April 2010 mama`s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door spriet, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, bij eva heb ik 5x ctg gehad, maar dat bleek terecht achteraf, bij meike ook 1x (en de dag erna voor controle) maar dat bleek stilte voor de storm, de dag erna is ze geboren :D

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Meiden, ik ga in bed liggen, lekker de beentjes ophoog en topmodel kijken en daarna eli stone!

Slaap lekker straks

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

slaap lekker napoleon

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    napoleon... ik stuur de school een mailtje... zelf werk ik momenteel in groep 678 combi (13 lln)

het is dus een kleine school... maar wel leuk

we willen drama e.d. er ook in combineren... maar eigenlijk zoveel moegelijk.... ik mail de school ook even.... wie weet!

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ingrid: Succes meisje. Ik hoop op goed bericht! En uiteraard duim ik ook mee.

@ hier: Heb er net even een wasje in gedaan en een wasje opgevouwen. Ik heb ook beddengoed opgevouwen, dekbedovertrek, molton en hoeslaken, maar ik ben daar zo slecht in. Het zijn nu meer grote op elkaar gevouwen/gepropte pakketten ipv netjes opgevouwen pakketjes, haha :). Het is allemaal zo groot en lomp opgevouwen dat het amper in de kast past, LOL :D, dus ga van de week maar even wat extra ruimte in de kast maken...

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    napoleon; zit ak vaak niet meer in het lessenpakket? dat is vreemd? zo'n leuk vak!!!

als je nog wat hebt... zou super zijn
    misschien kan je iets mailen/ copieren/ opsturen/..... alles is welkom

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ha die mermaid.... wij hebben nu tijdens de verbouwing niet eens een kast voor het beddengoed... het ligt in een megadoos naast mijn bed.... maarja
    straks zal het allemaal wel een stuk ruimer worden.

ik ben ook slecht in vouwen helaas.. maar doe mijn best

8. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    Dag lieve schatten!

hoe gaat het met jullie?
    hebben jullie ook al zo'n last van harde buiken?
    auwauwauw!

dikke kus,

Arka

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

hahaha, ja ik doe ook mijn best, maar het lijkt echt nergens op. Nou ja, lekker belangrijk hoor. Over een week gaat het toch weer op het bed, dus dan zie je toch niet meer hoe het opgevouwen was.

Ik zit nu trouwens America's Next Topmodel te kijken. Wel een leuk programma, maar die wijven doen altijd zo hysterisch. Doe even normaal denk ik dan ;). Volgens mij zit er trouwens een travestiet bij, of echt omgebouwd, dat weet ik niet...

10. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja arka... heb jij het ook

als je het meer in de avond hebt kan het betekenen dat je rustiger aan moet doen...

ik heb zelfs al een paar x oefenweeën gehad..... ja mooi op tijd he.... maar ik weet het zeker
    vorige zw schap had ik het vanaf 35 weken pas

11. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja die meiden kunnen hysterisch doen he?? haha

12. Trotsemama1

toevallig heb ik vanaf dit weekend weer erg last van harde buiken maar ze doen geen pijn

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, echt vreselijk. Daar kan ik altijd zo slecht tegen, maar verder vind ik het altijd wel een leuk programma.

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik ben er vandoor, tot morgen!

15. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    he het is hier nu wel gezellig.. lekker druk nu zo...

maar ga echt naar beneden.. moet ciojfers bedenken voor schrijven van de kinderen.... tja de rapporten komen er weer aan en heb de schrijfschriften maar eens meegenomen

meiden.... ik ben weg....

morgen moet ik om 11 uur naar me werk... laat thuis en 's avonds 1e x zw gym... ben benieuwd naar het groepje.
    woensdag werken en na het werk visite... jarig!!

dus tot later!!!!!

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hoi,

Bedankt voor de lieve reacties :)
    het gaatnu gelukkig weer wat beter, nog gewoon erg moe maar ja lekker op tijd het bedje in en smiddags uurtje slapen doet wonderen..

@ ingrid! succes meid!
    @ harde buiken, geen idee nog wat dat zijn ;) haha

@ rest, ik heb het wel gelezen maar weet het echt niet meer haha..

groetjes laura

17. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    wat is het verschil tussen oefenweeen en harde buiken?
    Ik kan niet zeggen dat ze absoluut geen pijn doen. voel het toch wel in mijn onderrug en zo

18. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@trotsemama1 dank je wel voor je uitleg!

19. Trotsemama1

Harde buiken

In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd.

De eerste samentrekkingen doen zich al voor in de vierde maand van je zwangerschap. Je baarmoeder wordt dan opgerekt, zodat hij groot genoeg blijft voor de groeiende baby. De meeste vrouwen merken weinig tot niets van deze zogenaamde zwangerschapsweeën.

Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant.

Je kunt je eerste oefenweeën goed voelen, wanneer je tijdens een samentrekking je hand op je buik legt. Onder je hand wordt je baarmoeder dan zo hard als een leren voetbal. Later herken je het gevoel steeds beter. Je zult merken dat je later in je zwangerschap ook steeds vaker harde buiken krijgt. De golven tijdens zo’n harde buik worden heftiger en pijnlijker en lijken daardoor steeds meer op echte weeën.

