.

@ Mirjam: Bloemkool, mjammie! Wij doen wederom ongezond en gaan patat eten. Hebben we zondag ook al gegeten, maar ik heb er zo'n zin in....SHAME ON ME!!! :)

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Minny: Weten jullie trouwens wat het wordt? Een jongen of een meisje?

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Lekker patat. Maar vandaag wordt het voor mij een broodje :x

Nee we weten niet of het een jongen of meisje is. Jullie?

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, wij weten het wel, we krijgen een meisje (zie ook mijn banner :D). Ik had Arco (mijn man) beloofd een niet al te meisjesachtige kamer te fabriceren, maar ik heb me niet helemaal aan mijn belofte kunnen houden :). Ach nou ja, hij vindt het niet erg geloof ik. Waarom moet je eigenlijk een broodje eten vandaag??

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: JOEHOE!!! Waar ben je?!?!?! Wij zijn allemaal heel nieuwsgierig naar hoe jullie dag was.

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Heb je enkele uren lang elke tien minuten harde buiken die ook echt pijnlijk zijn en je bent nog geen 36 weken zwanger, neem dan contact met ons op.

Dit is de tekst van de site van mijn VK praktijk. Ik heb alles, behalve dat ze pijn doen!!!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    maar komen ze wel regelmatig en heb je er meer dan 20? gewoon even bellen voor de zekerheid ;)

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
  20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja ik heb de ene dag ook veel meer harde buiken dan de andere dag, ligt er ook aan wat ik gedaan heb. Mijn buik hangt nu ook iets lager dan van het weekend, gelukkig maar want ik had toen vreselijke maagpijn maar das nu over.

We hebben de babykamer nog niet klaar, ben net vandaag begonnen... Meike is in de kerstvakantie in haar andere kamertje gegaan (Ze is nu 18mnd)

ik zie niet op tegen de bevalling, na 3 keer weet ik wel wat ik ongeveer kan verwachten maar ik zie wel op tegen naar het ziekenhuis moeten (De reis en de behandeling daar) gelukkig doet mijn eigen vk de bevalling, tenzij ik ingeleid wordt denk ik?

Deel Deze Pagina