Tijdens een harde buik blijven je baarmoederspieren gemiddeld dertig seconden gespannen. In die tijd kun je de ademhalingsoefeningen doen die je tijdens je zwangerschapscursus hebt geleerd. In de laatste weken van je zwangerschap kan het echter wat langer duren, voordat je buik zich weer ontspant. Soms blijven je spieren dan wel een paar minuten achter elkaar gespannen.

De oefenweeën die je tussen de achtste week en de vierde week voor de bevalling hebt, worden ook wel indalingsweeën genoemd. Deze weeën zorgen er dan ook voor dat je baby met zijn hoofdje helemaal onder in je baarmoeder komt te liggen, zodat hij klaar ligt voor de geboorte. Tijdens de indalingsweeën voel je, behalve de golvende beweging van je spieren, een pijnlijk, trekkend gevoel in je onderbuik.

Hoe weet je nu of je echte weeën hebt (en de bevalling dus is begonnen) of dat het alleen maar oefenweeën zijn? Voorweeën komen veel minder regelmatig dan echte weeën. Bovendien zit er veel meer tijdj tussen twee harde buiken. Zolang de weeën dus onregelmatig komen, met grote tussenpozen, zijn het waarschijnlijk nog oefenweeën en geen ontsluitingsweeën.

Je baby heeft overigens geen last van de samentrekkingen van je baarmoeder. Ze voelen voor hem ongeveer als een warme omhelzing. Je spieren trekken ruim om je kindje samen, waardoor er nog genoeg ruimte voor hem overblijft. Je baby komt dus ook niet klem te zitten en de bewegingen van je spieren doen hem zeker geen pijn.

De eerste harde buiken lijken vanzelf te ontstaan. Het zijn dan ook reflexen van je baarmoederspieren. Later kun je ontdekken dat ze soms ook ontstaan in reactie op een bepaalde gebeurtenis. Zo kun je een harde buik krijgen, omdat je baby tegen de baarmoederwand schopt of wanneer iemand je buik aanraakt.

Pas als je regelmatig harde buiken hebt, die bovendien erg pijnlijk zijn, is het verstandig om contact op te nemen met je huisarts of verloskundige. Waarschijnlijk zal hij je adviseren om wat meer te rusten. Harde buiken ontstaan namelijk ook wanneer je veel beweegt. Alsof je lichaam te kennen geeft dat je eigenlijk te actief bent.

Net als de echte weeën tijdens de bevalling, kun je de oefenweeën tijdens de zwangerschap maar het beste gewoon over je heen laten komen. Hoewel ze niet sterk genoeg zijn om de bevalling zelf in gang te zetten, zorgen de samentrekkingen er wel voor dat je baarmoeder en je baby straks klaar zijn voor de bevalling. Beschouw het maar als een vorm van fitness, speciaal gericht op je baarmoederspieren

20. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Lautjuh: Geeft niks hoor, geef er maar lekker aan toe en neem je rust.. en dat is niet zwak maar dat hoort er gewoon bij.. Alles in je lichaam werkt nu voor twee en dat is niet niks... en laat die tranen maar lekker lopen.. hebben er meer hier hoor ;)

Napoleon: Zo vroeg al dat ze laag liggen?? ik vroeg het me af omdat mijn collega (vervanger) moeder van 3 vrijdag zei toen ik m'n jas uittrok dat m'n buik was gezakt :( en die avond ervoor was ik een klein beetje bloed verloren en voel de baby ook erg laag kietelen telkens....
    Heel veel sterkte met je moeder, goed dat je positief blijft wat betreft de chemo.. knuff !!
    Oh ja, hier lijkt m'n vriend ook minder betrokken dan de vorige keer.. van de week ging de baby helemaal tegen z'n hand aan liggen en ik hem maar aanporren van 'voel je dat !?' maar hij voelde het wel, reageerde alleen niet omdat hij een flim zat te kijken :(

trotsemama: haha dat heb ik nou nog nooit geprobeerd met een wc-rolletje.. met de angelsound kreeg ik het niet eens voor elkaar :p
    Fijn trouwens dat de CV eraan komt .... is de kast al leeg ;)

Surf: hahaha ik heb me rotgelachen om je genante verhalen :D zie het al helemaal voor me...

Ingrid: bbbrrrrr wat eng zeg... gelukkig klopt het hartje.. en hopelijk is er bij de CTG niks bijzonder te zien.. sterkte !

Marijn: Wat vervelend zeg, een longontsteking moet je zeker niet onderschatten... en vervelend voor je werk maar jij en je kleintje gaan voor.. heel veel beterschap ! hopelijk gaat het gauw beter..

:D mijn vriend schetst net een situatie dat we bij de high tea ineens allemaal weeën krijgen en dan nog met de auto naar huis moeten...
    "Oh nee, ik heb een wee!"
    "Oh nee, ik ook !"
    "Aan de kant ik moet bevallen !!"

Zo staat hij nu met een heel hoog stemmetje ;)

Deel Deze Pagina